PKO BP zablokuj minus

Data: 2019-04-06 20:58:40
Autor: PiteR
PKO BP zablokuj minus
na karcie debit visa. Chyba wasi informerzy to potrafią.

if na koncie mniej niż chcę zapłacić
then print "niewystarczające środki"

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2019-04-06 22:12:44
Autor: J.F.
PKO BP zablokuj minus
Dnia Sat, 06 Apr 2019 20:58:40 +0100, PiteR napisał(a):
na karcie debit visa. Chyba wasi informerzy to potrafią.
if na koncie mniej niż chcę zapłacić
then print "niewystarczające środki"

To chyba tak jest przewidziane ... ale
-skoro wyjales karte, to chyba chcesz zaplacic, wolisz debet czy brak
towaru ?

-oni tez wola debet, wiecej zarobia :-)

-sa rozne sytuacje, gdy jakos obciazaja bez sprawdzania ...

J.

Data: 2019-04-07 09:04:17
Autor: J.F.
PKO BP zablokuj minus
Dnia Sat, 06 Apr 2019 22:44:51 +0100, PiteR napisał(a):
J.F. pisze tak:
To chyba tak jest przewidziane ... ale
-skoro wyjales karte, to chyba chcesz zaplacic, wolisz debet czy brak
towaru ?

Brak towaru.

Z pelnym koszem zakupow na weekend tez ? :-)

Albo z pustym bakiem na stacji benzynowej 100 km od domu ? :-)

J.

Data: 2019-04-07 09:29:03
Autor: PiteR
PKO BP zablokuj minus

J.F. pisze tak:
[...]

Jak coś się nazywa jabłko to nie jest gruszką. Nic nie podpisywałem, nie występowałem o debet. Nie zgadzam się na zadłużanie mnie nieswiadomie.

Data: 2019-04-07 03:16:49
Autor: Dawid Rutkowski
PKO BP zablokuj minus
Podpisywałeś i zgodziłeś się.
Twoja wina, że nie przeczytałeś - oświadczyłeś nieprawdę, za to jest KK ;P

Data: 2019-04-08 02:10:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PKO BP zablokuj minus

"Dawid Rutkowski" 73f2c0b2-5331-4010-976b-ee5e39f7ec17@googlegroups.com

Twoja wina, że nie przeczytałeś - oświadczyłeś nieprawdę, za to jest KK ;P

Jak jest kara za takie oświadczyny?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-04-08 00:58:04
Autor: Dawid Rutkowski
PKO BP zablokuj minus
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 02:12:02 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> Twoja wina, że nie przeczytałeś - oświadczyłeś nieprawdę, za to jest KK ;P

Jak jest kara za takie oświadczyny?

Za dokładnie te to z KK raczej kary nie ma.
Karę wymierzy bank ;P
A ogólnie przypadki fałszywych zeznań oraz oświadczeń (jeśli ustawa wprowadza rygor odpowiedzialności karnej za ich składanie) to 233 KK.

Data: 2019-04-08 11:08:23
Autor: ń
PKO BP zablokuj minus
Z zamiarem umyślnym?

-- -- -
przypadki fałszywych zeznań oraz oświadczeń to 233 KK.

Data: 2019-04-08 02:53:23
Autor: Dawid Rutkowski
PKO BP zablokuj minus
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 11:08:26 UTC+2 użytkownik ń napisał:

> przypadki fałszywych zeznań oraz oświadczeń to 233 KK.

Z zamiarem umyślnym?

Nie tylko - jeśli biegły, rzeczoznawca lub tłumacz, i naraża na istotną szkodę interes publiczny, to również nieumyślnie (tzn. jak mu się nie dowiedzie umyślności, to grozi mniejsza kara).

A ogólnie to musi być umyślnie - warunkiem odpowiedzialności jest uprzednie pouczenie o tejże oraz poinformowanie o prawie do odmowy zeznań (wtedy, gdy przysługuje).

Data: 2019-04-09 00:03:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PKO BP zablokuj minus

"Dawid Rutkowski" a3c48a29-433d-4869-8594-2e06d25e2523@googlegroups.com

> Twoja wina, że nie przeczytałeś - oświadczyłeś nieprawdę, za to jest KK ;P

Jak jest kara za takie oświadczyny?

: Za dokładnie te to z KK raczej kary nie ma.

Nie ma. :) Czym innym są oświadczyny, czym innym poświadczyny...

-=-

"Dawid Rutkowski" 6fe7f745-2afb-44be-8396-bacb485c1250@googlegroups.com

: Nie tylko - jeśli biegły, rzeczoznawca lub tłumacz,

Nie trzeba nawet być biegłym przed sądem -- zwykłego świadka tez to obejmuje...

W teorii -- bo w praktyce biegli mogą bredzić
od rzeczy, co ukazuję swymi rozprawami, gdzie:

 - wyniki badań neuroobrazowych (w szczególności
   rezonansu magnetycznego) są bezwartościowe
   wobec orzeczenia/widzimisia biegłego

   i można w drugiej dekadzie XXI wieku stosować
   się do ustawowych praw, które odeszły do
   lamusa na przełomie wieków

 - woda w płucach jest rakiem/nowotworem oskrzela

   i można opierać się o ukradkiem pozyskane wyniki
   badań dokonywane ,,miernikiem kupionym w Lidlu
   za parę dych plnów''

 - plus jest minusem

   (nie o drobną zmianę okołozerową tu chadza,
   lecz o różnicę 4 (czterech) dioptrii -- debili
   tu nie ma, więc nie trzeba tłumaczyć, że te
   4 dioptrie, na dodatek w astygmatyzmie
   (niemożliwym do korygowania przez oko)
   to straszliwie dużo; niektórzy korygują
   nawet ćwierć dioptrii astygmatyzmu, natomiast
   korekcja pół dioptrii jest codzienną praktyką;
   mamy zatem co najmniej osiem działek korekcji)

-=-

Zauważyłem na sądowym korytarzu tuż przed rozprawą
sądową dotycząca wypadku samochodowego, że wniosę
o ukaranie świadka, jeśli ten będzie kłamał, na co
dostałem odpowiedź radcy prawnego PZU, z której
wynikało, że mogę wnosić, bo w Polsce trzeba co
najmniej dwóch ludzi zabić, aby znaleźć się
w więzieniu -- za jednego dostaje się tu ,,zawiasy''...

Wypowiedź tę nagrałem -- ukradkiem, ale wiarygodnie.
(nagranie obejmuje także rozprawę, której przebieg
jest udokumentowany)

-=-

Ogólnie -- trzeba aż POświadczania nieprawdy, by
stracić posadę prezydenta żaglowca czy innej Łodzi. ;)

  https://www.tvp.info/39214420/prezydent-lodzi-hanna-zdanowska-winna-poswiadczenia-nieprawdy

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
[...]

Postscriptum: Lulajże ZUSuuniu, lulajże lulaj... Zdołałem faceta
              zwolnić, ale nie zdążyłem pobrać poświadczenia
odbioru ZWUA... Ciekawe, czy ZUS zgadnie, jak to możliwe, że
zwolniłem wczoraj z dzisiejszą datą. ;) [za słabe chłopaki
i w ZUSie, i w grającym Santanderze -- i zabezpieczenie daty
słabe, i zabezpieczenie płyty Santanderowej słabe... co do
zasady -- kopiuję płytę/CD na dysk i dopiero wtedy ją (jej
obrazek) przeglądam...]

Data: 2019-04-09 00:18:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PKO BP zablokuj minus

"Eneuel Leszek Ciszewski" q8gggj$9i1$1@node2.news.atman.pl

[...]

BTW -- to kolejna wpadka z tą akurat datą. Poprzednim razem ZUS
rozmyślał nad rozwiązaniem kilka dni, zanim mi odpowiedział...
A co odpowiedział? -- że pole jest, ale nie trzeba go wypełniać...
I wytłumaczył/umotywował swą odpowiedź ,,merytorycznie'', choć
mógł uczciwie zauważyć, że tak często zmienia treści swych
deklaracji, iż nie starcza mu czasu na zastanawianie się
nad wszelkimi skutkami/reperkusjami tychże zmian... Zanim
dostałem odpowiedź -- problem przeterminował się...

Polecam film -- https://www.youtube.com/watch?v=9zdSpqVsELc

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-09 01:17:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PKO BP zablokuj minus

[...]

Polecam film:

   https://youtu.be/UG1H7FgP_G8?t=1041
   Zbrodniarzy wprawdzie skazano na kary śmierci,
   ale zbrodniarze ci wyszli po kilku miesiącach
   a jednego z nich ułaskawił prezydent B...

To efekt ,,wygrania'' wojny polsko-rosyjskiej 1920/1921,
zwanej (IMO niesłusznie) wojną polsko-bolszewicką, jako
że po stronie niepolskiej stała Rosja, nie Bolszewia,
a i po stronie rzekomo polskiej stała ,,połowa''
świata antyrosyjskiego czy antybolszewickiego...

Ten (ww.) film nie opowiada o SS, lecz o bliższych zbrodniarzach...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-09 00:11:26
Autor: PiteR
PKO BP zablokuj minus
Dawid Rutkowski pisze tak:

Podpisywałeś i zgodziłeś się.
Twoja wina, że nie przeczytałeś - oświadczyłeś nieprawdę, za to
jest KK ;P

Oj czepiacie się słówek :) Napisałem w sensie podpisywania
wniosku o debet uzgodniony.

Czy obecna technika naprawdę nie pozwala na uniknięcie opóźnień w spływie obciążeń? --

Data: 2019-04-08 23:37:01
Autor: Dawid Rutkowski
PKO BP zablokuj minus
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 01:12:28 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
Dawid Rutkowski pisze tak:

> Podpisywałeś i zgodziłeś się.
> Twoja wina, że nie przeczytałeś - oświadczyłeś nieprawdę, za to
> jest KK ;P Oj czepiacie się słówek :) Napisałem w sensie podpisywania
wniosku o debet uzgodniony.

O uzgodniony debet DOZWOLONY (czyli "kredyt odnawialny") nie podpisywałeś.
Ale o uzgodniony debet NIEDOZWOLONY podpisywałeś.
A teraz domagasz się od banku, żeby robił "if" na zmiennej, o jakiej nie wie.

Debet niedozwolony procentowo droższy, ale kwotowo mały, więc suma kary nieduża.

Czy obecna technika naprawdę nie pozwala na uniknięcie opóźnień w spływie obciążeń?

Pozwala.
Wręcz odwrotnie - dzięki możliwym opóźnieniom możesz tą kartą płacić np. w GB.
To jest zaleta visy/mc, a nie wada.

A jak nie chcesz tej zalety, to stosuj lokalny system EDD, w skarbonce tez masz, nazywa się blik.
Tym debetu niedozwolonego nie zrobisz.
Ale trzeba mieć smarkfon.
Są jeszcze czeki blik, i np. taki santander pozwala je generować w ST, bez konieczności smarkfona - w bankomatach działa, ale przy płaceniu nie wszędzie, np. nie działa w biletomatach w autobusach w DC.
I nie miej pretensji, że blikiem zapłavisz w mniejszej liczbie miejsc niż visą/mc.
I że nie zapłacisz poza Polską ;P

Data: 2019-04-07 11:39:35
Autor: J.F.
PKO BP zablokuj minus
Dnia Sun, 07 Apr 2019 09:29:03 +0100, PiteR napisał(a):
J.F. pisze tak:
[...]

Cos w tym jest, ale to sie musisz do UOKiK zwrocic, ze co bank
niedokladnie wytlumaczyl ... a moze i zalaczyc regulamin, w ktorym nie
napisano wyraznie, ze jest takie ryzyko.
Bo banki sie zaslonia, ze system tak dziala i nic nie moga zrobic,
poza poinformowaniem w regulamnie.
Poza tym skoro klient wnioskowal o karte debetowa, to chyba wiedzial,
ze ona sluzy do robienia debetu :-)

Co do tego "system tak dziala":
-wiele sklepow/bankow rozlicza z opoznieniem, mimo ze blokada
zakladana jest natychmiast. To akurat mogliby poprawic

-przy platnosciach za granica, dochodzi sprawa przeliczenia kursu ...
choc tu akurat UOKiK/UE moglby stanac na stanowisku, ze konsument
powinien znac kurs z gory. Tylko niech potem klient nie narzeka na 6% prowizji :-)

-bywaja prenumeraty, ktore obciazaja karte cyklicznie, i nie
sprawdzaja stanu konta.

-no i sa wroclawskie/Mennicy Polskiej biletomaty, ktore obciaza nawet
zablokowana karte :-)

Nie chcesz miec debetu - zamknij konta :-)

J.

Data: 2019-04-08 00:00:14
Autor: Krzysztof Halasa
PKO BP zablokuj minus
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

-bywaja prenumeraty, ktore obciazaja karte cyklicznie, i nie
sprawdzaja stanu konta.

Większość chyba? Jeśli zamawiane przez Internet, to zapewne żądają
CVC2/CVV2 (+ ew. 3DS), a tego przecież nie mogą powtórzyć przy każdej
wysyłce. Teoretycznie mogliby robić później autoryzację bez CVC2/3DS.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-04-07 23:56:40
Autor: Krzysztof Halasa
PKO BP zablokuj minus
PiteR <email@fauszywy.pl> writes:

Jak coś się nazywa jabłko to nie jest gruszką. Nic nie podpisywałem, nie występowałem o debet. Nie zgadzam się na zadłużanie mnie nieswiadomie.

Ale rozumiesz że to Ty się ew. zadłużasz? Dokonując zakupów bez
pokrycia?

A jakby to był czek, to by to inaczej wyglądało?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-04-08 09:36:03
Autor: Piotr Gałka
PKO BP zablokuj minus
W dniu 2019-04-07 o 10:29, PiteR pisze:
Jak coś się nazywa jabłko to nie jest gruszką. Nic nie podpisywałem,
nie występowałem o debet. Nie zgadzam się na zadłużanie mnie
nieswiadomie.

Kilka lat temu próbowałem znaleźć taką kartę - nie udało mi się.
Np. w Nest - nie wiedzieli, dzwonili do własnej infolinii. Informacja była, że jedyną metodą zrobienia debetu jest jak się np sprawdzi stan konta w bankomacie innego banku to te kilka zł za sprawdzenie może stać się debetem.
Ale nie uwierzyłem - przeczytałem regulamin - da się zrobić debet.
P.G.

Data: 2019-04-08 11:07:19
Autor: ń
PKO BP zablokuj minus
Kilka lat temu to były karty podarunkowe: dało się nimi zrobić debet?

-- -- -
Kilka lat temu próbowałem znaleźć taką kartę - nie udało mi się.

Data: 2019-04-08 02:44:04
Autor: Dawid Rutkowski
PKO BP zablokuj minus
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 11:07:21 UTC+2 użytkownik ń napisał:

> Kilka lat temu próbowałem znaleźć taką kartę - nie udało mi się.

Kilka lat temu to były karty podarunkowe: dało się nimi zrobić debet?

Nie podarunkowe (bo te działają tylko w jednej sieci sklepów), tylko przedpłacone - czyli po prostu debetówki visa/mc.
I nie były, tylko są - można zamówić np. w mille.
"Były" odnosi się do tego, że kiedyś były anonimowe - i pięknie się nadawały do kradzenia i prania kasy - więc teraz już nie są - albo trzeba rejestrować albo po prostu wydają na nazwisko zamawiającego.
Jedynie na karcie nie ma nazwiska, więc można komuś bez obaw dać (choć ja np. żonie bez obaw daję kartę z moim nazwiskiem - niby nie wolno, ale nikt na to nie patrzy, szczególnie odkąd są terminale pikaczowe frontem do klienta - fajne jest w mBąku też to, ze można mieć kartę dla kogoś, kto się nazywa "karta tymczasowa" - w USA możliwe ;).

I teoretycznie nimi też się da zrobić debet.
Albo odwrotnie - jeśli tymi się nie da, to powinna być też taka możliwość dla "zwykłych" debetówek.
Banki jednak wolą umożliwiać transakcje offline i zabezpieczać się zapisem w regulaminie.
Mimo że jednocześnie większość kart działa on-line wszędzie, gdzie się tylko da - nawet takie z segmentu "prime", jak moja mc world z santiego (ma status złotej - cokolwiek miałoby to znaczyć - a w praktyce nic nie znaczy - no, można w telepizzy dostać 50% rabatu, ale to daje też zwykła debetówka z krokodyla ;)
Z moich jedynie platynowe kredytówki pozwalają przez jakiś czas na pikaczowanie offline - nie wiem, czy liczona jest liczba transakcji czy upływający czas - a potem jest już on-line do momentu, aż użyje się chipa.
A jeszcze pierwsza KK db silver nie tylko pozwalała na pikicza offline, ale nawet raz poszła z chipa offline i to na ponad 100zł - szkoda, że wyrzuciłem ten slip, byłby dla potomności.

A tu patrz - taka zwykła debetówka ze skarbonki chodzi offline i robi debet - i klient narzeka, nie potrafi docenić dowartościowania ;P
Chyba że było to za granicą lub na pokładzie samolotu, wtedy zdziwka nie ma.

Piotr jest fanatykiem i chciałby mieć to zagwarantowane - tak się nie da.

Data: 2019-04-08 13:37:00
Autor: J.F.
PKO BP zablokuj minus
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ac710e60-7215-4a37-b967-f7a6c527f32b@googlegroups.com...
Nie podarunkowe (bo te działają tylko w jednej sieci sklepów), tylko przedpłacone - czyli po prostu debetówki visa/mc.

I teoretycznie nimi też się da zrobić debet.

Teraz, gdy rejestrowane ... to moze i banki sie debetu nie boja, maja umowe z "dluznikiem" :-)

Albo odwrotnie - jeśli tymi się nie da, to powinna być też taka możliwość dla "zwykłych" debetówek.
Banki jednak wolą umożliwiać transakcje offline i zabezpieczać się zapisem w regulaminie.

Probowalem kiedy takim prepaidem niemal wyczerpanym zaplacic we wroclawskim biletomacie ... nie dal sie.

I nie wiem - prepaidy zawsze sprawdzaja online, czy np ma ona gdzies zapisana pozostala kwote.

[...]

Tak swoja droga - zobaczcie oplate za przekroczenie limitu na KK.
Kiedys w PKO BP takowa byla.

No i pytanie - karta nie pozwoli przekroczyc limitu, czy to klient ma sie pilnowac, bo to jednak mozliwe.

J.

Data: 2019-04-08 09:39:57
Autor: ń
PKO BP zablokuj minus
Zgadzałeś się, lecz o tym nie pamiętasz, było na 492 stronie leguraminu i druczkiem 6 pt.

-- -- -

Data: 2019-04-08 09:23:17
Autor: Roman Tyczka
PKO BP zablokuj minus
On Sun, 7 Apr 2019 09:04:17 +0200, J.F. wrote:

[...]

Nie z pustym tylko pełnym, o fakcie dowie się przy kasie. Potem już
wystarczy tylko spuścić nalane bezprawnie paliwo do pojemników*, oddać i
pojechać z pustym bakiem do domu, miodzio.

* pojemniki trzeba wozić na wszelki wypadek zawsze ze sobą
Roman Tyczka

Data: 2019-04-08 13:43:37
Autor: J.F.
PKO BP zablokuj minus
Użytkownik "Roman Tyczka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1a99qzv8s7jzd$.dlg@tyczka.com...
[...]

No fakt

wystarczy tylko spuścić nalane bezprawnie paliwo do pojemników*, oddać i
pojechać z pustym bakiem do domu, miodzio.
* pojemniki trzeba wozić na wszelki wypadek zawsze ze sobą

A nie powinna stacja miec na stanie ? :-)

No ale zaraz ... tankowanie, gdy sie nie wie, czy ma sie pieniadze na koncie, to chyba proba wyludzenia ?
Debet czy areszt, wybieraj sam :-)

J.

Data: 2019-04-06 23:54:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PKO BP zablokuj minus

"J.F." n7rigt220f36$.16yg9w4ubl5m5$.dlg@40tude.net

-oni tez wola debet, wiecej zarobia :-)

-sa rozne sytuacje, gdy jakos obciazaja bez sprawdzania ...

Zanim rozliczą -- minął ze 2 dni. W tym czasie można uzupełnić.
[to też swego rodzaju oscylator]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-07 00:49:34
Autor: Dawid Rutkowski
PKO BP zablokuj minus
Online nie pozwolą raczej.
Zapewne było offline.
Więc pewnie mniej niż 50zł (ew. poniżej progu w innej walucie) pikaczem.
Nb. zaraz będzie 100zł ;>
To nieduży ten minus.
A jak za granicą, to mógł się kurs zmienić.
Ale na co komu karta, na której RORze 50zł?
Chyba że to była koncówka szalonych zakupów...

PKO BP zablokuj minus