PKO BP żąda zaświadczenie o zapłaceniu podatku od spadku

Data: 2010-04-27 10:19:14
Autor: Olin
PKO BP żąda zaświadczenie o zapłaceniu podatku od spadku
Witam,

W ubiegłym roku umarł mój ojciec i załatwiam formalności spadkowe w bankach. W BPH i Pekao SA wypłata środków przebiegła w miarę gładko, natomiast w PKO BP żądają zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o zapłaceniu podatku od spadku. Na mój gust przesadzają, gdyż w BPH i Pekao SA niczego takiego nie chcieli, co nie dziwi, zważywszy że najbliższa rodzina podatku nie płaci. Dzwoniłem do US i pani nie chciała się wypowiadać na ten temat, gdyż nie zna prawa bankowego. Gdzie można się upewnić, iż pracownica PKO BP się myli, ewentualnie jednak ma rację?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

prawo Sattingera:
Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę do gniazdka.

Data: 2010-04-27 10:45:34
Autor: Piotrek
On 2010-04-27 10:19, Olin wrote:

Gdzie można się upewnić, iż pracownica PKO BP się myli, ewentualnie jednak
ma rację?

Zgaduję, że u tej właśnie pracownicy, prosząc o podanie podstawy prawnej.

Jeśli nie będzie wiedziała to powinien dać radę jej przełożony albo dyrektor oddziału banku.

Piotrek

Data: 2010-04-27 10:59:56
Autor: Olin
Dnia Tue, 27 Apr 2010 10:45:34 +0200, Piotrek napisał(a):

[...]

Zamierzam napisać skargę do samej centrali, zwłaszcza że można to uczynić
emaliowo. Z inkryminowaną pracownicą niezbyt chce mi się gadać, jeśli tylko
nie muszę tego robić, bo ma zwyczaj ignorowania niewygodnych kwestii. Zanim zacznę się pieniaczyć, chciałbym się upewnić, że nie ma jakichś
haczyków. Dziękuję za pomysł, aby zapytać w skardze o stosowny paragraf.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ten, kto się śmieje ostatni, przeważnie nie ma jednego zęba na przedzie."
Baruch Spinoza

Data: 2010-04-27 14:36:30
Autor: Ranger
Olin pisze:

Zanim zacznę się pieniaczyć, chciałbym się upewnić, że nie ma jakichś
haczyków. Dziękuję za pomysł, aby zapytać w skardze o stosowny paragraf.

znając życie ta pinda powoła się na przepis z regulaminu banku którego nie musi Ci pokazywać, nagraj tą bladź żeby ją dokładnie zacytować. :)

Pozdro
Ranger

Data: 2010-04-27 08:10:39
Autor: Jarek Andrzejewski
On 27 Kwi, 14:36, Ranger <n...@finaro.pl> wrote:
Olin pisze:

> [...]

znając życie ta pinda powoła się na przepis z regulaminu banku którego
nie musi Ci pokazywać, nagraj tą bladź żeby ją dokładnie zacytować. :)

Tylko problem zapewne polega na tym, że autora wątku ten regulamin nie
obowiązuje, bo przecież nie ma umowy z bankiem.
No, chyba, że jednak ustawa czy rozporządzenie powszechnie
obowiązujące nakazuje bankowi tego wymagać.

Ja jednak polecam drogę pisemną i poświadczenie odbioru. Scripta
manent, email volant :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-04-27 15:33:11
Autor: Olin
Dnia Tue, 27 Apr 2010 14:36:30 +0200, Ranger napisał(a):

znając życie ta pinda powoła się na przepis z regulaminu banku którego nie musi Ci pokazywać, nagraj tą bladź żeby ją dokładnie zacytować. :)

Jak obiecywałem, zapytałem centralę o podstawę prawną. Pewnie trochę to potrwa zanim odpowiedzą, ale chętnie zaczekam.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Odnosi się wrażenie, jakby wszystkie siły zła przystąpiły z pasją
 do kamienowania Ojca Dyrektora. Nie ma bowiem dnia, aby w artykułach,
 audycjach, filmach, wiadomościach itp. nie było obelg i manipulacji,
 których głównym celem jest ojciec Tadeusz Rydzyk."
prof. Janusz Kawecki

PKO BP żąda zaświadczenie o zapłaceniu podatku od spadku