PKO BP żąda zaświadczenie o zapłaceniu podatku od spadku

Data: 2010-04-27 13:51:42
Autor:
PKO BP żąda zaświadczenie o zapłaceniu podatku od spadku
Olin <kuku@adres.w.stopce> napisał(a):
Witam,

W ubiegłym roku umarł mój ojciec i załatwiam formalności spadkowe w
bankach. W BPH i Pekao SA wypłata środków przebiegła w miarę gładko,
natomiast w PKO BP żądają zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o zapłaceniu
podatku od spadku. Na mój gust przesadzają, gdyż w BPH i Pekao SA niczego
takiego nie chcieli,

Sprawa stara jak świat (albo Bank PKO BP). Oczywiście kwestia rozliczenia
spadku ze skarbówką, to sprawa między Tobą (spadkobiercami) a US. PKO BP - jak
przystało na bank - w tym momencie dochowuje tylko należytej staranności. W
placówkach bankowych może być z tym już róźnie. Inny poziom doświadczenia
personelu, inne podejście do pracy.
No i może być jeszcze jakiś zapis w ich regulaminie.

Tu nie chodzi o samą zapłatę podatku, tylko o fakt zgłoszenia spadku do US. A
czy US przybije stempel 'podatek zapłacono w wysokości...' czy 'zwolnione z
podatku na podst. ' to sprawa drugorzędna.

Przypominam też: zwolnienie zwolnieniem, ale spadki/darowizmy zwolnione z
podatku należy zgłosić do US w ściśle określonym terminie, na odpowiednim
formularzu.

Ty faktycznie tego spadku nie zgłosiłeś do US, czy tylko tak piszesz? "Ktoś czegoś chce - nie wiem czemu, bo inni nie chcieli." - to raczej kiepski
tok myślenia...

Data: 2010-04-28 10:05:38
Autor: Olin
PKO BP żąda zaświadczenie o zapłaceniu podatku od spadku
Dnia Tue, 27 Apr 2010 13:51:42 +0000 (UTC), newsroomy@WYTNIJ.gazeta.pl
napisał(a):

Przypominam też: zwolnienie zwolnieniem, ale spadki/darowizmy zwolnione z
podatku należy zgłosić do US w ściśle określonym terminie, na odpowiednim
formularzu.

Serdecznie dziękuję za troskę. Rodzaj formularza i termin są mi znane.

Ty faktycznie tego spadku nie zgłosiłeś do US, czy tylko tak piszesz?

Żeby zgłosić trzeba wiedzieć co wpisać w niektóre rubryki, a tego PKO BP
akurat nie ułatwia. Już jednak doszedłem do prawdy, mimo życzliwości PKO
BP, i już niedługo, mam nadzieję owa prawda zwycięży.

"Ktoś czegoś chce - nie wiem czemu, bo inni nie chcieli." - to raczej kiepski
tok myślenia...

O wiele lepsze jest kierowanie się swoim widzimisię i zbywanie milczeniem
argumentów natręta, który zakłóca spokój.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

Zasada Larsona:
Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.

PKO BP żąda zaświadczenie o zapłaceniu podatku od spadku