PKO PP... w mbanku i multi

Data: 2009-10-07 20:08:50
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi
przyznano mi prawa poboru dla akcji PKO, tak się składa, że mam rachunek maklerski i w multi i w mbanku,

w multi, aby z PP skorzystać trzeba zadzwonić na multilinie = żenada, natomiast w mbanku jest stosowna procedura w necie ;-)

jak na bank, ktory chce byc pozycjonowany wyzej to multi dał ciała w tym momencie... ;-/

RobertS

Data: 2009-10-07 21:54:59
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał
[...]

Jaka jest opłata w mBanku za rachunek maklerski?
Pozdr.
A.

Data: 2009-10-07 23:17:09
Autor: Valdi.Pavlack
PKO PP... w mbanku i multi
"ffiona" news:hairon$gah$1news.onet.pl

Jaka jest opłata w mBanku za rachunek maklerski?
Pozdr.
A.

0 PLN.

Data: 2009-10-07 23:27:49
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi

Jaka jest opłata w mBanku za rachunek maklerski?
Pozdr.
A.

0 PLN.

a nie ma jakiegoś zapisu, że jak nie zrobi sie X obrotów to DI BRE może pobrać opłatę w wysokości Y?

coś takiego kojarze, ale z rachunku korzystam aktywnie więc tego rodzaju koszty mi nie grożą...

RobertS

Data: 2009-10-07 23:30:22
Autor: Valdi.Pavlack
PKO PP... w mbanku i multi
"RobertS" news:haj14m$25bv$2opal.icpnet.pl

a nie ma jakiegoś zapisu, że jak nie zrobi sie X obrotów to DI BRE może
pobrać opłatę w wysokości Y?
coś takiego kojarze, ale z rachunku korzystam aktywnie więc tego rodzaju
koszty mi nie grożą...

Owszem jest, ale tylko na papierze. Znam osoby, które korzystają z emaklera
sporadycznie albo wcale i nie mają nic potrącane z konta.

Data: 2009-10-07 23:34:39
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi

Owszem jest, ale tylko na papierze. Znam osoby, które korzystają z emaklera
sporadycznie albo wcale i nie mają nic potrącane z konta.

bo zapis mówi, że opłata MOŻE zostać pobrana...

RobertS

Data: 2009-10-07 23:41:12
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl>
[...]

Ja dopiero raczkuję w internetowym rachunku maklerskim, a mam go w CDM Pekao SA.
60 zł. rocznie mi za to pobierają, choć służy on właściwie tylko do pobierania dywidendy z akcji PKO BP.
Właśnie też mam prawo poboru i się zaczynam w nim rozglądać internetowo, bo wcześniej chodziłam tam nogami:)
I po 5 latach zauważyłam dopiero, że 6 dych rocznie ze mnie ściągają za to.
Ale - jak ktoś tu już zauważył - kobiety są nieco upośledzone finansowo.
Nie umiesz - płać!
Pozdr.
A.

Data: 2009-10-08 07:53:56
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi

[...]

No to zupełnie niepotrzebnie płacisz te 60 zł rocznie...warto chyba rozejrzeć się za darmowym kontem, te w mBanku i w Multi mają wszystkie podstawowe funkcje.

Realizujesz czy sprzedajesz PP?

RobertS

Data: 2009-10-08 06:49:53
Autor: xbartx
PKO PP... w mbanku i multi
Dnia Thu, 08 Oct 2009 07:53:56 +0200, RobertS napisał(a):

No to zupełnie niepotrzebnie płacisz te 60 zł rocznie...warto chyba
rozejrzeć się za darmowym kontem, te w mBanku i w Multi mają wszystkie
podstawowe funkcje.

Alior też ma darmowy i podobno całkiem niezły z tego co słyszałem tu i ówdzie.

Data: 2009-10-08 09:00:13
Autor: Pete
PKO PP... w mbanku i multi
W dniu 08.10.09 08:49, xbartx pisze:
[...]

I Bossa - darmowa w pakiecie zielonym.

--
Pete

Data: 2009-10-08 09:51:12
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi

Alior też ma darmowy i podobno całkiem niezły z tego co słyszałem tu i
ówdzie.

I Bossa - darmowa w pakiecie zielonym.

nie wypowiadam się, bo nie korzystałem, ale mBank i Multi mają niezłe systemy ;-)

RobertS

Data: 2009-10-09 08:48:12
Autor: Pete
PKO PP... w mbanku i multi
W dniu 08.10.09 09:51, RobertS pisze:

[...]

Jeśli taka sama funkcjonalność jak dla supermarketu FI, to podziękuję ;)

Niestety na stronie bossy nie ma wersji demo, są tylko flashowe prezentacje:
http://bossa.pl/index.jsp?layout=2&page=0&news_cat_id=163

--
Pete

Data: 2009-10-09 12:46:40
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi
nie wypowiadam się, bo nie korzystałem, ale mBank i Multi mają niezłe
systemy ;-)

Jeśli taka sama funkcjonalność jak dla supermarketu FI, to podziękuję ;)

a jakie masz uwagi do SFI?
dla mnie najważniejsze jest to, że nie płacę za nabycie j.u. i mam do wyboru całkiem sporo FI (oszczędzam tylko w kilku)

RobertS

Data: 2009-10-09 19:20:58
Autor: witrak()
PKO PP... w mbanku i multi
On 2009-10-09 12:46, RobertS wrote:
[...]

Nie korzystam z "makreli", ale ci, którzy z niej korzystają aktywnie a mają nieco większe wymagania jednomyślnie (wg wypowiedzi na forum mBanku) uważają, że to dobre do zabawy, albo dla ludzi, dokonujących okazjonalnych operacji giełdowych. Natomiast SFI jest uważany za wystarczająco wygodny i bezkonkurencyjny, jeśli idzie o koszty.

DM PKO jest tragiczny, jeśli idzie o bezpieczeństwo (działa tylko z IE i to nawet nie 8), brak zleceń stoploss i cokolwiek kłopotliwy interfejs - używa(łe)m, więc wiem.

Jeśli idzie o funkcjonalność podobno najlepszy jest system w BOŚ.

witrak()

Data: 2009-10-09 20:17:27
Autor: Pete
PKO PP... w mbanku i multi
W dniu 09.10.09 12:46, RobertS pisze:
nie wypowiadam się, bo nie korzystałem, ale mBank i Multi mają niezłe
systemy ;-)

Jeśli taka sama funkcjonalność jak dla supermarketu FI, to podziękuję ;)

a jakie masz uwagi do SFI?

Nic nie oferuje poza kupno/sprzedaż.

dla mnie najważniejsze jest to, że nie płacę za nabycie j.u. i mam do
wyboru całkiem sporo FI (oszczędzam tylko w kilku)

Ale przy większej ilości/operacji FI, połapanie się na których papierach jesteś do przodu/tyłu graniczy z cudem.

--
Pete

Data: 2009-10-12 20:23:36
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi

a jakie masz uwagi do SFI?

Nic nie oferuje poza kupno/sprzedaż.

czego jeszcze oczekujesz?

Ale przy większej ilości/operacji FI, połapanie się na których papierach jesteś do przodu/tyłu graniczy z cudem.

do tego nie jest mi SFI potrzebny, korzystam z serwisu, ktory pokazuje mi stan moich aktywow na rozne sposoby

RobertS

Data: 2009-10-13 08:29:43
Autor: Pete
PKO PP... w mbanku i multi

Data: 2009-10-13 09:05:40
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi

Data: 2009-10-13 09:07:15
Autor: Pete
PKO PP... w mbanku i multi

Data: 2009-10-13 14:03:55
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi

Data: 2009-11-21 14:36:58
Autor: admin
PKO PP... w mbanku i multi
On 13 Paź, 14:03, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

> THX, sprawdze.

nie jest to idealna strona np. nie ma na niej PP dla PKO, ktore
dostalem, ale można miec jakis tam obraz swoich aktywow

RobertS

Niestety PP same się nie dodają (w końcu to nie rachunek online) ale
można dodać PP ręcznie a później np. sprzedać lub zamienić na akcje
(PDA). Ale za to po dodaniu (jeszcze przed pierwszym notowaniem)
uwzględniane są w portfelu z teoretyczną wartością PP.

Lepszego wirtualnego portfela chyba nie ma...

Pozdrawiam

Data: 2009-10-08 11:46:05
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

[...]

No to się rozejrzę, tylko niech najpierw zrealizuję te PP, bo może nie będę umiała elektronicznie tego zrobić.
Pozdr.
A.

Data: 2009-10-08 12:49:55
Autor: MarekZ
PKO PP... w mbanku i multi
"ffiona" <ffiona@poczta.onet.pl> wrote in message news:hakce1$3sc$1news.onet.pl...

[...]

Chyba lepiej to sprzedaj...

Data: 2009-10-08 13:20:59
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał

Chyba lepiej to sprzedaj...

Za późno. A czemu? Myślisz, że tak mocno spadną?

Data: 2009-10-08 13:35:47
Autor: MarekZ
PKO PP... w mbanku i multi
"ffiona" <ffiona@poczta.onet.pl> wrote in message news:haki05$oav$1news.onet.pl...

Za późno. A czemu? Myślisz, że tak mocno spadną?

Nie wiem czy mocno spadną, nie jestem wróżką. :) Ale jestem pewien, że da się te akcje kupić taniej niż po cenie, która wynika z realizacji praw poboru.

Data: 2009-10-08 13:41:38
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

[...]

Ja realizując prawa, które dostałam za darmo (a raczej za posiadanie tych akcji), kupuję po 20,50 zł. sztukę. Aż tak mocno spadną?
Rozumiem, że chodzi Ci chyba o to, że jak ktoś teraz kupiłby 4 prawa po 2,79 zł. sztuka (wczorajsza cena zamknięcia) = 11,16 zł. plus akcja x 20,50 zł. = 31,66 zł. Wtedy to tak, to jest nieopłacalne, bo wczorajsza cena zamknięcia akcji PKO BP jest 31,65 zł.

Data: 2009-10-08 14:08:46
Autor: MarekZ
PKO PP... w mbanku i multi
"ffiona" <ffiona@poczta.onet.pl> wrote in message news:hakj6u$skf$1news.onet.pl...

[...]

Tak. Dodatkowo tego co kupisz za pp nie będziesz mogła tak od razu sprzedać, choćbyś chciała. W tym czasie jesteś pozbawiona możliwości kontroli tej inwestycji. IMO bez sensu, chyba że tak czy inaczej wiesz, że będziesz to trzymać latami i nie chce Ci się za bardzo tym zajmować.

Jeśli tak czy inaczej chcesz te akcje mieć, moim zdaniem powinnaś sprzedać pp i wystawić zlecenie z ceną zakupu niższą niż ta, za jaką mogłabyś objąć akcje na podstawie praw o około 1 zł lub więcej. Powinno wejść.

Data: 2009-10-08 14:31:33
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

[...]

Marku, ja chyba nie rozumiem. Ja już zrobiłam zapis na akcje, a prawa mnie nic nie kosztowały, więc akcje mnie wyniosą 20,50 zł. za sztukę. Nie podejrzewam, żeby spadły poniżej tej kwoty.

Data: 2009-10-08 15:00:28
Autor: MarekZ
PKO PP... w mbanku i multi
"ffiona" <ffiona@poczta.onet.pl> wrote in message news:hakm4l$6tt$1news.onet.pl...

Marku, ja chyba nie rozumiem. Ja już zrobiłam zapis na akcje, a prawa mnie nic nie kosztowały, więc akcje mnie wyniosą 20,50 zł. za sztukę. Nie podejrzewam, żeby spadły poniżej tej kwoty.

One Cię nie wyniosą 20,50. One Cię wyniosą 20,50 + 4 razy cena prawa poboru, bo mogłaś je sprzedać, np. teraz po 2,82 zł..

Skoro zrobiłaś już zapis, to nie ma co dywagować. :) Ale nie postąpiłaś optymalnie, ot co. W zapisie dodatkowym i tak byś to mogła kupić. Mam nadzieję, że nie miałaś setek tysięcy tych akcji. ;-)

Data: 2009-10-08 15:10:57
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

[...]

Chyba - w takim razie - umiem lepiej gotować niż działać na giełdzie ;-)
Oj, ja durna, jednak chodzenie nogami do biura maklerskiego ma sens, bo na tym dystansie - również czasowym -  można sobie coś przemyśleć, a i w międzyczasie podyskutować na forum. A przez internet to się robi hop-siup-klick - o! Zadziałało! Prawa zablokowane, a pieniądze z rachunku pieniężnego zniknęły:-)
Dzięki i tak, cały czas się uczę.
Pozdrowienia
A.

Data: 2009-10-08 15:35:59
Autor: RobertS
PKO PP... w mbanku i multi
Eeee PKO wypłaciło niczego sobie dywidendę, zrealizowałem (część PP) bo i tak chciałem dokupić akcji (traktuję je jak inwestycję długoterminową).

Zostały mi jeszcze PP na drugim rachunku i generalnie jeszcze nie podjąłem decyzji, pewnie jak nie kupię to kasę na inwestycję "przejem"...

Generalnie nie uważam realizacji PP za jakieś wielkie nieporozumienie. Jak ktoś nie chciał się w to bawić to mógł sprzedać akcje przed ich przyznaniem.

Teraz najgorsze co można zrobić to bezczynność, bo PP przepadną ;-(

RobertS

Data: 2009-10-08 17:05:46
Autor: Valdi.Pavlack
PKO PP... w mbanku i multi
"ffiona" news:hakoej$fnd$1news.onet.pl

Chyba - w takim razie - umiem lepiej gotować niż działać na giełdzie ;-)

Zaprosisz mnie kiedyś na obiadek? :)

Oj, ja durna,

Przesadzasz!

Dzięki i tak, cały czas się uczę.
Pozdrowienia

Jak będziesz na plus z akcjami a twoja kobieta intuicja powie Ci, że już
czas wychodzić z inwestycji to zyskane pieniądze wpakuj na lokatę (najlepiej
jakaś antybela) - przynajmniej spisz spokojnie a i stres bliski zero :)

Data: 2009-10-08 20:35:21
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał
"ffiona" news:hakoej$fnd$1news.onet.pl

Chyba - w takim razie - umiem lepiej gotować niż działać na giełdzie ;-)

Zaprosisz mnie kiedyś na obiadek? :)

A jak nie będzie smakował? :-) I się okaże, że jednak na giełdzie lepiej działam niż gotuję;-)

[...]

Miałam ponad 100% zysku (wirtualnego) w lecie 2007, ale moja kobieca intuicja zawiodła... ;-(
Teraz mam też spore środki do zainwestowania, bo mi się lokata skończyła, ale sobie leżą na KO w Kredyt Banku na 5% z belką. Jakos nie wypróbowałam tego OF. Myśle coś o funduszach rynku pieniężnego lub papierów dłużnych. Ale długo mi schodzi na tym myśleniu.
Pozdrawiam
A.

Data: 2009-10-08 20:43:26
Autor: Valdi.Pavlack
PKO PP... w mbanku i multi
"ffiona" news:halbf7$j21$1news.onet.pl

A jak nie będzie smakował? :-) I się okaże, że jednak na giełdzie lepiej
działam niż gotuję;-)

Wyjdzie w praniu. Najwyżej się przekręcę i będziesz mnie miała na sumieniu
:)

Miałam ponad 100% zysku (wirtualnego) w lecie 2007, ale moja kobieca
intuicja zawiodła... ;-(

Do trzech razy sztuka :)

Teraz mam też spore środki do zainwestowania, bo mi się lokata skończyła,
ale sobie leżą na KO w Kredyt Banku na 5% z belką. Jakos nie wypróbowałam
tego OF.

No to może czas najwyższy jednak wybróbować to OF i jego bezbelkowe
produkty? :)

Myśle coś o funduszach rynku pieniężnego lub papierów dłużnych.

Jeżeli można radzić - to co masz ulokować w FRP czy FPD wrzuć na
antybelkową. IMHO wyciąganiesz z tego więcej i co najważniejsze - od zysku
nie odprowadzić złodziejskiego podatku, którego w przypadku funduszy (przy
zysku) ominąć niestety się nie da...

Ale długo mi schodzi na tym myśleniu.

Od myślenia trzeba przejść do czynów :) W końcu raz się żyje :)

Data: 2009-10-08 20:57:50
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

Użytkownik "Valdi.Pavlack"

[...]

Ale te bezbelkowe produkty to coś do 15 tys. - a ja mam tego 10 x więcej.
Tylko mi nie mów o eurobanku i że tam można mieć takich 15 rachunków...
A.

Data: 2009-10-08 21:23:50
Autor: Valdi.Pavlack
PKO PP... w mbanku i multi
"ffiona" news:halcos$nhh$1news.onet.pl

Ale te bezbelkowe produkty to coś do 15 tys. - a ja mam tego 10 x więcej.
Tylko mi nie mów o eurobanku i że tam można mieć takich 15 rachunków...

Nie nie powiem Ci, że w eurobanku możesz mieć 15 rachunków... ze zmiennym
oprocentowaniem.
Powiem Ci, że możesz sobie założyć 15 lokat (mniej lub więcej - zależy od
twojego kobiecego kaprysu) ze STAŁYM OPROCENTOWANIEM, zaś zysk z nich nie
będzie obciążony belą.

To wszystko z mojej strony :)

Data: 2009-10-08 21:35:36
Autor: ffiona
PKO PP... w mbanku i multi

Użytkownik "Valdi.Pavlack"

[...]

Zaczekaj, bo się gubię. W eurobanku? Czy można tam założyć te 15 lokat, nie posiadając tam rachunku bieżącego? I można to zrobić, "idąc tam nogami"? Nieelektronicznie znaczy? Bez tych ich breloczkow, sroczków i innych dupereli, na które tu narzekali?
Czy chodziło Ci o OF?

Data: 2009-10-08 22:00:11
Autor: Valdi.Pavlack
PKO PP... w mbanku i multi
"ffiona" news:halevo$ul7$1news.onet.pl

Czy chodziło Ci o OF?

Dokładnie - chodziło mi o OF.

Data: 2009-10-09 06:31:33
Autor: xbartx
PKO PP... w mbanku i multi
Dnia Thu, 08 Oct 2009 21:35:36 +0200, ffiona napisał(a):

Zaczekaj, bo się gubię. W eurobanku? Czy można tam założyć te 15 lokat,
nie posiadając tam rachunku bieżącego? I można to zrobić, "idąc tam
nogami"? Nieelektronicznie znaczy? Bez tych ich breloczkow, sroczkĂłw i
innych dupereli, na ktĂłre tu narzekali?

Trochę będzie trwało, ale da radę ;)

PKO PP... w mbanku i multi