PKO aneks dot.kredytu odnawialnego

Data: 2009-06-30 09:35:17
Autor: Elma
PKO aneks dot.kredytu odnawialnego
Witam,
od wielu lat korzystam z kredytu odnawialnego zwiazanego z kontem ROR w banku PKO Bank Polski.
Wlasnie otrzymalam do podpisania aneks do umowy.Zwiazany jest on ze zmiana sposobu wyliczania stopy procentowej od kredytu odnawialnego PKO Bank Polski SA.
Bank informuje, że obecnie oprocentowanie zalezy od stopy procentowej kredytu lombardowego ustalanej przez Prezesa NBP, natomiast po modyfikacji, oprocentowanie kredytu odnawialnego uzaleznione bedzie od zmiany ktorejkolwiek ze stop procentowych NBP ustalonych przez Rade Polityki Pieniężnej lub stopy rezerwy obowiazkowej banków ustalonej przez Rade Polityki Pieniężnej lub stawek referencyjnych dla depozytów rynku miedzybankowego.
W zwiazku z tym mam pytania do tych, którzy juz takie aneksy otrzymali i znaja sie na rzeczy, bo wietrze "podstep" ze strony banku :
1.Czy ta zmiana jest korzystna - nie znam sie i nie umiem oszacowac tego?
2.Jakie sa konsekwencje  nie podpisania tego aneksu? Niestety Bank nie poinformował mnie pisemnie co sie stanie w takim przypadku. Moge tylko domniemywac, ze wtedy zostanie zerwana umowa, ale czy na pewno?
Bank nie okreslił w jakim terminie (do kiedy) mam im odeslac/dostarczyc podpisany aneks.
Jako date od kiedy ma ten aneks obowiazywac Bank prosi o wpisanie daty bieżącej - czyli bliżej niesprecyzowanej.
Dodam, ze umowa była podpisywana we wrzesniu (nie pamiętam roku, ale dośc dawno) i w tym miesiącu sa pobierane opłaty (prowizja) od kwoty udzielonego kredytu .

Bylabym wdzieczna, gdyby ktos zorientowany mogl sie wypowiedziec i poradzic, czy podpisywac ten aneks i naswietlic mi "czym to grozi".

Pozdrawiam.
Elma

PKO aneks dot.kredytu odnawialnego