PKO mnie uszczesliwilo...

Data: 2011-03-03 12:15:36
Autor: Michal Jankowski
PKO mnie uszczesliwilo...
....kart± zbliżeniow±, czy jak to się tam nazywa.

Czy tego nie idzie jako¶ wył±czyć/zepsuć?

¦rednio mi sie u¶miecha noszenie ekwiwalentu 150 zł w gotówce w
kieszeni z pełnym ryzykiem kradzieży/zgubienia. Po to psiamać były te
wszystkie karty i piny, żeby akurat to ryzyko wyeliminować.

A pomysł może i fajny, ale kwoty zupełnie nieadekwatne. Niechby to był
limit 10 zł dziennie, no, 20, na gazetę, kawę, bilet tramwajowy. No
niech stracę, 30 zł. Ale 150???

  MJ

Data: 2011-03-03 12:34:08
Autor: Maciej Bojko
PKO mnie uszczesliwilo...
On Thu, 03 Mar 2011 12:15:36 +0100, Michal Jankowski
<michalj@fuw.edu.pl> wrote:

...kart± zbliżeniow±, czy jak to się tam nazywa.

Czy tego nie idzie jako¶ wył±czyć/zepsuć?

¦rednio mi sie u¶miecha noszenie ekwiwalentu 150 zł w gotówce w
kieszeni z pełnym ryzykiem kradzieży/zgubienia.

A to jest karta bez opcji nienoszenia w kieszeni?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2011-03-03 13:58:42
Autor: orcio
PKO mnie uszczesliwilo...
W dniu 2011-03-03 12:15, Michal Jankowski pisze:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

orcio

Data: 2011-03-03 14:31:40
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
PKO mnie uszczesliwilo...
orcio pisze:

Czy tego nie idzie jakoś wyłączyć/zepsuć?

http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

A teraz poprosimy o wersjÄ™ dla EMV. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-03-03 14:37:53
Autor: J.F.
PKO mnie uszczesliwilo...
Użytkownik "orcio" <orci0@op.pl> napisał w
Czy tego nie idzie jako¶ wył±czyć/zepsuć?
http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

Hardwareowe metody zawsze najlepsze :-)

Ciekaw jestem czy nie wystarczy naciac gdzies na brzegu - tam musi byc antena, prawdopodobnie kilka zwojow na obwodzie karty.

A moze wystarczy metalowy portfel ?

J.

Data: 2011-03-03 15:15:19
Autor: Michal Jankowski
PKO mnie uszczesliwilo...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

A moze wystarczy metalowy portfel ?

I to mnie uchroni przed zgubieniem tej karty?

  MJ

Data: 2011-03-03 14:50:40
Autor: masti
PKO mnie uszczesliwilo...
http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

po co takie kombinowanie??
Przeciez wystarczy to ustrojstwo zapakować do mikrofiali na 10 sekund i wszelkie obwody elektroniczne chipa gin± bezpowrotnie,
pr±dy wirowe załatwiaj± wszystko cicho i bez łomu :)

Data: 2011-03-04 05:16:06
Autor: Krzysiek
PKO mnie uszczesliwilo...
On 3 Mar, 14:50, "masti" <poli...@oso.pl> wrote:

Przeciez wystarczy to ustrojstwo zapakowa do mikrofiali na 10 sekund i
wszelkie obwody elektroniczne chipa gin bezpowrotnie,
pr dy wirowe za atwiaj wszystko cicho i bez omu :)
Ale cała sztuka to rozwalić PayPass a zostawić działaj±ce transakcje
stykowe (mikroprocesorowe).

Data: 2011-03-03 15:18:44
Autor: Michal Jankowski
PKO mnie uszczesliwilo...
orcio <orci0@op.pl> writes:

http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

Na ładnie, ale na mojej karcie jedyne zgrubienie jest tam, gdzie styki
od czipu do normalnych transakcji 'stykowych'. W ten czip walić
młotkiem nie zamierzam.

  MJ

Data: 2011-03-03 14:48:49
Autor: niusy.pl
PKO mnie uszczesliwilo...

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl>

[...]

Raczej dla potwierdzania transakcji.

Data: 2011-03-03 16:18:10
Autor: Piotr Gałka
PKO mnie uszczesliwilo...

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kjztyfkihev.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

W materiałach dla kompatybilno¶ci Elektromagnetycznej specjalizuje się:
http://www.abcpol.pl/pol/
Dostałem od nich (ze 3 lata temu) jakie¶ próbki elastycznych absorberów ferrytowych (materiał o grubo¶ci rzędu 1mm daj±cy się wycinać nożyczkami).
Takie materiały stosuje się w czytnikach RFID 13,56MHz do tłumienia pola z tyłu anteny.
My¶lałem, że to jest produkcji Laird, ale u Lairda widzę tylko jakie¶ specjalnie tłumi±ce znacznie wyższe częstotliwo¶ci.
Pokrowiec z takiego materiału powinien problem załatwić ;-)
P.G.

Data: 2011-03-03 20:19:15
Autor: Michal Jankowski
PKO mnie uszczesliwilo...
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> writes:

Pokrowiec z takiego materiału powinien problem załatwić ;-)

Karta w takim pokrowcu jest odporna na zgubienie/kradzież?   MJ

Data: 2011-03-03 20:50:46
Autor: Piotr Gałka
PKO mnie uszczesliwilo...

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kjzwrkgau6k.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> writes:

Pokrowiec z takiego materiału powinien problem załatwić ;-)

Karta w takim pokrowcu jest odporna na zgubienie/kradzież?

Sugerujesz, że taka bez paypassa jest odporna.
P.G.

Data: 2011-03-03 21:30:00
Autor: Michal Jankowski
PKO mnie uszczesliwilo...
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> writes:

Pokrowiec z takiego materiału powinien problem załatwić ;-)

Karta w takim pokrowcu jest odporna na zgubienie/kradzież?

Sugerujesz, że taka bez paypassa jest odporna.

Sugeruję, że s± jeszcze np. piny, których na karcie nie zapisuje.

  MJ

Data: 2011-03-04 08:52:05
Autor: Piotr Gałka
PKO mnie uszczesliwilo...

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kjzoc5saqwn.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

W przypadku zgubienia to faktycznie racja, ale w przypadku kradzieży wydaje mi się, że podejrzenie pinu jest t± łatwiejsz± czę¶ci± tego procesu.
P.G.

Data: 2011-03-04 04:53:45
Autor: krzysztofsf
PKO mnie uszczesliwilo...
On 4 Mar, 08:52, Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> wrote:
U ytkownik "Michal Jankowski" <mich...@fuw.edu.pl> napisa w wiadomo cinews:kjzoc5saqwn.fsfccfs1.fuw.edu.pl...> Piotr Ga ka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> writes:

> Sugeruj , e s jeszcze np. piny, kt rych na karcie nie zapisuje.

W przypadku zgubienia to faktycznie racja, ale w przypadku kradzie y wydaje
mi si , e podejrzenie pinu jest t atwiejsz cz ci tego procesu.
P.G.

W kazdym razie karta ni ejest kompletnie odporna na kradzież z niej
pieniędzy.
Według mnie bank nie spełnia swojej roli narzucaj±c niezabezpieczone
rozwi±zanie, bez mozliwo¶ci skutecznego zareklamowania kradzieży
srodków (nikt nie podejrzał pina, pina po prostu nie bylo).
Wspomniałem również w watku obok o podbieraniu pieniędzy w rodzinach
(wnuczek babci, m±ż alkoholik itp) i w innych miejscach - np. stała
szatnia w pracy czy pływalni, innym miejscu rekreacyjnjym..

Data: 2011-03-03 16:41:59
Autor: Antykler
PKO mnie uszczesliwilo...
[...]

Tez takowa dostalem, pamietaj ze dopuki nie uaktywnisz jej w bankomacie pinem nie bedzie dzialac.  Stara mam wazna jeszcze 2 lata a te sobie powiesilem na slomianke.

Data: 2011-03-03 20:20:08
Autor: Michal Jankowski
PKO mnie uszczesliwilo...
Antykler <tyskie@smiedzimulem.com> writes:

Tez takowa dostalem, pamietaj ze dopuki nie uaktywnisz jej w
bankomacie pinem nie bedzie dzialac.

Znaczy co, mam tej karty w ogóle nie używać? Stara się skończyła.

  MJ

Data: 2011-03-03 17:04:48
Autor: Q
PKO mnie uszczesliwilo...
A pomysł może i fajny, ale kwoty zupełnie nieadekwatne. Niechby to był
limit 10 zł dziennie, no, 20, na gazetę, kawę, bilet tramwajowy. No
niech stracę, 30 zł. Ale 150???

mbank ma "bezpinowy" limit ustawiony na sztywno na 50zl.
Niby ok, ale byloby fajnie gdyby poza dzienna kwota/iloscia
mozna bylo zmienic ten sztywny limit.

Data: 2011-03-03 18:33:13
Autor: Darek
PKO mnie uszczesliwilo...
W dniu 2011-03-03 12:15, Michal Jankowski pisze:
...kart± zbliżeniow±, czy jak to się tam nazywa.

Ale problem jest globalny - wszystkie banki wprowadzaj± Pay-Pass. Dlaczego temat braku bezpieczeństwa (lub obawy o brak bezpieczeństwa) nie został poruszony u opowiednich instytucji.
Chyba najodpowiedniejsz± chyba będzie UOKiK - przecież ¶mierdzi tu naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów.
Chyba że nie wiemy że konsument nie będzie odpowiadał za takie transakcje

Darek

Data: 2011-03-03 21:03:29
Autor: 085
PKO mnie uszczesliwilo...
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl>

O czesc...

napisał w wiadomo¶ci news:kjztyfkihev.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
...kart± zbliżeniow±, czy jak to się tam nazywa.

Czy tego nie idzie jako¶ wył±czyć/zepsuć?

Mozesz zazyczyc sobie nowa, zwykla karte, a zblizeniowki nie aktywowac. Tak przynajmniej pani z infolinii powiedziala, mimo ze dopiero za trzecim razem zrozumiala, ze klientowi nie podoba sie nowoczesna karta zblizeniowa w technologii cyk pik.

Jak dla mnie, wkurzajace marnotrawstwo, zwlaszcza ze potrafia przyslac toto np. rok przed koncem aktywnej karty... a Tobie kiedy przyslali ?

p, zul

Data: 2011-03-03 21:31:14
Autor: Michal Jankowski
PKO mnie uszczesliwilo...
"085" <zul@grzybach.pl> writes:

Jak dla mnie, wkurzajace marnotrawstwo, zwlaszcza ze potrafia przyslac
toto np. rok przed koncem aktywnej karty... a Tobie kiedy przyslali ?

Na 25 dni przed końcem ważno¶ci karty i (drugiej osobie) 2 dni PO
upływie ważno¶ci karty.

  MJ

Data: 2011-03-03 23:34:37
Autor: 085
PKO mnie uszczesliwilo...
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kjzk4ggaqul.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
"085" <zul@grzybach.pl> writes:

[...]

Siostrze przysłali rok, miesi±c i kilkana¶cie dni przed końcem walidtu ;]

Oczywi¶cie bez uprzedzenia, ot siurpryza...

p, zul

Data: 2011-03-04 10:12:01
Autor: Piotr W.
PKO mnie uszczesliwilo...
Witam

Syn dostał prawie półtora roku  przed terminem.
Ja i żona nie dostali¶my choć brakuje parę miesięcy do końca ważno¶ci
obecnych kart (08/11)
Podobnie znajomi, syn dostał oni jeszcze nie.
Pewnie preferuj± młodych, pozytywnie nastawionych do nowinek technicznych etc.

pozdrowienia  Piotr W.

Data: 2011-03-04 11:37:57
Autor: xbartx
PKO mnie uszczesliwilo...
Dnia Fri, 04 Mar 2011 10:12:01 +0100, Piotr W. napisał(a):

Witam

Syn dostaĹ‚ prawie półtora roku  przed terminem. Ja i ĹĽona nie dostaliĹ›my
choć brakuje parę miesięcy do końca ważności obecnych kart (08/11)
Podobnie znajomi, syn dostał oni jeszcze nie. Pewnie preferują młodych,
pozytywnie nastawionych do nowinek technicznych etc.

Chyba poważnie przesadzasz. Banki wysyłają nowe karty zazwyczaj miesiąc, góra dwa przed końcem ważności starej. Półtora roku to jakiś wymysł albo po prostu błąd banku - choć w to raczej można wątpić, no ale nie wykluczyć. Wiek posiadacza karty nie ma tutaj żadnego znaczenia, bo wszystko się dzieje automatycznie raczej.

--
xbartx

Data: 2011-03-04 12:54:24
Autor: Kamil Jońca
PKO mnie uszczesliwilo...
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

[...]

Chyba poważnie przesadzasz. Banki wysyłaj± nowe karty zazwyczaj miesi±c, góra dwa przed końcem ważno¶ci starej. Półtora roku to jaki¶ wymysł albo po prostu bł±d banku - choć w to raczej można w±tpić, no ale nie

Citi mi wysłało cipow± visę jako¶ na rok przed końcem ważno¶ci.

KJ

Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

Data: 2011-03-04 12:19:28
Autor: xbartx
PKO mnie uszczesliwilo...
Dnia Fri, 04 Mar 2011 12:54:24 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Citi mi wysłało cipową visę jakoś na rok przed końcem ważności.
 Ale to nie byĹ‚o zwiÄ…zane czasem akcja wprowadzania cipa?

--
xbartx

Data: 2011-03-04 13:42:37
Autor: Kamil Jońca
PKO mnie uszczesliwilo...
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

Dnia Fri, 04 Mar 2011 12:54:24 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Citi mi wysłało cipow± visę jako¶ na rok przed końcem ważno¶ci.
 Ale to nie było zwi±zane czasem akcja wprowadzania cipa?
A tu jest zwi±zane z wprowadzaniem paypass :) Zmierzasz do...?
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Jak kto¶ ma pecha, to złamie z±b podczas seksu oralnego (S.Sokół)

Data: 2011-03-05 00:49:39
Autor: Piotr W.
PKO mnie uszczesliwilo...

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:ikqiul$g24$5inews.gazeta.pl...
[...]

wszystko siÄ™ dzieje automatycznie raczej.

Ale fakt jest faktem i syn taką kartę otrzymał i bardzo się zdziwił ze względu na
ważność dotychczasowej i tą nową odłożył na półkę.
I jeszcze jedno zdarzenie. Syn otrzymał pocztą kartę KK (MC) z odpowiednim pismem
a potem byĹ‚ telefon  z banku w sprawie aktywacji tej karty etc.
Ja i żona takich propozycji nie otrzymaliśmy a jesteśmy dłużej niż syn klientami tego banku.
Piszesz :" Wszystko siÄ™ dzieje automatycznie raczej" a przecieĹĽ wystarczÄ… odpowiednie
reguły w tej "automatyce " i kolejność dostarczenia kart będzie zmieniona.
WiÄ™c preferencje mĹ‚odych przez bank, nie sÄ…  niemoĹĽliwe.

pozdrowienia PiotrW.

Data: 2011-03-07 10:30:16
Autor: xbartx
PKO mnie uszczesliwilo...
Dnia Sat, 05 Mar 2011 00:49:39 +0100, Piotr W. napisał(a):

[...]
raczej" a przecież wystarczą odpowiednie reguły w tej "automatyce " i
kolejność dostarczenia kart będzie zmieniona. Więc preferencje młodych
przez bank, nie sÄ…  niemoĹĽliwe.

Ale mi chodziło tylko o standardowe procedury wznawiania kart. Wiadome jest że czasami są odstępstwa od reguły, jak np wymiana kart z paskiem na karty z paskiem i chipem, albo jeszcze z PayPass/PayWave i wtedy idzie to innymi torami.

--
xbartx

PKO mnie uszczesliwilo...