PKO mnie uszczesliwilo...

Data: 2011-03-03 16:18:10
Autor: Piotr Gałka
PKO mnie uszczesliwilo...

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjztyfkihev.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
...kartą zbliżeniową, czy jak to się tam nazywa.

Czy tego nie idzie jakoś wyłączyć/zepsuć?

Średnio mi sie uśmiecha noszenie ekwiwalentu 150 zł w gotówce w
kieszeni z pełnym ryzykiem kradzieży/zgubienia. Po to psiamać były te
wszystkie karty i piny, żeby akurat to ryzyko wyeliminować.

A pomysł może i fajny, ale kwoty zupełnie nieadekwatne. Niechby to był
limit 10 zł dziennie, no, 20, na gazetę, kawę, bilet tramwajowy. No
niech stracę, 30 zł. Ale 150???

W materiałach dla kompatybilności Elektromagnetycznej specjalizuje się:
http://www.abcpol.pl/pol/
Dostałem od nich (ze 3 lata temu) jakieś próbki elastycznych absorberów ferrytowych (materiał o grubości rzędu 1mm dający się wycinać nożyczkami).
Takie materiały stosuje się w czytnikach RFID 13,56MHz do tłumienia pola z tyłu anteny.
Myślałem, że to jest produkcji Laird, ale u Lairda widzę tylko jakieś specjalnie tłumiące znacznie wyższe częstotliwości.
Pokrowiec z takiego materiału powinien problem załatwić ;-)
P.G.

Data: 2011-03-03 20:19:15
Autor: Michal Jankowski
PKO mnie uszczesliwilo...
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> writes:

Pokrowiec z takiego materiału powinien problem załatwić ;-)

Karta w takim pokrowcu jest odporna na zgubienie/kradzież?   MJ

Data: 2011-03-03 20:50:46
Autor: Piotr Gałka
PKO mnie uszczesliwilo...

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzwrkgau6k.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> writes:

Pokrowiec z takiego materiału powinien problem załatwić ;-)

Karta w takim pokrowcu jest odporna na zgubienie/kradzież?

Sugerujesz, że taka bez paypassa jest odporna.
P.G.

Data: 2011-03-03 21:30:00
Autor: Michal Jankowski
PKO mnie uszczesliwilo...
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> writes:

Pokrowiec z takiego materiału powinien problem załatwić ;-)

Karta w takim pokrowcu jest odporna na zgubienie/kradzież?

Sugerujesz, że taka bez paypassa jest odporna.

Sugeruję, że są jeszcze np. piny, których na karcie nie zapisuje.

  MJ

Data: 2011-03-04 08:52:05
Autor: Piotr Gałka
PKO mnie uszczesliwilo...

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzoc5saqwn.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

W przypadku zgubienia to faktycznie racja, ale w przypadku kradzieży wydaje mi się, że podejrzenie pinu jest tą łatwiejszą częścią tego procesu.
P.G.

Data: 2011-03-04 04:53:45
Autor: krzysztofsf
PKO mnie uszczesliwilo...
On 4 Mar, 08:52, Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> wrote:
U ytkownik "Michal Jankowski" <mich...@fuw.edu.pl> napisa w wiadomo cinews:kjzoc5saqwn.fsfccfs1.fuw.edu.pl...> Piotr Ga ka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> writes:

> Sugeruj , e s jeszcze np. piny, kt rych na karcie nie zapisuje.

W przypadku zgubienia to faktycznie racja, ale w przypadku kradzie y wydaje
mi si , e podejrzenie pinu jest t atwiejsz cz ci tego procesu.
P.G.

W kazdym razie karta ni ejest kompletnie odporna na kradzież z niej
pieniędzy.
Według mnie bank nie spełnia swojej roli narzucając niezabezpieczone
rozwiązanie, bez mozliwości skutecznego zareklamowania kradzieży
srodków (nikt nie podejrzał pina, pina po prostu nie bylo).
Wspomniałem również w watku obok o podbieraniu pieniędzy w rodzinach
(wnuczek babci, mąż alkoholik itp) i w innych miejscach - np. stała
szatnia w pracy czy pływalni, innym miejscu rekreacyjnjym..

PKO mnie uszczesliwilo...