PKO wysyla p³yty CD

Data: 2018-05-09 07:54:52
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23370394,pko-bp-podnosi-niektore-oplaty-za-konta-i-karty-czesc-klientow.html#Czolka3Img

Ja ju¿ dosta³em.

Musze przyznac ¿e rozbawi³o mnie to. Zawsze uwazalem bankowców za pustaków ale tutaj ju¿ ktos przegi±³. Od kilku lat w urzadzeniach typu laptopy, tablety i telefony dla suwerena nie ma ¶ladu po czytniku. Krótki przelot po MediaMarkt pokazuje ze grubo ponad po³owa laptopów i to g³ównie tych tanich nie ma. Na pytanie który z odtwarzaczy dvd/bluray odtwarza txt/pdf mo¿na straciæ wiarygodno¶æ w oczach sprzedawcy.

Teraz pytania:
a) kto zarobi³ na t³oczeniu?
b) po co komu ten kawa³ek plastiku?
c) czy manager z PKO by³ w ¶pi±czce przez ostatnie 10 lat?
d) dlaczego to nie jest dyskietka? Efekt podobny a mozna by skorzystac z zapasów ZUSu.
e) dlaczego papier w opini banku jest mniej trwa³y ni¿ p³yta? Mo¿e trzeba uzywaæ normalnego papieru a nie recyclingu z papieru toaletowego. Ponadto sa "papiery" oparte o polimery, podobno wieczne, jak ju¿ chcieli byæ tacy nowocze¶ni.

Tak, wiem ¿e chodzi³o o te 10 lat, ale wybór nosnika interesuj±cy. Kamienne tablice nie byly by lepsze?

Data: 2018-05-09 08:05:16
Autor: Miroo
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 2018-05-09 o 07:54, Sebastian Bia³y pisze:
[...]

Te¿ dosta³em.
Moim zdaniem wyt³oczenie i wys³anie p³yt by³o tañsze ni¿ drukowanie i wysy³anie kilkusetstronicowych ksi±¿ek z puchn±cym regulaminem, TOiP itd

Pozdrawiam

Data: 2018-05-09 08:23:00
Autor: wiatrak
PKO wysyla p³yty CD

Te¿ dosta³em.

A ja nie dosta³em :(

PS. Mo¿e dlatego ¿e nic u nich nie mam? :)

Data: 2018-05-09 08:25:49
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 8:05 AM, Miroo wrote:
Moim zdaniem wyt³oczenie i wys³anie p³yt by³o tañsze

Jeszcze tañsze by³o by dostarczenie mikrofilmu. Dlaczego PKO nie skorzystalo z tej mo¿liwo¶ci? Szanse na to ¿e to kto¶ uzyje równie marne jak dla p³yty CD.

ni¿ drukowanie i wysy³anie kilkusetstronicowych ksi±¿ek z puchn±cym regulaminem, TOiP itd

A wiêc teraz wszyscy widzimy priorytety banku: nie chodzi o to ¿eby to kto¶ czyta³, tylko ¿eby wype³niæ zalecenia jakiego¶ urzedu. No i kolejna zagadka rozwi±zana.

Data: 2018-05-09 11:56:17
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pcu49e$mld$1@node2.news.atman.pl...
On 5/9/2018 8:05 AM, Miroo wrote:
[...]

Ale co proponujesz - ksiazke rozsylac ?

Czy spersonalizowany wydruk, dotyczacy tylko posiadanych "produktow".

J.

Data: 2018-05-09 13:02:45
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 11:56 AM, J.F. wrote:
Ale co proponujesz - ksiazke rozsylac ?

Link. Ktory po 10 latach nie zniknie. Bêdzie i nowoczesnie i ekologicznie.

Niestety szefowie dzia³ów www zmieniaj± siê w korpo co 15 minut i kazdy ma inn± koncepcjê od frameworku po zaokr±glone rogi ramek. Wychodzi na to ¿e mimo l±dowania na ksiê¿ycu nie uda nam siê utrzymaæ adresów www stabilnie.

Czy spersonalizowany wydruk, dotyczacy tylko posiadanych "produktow".

Wystarczy numer seryjny dokumentu i *PEWNE* miejsce gdzie mogê go dostaæ. Np. na ¿±danie w banku w postaci podpisanego pliku b±d¼ wydruku. taki z przed 30 lat te¿.

Data: 2018-05-09 13:13:26
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pcukgm$492$1@node1.news.atman.pl...
On 5/9/2018 11:56 AM, J.F. wrote:
Ale co proponujesz - ksiazke rozsylac ?
Link. Ktory po 10 latach nie zniknie. Bêdzie i nowoczesnie i ekologicznie.

Kiedy wlasnie zniknie, i co zrobisz jako klient ?

[...]

No ba, a jak sie okaze, ze to juz nie pko.pl, tylko dojczebank.pl ?

Czy spersonalizowany wydruk, dotyczacy tylko posiadanych "produktow".

Wystarczy numer seryjny dokumentu i *PEWNE* miejsce gdzie mogê go dostaæ.

depozyt dokumentow w UOKiK ?
A jak zlikwiduja ? :-)

Np. na ¿±danie w banku w postaci podpisanego pliku b±d¼ wydruku. taki z przed 30 lat te¿.

A jaka masz pewnosc, ze to jest to co kiedys linkowano ?

Nie narzekaj - to przeciez w trosce o ciebie :-)

J.

Data: 2018-05-09 13:22:42
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 1:13 PM, J.F. wrote:
Link. Ktory po 10 latach nie zniknie. Bêdzie i nowoczesnie i ekologicznie.
Kiedy wlasnie zniknie, i co zrobisz jako klient ?

Kto¶ w Waznym Urzêdzie zaproponowal 10 lat. Najwidoczniej im tez zwisa co zrobi klient za 10 lat.

[...]

Nie staæ ich na pkoarchive.pl i p³acenie 50z³/rok?

Czy spersonalizowany wydruk, dotyczacy tylko posiadanych "produktow".
Wystarczy numer seryjny dokumentu i *PEWNE* miejsce gdzie mogê go dostaæ.
depozyt dokumentow w UOKiK ?
A jak zlikwiduja ? :-)

To bêdê móg³ przetrzebaæ im dupê likwiduj±cym kartk± wyborcz± (tak wiem, s³abe).

Np. na ¿±danie w banku w postaci podpisanego pliku b±d¼ wydruku. taki z przed 30 lat te¿.
A jaka masz pewnosc, ze to jest to co kiedys linkowano ?

Podpisane jest. Przez bank. Pechowo razem z dat±.

Nie narzekaj - to przeciez w trosce o ciebie :-)

Oczywi¶cie, to generalna zasada ktor± kieruj± siê banki.

Data: 2018-05-09 13:48:21
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pculm4$5l9$1@node1.news.atman.pl...
On 5/9/2018 1:13 PM, J.F. wrote:
[...]

10 lat jest w miare ok, chyba ze ktos ma polisolokate na 15 :-)

Ale gdzie pewnosc, ze przez 10 lat nie znikna, ani sie nie zmienia ?

[...]

Moze i stac, ale szef by chcial, zeby to bylo dojczearchive.de :-)

[...]

Bardzo slabe. My tu o pieniadzach mowimy :-)

Np. na ¿±danie w banku w postaci podpisanego pliku b±d¼ wydruku. taki z przed 30 lat te¿.
A jaka masz pewnosc, ze to jest to co kiedys linkowano ?
Podpisane jest. Przez bank. Pechowo razem z dat±.

No to podpisza jeszcze raz.
Albo sie okaze, ze podpisali dobrze, ale zalinkowali ci cos innego.

Nie narzekaj - to przeciez w trosce o ciebie :-)
Oczywi¶cie, to generalna zasada ktor± kieruj± siê banki.

Akurat w tym przypadku to urzedy.
Bank Ci ma dostarczyc trwa³y regulamin, a nie taki, ze "nie mamy pana plaszcza i co pan nam zrobi" ...

J.

Data: 2018-05-09 14:03:18
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 1:48 PM, J.F. wrote:
Ale gdzie pewnosc, ze przez 10 lat nie znikna, ani sie nie zmienia ?

Nie ma. Dlatego wola³bym ¿eby trzyma³o to pañstwo.

Identycznyc problem jest z archiwizacj± dowodów pracy dla zusu. W koñcu zajelo siê tym pañstwo (skutek jak zwykle, ale przynajmniej chêci by³y).

Nie staæ ich na pkoarchive.pl i p³acenie 50z³/rok?
Moze i stac, ale szef by chcial, zeby to bylo dojczearchive.de :-)

Umowa by³a z PKO wiêc nie widze problemu. Mo¿e byæ tylko problem bia³kowy. Mi nie przeszkadza nawet rozowejednorozce.pl. Po co¶ te domeny gov.pl s±.

[...]

Nie, bo klucze do podpisu trzyma urz±d.

Albo sie okaze, ze podpisali dobrze, ale zalinkowali ci cos innego.

To ju¿ sie bêdzie ³atwo udowadnialo przed s±dem, oczywi¶cie jak siê trafi na sêdziego co mia³ w szkole podstawowej matematykê.

Data: 2018-05-09 15:53:51
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pcuo27$83v$1@node1.news.atman.pl... On 5/9/2018 1:48 PM, J.F. wrote:
Ale gdzie pewnosc, ze przez 10 lat nie znikna, ani sie nie zmienia ?
Nie ma. Dlatego wola³bym ¿eby trzyma³o to pañstwo.

Ja tez bym wolal, ale panstwo nie chce, wiec dostales plyte :-)

Identycznyc problem jest z archiwizacj± dowodów pracy dla zusu. W koñcu zajelo siê tym pañstwo (skutek jak zwykle, ale przynajmniej chêci by³y).

Nie rozumiem - przeciez Zus dziala. Ale dopiero ok ... to juz chyba ze 20 lat Platnika bedzie :-)

Nie staæ ich na pkoarchive.pl i p³acenie 50z³/rok?
Moze i stac, ale szef by chcial, zeby to bylo dojczearchive.de :-)

Umowa by³a z PKO wiêc nie widze problemu. Mo¿e byæ tylko problem bia³kowy.

Ogolnie tez nie widze, choc po paru latach ... sprzedamy taki DB razem z klientami, ale domene chcemy zabrac, bo zalozymy sobie nowy.
Choc nowy archiwum moze trzymac.

[...]

Jest to jakis pomysl, ale ciagle grozi
"nie mamy panskiego regulaminu i co ... ".

Albo sie okaze, ze podpisali dobrze, ale zalinkowali ci cos innego.
To ju¿ sie bêdzie ³atwo udowadnialo przed s±dem, oczywi¶cie jak siê trafi na sêdziego co mia³ w szkole podstawowej matematykê.

Cos sie zmienia, ale dawniej egzamin na prawo byl z polskiego a nie z matematyki.

J.

Data: 2018-05-12 22:20:21
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 3:53 PM, J.F. wrote:
[...]

Nie, chodzi o "archiwa" czyli miejsca gdzie pracodawcy mieli deponowac dowody pracy przed jakim¶tam rokiem. Sens to mo¿e i mia³o, tylko ¿e archiwa by³y w miejscach gdzie papier d³ugo siê nie chcia³ utrzymaæ. Ot, detal.

Ogolnie tez nie widze, choc po paru latach ... sprzedamy taki DB razem z klientami, ale domene chcemy zabrac, bo zalozymy sobie nowy.
Choc nowy archiwum moze trzymac.

Chcesz miec bank to musisz ustawowo trzymaæ domene przez 50 lat chyba ¿e wcze¶niej pojawi siê nowa technologia b±d¼ globalny reset. Nie widze problemu w takim dzia³aniu, takie wymuszenia np. produkcji czesci zamiennych do samochodów s± i nikt sie temu nie dziwi. Kwestia checi politycznej, ale oni zajêci duperelami.

Nie, bo klucze do podpisu trzyma urz±d.
Jest to jakis pomysl, ale ciagle grozi
"nie mamy panskiego regulaminu i co ... ".

Mam nadziejê ¿e s±dy nie powiedz± "a to!" i zwolni± kogo¶ z kredytu.

trafi na sêdziego co mia³ w szkole podstawowej matematykê.
Cos sie zmienia, ale dawniej egzamin na prawo byl z polskiego a nie z matematyki.

Zabawne, nie? Egazmin z dupereli zamiast z logiki. Eh...

Data: 2018-05-14 15:39:51
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pd7ia8$t34$1@node1.news.atman.pl...
On 5/9/2018 3:53 PM, J.F. wrote:
[...]

Sens mialo olbrzymi, taki, ze potem firma sie konczyla, a potem pracownik chcial zaswiadczenie o zarobkach dla ZUS, nierzadko po nastu latach.

Czy tam te papiery splesnialy, czy raczej problem byl taki, ze trafily nie wiadomo gdzie, a nawet jak wiadomo - to sie jakis obcy czlowiek musi doszukac.

[...]

Hm, specjalny depozyt na oplacanie domeny ?
Bo bank zbankrutuje i z czego syndyk ma oplacac ?

problemu w takim dzia³aniu, takie wymuszenia np. produkcji czesci
zamiennych do samochodów s± i nikt sie temu nie dziwi. Kwestia checi

Hi hi - GM zbankrutowal, powstal na jego miejsce GM2 ... a teraz ma pretensje, ze obciazaja go akcjami serwisowymi GM.

politycznej, ale oni zajêci duperelami.

Moze nie ma takiego problemu - dostales na "trwalym nosniku" i przechowuj sobie jak dlugo chcesz :-)

Nie, bo klucze do podpisu trzyma urz±d.
Jest to jakis pomysl, ale ciagle grozi
"nie mamy panskiego regulaminu i co ... ".
Mam nadziejê ¿e s±dy nie powiedz± "a to!" i zwolni± kogo¶ z kredytu.

Bylaby to jakas sankcja ...

trafi na sêdziego co mia³ w szkole podstawowej matematykê.
Cos sie zmienia, ale dawniej egzamin na prawo byl z polskiego a nie z matematyki.
Zabawne, nie? Egazmin z dupereli zamiast z logiki. Eh...

Ale trzeba umiec kwieciscie pisac, tudziesz czytac ustawy, a czasem sie powolac "w potocznym rozumieniu jezyka oznacza to ..."

J.

Data: 2018-05-14 06:54:45
Autor: Kris
PKO wysyla p³yty CD
W dniu poniedzia³ek, 14 maja 2018 15:39:54 UTC+2 u¿ytkownik J.F. napisa³:
On 5/9/2018 3:53 PM, J.F. wrote:

> [...]

Czy tam te papiery splesnialy, czy raczej problem byl taki, ze trafily nie wiadomo gdzie, a nawet jak wiadomo - to sie jakis obcy czlowiek musi doszukac.

W grudniu 21017 lub w styczniu br przy okazji wizyty w ZUS mi³a Pani mi zasugerowa³a ze kapita³ pocz±tkowy(czy jako¶ tak) powinienem wyliczyæ. Wys³a³em wiêc do archiwum(ba zak³ad ju¿ nie istnieje) wniosek o RP7(?) z lat 93-97. Otrzyma³em, odpowiedz ¿e moj± pro¶bê zrealizuj± z "kolejno¶ci± zg³oszeñ" w przybli¿eniu w ostatnim kwartale 2018 roku
Te¶ciu na emeryturê jak przechodzi³ to z dwóch zak³adów dokumentów nie zlokalizowa³.

Data: 2018-05-14 16:36:22
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:917098db-eb23-4b5c-8fe1-5d2acf7483ba@googlegroups.com...
> [...]

Otrzyma³em, odpowiedz ¿e moj± pro¶bê zrealizuj± z "kolejno¶ci± zg³oszeñ" w przybli¿eniu w ostatnim kwartale 2018 roku

Zakladajac, ze do emerytury ci sie nie spieszy, to moze nie tak znow istotne.
Hm, ja taka informacje dostalem, a wydaje mi sie, ze nie wnioskowalem o nia.
Skutek uboczny przejecia OFE ?

Te¶ciu na emeryturê jak przechodzi³ to z dwóch zak³adów dokumentów nie zlokalizowa³.

Dokladnie ten problem. Za PRL ZUS w ogole nie gromadzil danych, bo gromadzily zaklady pracy.
Zaklady sobie trwaly, to zawsze mozna bylo dane znalezc.
Zreszta chyba dosc dlugo to sie liczylo z ostatnich zarobkow, czy z ostatnich 3 lat.

Potem przyszly lata 90-te, wiele panstwowych zakladow zamknieto, a papiery z nich ... gdzies sa, tylko nikt nie wie gdzie.

Potem sie zmieniolo - ZUS zaczal gromadzic w komputerach wszystkie wplaty. Ale tych wczesniejszych nie ma.

J.

Data: 2018-05-14 08:01:23
Autor: Kris
PKO wysyla p³yty CD
W dniu poniedzia³ek, 14 maja 2018 16:36:25 UTC+2 u¿ytkownik J.F. napisa³:

Zakladajac, ze do emerytury ci sie nie spieszy, to moze nie tak znow istotne.
Hm, ja taka informacje dostalem, a wydaje mi sie, ze nie wnioskowalem o nia.
Skutek uboczny przejecia OFE ?

Od 1999(?) ponoæ maja informacje w komputerach
U mnie brakowa³o za lata 93-99
A jak juz mi przypomnieli to wole teraz za³atwiæ bo przed sam± emerytura moze i archiwum znikn±æ
Archiwum w Toruniu, a tam cuda bywaja;)

Data: 2018-05-14 20:37:56
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:9d6a4019-3e2d-4eb9-bfc0-bfdf1455a835@googlegroups.com...
[...]

Kiedy P³atnika wprowadzali ? Wydaje mi sie, ze przed 1999.

U mnie brakowa³o za lata 93-99
A jak juz mi przypomnieli to wole teraz za³atwiæ bo przed sam± emerytura moze i archiwum znikn±æ
Archiwum w Toruniu, a tam cuda bywaja;)

Zaleglosci jak najbardziej zalatwic, ja sie odnosilem do tego przeliczenia kapitalu poczatkowego - to juz tak bardzo nie przeszkadza ze dlugo.

J.

Data: 2018-05-14 12:32:40
Autor: Kris
PKO wysyla p³yty CD
W dniu poniedzia³ek, 14 maja 2018 20:38:25 UTC+2 u¿ytkownik J.F. napisa³:
> [...]

>Od 1999(?) ponoæ maja informacje w komputerach

Kiedy P³atnika wprowadzali ? Wydaje mi sie, ze przed 1999.

Nie mam pojêcia
Wiem jednak ze danych przed 1999 Zus nie ma albo udaje ze nie ma

Data: 2018-05-14 22:39:24
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4c325b9c-278e-4d14-b4a3-5e415fa4a59a@googlegroups.com...
> [...]

Nie mam pojêcia
Wiem jednak ze danych przed 1999 Zus nie ma albo udaje ze nie ma

Wyglada na to, ze Platnika wprowadzali w roku 1999
http://www.jastra.com.pl/anty-zus/platnik.htm

I wczesniejszych danych ZUS naprawde nie ma - zaklady przesylaly mu tylko zbiorcza deklaracje sumy wszystkich pracownikow.

Tzn jakos te kapitaly poczatkowe policzyl, to moze i dostal, ale juz nie pamietam jak to sie odbywalo - pracownik sam musial przyniesc ?

J.

Data: 2018-05-14 21:05:44
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/14/2018 3:39 PM, J.F. wrote:
[...]

Sple¶nialy i trafi³y tam gdzie szczury je zjad³y, zule podcierali ty³ek itd itp. Ogólnie jaki¶ zbiór idiotów w latach 80tych nie wymusi³ archiwizacji cyfrowej i tyle. A mia³a by MERA zbyt wtedy na dyski, mo¿e by¶my co¶ bu³garom sprzedali a nie oni nam itd itp.

[...]

Mo¿e by tak ustawa ¿e gov.pl dla instytucji takich a takich jest utrzymywany przez pañstwo? Chwilowo nam pañstwo nie bankrutuje.

Moze nie ma takiego problemu - dostales na "trwalym nosniku" i przechowuj sobie jak dlugo chcesz :-)

Moja stacja 5.25 wlasnie kilka miesiecy temu odmówi³a czytania dyskietek. ¯eby by³a jasno¶c, kilka lat temu widzia³em napêd *nie* czytaj±cy p³yt CD, tylko DVD i bluray. S³usznie stwierdzono ¿e po h.. to komu.

[...]

Wiadomo. I powo³ywaæ bieg³ego ¿eby policzy³ ile to jest 2+2.

Data: 2018-05-14 22:58:45
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pdcmm9$vlq$1@node1.news.atman.pl...
On 5/14/2018 3:39 PM, J.F. wrote:
[...]

W 1980 to malo ktory zaklad mial komputer.
A potem nalozyli na nas COCOM i skad te komputery brac ?
Nawet krajowej produkcji wymagaja wsadu dewizowego.

A nawet gdyby ... zaklad zamkneli, dyski ocalaly ... ale je teraz odczytac, jesli w formacie Riada czy Odry ?
Albo dyskietek 8 cali czy tasiemek magnetycznych.

A bledy jak sie trafia, to co zrobic ?

Albo Odra zaleje, lub szczury nadgryza ...

[...]

No o tym od poczatku pisze - panstwowy depozyt.
Tylko panstwo nie chce :-)

Moze nie ma takiego problemu - dostales na "trwalym nosniku" i przechowuj sobie jak dlugo chcesz :-)
Moja stacja 5.25 wlasnie kilka miesiecy temu odmówi³a czytania dyskietek.

dostales na aktualnym nosniku - chcesz cyfrowe archiwum - zrob se sam :-)

¯eby by³a jasno¶c, kilka lat temu widzia³em napêd *nie* czytaj±cy p³yt CD, tylko DVD i bluray. S³usznie stwierdzono ¿e po h.. to komu.

Mimo wszystko dziwne - standardowo robi sie komplet, to sie jednak trzeba postarac, zeby taki ograniczony zrobic ...

[...]

Ale wiesz ... "z opinia bieglego strony moga polemizowac.
A jak maja polemizowac z opinia sedziego? "

J.

Data: 2018-05-15 18:06:52
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/14/2018 10:58 PM, J.F. wrote:
[...]

Ale produkowalismy, wiêc dlaczego?

https://www.youtube.com/watch?v=cYvfyQGbzF8
https://www.youtube.com/watch?v=hjF17mLQGQc

A potem nalozyli na nas COCOM i skad te komputery brac ?

Produkowaæ. Mo¿e i mierne, ale w³asne.

Nawet krajowej produkcji wymagaja wsadu dewizowego.

Ale dewizy ju¿ COCOM nie podlega³y.

A nawet gdyby ... zaklad zamkneli, dyski ocalaly ... ale je teraz odczytac, jesli w formacie Riada czy Odry ?

Odczytali¶my niedawno MERA 400. Formaty sa albo udokumentowane, albo w zasiegu kogokolwiek uzbrojonego w arduino.

Albo dyskietek 8 cali czy tasiemek magnetycznych.

Kilka stacji dzia³a, ZUS móg³by zasponsorowaæ.

A bledy jak sie trafia, to co zrobic ?

Fakt, prezerwatywa tez nie chroni w 100% wiêc po co stosowaæ ;)

Mo¿e by tak ustawa ¿e gov.pl dla instytucji takich a takich jest utrzymywany przez pañstwo? Chwilowo nam pañstwo nie bankrutuje.
No o tym od poczatku pisze - panstwowy depozyt.
Tylko panstwo nie chce :-)

Bo Panstwo to ostatnio historyczno-prawnicze têpactwo. Co zrobic, taki naród.

[...]

Na historycznym nosniku. Aktualne to DVD i to ju¿ lekkie przegiêcie bo le¿± w koszu w MM za 5z³.

[...]

Czytalem gdzies ¿e aby odczytaæ CD laserem bluray trzeba wydaæ 50 centów wiêcej bo wymaga to modulowania szeroko¶ci± wi±zki czy co¶ takiego.

[...]

Normalnie. Apelacj±. Problem w tym ¿e w ka¿dej hermetycznej organizacji im wy¿ej tym wiêcej imbecyli.

Data: 2018-05-16 10:44:13
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pdf0ir$2tn$1@node2.news.atman.pl...
On 5/14/2018 10:58 PM, J.F. wrote:
[...]

Produkcja nie wiem czy dla wszystkich chetnych by starczyla, poza tym trzeba informatyka, ktory program napisze ...
no i duze zaklady mialy, mniejsze mogly korzystac z ZETO ... ZUS o ile pamietam sie skomputeryzowal dosc wczesnie, nawet jesli tylko zlecal przeliczenie i wydruk miesiaca.
Ale skladek nie gromadzil na tasiemkach.

Koniec koncow pamietaj, ze kazdy bit pamieci RAM to jednak robota kobiety, ktora musi go nawlec, duzo tego RAM nie trzeba, ale jakby tak kazdy maly zaklad chcial miec choc 64kB ...

A potem nalozyli na nas COCOM i skad te komputery brac ?
Produkowaæ. Mo¿e i mierne, ale w³asne.

Tylko ze zrobily sie lata 80-te, i juz niezbyt nam ta produkcja wychodzila.
Widac ferryt jest cierpliwy, a krzem nie ...

Nawet krajowej produkcji wymagaja wsadu dewizowego.
Ale dewizy ju¿ COCOM nie podlega³y.

Ale to co chciales kupic juz moglo podlegac.
Tyle, ze dewiz nie bylo :-)

[...]

Formaty sa wzglednie proste, napedy niekoniecznie.
Taka glupia 9 sciezkowa glowica magnetyczna...

No i kto mialby to robic - archiwum panstwowe ?

Albo dyskietek 8 cali czy tasiemek magnetycznych.
Kilka stacji dzia³a, ZUS móg³by zasponsorowaæ.

ZUS odczyta 3.5", a nie 8 :-)

A bledy jak sie trafia, to co zrobic ?
Fakt, prezerwatywa tez nie chroni w 100% wiêc po co stosowaæ ;)

Papier lepszy. Mozna sie czegos przez lupe doszukac.
Chyba, ze powodz albo myszy ... ale one i tasmami nie gardza :-)

[...]

Byly inne rzady i tez nie chcialo :-)
Ale ZUS jednak skladki trzyma.

[...]

Ty widziales napet "DVD only", ja jeszcze nie.
Nawet jesli ktos ma klopoty z CD, bo juz u siebie nie ma, to komputer z napedem bez problemu znajdzie i skopiuje sobie...

[...]

Byc moze ...

[...]

Apelacje jednak czasem rozpatruja pozytywnie.
Potem i SN sie zdarza stwierdzic, ze dwa nizsze sady sie pomylily.

Tylko lepiej byloby, zeby do tego nie trzeba bylo apelacji, przeciec kazdy wie, ze 2+2=4.

J.

Data: 2018-05-16 14:38:03
Autor: Yakhub
PKO wysyla p³yty CD
Dnia Mon, 14 May 2018 21:05:44 +0200, Sebastian Bia³y napisa³(a):

[...]

IMHO obaj b³±dzicie.

W latach 80-tych masowa archiwizacja dokumentów w postaci cyfrowej to by³o
science-fiction, i to nie tylko u nas.

Powszechnie stosowan± praktyk± archiwizacji (w cywilizowanych krajach)
wtedy by³y mikrofilmy.

--
Yakhub

Data: 2018-05-16 19:14:40
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Yakhub"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1jil3jgjwe25v.52ler4p4t4ah.dlg@40tude.net...
[...]

No, w 1980 to twarde dyski mialy juz chyba ze 100MB, ale byly wielkosci pralki.
Ale jeszcze byly tasmy ...

Maly zaklad mogl liczyc na 200-300kB dyskietke.

Powszechnie stosowan± praktyk± archiwizacji (w cywilizowanych krajach)
wtedy by³y mikrofilmy.

Tez nie sa odporne na wode, plesn i myszy.

Poza tym ... lista plac nawet dla duzego zakladu nie jest taka duza, od jednej dyskietki do kilku, w zaleznosci od ilosci danych.
Tylko ... czy potem jakis ZUS uwierzy, czy jednak lepszy w archiwum papier z pieczatka i podpisem ...

J.

Data: 2018-05-17 11:29:08
Autor: Yakhub
PKO wysyla p³yty CD
Dnia Wed, 16 May 2018 19:14:40 +0200, J.F. napisa³(a):

[...]

A kilka rolek z mikrofilmami, na których te dokumenty zmie¶cisz, mo¿esz
schowaæ do szuflady. Do tego kosztuj± grosze. Do tego dzisiaj nie mamy
wiêkszego problemu z tym, ¿eby odczytaæ mikrofilmy sprzed 100 lat. A
odczytanie egzotycznej ta¶my w dziwnym formacie do dawno zapomnianej
maszyny mo¿e siê okazaæ problematyczne.

Inna sprawa, ¿e dane cyfrowe daje siê przeszukiwaæ. Ale sensownie
uporz±dkowane i skatalogowane mikrofilmy tak¿e.

[...]

Ale objêto¶ciowo s± o kilka rzêdów wielko¶ci mniejsze, przez co ³atwiej je
przechowywaæ i zabezpieczyæ przed wy¿ej wymienionymi.

--
Yakhub

Data: 2018-05-17 14:36:46
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Yakhub"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1a8w54v0796lt.1fr5grai2gg6v.dlg@40tude.net...
[...]

Chyba drozsze od dyskietek :-)

Do tego dzisiaj nie mamy
wiêkszego problemu z tym, ¿eby odczytaæ mikrofilmy sprzed 100 lat. A
odczytanie egzotycznej ta¶my w dziwnym formacie do dawno zapomnianej
maszyny mo¿e siê okazaæ problematyczne.

Znalezienie wyswietlacza do mikrofilmow tez coraz trudniejsze.
Na szczescie mikroskopy USB mozna zaprzac  :-)

Inna sprawa, ¿e dane cyfrowe daje siê przeszukiwaæ. Ale sensownie
uporz±dkowane i skatalogowane mikrofilmy tak¿e.

Bylyby dosc sensownie uporzadkowane, bo wystarczyloby miesieczne listy plac.
Albo jakies roczne arkusze osobowe.
Tyle, ze do tego nie trzeba mikrofilmow - papieru niezbyt duza ilosc.

Tyle, ze wyliczenie podstawy do emerytury z ostatnch 10 lat to ciagle kawal roboty, a przy danych na dysku to pare  klikniec :-)

[...]

O ile ktos nie zapomni wyniesc pudelka.
No i ... o ile ktos nie zgubi tej malej fiszki/rolki ...

J.

Data: 2018-05-09 13:19:22
Autor: Kamil Joñca
PKO wysyla p³yty CD
Sebastian Bia³y <heby@poczta.onet.pl> writes:

On 5/9/2018 11:56 AM, J.F. wrote:
Ale co proponujesz - ksiazke rozsylac ?

Link. Ktory po 10 latach nie zniknie. Bêdzie i nowoczesnie i ekologicznie.

Naprawdê w to wierzysz?

We¼my tak± nordeê, czy LG bank. Wyobra¿asz sobie, ¿e kto¶ bêdzie domeny
po przejêciu utrzymywa³?
Prêdzej uwierzê w "repozytorium" prowadzone przez KNF.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
There are many intelligent species in the universe, and they all own cats.

Data: 2018-05-09 13:31:22
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 1:19 PM, Kamil Joñca wrote:
On 5/9/2018 11:56 AM, J.F. wrote:
Ale co proponujesz - ksiazke rozsylac ?
Link. Ktory po 10 latach nie zniknie. Bêdzie i nowoczesnie i ekologicznie.
Naprawdê w to wierzysz?

Nie. Problem znikaj±cych linkow mamy w ¶wiecie www od dawna. Tylko ¿e to problem bia³kowy. Zatrudnia siê na dyrektora "od strony" imbecyla i ten¿e imbecyl zaczyna swoje rewolucje od wymiany wszystkiego na inne. I tak siê tocz± historie korpo od 2000 roku a banki udzielaj± sie w tym zbiorowym debili¼mie nadwyraz aktywnie.

We¼my tak± nordeê, czy LG bank. Wyobra¿asz sobie, ¿e kto¶ bêdzie domeny
po przejêciu utrzymywa³?

Wyobra¿am sobie. Wystarczy wpis w ustawie.

Prêdzej uwierzê w "repozytorium" prowadzone przez KNF.

To niech prowadz±. Ca³o¶c tych bredni zmiesci sie na dysku za 200z³ wiêc jest szansa ¿e za 20mln + 20mln niedoszacowania dali by radê zrobiæ.

Data: 2018-05-09 13:27:52
Autor: Wojciech Bancer
PKO wysyla p³yty CD
On 2018-05-09, Sebastian Bia³y <heby@poczta.onet.pl> wrote:
On 5/9/2018 11:56 AM, J.F. wrote:
Ale co proponujesz - ksiazke rozsylac ?

Link. Ktory po 10 latach nie zniknie. Bêdzie i nowoczesnie i ekologicznie.

Kiedy UOKIK, czy inny IK postanowi³, ¿e tak nie mo¿na.
Bo bank mo¿e sobie tre¶æ pod tym¿e linkiem zmieniaæ i nie ma gwarancji,
¿e tego nie zrobi³.

To ju¿ mailem prêdzej, ale nie ka¿dy ma mail.

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-05-09 13:32:56
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 1:27 PM, Wojciech Bancer wrote:
[...]

UOKIK jest prawdopodobnie zbiorowiskiem ludzi nie maj±cych pojêcia ¿e lata '90 mine³y. Mo¿na to trywialnie naprawiæ.

To ju¿ mailem prêdzej, ale nie ka¿dy ma mail.

To facebookiem :D Albo patriotycznie, zglo¶ciæ siê do Pana G±bki.

Data: 2018-05-09 21:27:18
Autor: Alf/red/
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 09.05.2018 o 13:27, Wojciech Bancer pisze:
Bo bank mo¿e sobie tre¶æ pod tym¿e linkiem zmieniaæ i nie ma gwarancji,
¿e tego nie zrobi³.

mBank niedawno siê przestawi³ na rozsy³anie linków + sum kontrolnych do plików.
A pomys³ ze sk³adnic± obs³ugiwan± przez KNF wydaje mi siê ciekawy, i niedrogi. Tylko ¿e to musi ustawodawca wymusiæ... zna kto¶ jakiego¶?

--
Alf/red/

Data: 2018-05-23 14:03:24
Autor: Marek
PKO wysyla p³yty CD
On Wed, 9 May 2018 13:02:45 +0200, Sebastian Bia³y<heby@poczta.onet.pl> wrote:
Link. Ktory po 10 latach nie zniknie. Bêdzie i nowoczesnie i ekologicznie.

To nie kwestia nowoczesno¶ci a specyficznej interpretacji przepisów przez prawników pracujacych dla PKO. Jak ju¿ pisa³em w innym po¶cie oni  do¶æ oryginalnie interpretuj± kwestie pewnych  obowi±zków informacyjnych. Wygl±da to mniej wiêcej tak, ¿e  dzia³ prawny rekomenduje sposób komunikacji  (g³ównie papierowo) ii nikt poza t± rekomendacje siê nie wychyli.  I tak jestem zaskoczony, ¿e kto¶ siê zgodzi³ na CD. Jak przekonasz ich prawników ¿e mo¿na wys³aæ linka, to bêd± wysy³ane (¿yczê powodzenia).

[...]

j.w.

--
Marek

Data: 2018-05-23 14:05:29
Autor: Marek
PKO wysyla p³yty CD
[...]

Kwestie stabilno¶ci ma rozwi±zaæ blockchain do tego  typu dokumentów. Jest to ju¿  opracowywane, Nie bedzie mowy o "znikaniu" np. starych TOIP.

--
Marek

Data: 2018-05-09 12:32:54
Autor: Miroo
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 2018-05-09 o 08:25, Sebastian Bia³y pisze:
A wiêc teraz wszyscy widzimy priorytety banku: nie chodzi o to ¿eby to
kto¶ czyta³, tylko ¿eby wype³niæ zalecenia jakiego¶ urzedu. No i kolejna
zagadka rozwi±zana.

Ale w naszym kraju ze wszystkim tak jest: robi siê nie ¿eby by³o dobrze, tylko ¿eby klient/petent nie móg³ siê przyczepiæ (nie mia³ podstaw prawnych lub mo¿liwo¶ci). A etyka? Buhahahaha...

Gdyby nie wszelkiego rodzaju przepisy to by¶my nie mieli ¿adnych praw np. wzglêdem producentów.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-23 13:51:21
Autor: Marek
PKO wysyla p³yty CD
On Wed, 9 May 2018 08:05:16 +0200, Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> wrote:
Moim zdaniem wyt³oczenie i wys³anie p³yt by³o tañsze ni¿ drukowanie i wysy³anie kilkusetstronicowych ksi±¿ek z puchn±cym regulaminem, TOiP itd

A nie taniej by³o wys³aæ na email? PKO za³o¿y³, ¿e co¶ jak kto¶ ma komputer to nie ma emaila?
Tak w ogóle prawnicy PKO (mia³em do czynienia z kilkoma przy paru projektach dla nich) i ich interpretacje przepisów s± do¶æ zaskakuj±co ró¿ne w tych samych kwestiach z opinami prawników innych banków....

--
Marek

Data: 2018-05-09 11:13:41
Autor: Pete
PKO wysyla p³yty CD

Mo¿e trzeba by³o im podaæ @dres to by przys³ali mailem. A tak dziwisz siê jak wiatrak, ¿e dosta³e¶ poczt± z tr±bk±.

--
Pete

Data: 2018-05-09 11:36:32
Autor: Å„
PKO wysyla p³yty CD
Trzeba by³o podaæ komórkowy, to by przys³ali SMS-em.
Lub stacjonarny, to by przys³ali g³osowym ;-)

A osobi¶cie niczego bym nie mia³ przeciw p³ycie CD.

-- -- -
Mo¿e trzeba by³o im podaæ @dres to by przys³ali mailem.

Data: 2018-05-09 15:36:26
Autor: wiatrak
PKO wysyla p³yty CD

Mo¿e trzeba by³o im podaæ @dres to by przys³ali mailem. A tak dziwisz siê jak wiatrak, ¿e dosta³e¶ poczt± z tr±bk±.

Ja to siê ¿alê, ¿e w ogóle nie dosta³em. Poczt± z tr±bk±? Czemu ne?
Mam fajn± listonoszkê, wypi³bym z ni± znów kawê.

Data: 2018-05-09 15:57:24
Autor: Pete
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 2018-05-09 o 15:36, wiatrak pisze:

[...]

u¿y³em skrótu my¶lowego. Czyli nie poda³ maila to nie dosta³ maila.
Tak jak Ty nie masz konta to i nic z pko nie dosta³e¶. :P

--
Pete

Data: 2018-05-09 11:54:27
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pcu2fh$l7q$1@node2.news.atman.pl...
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23370394,pko-bp-podnosi-niektore-oplaty-za-konta-i-karty-czesc-klientow.html#Czolka3Img

Z rok temu rozsylal BZWBK

Teraz pytania:
a) kto zarobi³ na t³oczeniu?

Narzekasz na spadek napedow, to moze i cena tloczenia spadla :-)

Tloczona, czy nagrywana ?

b) po co komu ten kawa³ek plastiku?
c) czy manager z PKO by³ w ¶pi±czce przez ostatnie 10 lat?

Ale co proponujesz - peny USB ?

d) dlaczego to nie jest dyskietka? Efekt podobny a mozna by skorzystac z zapasów ZUSu.

A tych plikow ile ? Pojemnosc dyskietki latwo przekroczyc ...
No i ... a gdzie to nagrac ? Juz nie ma ;-)

e) dlaczego papier w opini banku jest mniej trwa³y ni¿ p³yta? Mo¿e

A jest mniej trwaly ? bo mi sie wydaje ze po prostu drozszy :-)
Szczegolnie jak sie wymysla regulaminy po 100 stron :-)

[...]

Zdecydowanie.

No ale w sumie to tej trwalosci potrzeba na 3-6 lat - za rok i tak zmienia, potem jakis okres roszczeniowy i koniec.
Wiec CD jak najbardziej tak ... ale tylko dla tych, co akceptuja "posiadam czytnik CD". Reszta papierem :-)

J.

Data: 2018-05-09 13:11:27
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 11:54 AM, J.F. wrote:
Teraz pytania:
a) kto zarobi³ na t³oczeniu?
Narzekasz na spadek napedow, to moze i cena tloczenia spadla :-)

Raczej wzros³a, trzeba na nowo zrobiæ rozuch lini produkujacej CD. To ju¿ prawie vintage jak vinye. To nawet nie jest DVD.

Tloczona, czy nagrywana ?

T³oczona.

b) po co komu ten kawa³ek plastiku?
c) czy manager z PKO by³ w ¶pi±czce przez ostatnie 10 lat?
Ale co proponujesz - peny USB ?

Stabilny serwis www z linkami dzia³aj±cymi > 10 lat.

d) dlaczego to nie jest dyskietka? Efekt podobny a mozna by skorzystac z zapasów ZUSu.
A tych plikow ile ? Pojemnosc dyskietki latwo przekroczyc ...
No i ... a gdzie to nagrac ? Juz nie ma ;-)

18MB. Autorun, zeby bylo bardziej w stylu lat '90.

e) dlaczego papier w opini banku jest mniej trwa³y ni¿ p³yta? Mo¿e
A jest mniej trwaly ? bo mi sie wydaje ze po prostu drozszy :-)

Wydruk na ¿adanie bedzie tañszy ni¿ 100tys p³yt.

Szczegolnie jak sie wymysla regulaminy po 100 stron :-)

Regulaminów doliczy³em siê 14. Nie wrozmiarze a w ilo¶ci jest problem.

[...]

Posiadam stacje (sprawn±) 5.25. Te¿ chce mieæ swoje prawa.

Data: 2018-05-09 13:18:37
Autor: Micha³ Jankowski
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 09.05.2018 o 13:11, Sebastian Bia³y pisze:
On 5/9/2018 11:54 AM, J.F. wrote:
[...]

Nie przesadzasz trochê? P³yty CD z muzyk± mo¿na normalnie kupiæ.

   MJ

Data: 2018-05-09 13:28:07
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 1:18 PM, Micha³ Jankowski wrote:
[...]

Vinyle te¿.

https://www.cnet.com/news/bye-bye-physical-media-sony-closes-cd-plant/

7 lat temu.

A zyski spad³y obecnie ponoæ do 10% tego co by³o w 2000.

Jak widac to w³a¶ciwy moment aby bank uzna³ t± technologiê za sprawdzona, stabiln± i z przysz³o¶ci±.

My¶lê ¿e jeszcze ze 30 lat i doczekam siê wypisu z konta z weryfikowalnym podpisem cyfrowym. Tylko jeszcze musza siê upewnic ze na pewno to jest dobre.

Data: 2018-05-10 12:56:58
Autor: Luke
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 2018-05-09 o 13:28, Sebastian Bia³y pisze:

https://www.cnet.com/news/bye-bye-physical-media-sony-closes-cd-plant/

7 lat temu.

https://kultura.onet.pl/muzyka/gatunki/pop/koniec-plyt-cd-juz-bliski/0hesqkg

Na pocz±tku 2018 wrony kracz± nadal to samo, i krakaæ sobie jeszcze
trochê bêd±.

3 ostatnie akapity s± dosyæ wa¿ne.

L.

Data: 2018-05-12 22:16:45
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/10/2018 12:56 PM, Luke wrote:
https://kultura.onet.pl/muzyka/gatunki/pop/koniec-plyt-cd-juz-bliski/0hesqkg
Na pocz±tku 2018 wrony kracz± nadal to samo, i krakaæ sobie jeszcze
trochê bêd±.

Sprzeda¿ p³yt cd vs cokolwiek innego wlasnie przywali³a w chodnik. Owszem mozna sobie krakaæ, ale nie ma juz za bardzo nad czym.

3 ostatnie akapity s± dosyæ wa¿ne.

Bo nie maj± tre¶ci poza gdybaniem.

Data: 2018-05-09 14:15:16
Autor: Å„
PKO wysyla p³yty CD
Czêsto nagrywam p³yty (CD/DVD), np. ze zdjêciami (dla rodziny itp.).
Jak siê zmie¶ci na CD, to nie na DVD (kwestia upakowania danych i trwa³o¶ci p³yty).
Cena no¶nika podobna lub nawet CD nieco wy¿sza :-o
Jak archiwizowaæ pendrajwy lub nawet karty pamiêci??

-- -- -
P³yty CD z muzyk± mo¿na normalnie kupiæ.

Data: 2018-05-09 14:23:48
Autor: Liwiusz
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 2018-05-09 o 14:15, ñ pisze:
[...]

Na starym dysku od laptopa s³u¿±cym do celów backupowych, plus drugie zzipowane z has³em w jakiej¶ chmurze typu chomikuj.

P³yty CD - nie do¶æ, ¿e awaryjne, to ju¿ s± przestarza³e, ja gdzie¶ od 7 lat co najmniej nie u¿ywa³em ¿adnego komputera z czytnikiem CD.

--
Liwiusz

Data: 2018-05-09 15:34:24
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/9/2018 2:15 PM, ñ wrote:
Jak archiwizowaæ pendrajwy lub nawet karty pamiêci??

Bluray. Dyski twarde.

Data: 2018-05-10 11:13:07
Autor: Å„
PKO wysyla p³yty CD
Jak zaleje z dachu albo z Odry to jednak p³yty lepsze ;-)

-- -- -
Dyski twarde.

Data: 2018-05-10 11:26:23
Autor: wiatrak
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 2018-05-10 o 11:13, ñ pisze:
Jak zaleje z dachu albo z Odry to jednak p³yty lepsze ;-)

  U mnie z Wis³y :)

Data: 2018-05-12 22:12:48
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/10/2018 11:13 AM, ñ wrote:
Jak zaleje z dachu albo z Odry to jednak p³yty lepsze ;-)

P³yta nie wytrzyma wilgoci, szczególnie CD. Z DVD lepiej, ale nie najlepiej.

Data: 2018-05-14 15:42:35
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pd7hs2$shl$1@node1.news.atman.pl...
On 5/10/2018 11:13 AM, ñ wrote:
Jak zaleje z dachu albo z Odry to jednak p³yty lepsze ;-)

P³yta nie wytrzyma wilgoci, szczególnie CD. Z DVD lepiej, ale nie najlepiej.

Jakiej wilgoci ?
tydzien w odrzance wystarczy, czy nawet 100% wilgotnosci powietrza i rosa przez rok  ?

J.

Data: 2018-05-14 21:09:27
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/14/2018 3:42 PM, J.F. wrote:
[...]

P³yta CD kór± przez przypadek zostawi³em w szopie (t³oczona) na kilka zimowo jesiennych miesiêcy w papierowej kopercie miala szary brzeg i plamy na reszcie i by³a nieczytelna. By³y z ni± dwie p³yty DVD, te¿ tloczone, po wypucowaniu dzia³aj±. CD od katastrofy oddziela cienka wartwa lakieru, DVD oddziela poliwêglan czy co tam obecnie stosuj±.

Data: 2018-05-09 13:51:08
Autor: J.F.
PKO wysyla p³yty CD
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pcul11$508$1@node1.news.atman.pl...
[...]

W cytowanym linku podano 171 stron.
To sie juz srednia ksiazka robi, i plyta tansza.
A moze i lepsza, bo przeszukac mozna :-)

J.

Data: 2018-05-10 12:48:15
Autor: Luke
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 2018-05-09 o 13:11, Sebastian Bia³y pisze:

Wydruk na ¿adanie bedzie tañszy ni¿ 100tys p³yt.

Nie bêdzie, uwierz mi. T³oczy³em p³yty, drukowa³em na zlecenie ró¿ne
rzeczy i znam ceny.

Mo¿esz sobie narzekaæ na przestarza³o¶æ no¶nika, ale by³o taniej i
ekologiczniej.

L.

Data: 2018-05-12 22:13:42
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/10/2018 12:48 PM, Luke wrote:
Wydruk na ¿adanie bedzie tañszy ni¿ 100tys p³yt.
Nie bêdzie, uwierz mi. T³oczy³em p³yty, drukowa³em na zlecenie ró¿ne
rzeczy i znam ceny.

"Na ¿±danie". Czyli z 10 milionów ludzi robi siê tysi±c.

Mo¿esz sobie narzekaæ na przestarza³o¶æ no¶nika, ale by³o taniej i
ekologiczniej.

Ekologiczniej by³o by ca³kowicie cyfrowo.

Data: 2018-05-10 12:31:20
Autor: Luke
PKO wysyla p³yty CD
W dniu 2018-05-09 o 07:54, Sebastian Bia³y pisze:

a) kto zarobi³ na t³oczeniu?

Przy nak³adzie 1000 sztuk t³oczone CD wypada po oko³o 2 z³ za sztukê.
Zwiêkszenie nak³adów drastycznie tê cenê obni¿y.

Nadal funkcjonuj± t³ocznie, nadal s± ludzie u¿ywaj±cy tego no¶nika.

Jest bardzo prawdopodobne, ¿e ta p³yta kosztowa³a 10-20 groszy. Niewiele
wiêcej, ni¿ koperta, do której j± wsadzono.

Dlaczego nie pytasz o to, ¿e na tym zarobi³a Poczta Polska, bior±c
prawie 3 z³ za list (bo o ile mi wiadomo, z PP nie ma negocjacji cen), a
przejmujesz siê t³oczeniem?

A plastik? Tyle samo odpadów wytwarzasz po wypiciu jednej du¿ej wody
mineralnej i wywaleniu butelki PET.

L.

Data: 2018-05-12 22:14:58
Autor: Sebastian Bia³y
PKO wysyla p³yty CD
On 5/10/2018 12:31 PM, Luke wrote:
A plastik? Tyle samo odpadów wytwarzasz po wypiciu jednej du¿ej wody
mineralnej i wywaleniu butelki PET.

Chcesz powiedziec ¿e problemu nie ma bo dostanie p³yty CD z PKO wymusza na mnie *nie* wypicie jednej butelki wody mineralnej?

Bo mi ci±gle tutaj wychodzi 1+1=2. Mo¿e co¶ ¼le liczê.

Data: 2018-05-13 00:11:04
Autor: Piotr W.
PKO wysyla p³yty CD

U¿ytkownik "Luke" <luke@luke.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:5af41f79$0$614$65785112news.neostrada.pl...
[...]

 Ja np. mam 2 kompy stacjonarne (ja i ¿ona) 2 laptopy (ja i córka) i we wszystkich mam DVD.
Noszê siê zakupem czego¶ nowszego ale stacjonarnego (mimo to, ¿e to niemodne), laptopa te¿
za jaki¶ czas nowszego sobie sprawiê, ale zawsze wyposa¿ê w/w urz±dzenia w napêd  DVD.
W pracy mam DVD na USB i jak zdecyduje siê na laptopa bez napêdu DVD to sobie prywatnie
taki sprawiê. Wielu ludzi i ja te¿, ma wiele danych zapisanych na DVD (ze swoimi zdjêciami
migawkami filmowymi  etc.).   Wbrew opinii niektórych ten no¶nik nie zniknie jeszcze d³ugo.

Pozdrawiam.

PKO wysyla p³yty CD