PL-Holandia - podwójne opodatkowanie? Jaki PIT?

Data: 2011-02-26 12:18:04
Autor: Latający Holender
PL-Holandia - podwójne opodatkowanie? Jaki PIT?
Witam grupę

Postanowiłem napisać tu moje pytanie, bo w Urzędzie Skarbowym uzyskałem dwie rozbieżne odpowiedzi, a na infolinii podatkowej jeszcze inną... Czytałem też umowę między Polską i Królewstwem Niderlandów o unikaniu podwójnego opodatkowania, ale brak w niej (w mojej ocenie) wskazówek wykonawczych.

Problem (wyzwanie:) wygląda następująco:

- na początku 2010 roku przeniosłem się do Holandii
- przez pierwsze 3 miesiące roku pracowałem w Polsce (umowa o pracę)
- w trakcie roku uzyskiwałem dodatkowych dochód w Polsce (umowa - zlecenie)
- przez ostatnie 9 miesięcy 2010 pracowałem w Holandii (umowa o pracę)
- zgodnie z prawem holenderskim w zeznaniu podatkowym wykazuję przychody zarówno z Holandii, jak i z Polski i
- mój ośrodek interesów życiowych znajduje się w Holandii
- w swoim dotychczasowym Urzędzie Skarbowym zaktualizowałem mój adres zamieszkania (zmiana z polskiego na holenderski)

I teraz pozostaje pytanie - jaki PIT składam w Polsce i co w nim wykazuję?

Przekopałem google, przejrzałem umowę między Polską, a Holandią, czytałem ustawę o podatku dochodowym, konsultowałem się w US i nie mam jasności, jak to powinno wyglądać.

Będę wdzięczny za pomoc.

LH

PL-Holandia - podwójne opodatkowanie? Jaki PIT?