Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   PLATFORMA POTYKA SIĘ O WŁASNE NOGI

PLATFORMA POTYKA SIĘ O WŁASNE NOGI

Data: 2011-10-01 11:36:18
Autor: lupa-honda
PLATFORMA POTYKA SIĘ O WŁASNE NOGI
Z Jakubem Zielińskim, doktorantem z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, rozmawia Anna Ambroziak  - N.Dz.

Jaka jest dominanta kampanii partii rządzącej przed wyborami parlamentarnymi?
- Zaczęło się od zmiany pewnych założeń. Początkowo planem Platformy było, jak się zdaje, oparcie kampanii na zagadnieniach związanych z prezydencją Polski w UE. Dość szybko przeniesiono jednak jej ciężar na wydarzenia dziejące się wewnątrz kraju. I jakkolwiek początkowo pomysł ten mógł się sprawdzić, to jednak tegoroczna kampania nie przebiega Platformie sprawnie. Było kilka dość poważnych wpadek. Jak choćby pojawienie się wśród materiałów ujawnionych przez WikiLeaks wypowiedzi ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego, który stwierdził, że Niemcy są koniem trojańskim w Unii Europejskiej. Inny przykład: w jednej z pierwszych debat spotkali się premier i wicepremier - nie wydaje się, aby wyborcy potraktowali poważnie propozycję takiej debaty. Skrajną nieodpowiedzialnością było natomiast wykorzystanie w spocie reklamującym polską prezydencję wizerunków światowej sławy aktorów bez ich wiedzy. To psuje, i to dość skutecznie, kampanię PO. Tego typu wpadek w tej kampanii PO ma wyjątkowo dużo, albo inaczej - stały się one wyjątkowo widoczne. Wynikać to może z pojawienia się w internecie kilku niezależnych inicjatyw, które skuteczniej niż wiele tradycyjnych mediów patrzą władzy na ręce.

--


PLATFORMA POTYKA SIĘ O WŁASNE NOGI

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona