PLATFORMA WINNA SKUTKOM POWODZI !!!!!!!

Data: 2010-05-21 15:57:21
Autor: japawel
PLATFORMA WINNA SKUTKOM POWODZI !!!!!!!
zabrali kase na zbiorniki i na resze ,teraz skutek jaki jest każdy widzi. Podziękujcie Platformie, Komorowskiemu, Tuskowi. http://www.rp.pl/artykul/5,90126.html

Wielki bunt samorządów
Anna Cieślak , Józef Matusz , mak 06-02-2008, ostatnia aktualizacja 06-02-2008 10:39 W całym kraju działacze lokalni nie godzą się z decyzją Ministerstwa Rozwoju Regionalnego odbierającą im unijne pieniądze. Politycy Prawa i Sprawiedliwości mówią o wielkim nadużyciu
 Regiony boją się, że stracą miliardy złotych dotacji – Dla nas to katastrofa – mówi Stanisław Szleter, wójt Grajewa. W piątek się okazało, że Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wycofało się z obietnicy dofinansowania unijnymi pieniędzmi budowy kanalizacji dla kilku gmin w jego regionie. Podobnie poczuli się samorządowcy z kilkuset innych gmin. Resort wykreślił bowiem z planu dofinansowania około 420 tak zwanych kluczowych inwestycji zgłoszonych z całego kraju. Ich wartość to ponad 44 mld zł. Cięcia uzasadniono przede wszystkim niskim poziomem merytorycznym wniosków. Dla samorządów to jednak dramat. Straciły pewność uzyskania dużych pieniędzy na różne projekty, które miały poprawić poziom życia ich mieszkańców. Najbardziej zredukowano listę inwestycji ekologicznych. Zniknęły projekty o łącznej wartości 32,9 mld zł, zostało tylko 11,7 mld zł. Szczególnie wzburzeni są ci samorządowcy, którzy najbardziej ucierpieli. W województwie opolskim nie ostał się ani jeden projekt, choć na poprzedniej liście przygotowanej przez rząd PiS było zaplanowanych 18 inwestycji za 2,2 mld zł. – Jeszcze nie dotarło do mnie, że władze tego kraju mogły podjąć decyzję, iż zbiornik retencyjny na Nysie jest nieistotną inwestycją – mówi burmistrz miasta Jolanta Barska. W najbliższych dniach władze Nysy chcą się spotkać z minister rozwoju regionalnego, by uzmysłowić jej, jak ważna dla regionu jest ta budowa. – W przypadku przerwania zniszczonych wałów zbiornika całe miasto znajdzie się 20 metrów pod wodą – alarmuje burmistrz Nysy.

Katastroficzne wizje snuje też Stanisław Pankiewicz, wójt gminy Jasło i przewodniczący Związku Gmin Dorzecza Wisłoki. – Rząd chyba woli płacić potężne pieniądze na zwalczanie skutków powodzi i dalej narażać mieszkańców na niebezpieczeństwo, niż zapobiegać takim kryzysom – mówi rozgoryczony. Walczy o dofinansowanie budowy zbiornika Kąty-Myscowa w Beskidzie Niskim. Podkarpackie też należy do najbardziej poszkodowanych województw, bo na liście nie został żaden z jego projektów (było ich 21 o wartości 2,9 mld zł). Do walki o pieniądze włączyli się posłowie. Parlamentarny Klub Platformy Obywatelskiej wezwał minister rozwoju regionalnego Elżbietę Bieńkowską, by wytłumaczyła swoje decyzje. Nieoficjalnie wiadomo, że przynajmniej część członków PO żądała od minister Bieńkowskiej, by się z nich wycofała. Najbardziej skrócono listę Inwestycji proekologicznych. Na nowej liście projektów kluczowych zostało tylko 48 projektów środowiskowych o wartości ok. 11,7 mld zł (bez projektów obejmujących więcej niż jedno województwo). Stara lista była bardziej rozbudowana – liczba planowanych inwestycji to ok. 380, a ich wartość – 44,6 mld zł.

Do rozgoryczonych samorządowców dołączają opozycyjni politycy. – Dla tej koalicji niektóre regiony okazały się spaloną ziemią, bo ich mieszkańcy w wyborach nie uwierzyli w cuda Donalda Tuska – mówi „Rzeczpospolitej” podkarpacki poseł PiS Stanisław Zając, wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Ochrony Środowiska. Jarosław Kaczyński wczoraj na konferencji w Białymstoku zapowiedział, że wkrótce powstanie mapa internetowa wycofanych inwestycji. Jego zdaniem postawiono na rozwój bogatszych regionów. – Platforma tak naprawdę zdradza Polskę wschodnią – grzmiał wczoraj wicemarszałek Sejmu Krzysztof Putra (PiS). Z analizy „Rz” wynika jednak, że najwięcej cięć było na południu kraju – od Śląska do Podkarpacia. Minister Bieńkowska broni swoich decyzji. Mówi, że pieniądze nie przepadną i samorządy będą mogły o nie występować, ale w konkursach."

Hej Platfusy jak wam się podoba zdanie :"najwięcej cięć było na południu kraju – od Śląska do Podkarpacia. "  czyli tam gdzie teraz jest tak katastrofalna sytuacja ? Darujcie sobie, prawdy nie da się zmienić żadną polimiką. Kto jest winny jest oczywiste.

Data: 2010-05-21 16:09:00
Autor: u2
PLATFORMA WINNA SKUTKOM POWODZI !!!!!!!
W dniu 2010-05-21 15:57, japawel@onet.pl pisze:

Z analizy „Rz” wynika jednak, Ĺźe najwięcej cięć było na południu kraju – od Śląska do Podkarpacia.

Czyli antynarodowa polityka "miłości" kolesiów z peło uderza w gminy,
które są poszkodowane lub zagrożone powodzią :

Data: 2010-05-21 16:12:29
Autor: josefff
Użytkownik <japawel@onet.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000060.4bf69141newsgate.onet.pl...
zabrali kase na zbiorniki i na resze ,teraz skutek jaki jest każdy widzi.
Podziękujcie Platformie, Komorowskiemu, Tuskowi.

Komorowski i Tusk w Sandomierzu powinni dostac normalnie po ryju.

josefff

Data: 2010-05-21 16:12:33
Autor: bolek
[...]

Od powodzi w 1997 roku wszystkie tzw partyjki miały swój udział
w nierządzie. Czyli wszyskie mają swój udział w doprowadzeniu do tego burdelu.
 To jest dowód na to, że te politykiery nadają się tylko jako tarcze strzelnicze
na poligonie. I to niezależnie do jakiej partii należą.
Niech mi ktoś poda przykład jednego polityka /niezależnie od partii/,
który by nie zasłużył na pogardę.

bolek

Data: 2010-05-21 16:12:51
Autor: Neko
PLATFORMA WINNA SKUTKOM POWODZI !!!!!!!
Użytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał

Niech mi ktoś poda przykład jednego polityka /niezależnie od partii/,
który by nie zasłużył na pogardę.

Ronald Reagan

Data: 2010-05-21 16:15:06
Autor: u2
PLATFORMA WINNA SKUTKOM POWODZI !!!!!!!
W dniu 2010-05-21 16:12, bolek pisze:
Niech mi ktoÂś poda przykÂład jednego polityka /niezaleÂżnie od partii/,
ktĂłry by nie zasÂłuÂżyÂł na pogardĂŞ.

Gardzisz innymi, będą gardzić tobą.

Data: 2010-05-21 16:17:49
Autor: Neko
PLATFORMA WINNA SKUTKOM POWODZI !!!!!!!
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał

Gardzisz innymi, będą gardzić tobą.

Ale na szacunek trzeba zasluzyc.

Na gorąco to przychodzi mi na mysl Jerzy Buzek.
Dobrze mu z oczu patrzy, uczciwy (mam nadzieje),
chyba mozna go szanowac?

Data: 2010-05-21 16:20:58
Autor: u2
W dniu 2010-05-21 16:17, Neko pisze:
Gardzisz innymi, będą gardzić tobą.

Ale na szacunek trzeba zasluzyc.

Co innego szacunek, a co innego pogarda. Kolesie z peło nie zasłużyli na
mój szacunek, ale nimi nie pogardzam. Co najwyżej współczuję.

Data: 2010-05-21 16:17:04
Autor: japawel
> [...]

na poligonie. I to niezależnie do jakiej partii należą.
Niech mi ktoś poda przykład jednego polityka /niezależnie od partii/,

Nie rozmywaj odpowiedzialności, Platforma sama nie zrobiła projektów i uwaliła juz te które były przygotowane. --

PLATFORMA WINNA SKUTKOM POWODZI !!!!!!!