PLAY - przedłużenie umowy o abonament

Data: 2012-01-15 20:06:41
Autor: Mumin
PLAY - przedłużenie umowy o abonament
Witam!

W kwietniu kończy się moja pierwsza "kadencja" w Play. Kiedy mogę się spodziewać propozycji przedłużenia umowy? W Orange to było już na 3 miesiące przed końcem, a jak jest w Play?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-01-15 20:52:02
Autor: dizel
PLAY - przedłużenie umowy o abonament
On Sun, 15 Jan 2012 20:06:41 +0100, Mumin
<mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> wrote:

Witam!

W kwietniu kończy się moja pierwsza "kadencja" w Play. Kiedy mogę się spodziewać propozycji przedłużenia umowy? W Orange to było już na 3 miesiące przed końcem, a jak jest w Play?

co do terminu to może być tak że mogą wcale nie zadzwonić,  jakiś czas
temu to jeszcze można było skorzystać, teraz to oferta przedłużeniowa
leży jeśli chodzi o play także nie spodziewaj się cudów, na dzień
dzisiejszy najbardziej opłacalna jest oferta bez telefonu jeśli chodzi
o abo, a co do propozycji to nie spodziewaj się niczego szczególnego,
play chyba już obrósł w piórka, nałapali klietnów i im się odechciało.
Nie wiem jaki masz abo ale rozważ przejście na fresh bo niestesty nie
mówie że zawsze ale często wychodzi korzystniej niż abo , skoro
playowi nie zależy to dlaczego abonentowi ma zależeć . Ostatnio 3
numery przeniosłem z abo do fresha z tego powodu.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-15 21:20:00
Autor: ToMasz
W dniu 15.01.2012 20:52, dizel pisze:
  propozycji to nie spodziewa
(...)

Teraz jest ciężko, i nic się nie da zrobić. szczególnie jak płacisz małe kwoty. jeśli masz jakąś dobrą taryfę z przed roku, to zostań z nią...

ToMasz

Data: 2012-01-15 21:26:38
Autor: Mumin
W dniu 2012-01-15 21:20, ToMasz pisze:

Teraz jest ciężko, i nic się nie da zrobić. szczególnie jak płacisz małe
kwoty. jeśli masz jakąś dobrą taryfę z przed roku, to zostań z nią...

Jakaś super oferta nie jest mi potrzebna, chciałbym raczej zmienić telefon na jakiegoś smartfona. Głównie chodziło mi o okres przed końcem obecnej umowy w jakim mogę się spodziewać propozycji przedłużenia.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-01-15 22:12:15
Autor: ToMasz
W dniu 15.01.2012 21:26, Mumin pisze:
[...]

ale chciałbyś, czy chciałbyś korzystnie? Bo jak masz płacić +50% (teoretycznie) abonamentu, a przyzwolity smartfon dostaniesz za 700 (właśnie odebrany na przedłużenie umowy) to policz sobie: PRzy abonamencie 50zł połowa to telefon - czyli 25złx24 miesiace - masz 600zł. to granica opłacalności. Przy tańszym abo nie dostaniesz telefonu, przy droższym, lepiej kupić na allegro/w sklepie

ToMasz

Data: 2012-01-16 00:27:37
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jevffg$1gb$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Dokładnie lepiej wziąć telefon na raty 0% w sklepie i przejść na kartę.
Po przeliczeniu wyjdzie o wiele wiele taniej i nie jesteśmy uwiązani cyrografem na kolejne 2-3 lata...
Kiedyś abonament się opłacał - obecnie nie ma najmniejszego sensu.

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-16 00:49:18
Autor: Animka
W dniu 2012-01-16 00:27, Leszek Kowalski pisze:

UĹźytkownik "ToMasz"<twitek4@.gazeta.pl>  napisał w wiadomości grup

[...]

W Playu mam na rok.

--
animka

Data: 2012-01-16 04:08:39
Autor: Leszek Kowalski
Użytkownik "Animka" <to.nie.ja@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jevop6$rbl$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2012-01-16 00:27, Leszek Kowalski pisze:

W Playu mam na rok.

No w sumie fakt.
Bez telefonu jeszcze abonament ma jakiś sens.

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-16 00:59:28
Autor: JoteR
"Leszek Kowalski" napisał:

PRzy abonamencie 50zł połowa to telefon.

W Play nie ma abonamentu 50 zł. Najbliższy cenowo to Stan Darmowy 49 z 240 "pełnowartościowymi" minutami do wygadania.

czyli 25złx24 miesiace

Czyli ta mniejsza ;-) połowa idzie na rozmowy? To daje cenę za minutę na poziomie 10 gr.

Dokładnie lepiej wziąć telefon na raty 0% w sklepie i przejść na kartę.
Po przeliczeniu wyjdzie o wiele wiele taniej

W którym prepaidzie dostaje się na wejściu "o wiele wiele taniej", niż te 10 gr., bo nie dosłyszałem?

i nie jesteśmy uwiązani cyrografem na kolejne 2-3 lata...

Za to jesteśmy uwiązani kredytem. Co za różnica? Aha, i nie ma rat "0%". Zawsze się coś dopłaca, choćby ubezpieczenie.

Kiedyś abonament się opłacał - obecnie nie ma najmniejszego sensu.

Teraz też się opłaca, tylko trochę mniej. Natomiast nadal bardziej niż kredyt plus prepaid.

JoteR

Data: 2012-01-16 02:38:06
Autor: Skrypëk
JoteR <joter@pf.pl> wrote:
"Leszek Kowalski" napisał:

PRzy abonamencie 50zł połowa to telefon.

W Play nie ma abonamentu 50 zł. Najbliższy cenowo to Stan Darmowy 49
z 240 "pełnowartościowymi" minutami do wygadania.

Są abonamenty za 15, są za 150. O co kaman?

[...]

W każdym prepaidzie nie trzeba spłacać pożyczki na telefon oprocentowanej 100% jak w Providencie.

i nie jesteśmy uwiązani cyrografem na kolejne 2-3 lata...

Za to jesteśmy uwiązani kredytem. Co za różnica? Aha, i nie ma rat
"0%". Zawsze się coś dopłaca, choćby ubezpieczenie.

Jakim kredytem? Tysiąc-pincet a nawet dwa-pincet za telefon to nie jest jakiś horrendalny majątek. I bardziej się opłaca w sprzedaży detalicznej niż zapłacić 75% ceny telefonu na wstępie a pozostałe 25% spłacać przez dwa lata w wysokości dwukrotnej. A tak właśnie wygląda obecna oferta telefonów na abonament w pleju.

Kiedyś abonament się opłacał - obecnie nie ma najmniejszego sensu.

Teraz też się opłaca, tylko trochę mniej. Natomiast nadal bardziej niż
kredyt plus prepaid.

A gdzie dają tak wysoko oprocentowane kredyty?

Data: 2012-01-16 11:09:19
Autor: Mateusz
Użytkownik Skrypëk napisał:

[...]

Ale niektórzy wola zaplacic za telefon wiecej, ale nie wyzbywac sie calej, nawet mniejszej kwoty na raz. Wtedy oplaca sie im tel za zlotowke w Abo. Oplaca nie w sensie matematycznej oplacalnosci, ale po prostu akceptuja, ze zamiast wyskoczyc z 2,5k na starcie, wyskakuja co miesiac o te pare dych wiecej. I realnie minuta kosztuje ich wiecej niz by mogli miec kupijac tel w sklepie.

Nie neguje, ze w Abo wychodzi telefon drozej. No ale tak dziala "sprzedaz ratalna", ktora pozwala cieszyc sie zabawka za 2,5k przy uzywaniu i placeniu za uslugu stowke, dwie miesiecznie.

Data: 2012-01-16 04:18:55
Autor: Leszek Kowalski
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jevp9h$6mb$1@inews.gazeta.pl...
"Leszek Kowalski" napisał:

W którym prepaidzie dostaje się na wejściu "o wiele wiele taniej", niż te 10 gr., bo nie dosłyszałem?

Po wykupieniu odpowiednich pakietów mogę mieć 15gr/min i 5gr/min w sieci i na stacjonarne. Do tego darmowe SMS-y do wszystkich sieci.
Wiele zależy ile kto dzwoni. Nie każdy jest w stanie wygadać 4 godziny w miesiącu - nie wygada to przepada. Do tego wszelkie usługi dodatkowe rozliczane są poza abonamentem (pakiety internetowe, SMS Premium).

Za to jesteśmy uwiązani kredytem. Co za różnica? Aha, i nie ma rat "0%". Zawsze się coś dopłaca, choćby ubezpieczenie.

Ja mam kredyt do którego nie dopłaciłem ani grosza. Spłacam dokładnie taką samą cenę jaka widniała na półce. Po prostu trzeba stanowczo zrezygnować z wszelkich ubezpieczeń i innych podobnych cudów

Teraz też się opłaca, tylko trochę mniej. Natomiast nadal bardziej niż kredyt plus prepaid.

Ja mało dzwonię i mi się nie opłacało. W najtańszym abo mój telefon kosztował 60-70% ceny sklepowej. Miałem abonament i mi często kasa przepadała bo nie zdążyłem wygadać. Jak ktoś wydzwania kilkanaście godzin w miesiącu to może się to opłacić.

Leszek Kowalski

JoteR

Data: 2012-01-16 08:49:36
Autor: JoteR
"Leszek Kowalski" napisał:

W którym prepaidzie dostaje się na wejściu "o wiele wiele taniej",
niż te 10 gr., bo nie dosłyszałem?

Po wykupieniu odpowiednich pakietów mogę mieć 15gr/min i 5gr/min
w sieci i  na stacjonarne.

I to jest to "o wiele wiele taniej" niż odpowiednio 10 i 0 gr/min?
Jakaś dziwna arytmetyka.

[...]

Czemu kilkanaście? Wystarczy, że wydzwoni te swoje 240 minut. Nie jest to chyba jakaś oszałamiająca liczba, zważywszy ile trzeba ich dokupić w prepaidzie, aby zejść z tą ceną do owych 15 groszy. A pakiety też są terminowe, więc tak jak w abonamencie: nie wygadasz - przepadną.

JoteR

Data: 2012-01-16 16:28:29
Autor: Leszek Kowalski
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jf0kqq$sgs$1@inews.gazeta.pl...
"Leszek Kowalski" napisał:

Po wykupieniu odpowiednich pakietów mogę mieć 15gr/min i 5gr/min
w sieci i  na stacjonarne.

I to jest to "o wiele wiele taniej" niż odpowiednio 10 i 0 gr/min?
Jakaś dziwna arytmetyka.

A pokaz mi te swoje 10 groszy, bo nie za bardzo widzę. Mi wychodzi trochę ponad 20 groszy za minutę do wszystkich sieci, do tego SMS-y w super "niskiej" cenie 18gr./szt. (gdzie ja mam za darmo). Darmowe rozmowy do Play masz tylko przez pół roku, po tym czasie musisz za usługę płacić tyle samo co w ofercie Pre-Paid. Do tego jesteś przez dwa lata uwiązany do tych stawek, a na rynku sytuacja szybko się zmienia i mając ofertę bez zobowiązań można ją zmienić na korzystniejsza w każdej chwili. No i zaleta cyrografu - w zamian za jego podpisanie dostaję około 250zł rabatu na telefon (płacę 499zł., podczas gdy w sprzedaży detalicznej można kupić taki za 700-800zł).

Ja przez 10 lat miałem abonament (Era, Orange, Play) i po tym czasie stwierdziłem, że obecnie oferta przedpłacona jest o wiele bardziej korzystniejsza i tańsza. Ma ona większą możliwość dostosowania do swoich potrzeb - zwłaszcza dla ludzi którzy mało dzwonią. Kiedyś abonament opłacał się, była lepsza oferta.

[...]

To zależy. Znam ludzi, którzy nie byli w stanie wydzwonić 50zł/3 miesiące (przy obecnych niskich stawkach połączeń i różnych promocjach) i musieli doładowywać konto aby ważności nie stracić.  Na szczęście problem już jest w większości sieci rozwiązany.

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-16 20:48:41
Autor: JoteR
"Leszek Kowalski" napisał:

A pokaz mi te swoje 10 groszy, bo nie za bardzo widzę.

A cofnij się parę postów wstecz ;->
Przecież to ToMasz wyliczył, że z 50-złotowego abomamentu 25 PLN idzie na spłatę telefonu. Ja tylko pociągnąłem dalej to wyliczenie:na konkretnym przykładzie abonamentu Play SD 49: skoro zostaje 24 zł na rozmowy, a w ramach tego abonamentu jest 240 minut to działanie jest proste - 2400 gr/240 min = 10 gr/min. Teraz widzisz? ;->

Do tego jesteś przez dwa lata uwiązany do tych stawek,
a na rynku sytuacja szybko się zmienia

Toczka w toczkę słyszałem to tutaj 3 lata temu, kiedy najtańszy prepaid (też w Play) miał stawkę 49 gr./min., inni sporo więcej. Przez ten czas wszedł Play Fresh ze swoimi 29 gr./min., potem inni operatorzy (z oporami) zeszli do tej samej stawki, a niektórzy nawet do 19 gr./min. I nadal było to drożej niż miałem w abonamencie wg wyliczenia uwzględniającego rabat za aparat.

i mając ofertę bez zobowiązań można ją zmienić na korzystniejsza w każdej chwili.

Ale nie było korzystniejszych ;->
I jestem dziwnie spokojny, że do końca mojego aktualnego cyrografu takowa się nie pojawi.

No i zaleta cyrografu - w zamian za jego podpisanie dostaję około 250zł rabatu na telefon (płacę 499zł., podczas gdy w sprzedaży detalicznej można kupić taki za 700-800zł).

Tak, teraz już nie ma takich przebitek, jak 3 lata temu, kiedy przy 50-złotowym abonamencie wziąłem "za złotówkie" telefon, za który wg Ceneo musiałbym wywalić 7 stów, a na (za przeproszeniem) Allegro jeszcze więcej. Teraz dobra przebitka to co najwyżej 400 zł w abonamentach rzędu 50 PLN i stale maleje. Dlatego już rok temu tu napisałem, że skończyły się dobre czasy i ten cyrograf, który podpisuję, będzie już pewnikiem ostatnim. Ale na wrzutki typu "prepaid jest zawsze o wiele tańszy" zawsze zareaguję ;-)

[...]

No, ja zakładam (pewnie w wielu przypadkach bezpodstawnie), że abonament dobiera się z głową. Napaleńcy rzucający się na wysokie abonamenty, aby tylko wyrwać tego Desire Z "za złotówkie" nawet skarbonki sobie nie zrobią ;-)

JoteR

Data: 2012-01-16 22:40:57
Autor: Leszek Kowalski
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jf1v03$jdr$1@inews.gazeta.pl...

[...]

No tylko czemu wyliczenia ToMasza traktować jako prawidłowe? Często cena dotacji telefonu jest niższa, co daje nam wyższa stawkę za minutę.

Ale nie było korzystniejszych ;->
I jestem dziwnie spokojny, że do końca mojego aktualnego cyrografu takowa się nie pojawi.

No w sumie masz racje, ceny połączeń są już na tyle niskie, że wiele się nie raczej nie zmieni. Wcześniej wojna cenowa była bardziej dynamiczna i można było się obudzić ze swoim cyro w którym stawka za minutę wynosiła 79 groszy, podczas gdy ludzie dzwonią za 29 groszy. Nie tak dawno w Play w abonamencie za ca. 50zł minuta kosztowała 49 groszy (po wydzwonienu minut z abonamentu).

[...]

Telefony w abonamentach podrożały i za przysłowiową złotówkę nie możemy liczyć na zbyt wiele :(

[...]

Reasumując gdy wydzwaniamy dużo minut i mniej więcej możemy to przewidzieć i co miesiąc ilość rozmów jest podobna, to abonament ma jeszcze sens. W pozostałych przypadkach (abo poniżej 50zł), sensu brak. W najniższych abonamentach <30zł cena telefonu potrafi być wyższa niż w sklepie..

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-16 11:11:15
Autor: AT
> [...]
Kiedyś abonament się opłacał - obecnie nie ma najmniejszego sensu.

Jakiś rok temu brałem HTC Desire za 99zł przy abo 75zł gdzie dostałem 360min i 1GB internetu, bezpłatne rozmowy w play, wtedy to była dobra oferte czy podobą może zaoferować mi jakiś operator?

Data: 2012-01-18 12:41:03
Autor: mz

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jevcdg$gad$2inews.gazeta.pl...
[...]

A co wówczas jest z odpłatnością ? Pace nadal kwote taką jak płaciłem np 59 zł i mam darmowe minuty czy płace osobno za każde połączenie wg stawki poza abonamentem ?

PLAY - przedłużenie umowy o abonament