PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki

Data: 2009-05-08 18:22:21
Autor: spambox
PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
Witam serdecznie,

Na wstępnie pragnę zaznaczyć, iż ten post nie dotyczy: dzwonków, tapet, simlocka
oraz innego bełkotu dość często spotykanego na tej grupie ;)

Sprawiłem sobie starter play fresh.
Wsadziłem do wysłużonej N6230 (V 05.26 21-12-04).

Generalnie jest dobrze, ale irytuje mnie kilka spraw.

// 1 - SMS-y widmo.

Co jakiś czas otrzymuję sms-a. To znaczy komórka tak się zachowuje. Sygnał jak
przy odbiorze wiadomości, wibra tak samo.
Ale jak spojrzę na wyświetlacz to nic nie ma. Nic też nie ma w skrzynce
odbiorczej zarówno dla wiadomości tekstowych jak i MMS-ów.

MMS-y działają poprawnie więc to raczej nie jest wiadomość typu push.

Zauważyłem, że telefon czasem pyta się o aktualizację godziny.
Tak, tel. jest ustawiony, że ma pytać i zazwyczaj to robi przy połączeniu gprs
lub odbiorze wiadomości multimedialnej.
Jednak w tym przypadku nie wykonuję żadnego połączenia.

Może Play co jakiś czas wysyła jakąś aktualizację?
A może to jest coś zupełnie innego?
Sytuacja najczęściej pojawia się gdy wyłączę/włączę telefon.

Folder aplikacje oraz gry jest pusty.

// 2 - sztywne przekierowanie połączeń

Tak, wiem, że pocztę głosową można ubić wklepując "##002#".
Problem właściwy dotyczy samego przekierowania.

ustawienia / ustawienia połączeń / przekazuj kiedy zajęte / sprawdź stan
"aktywne dla: rozmowy telefoniczne, numer +48790998725"

wybranie opcji
ustawienia / ustawienia połączeń / przekazuj kiedy zajęte / anuluj
nie przynosi żadnego efektu

Google mówi, że to jest usługa "kto dzwonił, już w zasięgu, kto tam i podobne".
W play24 nie widzę takich usług, jak to ubić?

Generalnie problem dotyczy całego pakietu tego typu usług.
Na przykład w internetowym boku orange mam możliwość indywidualnego wyłączenia 3
opcji:
 - poinformuj kogoś, że do niego dzwoniłem a miał wyłączoną komórkę lub rozmawiał
 - poinformuj mnie jak ktoś do mnie dzwonił a miałem wyłączoną komórę lub
rozmawiałem
 - poinformuj kogoś, kto do mnie dzwonił, że już włączyłem komórkę

Jak włączyć/wyłączyć w/w usługi w play?

Pozdrawiam i dziękuję bardzo za wszelkie konstruktywne odpowiedzi.

Data: 2009-05-08 19:46:02
Autor: Maciek
PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzw onki
Użytkownik <spambox@poczta.onet.pl> napisał
[...]

Stawiam, że jest to komunikat, który pojawia się na wyświetlaczu z informacją, że ktoś do Ciebie dzwonił gdy byłeś poza zasięgiem a Twój aparat nie obsługuje tego wyświetlania. Jest o tym napisane w opisie usługi.

[...]

Usługi są - poczytaj na webie Play w dziale Usługi.

Nie ma takiej potrzeby. Te numery pojawiły się IMO z wejściem BTS-ów UMTS, jako bajer. Zamiast sygnału zajętości teraz babeczka gada słodkim głosem, że abo jest zajęty. A żeby ją usłyszeć, należało nadać jej jakiś numer.

Generalnie problem dotyczy całego pakietu tego typu usług.

Jak włączyć/wyłączyć w/w usługi w play?

Wyłącznie przez BOK albo zgłoszeniem na www i z zarejestrowanego numeru - tylko, że kilka dni trzeba poczekać i nie ma pewności, że zadziała.
Ja wyłączyłem "już w zasięgu" ale pierwszy test się nie powiódł. W razie czego będę reklamował i tyle.

Maciek.

Data: 2009-05-09 11:51:08
Autor: spambox
> [...]

Stawiam, że jest to komunikat, który pojawia się na wyświetlaczu z informacją, że ktoś do Ciebie dzwonił gdy byłeś poza zasięgiem a Twój aparat nie obsługuje tego wyświetlania. Jest o tym napisane w opisie usługi.

Trafiony zatopiony. Dziękuję bardzo.

> [...]

Ja wyłączyłem "już w zasięgu" ale pierwszy test się nie powiódł. W razie czego będę reklamował i tyle.

Telefon do BOK.
Dla poczty głosowej dostałem kod ##002#. Do wyłączenia usług "już w zasięgu"
oraz "informacja o próbie połączenia" kodów nie ma - nie dobrze.
Niestety nie można tego wyłączyć "konsultantem" bez zarejestrowanej karty - to
już fatalnie.
Poczta głosowa wyłączona kodem, jednak w play24 po kilku dniach dalej wisi
"aktywne" - sprawdzić dlaczego tak jest bez rejestracji nie da rady.

Karty nie zarejestruję ze względu na obawę przed ofertami handlowymi i innym
patałajstwem, który zostanie "wytargetowany" m.in. na podstawie wieku.

ps.
Czy to normalne, że połączenia z *500 lubią się rozłączać po stronie operatora?
Niech zgadnę, do reklamacji potrzeba zarejestrowanej karty?

Data: 2009-05-09 13:12:07
Autor: Maciek
[...]

Wymóg rejestracji staje się dla mnie zrozumiały. Zobacz co się dzieje po 16 marca. Tłum rzucił się na Fresha. Zwyczajnie przestali się wyrabiać. A weryfikacja "albo jesteś naszym klientem albo testerem" jest w sumie słuszna. Popatrz też w ten sposób: dzwonię do BOK, przedstawiam się. I gostek już wie, że nie jestem dla niego ziom, tylko pan. I od razu czuje, że jest w pracy a nie na ławce pod blokiem. Naprawdę tak jest, a przynajmniej w moim przypadku ;)

Karty nie zarejestruję ze względu na obawę przed ofertami handlowymi i innym
patałajstwem, który zostanie "wytargetowany" m.in. na podstawie wieku.

Przecież dopiero podczas rejestracji możesz wyrazić wolę "żadnych pierdół sms-em". To nie jest widzimisię Play. Jeśli chcesz nie chcesz podpierając się ochroną danych osobowych, to logiczne jest, że operator musi wiedzieć, których konkretnie danych ma nie przetwarzać. Logiczne to jest, czy nie? :)
A anonimowy tłumek zawsze będzie zasypywany reklamami proszku do prania i pikantych skrzydełek always :P

*** Zauważ, że komunikaty na ekranie a nie sms-em (ktoś dzwonił) też mogą czemuś służyć - nie ma obawy o interpretację, nie ma problemów z podejrzeniami o przemycanie treści handlowych pod płaszczykiem "informacji technicznych od operatora" jak to robi Allegro, home.pl i parę innych firm. To jest naprawdę inna sieć komórkowa. Nie jest doskonała, usługi działają jak chcą, obsługa klienta powinna być lepsza (ja jako klient wiem więcej od kilkunastu konsultantów razem wziętych) ale dużych systemów nie buduje się 2 ani 3 lata. To jest proces a nie jednorazowa akcja.***

Obok są wątki o esach z Ery. Tam jest dopiero sieczka. Pomijając fakt, że nie powinienem dostać tego esa o TVP2, to mogliby go chociaż ztargetować. A tak, to ja nawet nie wiem co to jest Pola czy jakiś LUC. A moje pełne dane mają przecież w swojej bazie. I to mnie wkurza, że jestem traktowany jak gówniarz na wakacjach a nie sam fakt odebrania esa.

Czy to normalne, że połączenia z *500 lubią się rozłączać po stronie operatora?

A skąd pewność, że po stronie opa?

Niech zgadnę, do reklamacji potrzeba zarejestrowanej karty?

Nie, połączenie z *500 jest płatne 1 zł ;)))

Maciek

Data: 2009-05-09 12:59:35
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 09 May 2009 13:12:07 +0200, Maciek napisał(a):

Przecież dopiero podczas rejestracji możesz wyrazić wolę "żadnych
pierdół sms-em".

Błąd. Dopiero w tym momencie operator może dostać zgodę na jakiekolwiek spamesemeski.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-09 15:02:14
Autor: Maciek
PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzw onki
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał

A wcześniej, to którą ustawę "łamie"?

Maciek.

Data: 2009-05-09 13:27:38
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 09 May 2009 15:02:14 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

Art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Plus troszkę wcześniej, że zgody nie można sobie domniemywać z innych oświadczeń użytkownika

Data: 2009-05-09 15:50:22
Autor: Maciek
[...]

I tu jest dla mnie właśnie niejasność.
Jeśli zakupu karty dokonano anonimowo (facet przebrany za kobietę) w kiosku (sprzedawca na ostrym kacu), płacąc gotówką (fałszywy banknot) to i w takim przypadku operator powinien powstrzymać się od wysyłania treści handlowych do terminali kart sim? Teoretycznie, aktywacja karty (wykonanie pierwszego połączenia) jest momentem zawarcia umowy między stronami ale cokolwiek wiadomo o tylko jednej stronie. Jak można się wywiązać z umowy jeśli nie wiadomo wobec kogo miałoby to następować a należy dodać, że karta sim jest cały czas własnością operatora? Ha!? :)

M.

Data: 2009-05-09 14:00:57
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 09 May 2009 15:50:22 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

A jakie ma znaczenie kto kupił, komu, za co i od kogo? Warunkiem kierowania informacji handlowych jest uzyskanie stosownej zgody od odbiorcy. Zgoda musi być wyrażona w sposób jednoznaczny, nie może być domniemana z innych czynności (oświadczeń, zdarzeń, etc.), usługodawca musi mieć możliwość wykazania, iż zgodę taką uzyskał.

Teoretycznie, aktywacja karty (wykonanie pierwszego
połączenia) jest momentem zawarcia umowy między stronami ale cokolwiek
wiadomo o tylko jednej stronie.

To jest problem operatora.
Kiedyś-kiedyś (9 lat temu) nawet jak się kupowało telefon na kartę to trzeba było mieć przy sobie dowód osobisty.
Jak można się wywiązać z umowy jeśli nie
wiadomo wobec kogo miałoby to następować

Mówimy o świadczeniu umowy telekomunikacyjnej, czy o kierowaniu spamesemesów do użytkowników telefonów na kartę? To pierwsze nie budzi raczej wątpliwości -- operatorzy prowadzą normalną obsługę wszystkich kart, także niezarejestrowanych. Począwszy od przyjmowania i wykonywania połączeń, esemesy, roaming, transmisja danych, etc. etc. To drugie -- patrz powyżej.

a należy dodać, że karta sim
jest cały czas własnością operatora? Ha!?

To też nie ma znaczenia. --

Data: 2009-05-09 18:15:42
Autor: Maciek
[...]

Czyli właściwie każdy operator, którego kartę można kupić w kiosku popełnia wykroczenie.
Czekaj, czekaj... Przecież nie na każdą kartę przychodzą reklamy. To wymaga sprawdzenia, czyli dzięki za dotychczasowe informacje :)

Maciek.

Data: 2009-05-09 18:52:22
Autor: J.F.
On Sat, 9 May 2009 14:00:57 +0000 (UTC),  Olgierd wrote:
[...]

A mozna wyslac sms "jesli wyrazasz zgode na przeslanie inormacji
handlowej o pakiecie dzwonkow z najnowszymi przebojami za 2.50zl
wyslij bezplatnego sms o tresci TAK na numer ..." ? :-)

To jest problem operatora.
Kiedyś-kiedyś (9 lat temu) nawet jak się kupowało telefon na kartę to trzeba było mieć przy sobie dowód osobisty.

Kto wie czy te czasy nie wroca - ta dyrektywa ..

J.

Data: 2009-05-09 18:25:59
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 09 May 2009 18:52:22 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Można. Wysłać i odpowiedź TAK będzie prawidłowa.
Ale *nie jest dopuszczalne* uważanie za zgodę "wysyłając esemeska wyrażasz zgodę na regulamin" a w regulaminie "no to mi przysyłajta co chceta".
Zgoda na być wprost wyrażona.

To jest problem operatora.
Kiedyś-kiedyś (9 lat temu) nawet jak się kupowało telefon na kartę to
trzeba było mieć przy sobie dowód osobisty.

Kto wie czy te czasy nie wroca - ta dyrektywa ..

Zakusy na zmianę PT już były. Szczerze mówiąc to mi to dynda -- ja i tak rejestruję swoje karty (niedawno nawet Pleja zarejestrowałem).

Data: 2009-05-10 12:50:30
Autor: J.F.
On Sat, 9 May 2009 18:25:59 +0000 (UTC),  Olgierd wrote:
[...]

Nie wiem czy zauwazasz ironie tego "pytania" :-)

Ale *nie jest dopuszczalne* uważanie za zgodę "wysyłając esemeska wyrażasz zgodę na regulamin" a w regulaminie "no to mi przysyłajta co chceta". Zgoda na być wprost wyrażona.

"jesli wyrazasz zgode na przeslanie informacji handlowych o nowych
uslugacha wyslij bezplatnego sms o tresci TAK na numer ..., szczegoly
w regulaminie na www.xxx.pl" .. mowisz ze to jest zabronione ?

J.

Data: 2009-05-10 13:17:57
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 10 May 2009 12:50:30 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Nie, to jest OK, ponieważ informacja o przesyłaniu jest. Mówię o sytuacji "Jeśli chcesz wygrać zegarynkę wyślij esemeska na 7654321. Szczegóły w regulaminie". A w regulaminie "niniejszym wyrażam zgodę na spamesemeski".

Data: 2009-05-09 15:55:04
Autor: spambox
PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
Użytkownik <spambox@poczta.onet.pl> napisał
Wymóg rejestracji staje się dla mnie zrozumiały.

Dla Ciebie i Play może tak.
Dla mnie i pozostałych operatorów nie.
Życzę Tobie i sobie aby nadrobili te niedociągnięcia.

Zobacz co się dzieje po 16 marca. Tłum rzucił się na Fresha. Zwyczajnie przestali się wyrabiać.

Mam rozumieć, iż operator nie jest przygotowany do świadczenia usług?

A weryfikacja "albo jesteś naszym klientem albo testerem" jest w sumie słuszna.

Bardzo mi przykro, ale w cenniku, regulaminie oraz innych dokumentach
udostępnionych na stronie Play nie widzę podziału na klientów i pod-klientów,
czy jak to ich nazwałeś testerów.
Jeżeli rzeczywiście jest tak jak mówisz, w co oczywiście wątpię, to zaczyna
sprawa śmierdzieć dyskryminacją lub czymś gorszym.

[...]

Pracownicy BOK zostali przeszkoleni aby dostosowywać się do "poziomu"
dzwoniącego. Na grupie trochę można poczytać o podejściu "na ziom" jednak nigdy
mi się nie zdarzyło abym został tak potraktowany. Dzwonię zazwyczaj z
niezarejestrowanych. Może wystarczy powiedzieć "dzień dobry, mam problem z..." a
nie "siema, fon nie trybi, zapodaj mesa...".
Ewentualnie jest tak, że jak Ty dzwonisz z zarejestrowanego numeru, to
konsultant od razu widzi wiek dzwoniącego. Dzięki tej informacji automatycznie
działa w danym trybie obsługi klienta nie zwracając uwagi na to, jak dany
osobnik się wysławia.

[...]

Doświadczenie życiowe mówi mi wyraźnie:
 - podpisywanie dokumentów z wyraźnie zaznaczonym brakiem zgody na przetwarzanie
danych jest interpretowane różnorako
 - wykreślanie całych akapitów działa jak powyżej,
 - ani Ty, ani nikt inny nie jest mi w stanie zagwarantować, że po "poprawnej"
rejestracji nie będę otrzymywał większej ilości spamu

Co ciekawe na dzień dzisiejszy nie dostaję nic, słownie zero sms-ów reklamowych.
Nie mam zamiaru ryzykować zmiany tego stanu rzeczy.

Rozumiem, iż jestem w błędzie i możesz nawet mi płacić 30gr za każdego sms-a,
którego otrzymam. Przecież nie będę ich otrzymywał, nieprawdaż? :)

> Czy to normalne, że połączenia z *500 lubią się rozłączać po stronie > operatora?

A skąd pewność, że po stronie opa?

Leci melodyjka. Po chwili urywa się. Dostaję sygnał wołania, czyli system
przydzielił mi konsultanta. Słyszę 1-2 sygnały i ciach. Połączenie zakończone.
Jest to bardzo charakterystyczny problem w call center.
Podzwonisz to załapiesz o co chodzi.

Pozdrawiam serdecznie.

ps.
Tak, oferta Play mi bardzo odpowiada. Jednakże nie lubię ślepego fanatyzmu, czy
jak kto woli opłacanych opinii na "forach onetu".

Data: 2009-05-09 18:07:02
Autor: Maciek
[...]

Ja miałem "trafiony zatopiony" ale Ty "kulą w płot" :)
Od fanatyzmu jestem daleki, bo wtedy nie pisałbym, że usługi działają jak chcą a nie jak powinny. Po prostu - od świeżaków wymagam trochę mniej niż od zasiedziałych, bo wiem z doświadczenia jak ciężko jest zbudować (dziś - ponad 10 lat temu było łatwiej) duży system teleinformatyczny działający z kilkoma restrykcyjnymi ustawami na pierwszym planie.
Co do danych osobowych, to długo tak nie pociągniesz. Wystarczy, że "oni" znajdą sobie nowego "terrorystę" a wtedy dla Twojego dobra - jakże by inaczej - bez dowodu osobistego nie wyjdziesz z domu. Poza tym telefonując do kogokolwiek nawet przypadkowego przestajesz być anonimowy. Powiesz, że tylko nie chcesz dostawać esów. I to już jest pretekstem do rozpoczęcia analizy "a czemu to nie chce tych esów?" a stąd już tylko krok aby dowiedzieć się kim jesteś i czego potrzebujesz do szczęścia.
Teoria spiskowa? Oczywiście, że tak! Ale nie do końca spiskowa. Obecnie podobne metody są stosowane wobec podejrzanych o przestępstwa. A Ty już jesteś podejrzany, na razie tylko o niechęć do odbierania odgórnych komunikatów ale w niektórych oczach stanowisz jakieś tam zagrożenie. Ja zresztą też, bo nie dość, że nie cierpię reklam, to jeszcze sam zaniosłem dowód osobisty (podwójnie podejrzane) do rejestracji numeru ;)))

I absolutnie nie wierzę, że Play będzie zawsze taki fajny. Co się polepszy to się popieprzy. Pewnie za kilka lat, gdy zrównają stawki MTR albo z dowolnego innego powodu zacznie się prawdziwe dojenie...

No dobra, przymiarki do scenariusza filmu akcji uważam za skończone.
Życzę dużo słońca i wolnego czasu :)

Maciek.

Data: 2009-05-09 21:56:14
Autor: Błażej
Dnia Sat, 09 May 2009 11:51:08 +0200, spambox@poczta.onet.pl napisał(a):

Niech zgadnę, do reklamacji potrzeba zarejestrowanej karty?

Nie bardzo rozumiem zdziwienia osób, które się dowiaduję, że aby załatwić
reklamację to muszą mieć zarejestrowany numer. Jeszcze do niedawna byłem
użytkownikiem Simplusa (chyba 4 lata), i aby załatwić jakąkolwiek
reklamację musiałem zarejestrować numer. W Play jestem od czasu wejścia
Play Fresh i raz zdarzyło mi się zgłosić reklamację przez www (bardzo
rzadko dzwonię do BOK). Otrzymałem odpowiedź, że muszę mieć zarejestrowany
numer. Zrobiłem to, odpowiedź otrzymałem na reklamację, jestem zadowolony i
żadnego spamu z Simplusa, ani jak na razie z Play nie otrzymuję.
--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2009-05-09 11:03:16
Autor: Bolek
[...]

Z tego co zauważyłem "anuluj" działa poprawnie,
tylko "sprawdź stan" zwraca niepoprawne informacje.
Widocznie mają jakiś błąd w systemie.

Data: 2009-05-09 11:56:17
Autor: spambox
PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
Z tego co zauważyłem "anuluj" działa poprawnie,
tylko "sprawdź stan" zwraca niepoprawne informacje.
Widocznie mają jakiś błąd w systemie.

To, że telefon na "anuluj" otrzymuje "zrealizowano" nie świadczy o niczym.
Natomiast "sprawdź stan" rzeczywiście zwraca stan faktyczny. Czyli w naszym
przypadku usługę, której jak widać, nie da się tak łatwo wyłączyć. Pewnie
dlatego, że to takie rewolucyjne i wspaniałe, że aż trzeba wszystkich
uszczęśliwić na siłę.

Data: 2009-05-09 17:58:48
Autor: Bolek
PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzw onki

To, że telefon na "anuluj" otrzymuje "zrealizowano" nie świadczy o niczym.

Świadczy przynajmniej o tym że coś tam poszło do operatora.

Natomiast "sprawdź stan" rzeczywiście zwraca stan faktyczny.

U mnie jest wręcz przeciwnie, czyli: "sprawdź stan" zwraca "aktywne dla: rozmowy telefoniczne, numer +48790998725"
a przekierowania nie działają (sprawdzone za pomocą drugiego tel.).

pozdrawiam
Bolek

PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki