PLAY - zmiana regulaminu

Data: 2011-04-22 11:08:30
Autor: gregor
PLAY - zmiana regulaminu
Witam

Chcialem zapytac, czy ktos oprocz mnie bedzie wypowiadal umowe w PLAYu
otoz wyslali mi pismo ze zmiana cennika (0800, 0700 i takie tam) + jakies unijne zmiany co zgodnie z prawem moga wprowadzic ale zmiany cennika juz nie tak bardzo przynajmniej wg mojego rozumowania

pozdro
gregor

Data: 2011-04-22 10:14:43
Autor: Waldek Godel
PLAY - zmiana regulaminu
Dnia Fri, 22 Apr 2011 11:08:30 +0200, gregor napisał(a):

[...]

Masz problemy z rozumowaniem.
Ustawa Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 z póĽniejszymi
zmianami.
Artykuł 60a, punkt 3

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-04-22 11:23:15
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-22 11:14, Waldek Godel pisze:
[...]

Tylko i wył±cznie, jeżeli zmiany cen wynikaj± ze zmiany prawa.

Data: 2011-04-22 10:32:55
Autor: Waldek Godel
PLAY - zmiana regulaminu
Dnia Fri, 22 Apr 2011 11:23:15 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

ależ oczywi¶cie. Ale wła¶nie była mowa o zmianach prawa powyżej, do czego
się ustosunkowałem. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla
dywidenda i wzrost kursu" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-04-22 11:38:24
Autor: gregor
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-22 11:32, Waldek Godel pisze:

ależ oczywi¶cie. Ale wła¶nie była mowa o zmianach prawa powyżej, do czego
się ustosunkowałem.

oczywiscie jest myk bo P4 przemyca jedna zmiane zgodnie z przepisami prawa ale jednocznesnie dodaje druga zmiane, ktora jest przynajmniej dyskusyjna

ale pisalem o tym kiedys jak wprowadzali ta nowelizacje, coz trzeba bedzie przetrzec szlaki i przeanalizowac to w razie problemow ...

gregor

Data: 2011-04-22 11:26:11
Autor: gregor
PLAY - zmiana regulaminu
[...]

jakos nie mam problemow poniewaz 3 raz wypowiedzialem umowe z idea, plusem i era chyba mam pewne doswiadczenie w tym ...

dodanie nowych cen dla 0800 i 0700 nie bylo wymuszone przez zadne prawo po prostu play dal ciala w tej sprawie bo to byc powinno od dawna (przed wejsciem w zycie nowelizacji ustawy)

gregor

Data: 2011-04-22 13:01:33
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-22 11:26, gregor pisze:

dodanie nowych cen dla 0800 i 0700 nie bylo wymuszone przez zadne prawo
po prostu play dal ciala w tej sprawie bo to byc powinno od dawna (przed
wejsciem w zycie nowelizacji ustawy)

A co w ogóle jest w tym kwicie?

Data: 2011-04-22 13:31:46
Autor: gregor
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-22 13:01, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
[...]

prosze Cie bardzo http://www.szu.pl/pliki/zmiana.pdf - zaznaczylem szara obwodka, ktore zmiany sa wg mnie "kontrowersyjne"

gregor

Data: 2011-04-22 15:09:49
Autor: Tomek
PLAY - zmiana regulaminu

Użytkownik "gregor" <chrupolek@gazeta.pl> napisał:

prosze Cie bardzo http://www.szu.pl/pliki/zmiana.pdf - zaznaczylem szara obwodka, ktore zmiany sa wg mnie "kontrowersyjne"

"i nie powoduj± podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych" - to nie jest kontrowersyjne, tylko kluczowe dla chc±cych wypowiedzieć umowę i licz±cych na jakie¶ profity.

Data: 2011-04-22 20:01:08
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-22 13:31, gregor pisze:
[...]

Je¶li dobrze rozumiem koncepcję autora tego rozwi±zania, chodzi o zmianę cen wynikaj±c± ze zmian prawa, a dokładniej art.61 ust. 6a. "Przepisu ust. 6 nie stosuje się, jeżeli konieczno¶ć wprowadzenia zmiany, o której mowa w ust. 5, następuje na skutek zmiany przepisów prawa".

Data: 2011-04-23 07:50:09
Autor: gregor
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-22 20:01, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

[...]

tak tylko zmiana cennika (dodanie 0700 i 0800) nie wynika z przepisow zmiany prawa ! tak jak te w/w unijne

PLAY przemyca zmiane regulaminu (dodanie do cennika tych polaczen) z unijnymi rozporzadzeniami dotyczacymi roamingu o to tu chodzi

gregor

Data: 2011-04-23 09:14:05
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-23 07:50, gregor pisze:

tak tylko zmiana cennika (dodanie 0700 i 0800) nie wynika z przepisow
zmiany prawa ! tak jak te w/w unijne

??? Możesz rozwin±ć swoj± my¶l?

Data: 2011-04-23 09:44:52
Autor: gregor
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-23 09:14, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
W dniu 2011-04-23 07:50, gregor pisze:

tak tylko zmiana cennika (dodanie 0700 i 0800) nie wynika z przepisow
zmiany prawa ! tak jak te w/w unijne

??? Możesz rozwin±ć swoj± my¶l?

przeciez walkuje to przez kilka postow, nic nie rozumiecie ??

Play do tej pory nie mial 0800 i tych innych co byc powinno od dawna - wprowadzenie tych numerow do cennika nie jest zobligowane zmiana ustawy typu VAT czy te unijne pierdu pierdu o roamingu.
Play do tej pory zaslanial sie wprowadzeniem tych numerow do cennika tym, ze niby bedzie to skutkowalo jakimis machlojakmi w zwiazku z roznym MTR miedzy sieciami, najwidoczniej pod naciskiem klientow PLAY UKE wymusilo na nim w koncu umozliwienie laczenia sie przez klientow z tymi numerami.

Play w momencie wprowadzenia unijnych dyrektyw zwiazanych z roamingiem, przemyca niby legalnie zmiane cennika ! ktora to nie jest obligowana ZADNA zmiana prawa telekomunikacyjnego.

W zwiazku z tym zmieniaja cennik i pisza, ze jest to obligowane zmiana przepisow prawa !
co jest totalna BZDURA !

gregor

Data: 2011-04-23 10:31:01
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-23 09:44, gregor pisze:
[...]

Miał 80x, tylko w jaki¶ innych papierach. Cena 50 gr + ówczesny VAT czyli 61 gr/min.

[...]

Je¶li co¶, to nie jest ZMIANA cennika, tylko wprowadzenie nowej pozycji. A z punktu widzenia statystycznego użytkownika, do tej pory płacił 50 gr netto i nadal tyle płaci. A podwyżka VAT, jak wiadomo, jest uregulowana i nie stanowi podstawy do zerwania umowy.

Rozumuj±c w ten sposób, nie mógłby¶ wprowadzić żadnych nowych usług. Ceny poł±czeń powinny dotyczyć tylko i wył±cznie sieci 900 MHz (Era, Plus) 1800 MHz (Orange) i 2100 MHz (Play), żadnych MMSów czy transmisji danych. Zamroziłe¶ wszystko na poziomie usług z dnia publikacji pierwszego cennika.

Data: 2011-04-23 10:58:17
Autor: Sławek
PLAY - zmiana regulaminu
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iou2mp$5j1$1@news.onet.pl...

Je¶li co¶, to nie jest ZMIANA cennika, tylko wprowadzenie nowej pozycji.

OK

A z punktu widzenia statystycznego użytkownika, do tej pory płacił 50 gr netto i nadal tyle płaci. A podwyżka VAT, jak wiadomo, jest uregulowana i nie stanowi podstawy do zerwania umowy.

Tu można polemizować.
"Statystyczny użytkownik" nie płacił "netto"
Ze Statystycznym użytkownikiem (w taryfach niefirmowych) sprzedawca umawia się na cenę BRUTTO.
Ustawa mu tylko nakazuje _pokazywać_  ile wynosi cena netto, ale umowa jest na cenę brutto.
Sam Play to wie bo po zmianie stawki VAT nie podniósł cen brutto.
BTW rykoszetem odbyło się to z korzy¶ci± dla mnie bo w Firmowej spadła cena netto abonamentu ;-)

Rozumuj±c w ten sposób, nie mógłby¶ wprowadzić żadnych nowych usług.

Jednego tu nie rozumiem - je¶li cena za 80x BYŁA (jak piszesz) w cenniku to co tu jest nowego?
Chodzi o zwiekszony zakres numerów?

-- Sławek

Data: 2011-04-23 10:01:34
Autor: Waldek Godel
PLAY - zmiana regulaminu
Dnia Sat, 23 Apr 2011 10:58:17 +0200, Sławek napisał(a):

[...]

nie można.
Wspomniana powyżej ustawa nie pozostawia takiej możliwo¶ci.

Data: 2011-04-23 12:28:21
Autor: Maciej Bebenek
PLAY - zmiana regulaminu
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
[...]

nie moĹĽna.
Wspomniana powyżej ustawa nie pozostawia takiej możliwości.

A dokładniej jej nowelizacja z grudnia 2010 :-(

Data: 2011-04-23 14:34:35
Autor: J.F.
PLAY - zmiana regulaminu
On Sat, 23 Apr 2011 10:01:34 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Nie bardzo, a przynajmniej nie wprost.

to jest aktualne ? 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczno¶ć wprowadzenia
zmian, o których mowa w ust. 1, wynika bezpo¶rednio ze zmiany
przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień
umownych.

Jesli operator umowil sie na cene brutto (ustawa o cenach itp), to nie
wiem czy fakt iz musi teraz odprowadzic wyzszy podatek jest
_bezposrednia_ koniecznoscia wprowadzenia podwyzek. Szczegolnie gdy
mowa o 1%.

Trzeba bylo napisac w umowie/cenniku "stawka 50gr/min plus 22% VAT".

J.

Data: 2011-04-23 14:48:34
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-23 14:34, J.F. pisze:

[...]

i jeszcze to

Art. 61a.
1. Jeżeli konieczno¶ć wprowadzenia zmiany warunków umowy, w tym okre¶lonych w regulaminie ¶wiadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych lub w cenniku usług telekomunikacyjnych, wynika wył±cznie ze zmiany stawki podatku od towarów i usług stosowanej dla usług telekomunikacyjnych, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych wykonuje obowi±zki, o których mowa w art. 60a ust. 1 i 1b oraz art. 61 ust. 5 i 5a, poprzez podanie do publicznej wiadomo¶ci informacji:
1) o zmianie warunków umowy, w tym okre¶lonych w regulaminie ¶wiadczenia
publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, zmianie w cenniku
usług telekomunikacyjnych, terminie ich wprowadzenia, wraz ze wskazaniem
miejsca udostępnienia tre¶ci zmiany lub warunków umowy lub cennika
uwzględniaj±cych tę zmianę;
2) o prawie wypowiedzenia umowy przez abonenta w przypadku braku akceptacji tych zmian;
3) o przysługuj±cym dostawcy usług telekomunikacyjnych roszczeniu odszkodowawczym, a także konieczno¶ci zwrotu ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6, w przypadku skorzystania przez abonenta z prawa do wypowiedzenia umowy.

[...]

W przypadku konsumentów konieczno¶ć stosowania cen brutto narzuca z kolei ustawa o cenach, więc nie można napisać "stawka 50gr/min plus 22% VAT"

Data: 2011-04-26 21:44:23
Autor: J.F.
PLAY - zmiana regulaminu
On Sat, 23 Apr 2011 14:48:34 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Ech ten nasz Sejm - przeciez z tego tak wprost nie wynika ze operator
ma prawo do bezkarnego podniesienia cen brutto, a jedynie do
wprowadzenia niezbednych zmian w cenniku - np poprawienia ceny netto
:-)

J.

Data: 2011-04-30 19:05:09
Autor: gregor
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-22 11:08, gregor pisze:
[...]

ok nawiazujac dalej PLAY odpowiedzial, spodziewalem sie tego:

Szanowny Panie,

w związku z Pana pismem z dnia xxx dotyczącym rezygnacji z usług świadczonych przez P4 Sp. z o.o. informujemy, iż Umowa dla numeru 48xxx zostanie rozwiązana z dniem 31 maja 2011 roku, z zachowaniem okresu wypowiedzenia określonym w §16 pkt 1 i 5 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dla Abonentów.

Informujemy również, że umowa została podpisana w ramach Oferty Promocyjnej "One Play Pro 40", w której zobowiązał się Pan nie rozwiązywać jej przez okres 36 miesięcy. Zgodnie z postanowieniami Regulaminu Oferty rozwiązując Umowę przed upływem wyznaczonego okresu, jest Pan zobowiązany do uregulowania opłaty specjalnej w proporcjonalnej kwocie za okres od wypowiedzenia umowy do czasu jej wygaśnięcia.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu pod numerem *500 (z telefonu Play).

--
no i szykuje odpowiedz, przed tym bede chyba sie kontaktowal z rzecznikiem praw konsumenta ale moze z gruby bedzie ktos kumaty to moze sie i obejdzie (chodzi o ew. korekty):

W odpowiedz na zgłoszenie nr xxx z dnia xxx

odnoszÄ…c siÄ™ do pisma cyt:
[...]

InformujÄ™, ĹĽe w artykule 60a. ustawy o Prawie telekomunikacyjnym (z dnia 16 lipca 2004 z poĹşn. zm.)

istnieje zapis:
(Art. 60a – fragment, pkt 2 i 3)
2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 1, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których
mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.

W takim razie zwracam się z prośbą o wyjaśnienie czy wprowadzane przez Państwa zmiany w cenniku tj. opłaty za połączenia głosowe z infoliniami i numerami audioteksowymi wynikają ze zmian prawa. Jeśli było takie prawo proszę o podanie podstawy prawnej odnośnie tej zmiany.

pozdro
gregor

Data: 2011-04-30 21:07:40
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PLAY - zmiana regulaminu
W dniu 2011-04-30 19:05, gregor pisze:

[...]

                                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[...]

2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o ktĂłrym mowa w
[...]
zmian, o ktĂłrych
[...]

W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania.

Tu wyraźnie jest mowa o uldze, a opłatę specjalną mogą sobie wsadzić...
Chyba :-) Pewnie w sÄ…dzie siÄ™ dopiero tego dowiesz. Niemniej keep us informed :-)

Data: 2011-04-30 22:47:57
Autor: gregor
PLAY - zmiana regulaminu

[...]
rozwiÄ…zania.

Tu wyraźnie jest mowa o uldze, a opłatę specjalną mogą sobie wsadzić...
Chyba :-) Pewnie w sÄ…dzie siÄ™ dopiero tego dowiesz. Niemniej keep us
informed :-)

dobre, widac, ze w playu siedza prawnicy, ktorzy jeszcze nie zrobili matury

gregor

Data: 2011-08-26 12:15:30
Autor: gregor
PLAY - zmiana regulaminu
[...]

No i w koncu udalo sie kupa czasu minela ale nie bedzie zadnej kary na dodatek jeszcze od Playa bede żądał kary (jak tylko wróci z urlopu pewien gostek z UKE)

A to wszystko zasługa niekompetencji BOK :)

gregor

PLAY - zmiana regulaminu