PLL LOT , ma ten gest...

Data: 2012-06-01 03:44:08
Autor: robertbig
PLL LOT , ma ten gest...
Minimum  200 000 000 $ kar umownych , LOT ot tak , pomija milczeniem.
Na co mu takie ochłapy ???
Bogata firma , bogate panstwo ! Fiu,fiu !

http://www.altair.com.pl/start-8017

Data: 2012-06-01 13:45:42
Autor: Big Jack
PLL LOT , ma ten gest...
W wiadomości
*robertbig* napisał(-a):

Minimum  200 000 000 $ kar umownych , LOT ot tak , pomija milczeniem.
Na co mu takie ochłapy ???

Jesteśmy idealnymi klientami

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-05 00:33:01
Autor: J.F.
PLL LOT , ma ten gest...
Dnia Fri, 1 Jun 2012 13:45:42 +0200, Big Jack napisał(a):
*robertbig* napisał(-a):

Minimum  200 000 000 $ kar umownych , LOT ot tak , pomija milczeniem.
Na co mu takie ochłapy ???

Jesteśmy idealnymi klientami

A to nie bylo za obustronnym porozumieniem ? ostatnich pare lat raczej nie sprzyjalo wydatkom, wiec moze klienci chetnie
widzieli opoznienia.

J.

Data: 2012-06-05 08:13:26
Autor: Big Jack
PLL LOT , ma ten gest...
W wiadomości
*J.F.* napisał(-a):

Jesteśmy idealnymi klientami

A to nie bylo za obustronnym porozumieniem ?

Nawet jak było porozumienie, to bankowo mające na celu zmniejszenie kary umownej w zamian za jakieś ochłapy.

ostatnich pare lat raczej nie sprzyjalo wydatkom, wiec moze klienci
chetnie widzieli opoznienia.

A czy uzyskanie kasy z kary stoi z tym w sprzeczności skoro zakup i tak się odsuwa w czasie?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-05 09:27:08
Autor: /dev/SU45
PLL LOT , ma ten gest...

A czy uzyskanie kasy z kary stoi z tym w sprzeczności skoro zakup i tak
się odsuwa w czasie?

Zakup czy jakiś leasing? Do tego czasu firma sprzeda co ma do sprzedania w nieruchomościach i padnie tak jak Malev.

Data: 2012-06-05 22:41:05
Autor: J.F.
PLL LOT , ma ten gest...
Dnia Tue, 5 Jun 2012 08:13:26 +0200, Big Jack napisał(a):
*J.F.* napisał(-a):
[...]

Tak, bo ci np przysla propozycje aneksu do umowy z pozniejszym terminem, podpiszesz i sie godzisz ... albo nie podpiszesz, to wtedy dostaniesz
kolejne pisemko ze beda w umowionym terminie i zgodnie z umowa prosza o
wplate zaliczki, przeslanie akredytyw itp.
I jak jestes w kiepskim stanie finansowym to nie dasz rady, wiec ty
bedziesz placil kary umowne, a nie tobie.

Z 787 tak by sie nie dalo, przynajmniej przed uzyskaniem certyfikatow, ale
zapewne sie przed tym zabezpieczyli w umowie.

J.

Data: 2012-06-04 23:33:40
Autor: porterhouse
PLL LOT , ma ten gest...
LOT ma ten sam gest co inne linie lotnicze - negocjuje odszkodowania za
spoznienia poufnie z Boeingiem i tyle, zreszta warunkiem otrzymania
jakiejkolwiek rekompensaty jest poufnosc, jest to w kontraktach. Typowe
odszkodowania to cos 5-10% ceny samolotu, zadne astronomiczne liczby o ktorych
pisze Altair. Jesli przeczyta sie w powaznych zrodlach o odszkodowaniach dla
Air India to sa to liczby okolo $270 mln - i to jest to rozlozone faktycznie
na ilosc calego zamowienia - 27 samolotow czyli wychodzi cos okolo $10 mln za
sztuke. Oczywiscie niczego takiego w Altairze nigdy nie przeczytasz, to taki
naprawde lotniczy szmatlawiec i wiele razy to udowodnili.

Data: 2012-06-05 02:09:23
Autor: robertbig
PLL LOT , ma ten gest...
W dniu wtorek, 5 czerwca 2012 01:33:40 UTC+2 użytkownik porterhouse  napisał:
[...]

No dobrze. Niech bedzie ,ze szmatławiec.
Ale jak sie ma twoje 270 mln do 400mln $ które "Boeing zgadza sie wypłacić " Air India ?
Czy groźby nieodebrania samolotów to takie "podskakiwanie" ,czy Indie to kraj który wiele moze i stac go na taki ruch ?

Data: 2012-06-05 12:25:00
Autor: JJR
PLL LOT , ma ten gest...
Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał

Ale jak sie ma twoje 270 mln do 400mln $ które "Boeing zgadza sie wypłacić " Air India ?

Porównując rozmiary krajów i zamówień całkiem nieźle .

Czy groźby nieodebrania samolotów to takie "podskakiwanie" ,czy Indie to kraj który wiele moze >i stac go na taki ruch ?

Indie jeszcze od czasu ruchu państw niezaangażowanych mają wygodną pozycję stania w rozkroku - jak im się nie podobają amerykańskie warunku, to uzbrojenie biorą z Rosji czy Europy. Oczywiście na Airbusa też są kolejki zamówień i trudno to zmienić od ręki, ale straszyć zawsze można.

--
pzdr,
Jędrzej

Technet-99m (T1/2 = 6,02 h, E=140,5 keV) uzyskuje się przemywając 0,9 % roztworem NaCl kolumnę generatora, na której zaadsorbowany jest izotop macierzysty, molibden-99 (T1/2 = 66 h, E=740 keV). Eluat 99mTc nadtechnecjanu sodu pochodzi z generatora radionuklidu 99Mo/99mTc: 12 godzin od wykonania elucji.

Data: 2012-06-05 17:05:33
Autor: saturn5
PLL LOT , ma ten gest...

Ale jak sie ma twoje 270 mln do 400mln $ ktore "Boeing zgadza sie wypla
cic" Air India ?

Oto wlasnie chodzi ze niczego takiego nie ma zamiaru zrobic i na zadna sume
tego typu sie nie zgodzil. Sam Boeing to zreszta powiedzial ustami Albaugha
(prezydent i CEO) ktory na ta rzekoma sume parsknal smiechem. Hinduskie
szmatlawce to wymyslily i Altair to pisze jako "fakt". Taki cyrk z
odszkodowaniem jest tylko wokol Air India, nie bylo tego z ANA czy Japan
Airlines, taka glupia gazetka jak Altair mysli ze jak nie ma cyrku to nie ma
odszkodowania no ale to typowa polska prowincjonalna logika.

Data: 2012-06-05 11:13:36
Autor: robertbig
PLL LOT , ma ten gest...
W dniu wtorek, 5 czerwca 2012 19:05:33 UTC+2 użytkownik saturn5  napisał:
Taki cyrk z
odszkodowaniem jest tylko wokol Air India, nie bylo tego z ANA czy Japan
Airlines, > --

No nie uwierze w to ,ze inne linie , ot tak lekka reka odpuszczaja kary umowne za spóźnienia.
Boeing postawił wiele lini lotniczych w trudnej sytuacji, zwodząc, kłamiąc i przesuwajac kolejne terminy .Az stukneły cztery lata spóźnienia.
W Dremliner-owatość 787 ,tez można powatpiewać. Konstrukcja nowoczesna. Ale nie spełnia obiecywanej specyfikacji. To fakt.
Firmy które zamówiły 787  maja nóz na gardle i poniosły realne (duze) staraty z powodu niemozności niewdrozenia  planów zwiazanych z D-L..
Przez te 4 lata samoloty te zarobiły by niezły pieniadz.
Nie wierze ,ze odpuszcza. Bo Boeing "im nie da samolotówm " jak "beda fikać"
Nie zyjemy w despotycznym królestwie Boeinga , tylko w cywilizowanym swiecie. Sa sposoby i na Boeinga.
Okazja by wyszarpnac troche kasy ,w tych nieciekawych czasach.Gdzie   przewoźnicy ledwie koniec z końcem wiązą.

Hmm. ANA itp podobne japońskie "szmatławce" pochodza z kraju całkowicie zwasalizowanego przez usa.Co tu wiec dziwnego? ;)

Data: 2012-06-05 19:41:30
Autor: porterhouse
PLL LOT , ma ten gest...
No nie uwierze w to ,ze inne linie , ot tak lekka reka odpuszczaja kary
umowne za spóźnienia.

Nie odpuszczaja, twoje wlasne wymysly.
Ale nie spełnia obiecywanej specyfikacji. To fakt.

Zaden fakt, twoje wlasne wypociny.

Okazja by wyszarpnac troche kasy ,w tych nieciekawych czasach.

Guzik prawda, jak kupujesz samolot podpisujesz dlugi kontrakt i tam sa
wszystkie kary ustalone, a wiec nic wiecej nie wyszarpniesz niz masz w
kontrakcie. Jak ci sie nie podoba produkt, termin to idziesz do konkurencji i
czekasz nastepne 5 lat, ewentualnie mozesz sobie sam zbudowac samolot.

Data: 2012-06-05 21:52:48
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
PLL LOT , ma ten gest...
W dniu 05.06.2012 21:41, porterhouse pisze:
/.../
[...]

Suchojem  możesz latać.

Data: 2012-06-05 20:16:26
Autor: porterhouse
PLL LOT , ma ten gest...

Suchojem  możesz latać.

Dokladnie. Ich Superjet jest ponad 3 lata opozniony, Suchoj wiec tez "klamal",
obiecywal terminy, przesuwal, itp. I nikt nie wierzy ze Suchoj potrafi budowac
dostatecznie szybko aby sie z terminow dostaw wywiazac, nawet po pokonaniu
problemow technicznych no i doszedl teraz ten wypadek w Indonezji. A wiec jak
sie komus nie podoba "despotyczne krolestwo" Boeinga to moze sie przeprowadzic
do "despotycznego krolestwa" Suchoja.

Data: 2012-06-05 22:28:25
Autor: /dev/SU45
PLL LOT , ma ten gest...
sie komus nie podoba "despotyczne krolestwo" Boeinga to moze sie przeprowadzic
do "despotycznego krolestwa" Suchoja.

Różnica jest taka że Suchoj miał być zwykłym regiojetem a 787 samolotem (na wyrost) rewolucyjnym.

Data: 2012-06-05 20:50:25
Autor: saturn5
PLL LOT , ma ten gest...

Różnica jest taka że Suchoj miał być zwykłym regiojetem a 787 samolotem (na wyrost) rewolucyjnym.

No wlasnie, cos "rewolucyjnego" z reguly nawala z terminami a tutaj taki
"zwykly" regionalny ktoremu daleko do rewolucyjnosci ma takie problemy terminowe.

Data: 2012-06-06 17:39:53
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
PLL LOT , ma ten gest...
W dniu 05.06.2012 22:28, /dev/SU45 pisze:
[...]

A rewolucja to się udała co najwyżej październikowa a i ot w listopadzie.
Z rewolucjami trzeba uważać. Podejrzewam za zaplanowania zakupu jakiś paru 777 czy 767 najsamprzód by był w miarę sensowny.

Data: 2012-06-05 22:18:05
Autor: J.F.
PLL LOT , ma ten gest...
Dnia Tue, 5 Jun 2012 11:13:36 -0700 (PDT), robertbig napisał(a):
[...]

Z Airbusami bylo podobnie.

Firmy które zamówiły 787  maja nóz na gardle i poniosły realne (duze) staraty z powodu niemozności niewdrozenia  planów zwiazanych z D-L.
Przez te 4 lata samoloty te zarobiły by niezły pieniadz.

Ale ich nie bylo i nie ma co plakac. W tym czasie zarabialy stare maszyny,
i to kto wie czy nie wiecej.

Nie wierze ,ze odpuszcza. Bo Boeing "im nie da samolotówm " jak "beda fikać"
Nie zyjemy w despotycznym królestwie Boeinga , tylko w cywilizowanym swiecie.

No i w tym swiecie jak pojda gdzie indziej, to trafia na koniec kolejki.
Potem bedziesz musial wydawac na przeszkolenie pilotow i mechanikow oraz
wyposazenie warsztatow. A w miedzyczasie twoje stare 20 letnie samoloty zrobily sie juz 24 letnie,
a jak im zafundujesz kolejne 5 lat, to problem wymiany stanie sie palacy.
A wtedy sie okaze ze nowy dostawca ma opoznienia, tylko tym razem to juz sa
realne straty, bo juz nie masz czym chetnych wozic.

J.

Data: 2012-06-09 07:33:28
Autor: robertbig
PLL LOT , ma ten gest...
W dniu wtorek, 5 czerwca 2012 22:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
> Przez te 4 lata samoloty te zarobiły by niezły pieniadz.

Ale ich nie bylo i nie ma co plakac. W tym czasie zarabialy stare maszyny,

Czego sie nie robi zeby cos udowodnic "na siłe "?!  Karkołomna to teza ,ze stare rupiecie kusza klienta bardziej niz nowoczesny samolot.
Za kogo ty sie masz wciskajac innym takie kuriozalne brednie ?

Data: 2012-06-10 23:06:16
Autor: porterhouse
PLL LOT , ma ten gest...
stare rupiecie kusza klienta bardziej niz nowoczesny samolot.

A kto gdzie o czyms takim pisal?
Od samego poczatku wypisujesz kretynizmy.

Data: 2012-06-11 00:07:17
Autor: J.F.
PLL LOT , ma ten gest...
Dnia Sat, 9 Jun 2012 07:33:28 -0700 (PDT), robertbig napisał(a):
[...]

A ty jak bilet kupujesz, to dowiadujesz sie jakim samolotem polecisz ? I prosisz o potwierdzenie na pismie ? Tak czy inaczej - firmy ktore 787 zamowily jakies tam swoje stare samoloty
mialy. I nie wiadomo - noz na gardle mialy, bo starych bylo za malo, czy
wcale nie mialy, bo z uwagi na kryzys pasazerow bylo za malo.
A stare samoloty z reguly sa juz splacone, wiec argument o duzych stratach
wydaje sie wyjatkowo nietrafiony.

J.

Data: 2012-06-11 06:42:16
Autor: KiloSierra
PLL LOT , ma ten gest...
W dniu 12/06/11 00:07, J.F. pisze:

[...]

ale o ekonomi to niewiele wiesz...co?
strata to tez brak zaplanowanego zysku...
a zysk ten wynikla by ze sporo mniejszego zuzycia paliwa przez 787

Data: 2012-06-11 06:04:03
Autor: saturn5
PLL LOT , ma ten gest...

a zysk ten wynikla by ze sporo mniejszego zuzycia paliwa przez 787

No tak ale o czyms zapomniales - splaty nowego samolotu a to bedzie pokazna sumka, znacznie wieksza niz raty za stare 767, nic nie ma tak za darmo, na jednym tracisz na innym zyskujesz, rachunek ekonomiczny uzytkowania samolotu jest troche bardziej skomplikowany niz ilosc spalanego paliwa.

Data: 2012-06-11 10:13:54
Autor: KiloSierra
PLL LOT , ma ten gest...
W dniu 12/06/11 08:04, saturn5 pisze:

[...]

zgadza sie, oczywiscie masz racje, ja tylko sygnalizowalem problem

Data: 2012-06-11 23:47:20
Autor: J.F.
PLL LOT , ma ten gest...
Dnia Mon, 11 Jun 2012 06:42:16 +0200, KiloSierra napisał(a):
W dniu 12/06/11 00:07, J.F. pisze:
[...]

Ta, najlepiej to wiedza w Enronie i w takiej jednej firme konsultingowej o
ktorej juz malo kto pamieta :-P

a zysk ten wynikla by ze sporo mniejszego zuzycia paliwa przez 787

A patrzyles na ceny ropy przez ostatnie cztery lata ? Paliwo tanie, a kredyt drogi i trudno dostepny  :-)

J.

Data: 2012-06-05 17:14:30
Autor: saturn5
PLL LOT , ma ten gest...

Czy grozby nieodebrania samolotow to takie "podskakiwanie" ,czy Indie to
o kraj ktory wiele moze i stac go na taki ruch ?

Acha jeszcze to pytanie, nie zauwazylem.
Powiem od razu ze to nonsensowne pytanie w samym zalozeniu. Dla Boeinga to nie
zadna grozba - pewnie jakby Air India samolotow nie wziela to Boeing by je
zaraz sprzedal za wyzsza sume, kolejka na te samoloty jest strasznie dluga.
Poza tym wszyscy wiedza ze Air India tego nie zrobi bo ten samolot jest im
szalenie potrzebny - ten samolot ma ich uratowac od bankructwa (Air India juz
obecnie jest praktycznie bankrutem), a wiec to tak jakbym ja grozil ze spale
sobie dom. --

PLL LOT , ma ten gest...