PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu

Data: 2009-05-25 21:06:34
Autor: Daniel
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
Czy po złożeniu wypowiedzenie PLUS stara się zatrzymać klienta proponując ciekawsze warunki? Mam 3 karty sim u nich i dziś dostałem informację, że mogę wypowiedzieć umowę bez konsekwecji. Po różnych opiniach na temat PLAY mam lekkie obawy co do zmiany sieci ale obecny poziom cen w PLUS-ie jest delikatnie mówiąc niezadowalający. Pozdrawiam Daniel.

Data: 2009-05-25 21:26:21
Autor: Czeresniak
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
Czy po złożeniu wypowiedzenie PLUS stara się zatrzymać klienta proponując ciekawsze warunki?

Nie sądzę aby tak było. Dziś dzwoniłem do BOK pytając się o warianty wypowiedzenia umowy.
Co do cen w Plus, to w moim przypadku nie jest tak źle bo większość rozmów prowadzę w sieci Plus i dlatego wychodzi mi ok 19gr/min. Dlatego chciałem aby moja umowa przekształciła się w umowę na czas nieokreślony i niestety takiej możliwości nie przewidziano.
Natomiast uzyskałem informację, że są dwie możliwości:
- dezaktywacja numeru,
- przeniesienie do innej sieci.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-05-25 21:30:59
Autor: X
Użytkownik Czeresniak napisał:

[...]

19gr/min. do Plusa? Tyle to masz w Simplusie w taryfie Twój Profil po wybraniu usługi Taniej do Plusa- do wszystkich w Plusie masz wtedy 19gr/min. i po co kaganiec w postaci abonamentu? Swoją drogą ja zacząłbym śnić jedynie o abonamencie w momencie gdyby wprowadzili darmowe rozmowy wewnątrzsieciowe bez żadnych warunków wstępnych i stawkę 29gr/min.do innych wszystkich sieci. W obecnych realiach lepszy Fresh, GaduAir, no i nieco gorszy od nich Simplus...

Data: 2009-05-25 22:15:35
Autor: Czeresniak
[...]

19gr/min to mi wychodzi mi z uśrednionych kosztów rozmów tzn. rozmawiam ze "wszystkimi" przez łącznie 300min i płacę za to 0,19*300=57zł(abonament + minuty ponad zawarte w abonamencie).

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-05-25 22:19:00
Autor: X
[...]

Czyli niewiele taniej niż w Simplusie w taryfie Twój Profil- tutaj kupując doładowanie za 134zł dające na konto 180zł na 6 miesięcy średnia cena minuty do wszystkich sieci to 21groszy brutto:) Abonament jednak wydaje mi się jest dla ludzi nie liczących grosza (bogatych) lub nie potrafiących liczyć:) Dla mnie np. będącego przez 5 miesięcy w roku przez 50% czasu poza granicami kraju, nie opłaca się żaden abonament.

Data: 2009-05-26 01:07:30
Autor: JoteR
"X" napisał:

Abonament jednak wydaje mi się jest dla ludzi nie liczących grosza
(bogatych)

Zgadza się - wydaje Ci się. Ja jestem ubogim człowiekiem i nie stać mnie na aparat, więc wziąłem abonament ;->

lub nie potrafiących liczyć:)

No właśnie - jak bym nie liczył, 15 gr/min do wszystkich bez gwiazdek cały czas mi wychodzi taniej, niż w dowolnym prepaidzie z PF na czele. No nie potrafię liczyć i już ;->

JoteR

PS. dobrze, że dostawiłeś tego smajla...

Data: 2009-05-26 13:06:51
Autor: Skylla
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
No właśnie - jak bym nie liczył, 15 gr/min do wszystkich bez gwiazdek cały czas mi wychodzi taniej, niż w dowolnym prepaidzie z PF na czele. No nie potrafię liczyć i już ;->
Zeby mieć taką cenę musisz naprawdę duzo i regularnie rozmawiać. Jaki masz abo?
Jesli ktoś rozmawia znacznie mniej lub nieregularnie albo dużo smsuje, prepaid będzie zdecydowanie korzystniejszy.
S.

Data: 2009-05-26 18:03:23
Autor: JoteR
"Skylla" napisał:

Zeby mieć taką cenę musisz naprawdę duzo i regularnie rozmawiać.

AFAIR w takim celu kupiłem telefon i abonament - żeby rozmawiać, ku zgorszeniu znajomych, zawzięcie dżipiesujących, woipujących, surfujących i gadugających.

Jaki masz abo?

Średni, 50 zł brutto.

Jesli ktoś rozmawia znacznie mniej lub nieregularnie albo dużo smsuje, prepaid będzie zdecydowanie korzystniejszy.

A owóż, dlatego ja nie urągam prapaidziarzom, natomiast z przykrością odnotowałem 1243 brutalny, niczym nie sprowokowany atak na abonamenciarzy ;-)

JoteR

Data: 2009-05-25 23:58:18
Autor: Titus Atomicus
In article <gverct$55q$1@news.onet.pl>, "Czeresniak" <darek1980@op.pl> wrote:

Co do cen w Plus, to w moim przypadku nie jest tak źle bo większość rozmów prowadzę w sieci Plus i dlatego wychodzi mi ok 19gr/min.
???
JA w SimPlusie mam 5gr/min.

TA

Data: 2009-05-26 13:21:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał w wiadomości news:gverct$55q$1news.onet.pl...
[...]

Czekaj czekaj - a Plus nie ma przypadkiem umowy na czas nieokreslony, z kara za wypowiedzenie przed terminem ?

Choc warto sprawdzic czy warunki sa na stale, czy w promocji na czas okreslony ..

J.

Data: 2009-05-26 21:36:32
Autor: Maciek
[...]

To znaczy, że tak z uśmiechem na twarzy przyjmą wypowiedzenie z wnioskiem o przeniesienie?

To by mi odpowiadało, bo z posiadanego abo praktycznie nie korzystam a numer mógłby zostać - przeniesiony. Niejasne jest dla mnie tylko jedno a mianowicie termin, w którym można dokonać wypowiedzenia. Otóż:
- faktury (rachunki) wystawiane są 10-11 dnia miesiąca, u mnie są to rachunki elektroniczne,
- "List przewodni" o zmianie regulaminu dostałem wczoraj, tj. 25 maja.
Wypowiedzenia można dokonać "[...] w terminie 7 dni od upływu terminu płatności rechunku telefonicznego, z którym przysłane zostało zawiadomienie o zmianie [...]". To ile mam jeszcze czasu? :)

Maciek.

Data: 2009-05-26 22:01:55
Autor: Czeresniak
[...]

Mi okres rozliczeniowy kończy się 20 a płatności mam do 5 dnia następnego miesiąca, czyli ok 14dni.
Jak zrozumiałem to razem z fakturą za okres 21 kwietnia-20 maja dostałem (25 maja) pismo przewodnie, a płatność tej faktury do 5 czerwca więc na wypowiedzenie mam czas do 12 lub 13 czerwca (to jakiejś ustawy o liczeniu terminów dokładnie można wyznaczyć) z tym, że do tego dnia mam czas na nadanie listu z wypowiedzeniem.
Pewnie u Ciebie jest analogicznie. Zresztą pismo przedstawione w ebok jest w ramce przy odpowiedniej fakturze, do której nawiązuje.

Pozdrawiam
Daerk

Data: 2009-05-26 22:12:07
Autor: Maciek
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał
Pewnie u Ciebie jest analogicznie.

Też tak podejrzewałem, zatem mam jeszcze kilka dni.
A gdy rozmawiałeś z BOK, to podawali jakieś szczegóły w kwestii przeniesienia numeru? Czy wystarczy wypowiedzenie z deklaracją chęci przeniesienia nr i natychmiastowa wizyta u nowego operatora? Tak by było logicznie ale chciałbym wiedzieć, żeby mieć porównanie z tym co usłyszę w BOK, gdy do nich sam zadzwonię :)

M.

Data: 2009-05-26 22:31:51
Autor: Czeresniak
[...]

Więc .... mam wypowiedzieć do dnia 12 czerwca. Okres rozliczeniowy 21 czerwca - 20 lipca.
Jeśli wypowiedzenie zostanie nadane do 12 czerwca i doręczone przed 21 to umowa wygaśnie 20 lipca. W przeciwnym razie umowa wydłuży się o kolejny miesiąc.
U nowego operatora trzeba prosić o przeniesienie numeru z dniem 21 lipca.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-05-25 22:45:11
Autor: Nex@pl
Daniel pisze:
[...]

Rozumiem, że jak się ma dwa numery to nie można zrezygnować z jednego tylko? :)

Czy z jednego zrezygnować, drugi przeniść do play, a potem z powrotem do plus'a?

Data: 2009-05-25 23:08:37
Autor: Czeresniak
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu

Rozumiem, że jak się ma dwa numery to nie można zrezygnować z jednego
tylko? :)

Nie da się z jednego.

Czy z jednego zrezygnować, drugi przeniść do play, a potem z powrotem do plus'a?

Ciekawy pomysł ... zwłaszcza, że Plus zastrzega sobie w nowym regulaminie możliwość żądania wplaty kaucji w wysokości do 7600zł.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-05-26 17:06:08
Autor: Adam k
Daniel pisze:
Czy po złożeniu wypowiedzenie PLUS stara się zatrzymać klienta proponując ciekawsze warunki?

Mnie probowano zatrzymac, wciskajac kit ze jest awaria systemu i nie moga przyjac mojego wypowiedzenia :D Serio! Nie zdzwilo mnie to, bo ostatnio przeczytalem: "Plus przygotował specjalne nagrody pieniężne dla salonów za redukcję do minimum liczby przyjętych rezygnacji z usług."
http://www.gsmonline.pl/portal/news/news.jsp?s0n_id=22554

Gdy powiedzialem, ze nie wyjde z salonu dopoki nie bede mial w reku potwierdzenia zlozenia wypowiedzenia "awaria" zostala usunieta, ale pani miala mine jakbym zabieral jej ostatnia kromke chleba :(

Data: 2009-05-26 08:28:26
Autor: Ircys
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
On 26 Maj, 17:06, Adam k <b...@maila.pl> pisze...
> [...]

potwierdzenia zlozenia wypowiedzenia "awaria" zostala usunieta, ale pani
miala mine jakbym zabieral jej ostatnia kromke chleba :(

Jeżeli Twoja wizyta miała miejsce dzisiaj to awaria była autentyczna.

Ircys

Data: 2009-05-26 17:36:03
Autor: Adam k
Ircys pisze:
Jeżeli Twoja wizyta miała miejsce dzisiaj to awaria była autentyczna.

Tak, przed 17:00
Natomiast czy awaria byla powodem niecheci przyjecia wypowiedzenia? Watpie. Pani ewidetnie sie platala, najpierw o awarii, potem ze w systemie jeszcze nie ma opcji skladania wypowiedzen w zwiazku z nowym regulaminem, a to ze jak napisalem takie ladne wypowiedzenie to moglbym wyslac je poczta. A na koncu i tak wszystko zrobila tak jak nalezy.

Data: 2009-05-27 02:33:15
Autor: Ircys
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
On 26 Maj, 17:36, Adam k <b...@maila.pl> pisze...
> [...]

regulaminem, a to ze jak napisalem takie ladne wypowiedzenie to moglbym
wyslac je poczta. A na koncu i tak wszystko zrobila tak jak nalezy.

Plus ma już wdrożoną elektroniczną procedurę w związku z "Nowy RŚUT -
brak akceptacji".
Żeby z niej skorzystać musi być sprawny system(!) i oczywiście
przeszkolony
w tym konsultant. Najprawdopodobniej trafiłeś na obie awarie :)
Gdy nie działa system elektroniczny można wypowiedzieć umowę
przesyłając wypowiedzenie, najlepiej listem poleconym, na: Polkomtel
S.A., Dział Obsługi Klienta, ul. Wołoska 16, 02-675 Warszawa  z
dopiskiem (na kopercie) "Rezygnacja z usług-RŚUT"  w terminie 7 dni od
upływu terminu płatności rachunku telefonicznego, z którym przysłane
zostało zawiadomienie o zmianie [...]"   - liczy się data stempla
pocztowego a nie data wpływu(!).

Gorzej, jeżeli chce się przejść z numerem do nowego operatora. Wtedy
najlepiej podejść do nowego operatora w celu wydania zaświadczenia o
możliwości przyjęcia numeru z Plusa
i ewentualnie od razu podpisać umowę. Z tym zaświadczeniem idziemy
do Plusa i gdy działa system i gdy konsultant skończy już płakać po
informacji
o naszej rezygnacji, spokojnie wypełni odpowiednie kwity (już nie
musimy mieć
naszego wypowiedzenia pisemnego) i po kłopocie. Uwolnienie numeru
nastąpi po 30 dniowym okresie wypowiedzenia liczonym od początku
najbliższego cyklu rozliczeniowego.

Ircys

Data: 2009-05-27 09:37:07
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 27 May 2009 02:33:15 -0700, Ircys napisał(a):

[...]

Reasumując procedura w takim przypadku wygląda następująco (to pytanie, więc proszę o potwierdzenie):

1. wizyta u nowego operatora, umownie nazwijmy go P., celem uzyskania oświadczenia o gotowości przyjęcia chlebem i solą,
2. z karteluszkiem wizyta w salonie Polkomtela celem oznajmienia o powyższym i złożenia wypowiedzenia umowy,
3. po upływie okresu wypowiedzenia Polkomtel przesyła papiery do P. (ogólnie operatorzy sami załatwiają sytuację), licząc sobie do tego koszty.

Dobrze to rozumiem?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-27 02:59:13
Autor: Ircys
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
On 27 Maj, 11:37, Olgierd pisze...
> [...]

3. po upływie okresu wypowiedzenia Polkomtel przesyła papiery do P.
(ogólnie operatorzy sami załatwiają sytuację), licząc sobie do tego

Dobrze, przy czym papiery (dokumenty drogą elektroniczną) są
przesyłane
(pomiedzy operatorami) nie po okresie wypowiedzenia tylko "od zaraz"
czyli od momentu
Twojego zgłoszenia. W trakcie twojego wpowiedzenia operatorzy, w
Twojej sprawie,
komunikują sie kilkakrotnie. Uwolnienie samego numeru (!)  jest po
okresie wypowiedzenia,
czyli nowy operator może go już aktywować u siebie.

Ircys

Data: 2009-05-27 19:08:11
Autor: Daniel
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu

Byłem dziś w PLAY i dostałem 3 druki (3 karty sim) zapewniające, że numer mogę przenieść. Do tego dali mi gotowe druki wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w związku ze zmianą regulaminu :) Umowy z PLAY jeszcze nie podpisywałem bo dowiedziałem się, że pomimo rozpoczęcia procesu przenoszenia numeru mam czas do 21 lipca na ewentualną zmianę decyzji - liczę, że PLUS zaproponuje mi w tej sytuacji jakąś ciekawą ofertę. Jutro zanoszę papiery do salonu, zobaczymy czy coś mi zaproponują :) pozdrawiam

Data: 2009-05-27 12:03:18
Autor: plusz
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu - a PWA
On 27 Maj, 11:37, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

[...]

a co w przypadku jeśli mam umowę wynikającą z Programu Wymiany
Aparatów?
czy to tez mogę wypowiedzieć?

--
plusz

Data: 2009-05-28 01:43:16
Autor: wysocki.daniel
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
Złożyłem wypowiedzenia w PLUSIE. Nie obyło się bez uświadomienia
bardzo niesympatycznej pani, że jej obowiązkiem jest przyjąć dokumenty
i wystawić potwierdzenie, a jak już usłyszałem "Czy znam zmiany w
regulaminie i czy rzeczywiście jest to dla mnie tak istotne, że aż
chcę przenosić numery?" to mnie o mało nie rozsadziło. Po kilkunastu
minutach poproszono mnie o numer kontaktowy i wręczono potwierdzenia.
Nic mi nie zaproponowano więc czekam na telefon z ewentualną
propozycją zatrzymania mnie w plusie. Pozdrawiam Daniel.

P.S. Doczekał się ktoś telefonu z BOK-u po złożeniu rezygnacji?

Data: 2009-06-01 20:05:55
Autor: Czeresniak
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
Czy po złożeniu wypowiedzenie PLUS stara się zatrzymać klienta proponując ciekawsze warunki?

Więc powiem tak byłem dziś w salonie firmowym Plus i na pytanie czy mogą coś zaoferować w związku ze zmianą regulaminu odpowiedziano mi, że TAK :-)
Wybrałem pakiet minut do wszystkich sieci i jestem zadowolony. Chyba, że konsultantka ściemniała bo wypełniła formularz i go schowała do teczki. Na pytanie czy dostanę potwierdzenie otrzymania pakietu powiedziała, że potwierdzeniem jest jej słowo :-D

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-07-06 11:38:04
Autor: Natalia
PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu
Złożyłam dwa wypowiedzenia... I mam problem. Płatność za jeden
abonament do 5.06, za drugi do 9.06. Dziwne, ponieważ zawsze
wcześniej, płatność była np w 2 przypadku do 12 każdego miesiąca! Plus
oczywiście zrobił mnóstwo szumu. Najpierw nikt nie chciał przyjąć
rezygnacji, w końcu znalazła się pani, która przyjęła i wysłała faks -
był 17.06... Zaczęły się telefony z Plusa: wypowiedzenie w trakcie
trwania umowy = kara. Przy okazji twierdzenie, że faksu nie dostali (w
takim razie jak się dowiedzieli o wypowiedzeniu?!). No i znów smsy i
informacje o karze. Jak się okazuje - terminowo - mam pecha.
Niedopatrzenie i nawet abonament, który był płatny do 9.06 jest 1
dzień po terminie jeśli chodzi o zerwanie umowy z powodu zmian w
regulaminie. Jak mam teraz rozwiązać sprawę?

PLUS rezygnacja z powodu zmiany regulaminu