[pr] PO chce, żeby rowerzyści mogli korzys tać z chodnika

Data: 2010-01-07 20:04:45
Autor: Metys
[pr] PO chce, żeby rowerzyści mogli korzys tać z chodnika
wp.pl

Rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika w trudnych warunkach atmosferycznych (pod warunkiem ustępowania pierwszeństwa pieszym), a także wyprzedzać wolno jadące z ich prawej strony pojazdy - takie m.in. zmiany proponuje PO w ramach nowelizacji ustawy o ruchu drogowym. Projekt trafił już do marszałka sejmu.
Po zmianach w prawie w rowerach będzie można stosować opony zimowe z elementami przeciwślizgowymi. Nowela pozwoli też na jazdę rowerem środkiem pasa ruchu na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed nim (jeśli nie ma drogi rowerowej czy pasa rowerowego a pas umożliwia opuszczenie skrzyżowania w więcej niż jednym kierunku).
Platforma chce też jednoznacznie zapisać w ustawie, że rower jadący na wprost po jezdni, pasie rowerowym lub drodze rowerowej ma pierwszeństwo przed pojazdem zmieniającym kierunek jazdy. Rowerzyści uzyskają też możliwość jazdy obok siebie, jeśli nie utrudnia to jazdy innym uczestnikom ruchu oraz będą mogli korzystać z chodnika w trudnych warunkach atmosferycznych.

Data: 2010-01-07 21:22:43
Autor: Marcin Hyła
On 2010-01-07 20:04, Metys wrote:
wp.pl

[...]

To jest z serwisu PAP, więc news się rozniesie szybko:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7431318,PO_proponuje__rowerzysci_w_deszczu_moga_jezdzic_chodnikiem.html

wojny trollów się zaczną - ale tfardym czeba być, nie miętkim! :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-01-07 21:31:13
Autor: johnkelly
On 2010-01-07 20:04, Metys wrote:
wp.pl

[...]

Ano. U mnie lokalna drogówka łapie rowerzystów za jazdę po chodniku, ale ma tendencję do ignorowania ciężarówek mimo zakazów.

marcin ha

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2010-01-07 21:55:26
Autor: Dexte-r
Dnia Thu, 07 Jan 2010 21:31:13 +0100, johnkelly napisał(a):

Ano. U mnie lokalna drogówka łapie rowerzystów za jazdę po chodniku, ale ma tendencję do ignorowania ciężarówek mimo zakazów.

Skutek bedzie taki jak zezwolenie na wozenie rowerow w MPK Wroclaw, uwaga..
za kazdorazowa zgoda kierowcy/motorniczego czyli na Sw. Dygdy czyli nigdy.
Oczywiscie taki szeryf za kierownica jest instancja ostateczna jak pokazaly
to juz lokalne media.

Tu bedziemy mieli do czynienia z sytuacja kiedy to Pan/Pani Wladza siedzac
w cieplym kebabowozie zawsze beda mieli warunki sprzyjajace. "Panie
Obywatelu, mysmy Pana z daleka wypatrzyli jak Pan wymusza pierwszenstwo na
chodniku wiec moglby Pan jechac jezdnia". pozdrawiam
dx

Data: 2010-01-07 21:40:35
Autor: Rowerex
PO chce, żeby rowerzyści mogli korzystać z ch odnika i nie mogli z jezdni...
On 7 Sty, 21:22, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:
On 2010-01-07 20:04, Metys wrote:

> [...]

wojny trollów się zaczną - ale tfardym czeba być, nie miętkim! :-)

Inicjatywę można odczytać również zupełnie inaczej.

Otóż szykuje się całkowity zakaz jazdy rowerem po jezdni! Rowerzyści
won na ścieżki, a jak nie ma ścieżek to wynocha na chodnik! Dopiero
gdy nie ma chodnika ani ścieżki, można będzie jechać jezdnią.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-01-08 10:03:37
Autor: johnkelly
Rowerex pisze:

[...]

Z grubsza jest taka praktyka - zwłaszcza jeśli chodzi o tzw prowincję. U mnie lokalni jeżdżą (głównie osoby starsze, dzieciaki do szkoły itd) i tak chodnikami niezależnie od okoliczności. Z kolei wyczynowcy, dystansowcy jeżdżą asfaltem niezależnie od okoliczności bo DDR i DDRiP to subnormatywne kostki.

Pozdr-
-Rowerex

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-01-08 23:33:57
Autor: arturbac
W dniu 2010-01-08 10:03, johnkelly pisze:
Rowerex pisze:

[...]

A u mnie (Reda ) sie coś zmienia w mentalnosci ludzi, w przeciagu roku
wlasciwie, zadziej mozna spotkac w czesci mieszkalnej uliczek babcie czy
dziadka na chodniku niz na ulicy.
Dzis rano jak zwaozilem syna w siodelku do przedszkola spotkalem 2
satrsze osoby na typowych zlomach/mieszczuchach obie na jezdni a temp -5
i lod i bloto posniegowe.

A.

Data: 2010-01-08 06:13:57
Autor: Agila
wrote:

wojny trollów się zaczną - ale tfardym czeba być, nie miętkim! :-)

Widziałam kilka komentarzy tych trolli pod artykułem... i doszłam do
wniosku, że to jednak straszne, że daje się ludziom prawo jazdy i
pozwala się prowadzić samochody bez badań psychiatrycznych. A potem
taki udowadnia swoją wyższość na ulicy swoimi czterema kółkami z
silnikiem. Wystarczy, że zobaczy rowerzystę... albo babę za kierownicą
innego samochodu (mnie chociażby). I nie daj Boże wyprzedzić takiego
trolla.
Pod artykułem o rowerzystce celowo rozjechanej przez kierowcę puszki
już są komentarze... że sama sobie winna, bo ośmieliła się jechać
ulicą.

Swoją drogą skąd aż takie ataki nienawiści?

Data: 2010-01-08 20:30:21
Autor: johnkelly
wrote:

[...]

Szczególnie bym się tym nie przejmował. 3/4 z nich (nie potwierdzone żadnymi badaniami) to gówniarstwo jeszcze za młode by mieć prawko i samochód, nawet od rodziców, ale czujące przemożną potrzebę zamanifestowania "ja jestem i umiem pisać".

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-01-08 20:50:43
Autor: smiechu

Użytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisał w wiadomości news:hi814g$9gt$2inews.gazeta.pl...
3/4 z nich (nie potwierdzone żadnymi badaniami) to gówniarstwo jeszcze za młode by mieć prawko i samochód, nawet od rodziców, ale czujące przemożną potrzebę zamanifestowania "ja jestem i umiem pisać".
Moja znajoma polonistka, widząc swego czasu jakiś głupi napis na murze rzekła kręcąc z dezaprobatą głową:
Naucz chama pisać ...
Pozdr
smiechu

Data: 2010-01-09 06:11:20
Autor: Agila
On 8 Sty, 20:50, "smiechu" <smie2...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "johnkelly" <st...@maciejrozalski.eu> napisał w wiadomościnews:hi814g$9gt$2inews.gazeta.pl...>3/4 z nich (nie potwierdzone żadnymi badaniami) to gówniarstwo jeszcze za
> [...]
>potrzebę zamanifestowania "ja jestem i umiem pisać".

Moja znajoma polonistka, widząc swego czasu jakiś głupi napis na murze

Z ciekawości zapuściłam żurawia na lubelskie forum gazeta.pl, żeby
zobaczyć jak tam mają się obecnie sprawy rowerowe... W praktyce
wygląda to tak, że jest tam tak na oko ze czterech autoholików, którzy
na sam widok tematu okołorowerowego zaczynają toczyć piany z pysków
(rzekomo jesteśmy najgorszymi rowerzystami w UE i stąd tyle wypadków,
terroryzujemy pieszych, terroryzujemy kierowców, przez nas giną
niewinni i takie tam). Niby mało... ale oni mają samochody, a jeden z
nich nawet żalił się na forum, że mu się rowerzysta rzucił pod koła na
przejeździe rowerowym i jeszcze bezczelnie próbował wzywać policję! Bo
zielona strzałka, bo pod koła rzucać się nie wolno - czyli typowa
argumentacja autoholików.

Niestety, niektórzy z nich mają jednak te wozy i nie wahają się ich
użyć.

Data: 2010-01-08 09:28:47
Autor: Jan Cytawa
Marcin Hyła napisał:

> Rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika w trudnych warunkach
> atmosferycznych (pod warunkiem ustępowania pierwszeństwa pieszym), a
> także wyprzedzać wolno jadące z ich prawej strony pojazdy - takie m.in.

Juz kiedys byla dyskusja u nas na ten temat. Niewatpliwie jest to krok w
dobrym kierunku. Ja tylko nie do konca rozumiem dlaczego nie pojsc dalej
i nie dopuscic w ogole jazdy po chodnikach pod mocnym warunkiem
absolutnego pierwszenstwa pieszych i odpowiednio malej predkosci. Z tego co zauwazylem rowerzysci jezdzacy uzytkowo i tak specjalnie sie
nie przejmuja obowiazujacym prawem "chodnikowym" i uzywaja chodnika
wtedy gdy im to pasuje do koncepcji jazdy. I ja nie widze w tym nic
zlego jesli zostanie zachowane bezpieczenstwo pieszych.

Jan Cytawa

Data: 2010-01-08 10:01:04
Autor: Mariusz Kruk
[pr] PO chce, żeby rowerzyści mogli korzystać z chodnika
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Cytawa"
> [...]
wtedy gdy im to pasuje do koncepcji jazdy. I ja nie widze w tym nic
zlego jesli zostanie zachowane bezpieczenstwo pieszych.

Bo tak już mamy. Zamiast zrobić sensowne prawo i wymuszać jego
przestrzeganie mamy prawo bez sensu, którego prawie nikt nie
przestrzega, a służby powołane do pilnowania jego przestrzegania
ignorują radośnie, bo inaczej nie dałyby rady funkcjonować.
Patrz - ograniczenia prędkości, parkowanie, jazda rowerem, wyprowadzanie
psów, blokowanie skrzyżowań itepe itede.
Problem w tym, że zamiast przestrzegać prawo i ewentualnie wywierać
presję na modyfikacje gdy uważamy, że jest ono niewłaściwe, większość
społeczeństwa woli radośnie ignorować prawo tam, gdzie jest ono
niewygodne, a równocześnie narzekać na innych, którzy je lamią (równocześnie nie robiąc nic w kierunku ukarania winowajców).
Niestety, mamy bagaż doświadczeń z poprzedniego ustroju, oraz
wszechobecny pęd do wybicia się kosztem innych, co nie sprzyja za bardzo
kształtowaniu postaw prospołecznych.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-01-08 20:38:58
Autor: Tomasz
W dniu 2010-01-08 09:28, Jan Cytawa pisze:
nie do konca rozumiem dlaczego nie pojsc dalej
i nie dopuscic w ogole jazdy po chodnikach pod mocnym warunkiem
absolutnego pierwszenstwa pieszych i odpowiednio malej predkosci.
Popieram. A zamiast PORDu wystarczyłoby ZWD (ZWYKŁE DOBRE WYCHOWANIE) a prawo interweniowałoby tylko w przypadku rzadkich konfliktów...

(Jak już być radykalnym poprawiaczem, zakaz przejazdu przez przejście jest IMO bez sensu. Bezpieczniej się czuję jadąc niż prowadząc. Blacharze też powinni woleć, bym szybciej zniknął im z celowników. Ale jakoś nie liczę, że wielu jest podobnego zdania)

Faktycznie, ta nowelizacja może być odczytana jako "won z drogi".
Trochę nasza wina, za mało nas jest i sami dajemy traktować rowery jako zabawki a nie pełnoprawny sprzęt do jazdy do pracy i na zakupy.

Tomek

Data: 2010-01-08 21:01:52
Autor: Marcin Hyła
On 2010-01-08 20:38, Tomasz wrote:

Faktycznie, ta nowelizacja może być odczytana jako "won z drogi".

Jak się jej nie przeczytało to być może tak można ją zrozumieć.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-01-09 09:05:59
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Tomasz napisał:
[...]

A widzisz, nie jest tak do końca.
Kiedyś miałem taki przypadek (jako pasażer auta), że skręcaliśmy w prawo na zielonej strzałce, podczas gdy na przejściu dla pieszych (przed skrzyżowaniem) było zielone. Nie było żadnych pieszych, kierowca ruszył. I nagle wyskoczył nam przed maskę rowerzysta i drze się na nas, że miał zielone. Ale tam jest tylko przejście dla pieszych, a nie przejazd dla rowerów, kierowcy mają więc prawo nie spodziewać się obiektu poruszającego się szybciej niż 6-8 km/h.

Data: 2010-01-09 15:09:39
Autor: Tomasz
W dniu 2010-01-09 09:05, Bartłomiej Zieliński pisze:
kierowcy mają więc prawo nie spodziewać się obiektu
poruszającego się szybciej niż 6-8 km/h.
Zaskoczyłeś mnie. Też wierzysz w "niepokalane wtargnięcie"...

Informuję cię, że piesi też czasem *biegają*.
Czy blacharz też "ma prawo nie spodziewać się" biegnących?  T

Data: 2010-01-09 15:22:06
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Tomasz napisał:
Informuję cię, że piesi też czasem *biegają*.

No ale nawet jak szybko biegnie to raczej nie biegnie szybciej od roweru.

Data: 2010-01-09 15:49:22
Autor: Tomasz
[pr] PO chce, żeby rowerzyści mogli korzystać z chodnika
W dniu 2010-01-09 15:22, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik Tomasz napisał:
piesi też czasem *biegają*.
No ale nawet jak szybko biegnie to raczej nie biegnie szybciej od roweru.
1.Załóż lepiej że nawet ty sam potrafisz biegnąć 20km/h, skoro
<http://www.sportowystyl.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=530&Itemid=61> nie narusza PORD ;-)
2.Każdy potrafi jechać rowerem <5km/h, rozmawiając z pieszym.
Masz więc przykład, że pieszy bywa PIĘCIOKROTNIE szybszy od rowerzysty.
I dowód, że nie każdy rower jest szybszy od każdego pieszego. Qed

Dlaczego więc wszystkim rowerzystom zakazać korzystać po ludzku z
przejść dla pieszych, skoro to podniesie ich wygodę i (subiektywnie)
ICH bezpieczeństwo?
Skoro blacharz i tak musi uważać na biegaczy (każdy bowiem może nagle
ruszyć w pościg za tramwajem, za psem, za piłką, za złodziejem) czy to
tylko dlatego, woli ON potrącać miękkich, ukrwionych pieszych, niż ich
blaszane i drapiące JEGO lakier rowery?

Tomek (rekord życiowy _pieszo_ około 35km/h)

Data: 2010-01-09 15:51:44
Autor: BoDro
[pr] PO chce, żeby rowerzyści mogli korzystać z chodnika
Bartłomiej Zieliński pisze:

No ale nawet jak szybko biegnie to raczej nie biegnie szybciej od roweru.

podobno mogą nawet pod 40km/h. Co prawda sprinterzy na setkę z czołówki światowej, ale jak jakiś kierownik ma życiowego pecha, to i na Bolta trafi... :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-01-09 15:59:11
Autor: Tomasz
W dniu 2010-01-09 15:51, BoDro pisze:
podobno mogą nawet pod 40km/h. Co prawda sprinterzy na setkę z czołówki
światowej, ale jak jakiś kierownik ma życiowego pecha, to i na Bolta
trafi... :-)
heh, byłem pierwszy ;-)
i nie mówimy o średniej na 200m, tylko o kilku metrach w pościgu
za spłoszonym wyżłem; nawet w szpilkach _jakoś_ się da

Data: 2010-01-09 15:42:04
Autor: Krzysztof Olszak
[...]

6 km/h to potrafie isc pieszo i juz kierowcy maja problem, gdy na przejsciu pojawiam sie w srodku zielonego dla mnie, pozniej niz grupa pieszych, ktora wczesniej czekala na to zielone.

Krzysztof

Data: 2010-01-11 09:48:44
Autor: Jan Cytawa
Bartłomiej Zieliński napisał:

[...]

Widzisz. Jst to bardzo typowa sytuacja na drodze i takich bedzie
mnostwo. W krajach rowerowych prawo nie pozostawia watpliwosci, ze w
takiej sytuacji winny jest kierowca samochodu. Oni sa tam uczuleni na
takie sytuacje. A w Polsce skreca w prawo i zajezdza droge, bo
podswiadomie mysli, ze ma pierwszenstwo a ponadto na ogol rowerzystow w
takiej sytuacji do tej pory nie bylo.

Jestem pewien, ze to sie w Polsce zmieni na lepsze, ale rowniez pewien
jestem, ze to bedzie dlugo trwalo i niejeden wypadek jeszcze sie zdarzy.
Zyjemy w coraz bardziej zjednoczonym swiecie i jest rzecza oczywista, ze
takie sytuacje musza byc ogolnie uregulowane i Konwencja Wiedenska jest
jest taka wspolna platforma.

Jan Cytawa

Data: 2010-01-11 10:15:07
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Jan Cytawa napisał:
[...]

Jestem przeciwnego zdania, mimo że też dużo jeżdżę rowerem i to szczególnie po mieście i wkurza mnie czasem, że i dla kierowców i dla pieszych rower to coś kategorii gorszej niż wózek inwalidzki (choć są chlubne przypadki).
Ale w opisywanym przypadku tego rowerzysty nie powinno tam być, bo to jest przejście dla pieszych, bez przejazdu dla rowerów. No chyba, że zsiądzie z roweru i go przeprowadzi.

Data: 2010-01-11 10:09:33
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-01-11, Bartłomiej Zieliński wrote:
[...]

A jak przejedzie je 8km/h to naruszy czyjąś Godność?

Data: 2010-01-11 12:46:04
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Jan Srzednicki napisał:
A jak przejedzie je 8km/h to naruszy czyjąś Godność?

Nie, ale tamten o którym pisałem powyżej miał sporo większą prędkość. Biorąc pod uwagę, że w pobliżu owego przejścia są krzaki i drzewa, znacznie zmniejszył szansę dostania dostrzeżonym w porę. Nie wiem czym się kierował, ale moim zdaniem założył, że skoro jest zielone to może jechać, mimo że to zielone było dla pieszych, nie dla rowerów.

Data: 2010-01-11 11:52:39
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-01-11, Bartłomiej Zieliński wrote:
[...]

A naprawdę jeżdżąc samochodem (nie na pamięć) za każdym razem wiesz, że
jesteś przed przejściem dla pieszych, a nie przejściem+przejazdem?
Przyznam, że ja nawet na to nie patrzę - widzę, że jest "coś" i
wypatruję na tym wszystkiego, co się potencjalnie rusza, nawet szybko.
Oczywiście rowerzysty czy biegacza wypadającego zza budynku czy krzaków
tak nie zobaczę, no ale też wszędzie tych krzaków znowu nie ma.

Data: 2010-01-11 14:51:11
Autor: Bartłomiej Zieliński
[...]

Raczej zauważam kreski obok typowej zebry... oczywiście nie dam sobie uciąć głowy ani innej części ciała, że zawsze, ale w przypadku, o którym pisałem, przejazdu koło przejścia nie było i AFAIK dalej nie ma.

Oczywiście rowerzysty czy biegacza wypadającego zza budynku czy krzaków
tak nie zobaczę, no ale też wszędzie tych krzaków znowu nie ma.

I zdaje się tak było w "moim" przypadku.
Jeszcze jedna sprawa. Jako często jeżdżący po mieście rowerem, nauczyłem się patrzeć "szeroko", tj. zwracać uwagę na to, co widać kątem oka. Przykładowo, gdy widzę auto dojeżdżające z boku na podporządkowanej (a ja mam pierwszeństwo), odruchowo odbijam trochę od krawężnika, szczególnie gdy auto dojeżdża w sposób niejednoznaczny (nie wiadomo czy nie przyspieszy). A wracając do poruszonego przeze mnie przypadku, tego rowerzysty ja także nie widziałem, a powinienem go zarejestrować kątem oka. Widać jechał zbyt szybko...

Data: 2010-01-11 16:25:24
Autor: Tomasz
[pr] PO chce, żeby rowerzyści mogli korzystać z chodnika
bądź konsekwentny: postuluj zakaz biegania ;-)

Data: 2010-01-11 08:15:52
Autor: WS
On 11 Sty, 16:25, Tomasz <tc...@WirtualnaPe.pl> wrote:
bądź konsekwentny: postuluj zakaz biegania ;-)

przeciez juz taki jest:

Art. 14. Zabrania się:
 4)   przebiegania przez jezdnię,

WS

Data: 2010-01-11 18:53:01
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 11.01.2010 17:15 użytkownik WS napisał :
On 11 Sty, 16:25, Tomasz <tc...@WirtualnaPe.pl> wrote:
bądź konsekwentny: postuluj zakaz biegania ;-)

przeciez juz taki jest:

Art. 14. Zabrania się:
 4)   przebiegania przez jezdnię,

A chodem sportowym można?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-01-11 19:19:28
Autor: BoDro
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Art. 14. Zabrania się:
 4)   przebiegania przez jezdnię,

A chodem sportowym można?

wyczytałem, że średnia prędkość chodziarza to 12,5km/godz...
Normalnie masakra - ja często nawet przejazdem rowerowym na "zielonym" jadę wolniej :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-01-12 12:08:18
Autor: Rafał Wawrzycki
[pr] PO chce, żeby rowerzyści mogli korzystać z chodnika
Dnia 11 sty 2010 w liœcie [news:hifacf$7hr$1polsl.pl] Bartłomiej
Zieliński [Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl] napisał(a):
[...]

IMHO blad. Mozesz wleciec pod kolo samochodu jadacego za toba. Lepiej caly czas jechac z dala od kraweznika, a nie wykonywac "manewr odbijania" w takim przypadku, czy np. na widok studzienki czy dziury.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

Sprzedam rowerowy szpej podróżniczy: http://tiny.pl/hxqkl

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadajšc na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2010-01-12 12:54:36
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Rafał Wawrzycki napisał:
IMHO blad. Mozesz wleciec pod kolo samochodu jadacego za toba.

To prawda, ale od tego mam lusterko wsteczne, a nawet dwa, a do tego wyrobił mi się słuch kierunkowy i jak jedzie za mną auto to je po prostu słyszę. Jedno czego nie słyszę to inny rowerzysta, no chyba że bardzo zdyszany ;-)

Data: 2010-01-08 23:38:40
Autor: arturbac
Marcin Hyła napisał:

[...]

A ja mam watpliwosci w takim kraju jak PL.
Idea sluszna tyle ze:
- wiadomym jest ze i tak wszyscy na gminnie jezdza chodnikami wiec to
sankcjonowanie stanu rzeczy ktory nei jest dobry.
- w zimie szczegolnie unikam DDR i chodnikow bo z regoly sa w gorszyms
tanie (sniego i lod) niz jezdnia, wiec argument ciezkich warunkow
powinien byc odwrotny czasami jesli sa ciezkie warunki na DDR lub
okolicznych uliczkach to na drogach na ktorych panuja lepsze warunki w
poblizu a jest zakaz jazdy rowerow w terenie zabudowanym , jazda taka
ulica  powinna byc dopuszczona z wyjatkiem drog ekspresowych i autostrad
na terenach zabudowanych ( np Gdynia, Ruda Śląska ma ekspresowke w
ramach terenu zabudowanego).

Data: 2010-01-08 14:41:00
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Metys napisał:
Rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika w trudnych warunkach
atmosferycznych (pod warunkiem ustępowania pierwszeństwa pieszym), a

A ja bym poddał pod dyskusję zezwolenie na jazdę po jezdni, gdy
  - wzdłuż niej biegnie DDRiP a nie DDR,
  - DDR/DDRiP nie nadaje się do jazdy bo jest zasypana śniegiem, a jezdnia jest, powiedzmy, oczyszczona.

Data: 2010-01-08 15:05:21
Autor: Wojtek Paszkowski
"Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote in message news:hi7clc$4fu$1polsl.pl...

[...]

nierealne. Ale do tego nie trzeba zmiany ustawy, wystarczy audyt istniejących ścieżek względem spełniania obowiązujących przepisów - i 99% istniejących ciągów pieszo-rowerowych powinno pójść do kosza (a najlepiej się przekształcić na chodnik z warunkowo dopuszczonym ruchem rowerowym)

pozdr

Data: 2010-01-08 20:28:34
Autor: johnkelly
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

A ci wszyscy zarządcy dróg, którzy buble wybudowali i komendanci drogówki, którzy pozytywnie opiniowali organizacje ruchu dla bubli masowo na to pójdą? :)

Mimo, że sam z tym wojuję śmiem wątpić. Bez kija do nich nie podchodź :).

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-01-09 09:02:59
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:
nierealne. Ale do tego nie trzeba zmiany ustawy, wystarczy audyt
istniejących ścieżek względem spełniania obowiązujących przepisów - i
[...]

Różnie może być.
Mnie chodzi o DDR/DDRiP wzdłuż ul. Orlickiego w Gliwicach. Teoretycznie nie ma powodów do czepiania się - jest jezdnia, kawałek zieleni, chodnik, rynsztok i dwa pasy ścieżki rowerowej (z czerwonej kostki). Czego chcieć więcej? A jednak na sporym odcinku znaki pionowe wzkazują, że jest to DDRiP (znaczy pieszy nad rowerzystą a nie obok). Czyli wszyscy mogą chodzić po całej szerokości traktu a rowerzysta musi uważać na nich. Mógłbym jechać jezdnią, ale tam jest zakaz wjazdu rowerów. Ponieważ dla mnie nie jest problemem osiągnięcie prędkości ponad 30 km/h w mieście, wolałbym jechać jezdnią, bo między pieszymi (często głuchymi na dzwonki i AirZoundy) nie jest to prędkość bezpieczna. I paradoksalnie czuję ulgę, gdy chodnik jest pełen śniegu, bo wtedy pozwalam sobie jechać jezdnią - wprawdzie wbrew prawu, ale zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.
A może ta ścieżka jest dla matek z dziećmi uczącymi się jeździć rowerkiem, a nie dla zaawansowanych rowerzystów?

Data: 2010-01-08 20:59:08
Autor: Marcin Hyła
On 2010-01-08 14:41, Bartłomiej Zieliński wrote:

A ja bym poddał pod dyskusję zezwolenie na jazdę po jezdni, gdy
- wzdłuż niej biegnie DDRiP a nie DDR,

Nie da rady. Konwencja Wiedeńska i Porozumienie Europejskie do KW nakazują jazdę częścią drogi która jest przeznaczona dla danego użytkownika. Konwencji nie chcemy zmienić ani wypowiedzieć (wręcz służy ona jako koronny argument w wielu przypadkach), możemy się tylko do niej dostosować.

Wojtek Paszkowski podał w tym wątku prosty patent na dopuszczenie jazdy rowerem po jezdni/ wolny wybór rowerzysty czy jezdnią, czy poza jezdnią. Zmiana oznakowania z C-13/C-16 na C-16/T-22 (droga dla pieszych z dopuszczonym ruchem rowerów).

- DDR/DDRiP nie nadaje się do jazdy bo jest zasypana śniegiem, a jezdnia
jest, powiedzmy, oczyszczona.

Ale to już teraz jest oczywiste: jak droga rowerowa jest nieprzejezdna, to jedziesz chodnikiem ALBO jezdnią. A mandat to policja może dać najwyżej zarządcy drogi.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-01-08 13:31:50
Autor: Agila
PO chce, żeby rowerzyści mogli korzystać z ch odnika
On 8 Sty, 20:59, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:

Ale to już teraz jest oczywiste: jak droga rowerowa jest nieprzejezdna,
to jedziesz chodnikiem ALBO jezdnią. A mandat to policja może dać
najwyżej zarządcy drogi.

Na poważnie mogę użyć takiej argumentacji, jeśli przyczepią się do
mnie za jazdę ulicą, w sytuacji zawalonej śniegiem ścieżki? Szczerze
mówiąc mam powyżej uszu przedzierania się ścieżką rowerową pośród
pieszych, którzy nagle świetnie wiedzą, którą stroną powinni jeździć
rowerzyści (tą nieodśnieżoną naturalnie).

Data: 2010-01-08 15:07:46
Autor: Michał Wolff
On 8 Sty, 22:31, Agila <agila82...@autograf.pl> wrote:

Na poważnie mogę użyć takiej argumentacji, jeśli przyczepią się do
mnie za jazdę ulicą, w sytuacji zawalonej śniegiem ścieżki?

Nie rób z policjantów aż tak skończonych idiotów. Czepiać się do
rowerzysty w takiej sytuacji może tylko sadysta. Jeśli ścieżką nie da
się jechać - to oczywiste że jedzie się jezdnią. W ogóle czepianie się
do rowerzysty o taką sprawę (nawet jak jest przejezdna) - jest poniżej
godności szanującego się policjanta i szansa na takie wydarzenie jest
minimalna, a nawet jak jest - to w 75% przypadków skończy się na
nakazie zjechania na ścieżkę, nie mandacie. Ja jeżdżę od kilkunastu
lat ulicami przy których są ścieżki i jeden jedyny raz miałem
sytuację, gdy z wyprzedzającego mnie radiowozu wyjrzał policjant i
kazał zjechać na ścieżkę.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-08 16:44:09
Autor: Paweł Wójcik
On 9 Sty, 00:07, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:

Nie rób z policjantów aż tak skończonych idiotów. Czepiać się do
rowerzysty w takiej sytuacji może tylko sadysta.

A co powiesz na gliniarzy przypier... się do rowerzysty, że przy minus
15 używa kominiarki? Znajomemu to się przytrafiło. Był pod takim
wrażeniem nakazu zdjęcia kominiarki, że nawet przeszedł się następnego
na posterunek i poprosił o wyłożenie jak to jest. Naturalnie okazało
się, że nie istnieje zakaz zakrywania twarzy, a jedyne co grozi za to
(o ile się w niej nie napada na staruszki:P), to wylegitymowanie "tak
na wszelki wypadek".

Data: 2010-01-09 08:47:47
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 09.01.2010 00:07 użytkownik Michał Wolff napisał :
[...]

Za to można trafić na agresywnego instruktora nauki jazdy. Ja trafiłem
dwa razy na tego samego.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-01-09 08:55:01
Autor: johnkelly
Michał Wolff pisze:
[...]

Moja lokalna drogówka mandatuje rowerzystów jeżdżących po chodniku mimo, że ci musieliby jeździć po jezdni gdzie TIRy przekraczają prędkość i łamią zakaz wjazdu - TIRów nie ruszają. No ale moja drogówka uważa też za nielegalny C-16+T-22 :).

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-01-09 15:23:18
Autor: Tomasz
W dniu 2010-01-09 00:07, Michał Wolff pisze:

Nie rób z policjantów aż tak skończonych idiotów

Ocho, czyżby nożyce na stole zadźwięczały?

Ale 'peace', zidiocenie nie tyczy wyłącznie policjantów:
www pełne jest blacharzy utyskujących na panoszących się rowerzystów.

Uważam, że nim policjanci nie zaczną masowo patrolować na rowerach
kierowcy nie nauczą się respektować naszych praw.

Data: 2010-01-09 16:55:37
Autor: Maciej Różalski
Tomasz <tchod@WirtualnaPe.pl> napisał(a):
> [...]

Uważam, że nim policjanci nie zaczną masowo patrolować na rowerach
kierowcy nie nauczą się respektować naszych praw.

Policjanci najpierw muszą je znać. "Mój" komendant drogówki "nie zna"
C-16+T-22 a za jedyną metodę poprawy bezpieczeństwa uważa separację
rowerzystów od samochodów, nawet jeśli oznacza to wysyłanie rowerzystów na
DDRiP nie spełniających normatywów technicznych.

Maciej Różalski

Data: 2010-01-09 09:08:27
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Marcin Hyła napisał:
Ale to już teraz jest oczywiste: jak droga rowerowa jest nieprzejezdna,
to jedziesz chodnikiem ALBO jezdnią. A mandat to policja może dać
najwyżej zarządcy drogi.

Tę nieprzejezdność można jednak poddać w wątpliwość: często jazda terenowa rowerem jest większym wyzwaniem, niż po ośnieżonej ścieżce z utwardzoną nawierzchnią. Tylko że jak jadę do miasta, to spodziewam się innych warunków, niż jak jadę w pola, w błoto.

Data: 2010-01-09 09:14:04
Autor: Bartłomiej Zieliński
[pr] PO chce, żeby rowerzyści mogli korzystać z chodnika
Użytkownik Marcin Hyła napisał:
Zmiana oznakowania z C-13/C-16 na C-16/T-22 (droga dla pieszych z
dopuszczonym ruchem rowerów).

Z tym że mnie chodzi o C-13 NAD C-16. Wtedy rowerzysta jest zmuszony do ustępowania pierwszeństwa pieszym, a nie wolno mu "uciec" na jezdnię. Natomiast jeśli jest C-13 OBOK C-16 i rzeczywiście piesi tego przestrzegają, to nie mam nic przeciwko takiej DDRiP.

Data: 2010-01-09 20:34:43
Autor: Wojtek Paszkowski
"Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote in message news:hi9dsc$f9b$1polsl.pl...

Natomiast jeśli jest C-13 OBOK C-16 i rzeczywiście piesi tego przestrzegają, to nie mam nic przeciwko takiej DDRiP.

serio? Nawet jeśli wygląda w taki sposób (msz to wybitnie pospolity przypadek, często występujący w przyrodzie w kraju nadwiślańskim)

http://picasaweb.google.com/wpaszk/OpOtkamiWarmii#5358084747414406946

(na jezdni oczywiście B-9, w Olsztynie to standard)

pozdr

[pr] PO chce, żeby rowerzyści mogli korzys tać z chodnika