PO ci? wyleczy

Data: 2014-02-24 23:42:39
Autor: Mark Woydak
PO ci? wyleczy

Prawda o służbie zdrowia. Dramat emeryta: Na operację muszę czekać aż 6 lat

Jak funkcjonuje służba zdrowia w Polsce, widzi już chyba każdy Polak.
Długie kolejki do lekarza już stały się niechlubną normą. Premier Tusk
nakazał swojemu ministrowi zdrowia Bartoszowi Arłukowiczowi zmniejszyć
kolejki w ciągu 3 miesięcy, termin mija i nic się nie zmienia. Taka jest
polska rzeczywistość. Do naszej redakcji zgłosił się jeden z pacjentów
rekordzistów. Jan Solarz ze Skarżyska-Kamiennej (Świętokrzyskie) ma czekać
na operacjÄ™ barku... 6 lat

Jan Solarz jest emerytem, byłym prawnikiem. Miał pecha, bo w 2010 roku w
tracie domowych zajęć podniósł jakiś ciężki przedmiot. W barku poczuł
straszliwy ból. Nie był w stanie tego wytrzymać, poszedł więc do lekarza.
Najpierw w swoim rodzinnym Skarżysku-Kamiennej. I tu właśnie zaczęła się
droga przez mękę. Lekarz rodzinny skierował prawnika do ortopedy. Diagnoza
to uszkodzone ścięgna i tkanka miękka. Terapia nieco pomogła, ale nie na
długo.

– Dowiedziałem się, że takie przypadki jak mój dobrze leczą w Górnośląskim
Centrum Medycznym w Katowicach – mówi pan Jan. – W 2011 wykonano mi badania
tomografem i rezonansem magnetycznym. I w tej przychodni lekarz dał mi
skierowanie na operację, zabieg tak zwanej artroskopii. Był maj 2011 roku.
Termin zabiegu wyznaczono mi na lipiec 2012 roku.

Pan Jan pomyślał, że to dość długo, ale nie miał wyjścia, postanowił, że
poczeka. Niestety wkrótce spotkała go kolejna przykra niespodzianka. Zabieg
został przesunięty na 2013 rok, bo skończyły się pieniądze. W zeszłym roku
pacjent dostał kolejne skierowanie. Tym razem termin był szokujący. –
Wyznaczyli mi zabieg na 13 marca 2017 roku. To szok. Jak tak moĹĽna
traktować ludzi...
Tak więc w sumie pan Jan musi czekać ponad 6 lat na operację.

Małgorzata Doros ze śląskiego NFZ powiedziała nam, że pacjent powinien
złożyć skargę, a NFZ przeprowadzi kontrolę w Centrum. – Ciekawe, ile ja
jeszcze będę czekał z bolącym barkiem – żali się pacjent. A skargę już
złożyłem.

Data: 2014-02-25 02:54:01
Autor: Dieudonne
PO ciÄ? wyleczy
W dniu 2/24/2014 11:42 PM, Mark Woydak pisze:

[...]

Dziwny facet, przecież mógł zmienić przychodnie tak jak radził Budzik i po problemie.

Data: 2014-02-25 09:44:55
Autor: Budzik
PO ci? wyleczy
Użytkownik Dieudonne Dieudonne@die.fr ...

Prawda o służbie zdrowia. Dramat emeryta: Na operację muszę czekać aż
6 lat Jak funkcjonuje służba zdrowia w Polsce, widzi już chyba każdy Polak.
Długie kolejki do lekarza już stały się niechlubn± norm±. Premier
Tusk nakazał swojemu ministrowi zdrowia Bartoszowi Arłukowiczowi
zmniejszyć kolejki w ci±gu 3 miesięcy, termin mija i nic się nie
zmienia. Taka jest polska rzeczywisto¶ć. Do naszej redakcji zgłosił
się jeden z pacjentów rekordzistów. Jan Solarz ze Skarżyska-Kamiennej
(¦więtokrzyskie) ma czekać na operację barku... 6 lat

Dziwny facet, przecież mógł zmienić przychodnie tak jak radził Budzik
i po problemie.

Uwazam takie przeinaczanie słów za ordynarne chamstwo.
Przypominam, ze rozmawiali¶my o lekarzach rodzinnych a nie o specjalistach i operacjach.

Co ja bym zrobił na miejscu pana Jana?
Zaczałbym od tego, zeby dowiedziec sie, jakie sa mozliwosci wykonania zabiegu za własne pieniadze i potem odzyskania pieniedzy od NFZ.

Tak, zgadzam sie ze czekanie na operacje 6 lat to ABSURD. Ba nawet rok to zdecydowanie za dużo.

Data: 2014-02-25 17:11:05
Autor: Dieudonne
PO ci? wyleczy
W dniu 2/25/2014 3:44 AM, Budzik pisze:
[...]

A ja uważam za ordynarne chamstwo, twierdzenie że każdy kto musi stać w kolejce do lekarza rodzinnego nie jest rozs±dny. Każdy ma swoj± własn± interpretację chamstwa i niech tak pozostanie.

Przypominam, ze rozmawiali¶my o lekarzach rodzinnych a nie o specjalistach
i operacjach.

Zanim kto¶ się dostanie do specjalisty, wpierw musi się dostać do lekarza rodzinnego po skierowanie, kiedy chcesz pogadać z okulist± to lekarz rodzinny musi zdecydować czy problemu nie da się wyleczyć u ginekologa. Tutaj tkwi cała m±dro¶ć rz±dzenia i ¶wiat się uczy od PO jak to robić.

Co ja bym zrobił na miejscu pana Jana?

Pan Jan jest tylko zwykłym prawnikiem i mógł nie wiedzieć co ma zrobić, ale nie każdy może być tak dobrze zorientowany, klawo że o tym napisałe¶, niech się ludzie ucz± od m±drzejszych.

Data: 2014-02-26 06:00:24
Autor: Budzik
PO ci? wyleczy
Użytkownik Dieudonne Dieudonne@die.fr ...

Prawda o służbie zdrowia. Dramat emeryta: Na operację muszę czekać
aż 6 lat

Jak funkcjonuje służba zdrowia w Polsce, widzi już chyba każdy
Polak. Długie kolejki do lekarza już stały się niechlubn± norm±.
Premier Tusk nakazał swojemu ministrowi zdrowia Bartoszowi
Arłukowiczowi zmniejszyć kolejki w ci±gu 3 miesięcy, termin mija i
nic się nie zmienia. Taka jest polska rzeczywisto¶ć. Do naszej
redakcji zgłosił się jeden z pacjentów rekordzistów. Jan Solarz ze
Skarżyska-Kamiennej (¦więtokrzyskie) ma czekać na operację barku...
[...]

Zgadzam się.
Kto¶ tak twierdzi?

[...]

Super.
Ale jak to sie ma do tego, ze rozmawiamy o rodzinnych a Ty jako przykład długiego oczekiwania do rodzinnego podajesz przykład oczekiwania na operacje?

Mozna i kpić - to tez jest metoda.

Data: 2014-02-26 10:01:42
Autor: Dieudonne
PO ci? wyleczy
W dniu 2/26/2014 12:00 AM, Budzik pisze:

> Zgadzam się.
> Kto¶ tak twierdzi?

Nie pamiętam, sekretarka jest na zwolnieniu chorobowym i nie ma mi kto robić notatek.

> Super.
> Ale jak to sie ma do tego, ze rozmawiamy o rodzinnych a Ty jako
> przykład długiego oczekiwania do rodzinnego podajesz przykład
> oczekiwania na operacje?

To wszystko przez mojego nauczyciela, który w szkole podstawowej wbijał mi do głowy, że budowy domu nie zaczyna się od dachu, dosyć długo opierałem się takiemu postawieniu sprawy, ale wreszcie dałem się przekonać. Gdyby ten emerytowany prawnik kierował się twoim rozs±dkiem i zasad± "u mnie tak nie ma" to by sobie biedaczek wybrał lepsz± przychodnie bez kolejek, a lepsza przychodnia oznacza wizytę u lepszego lekarza rodzinnego, to z kolei oznacza, że otrzymałby skierowanie do lepszego specjalisty, a ten, wypisałby skierowanie do lepszego szpitala i dzisiaj ten biedny prawnik operację miałby już dawno z głowy. Sam widzisz, wystarczy być rozs±dnym, wybierać przychodnie nogami, a reszta sama się ułoży.

> Mozna i kpić - to tez jest metoda.

Miałem nadzieję że się spodoba, kpina to ulubiona forma komunikowania na tym forum, a grupowe tituski wręcz za ni± przepadaj±.

Data: 2014-02-26 17:12:14
Autor: u2
PO ci? wyleczy
W dniu 2014-02-26 17:01, Dieudonne pisze:
 > Mozna i kpić - to tez jest metoda.

Miałem nadzieję że się spodoba, kpina to ulubiona forma komunikowania na
tym forum, a grupowe tituski wręcz za ni± przepadaj±.

tituszka to bucek, to partyjniak z partii oszustow.

--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że s± narodem wybranym. Czuj± się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek by¶my zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że Ľle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używaj± słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłuj± niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworz± mowę nienawi¶ci".

Data: 2014-02-26 19:17:07
Autor: stevep
PO ci? wyleczy
W dniu .02.2014 o 17:01 Dieudonne <Dieudonne@die.fr> pisze:

Do budy kundlu.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-26 10:48:12
Autor: Bogdan Idzikowski
PO ci? wyleczy

Użytkownik "Dieudonne" <Dieudonne@die.fr> napisał w wiadomo¶ci news:lej7ua$l7m$1speranza.aioe.org...
[...]

I to jest słuszne. Lekarz rodzinny ma zadecydować, czy należy skierować chorego do specjalisty i do jakiego.
Przykład:
Pewien pacjent chciał skierowania do okulisty, bo jak szczał, to mu łzy leciały.

rozbawiony

--
Kłótnia z idiot± jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, goł±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2014-02-25 16:06:48
Autor: stevep
PO ciÄ? wyleczy
W dniu .02.2014 o 06:42 Mark Woydak <mark.woydak@forst.gm.de> pisze:

Do budy kundlu.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-25 17:20:50
Autor: z
PO ci? wyleczy
W dniu 2014-02-25 06:42, Mark Woydak pisze:

Prawda o służbie zdrowia. Dramat emeryta: Na operację muszę czekać aż 6 lat

Jak funkcjonuje służba zdrowia w Polsce, widzi już chyba każdy Polak.
Długie kolejki do lekarza już stały się niechlubn± norm±. Premier Tusk
nakazał swojemu ministrowi zdrowia Bartoszowi Arłukowiczowi zmniejszyć
kolejki w ci±gu 3 miesięcy, termin mija i nic się nie zmienia. Taka jest
polska rzeczywisto¶ć. Do naszej redakcji zgłosił się jeden z pacjentów
rekordzistów. Jan Solarz ze Skarżyska-Kamiennej (¦więtokrzyskie) ma czekać
na operację barku... 6 lat

Jak czytam takie przypadki to znowu odechciewa mi się leczyć w państwowej służbie zdrowia. Dbam o siebie jak mogę, czasem uczę "profesjonalistów" (kamica nerkowa)
Tylko że...
Ja płacę grube pieni±dze w podatkach a nic za to nie dostaję!!!

Rozgonić na cztery wiatry korupcyjn± bandę z NFZ i ministerstwa choroby

Data: 2014-02-26 04:07:20
Autor: stevep
PO ci? wyleczy
W dniu .02.2014 o 17:20 z <z@z.pl> pisze:

[...]

To się lecz u weterynarza kundlu.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-26 09:58:42
Autor: z
PO ci? wyleczy
W dniu 2014-02-26 04:07, stevep pisze:
To się lecz u weterynarza kundlu.

Widzę że Szanowny Pan jest dobrze zorientowany w dziedzinie która działa sprawnie, poprawnie, bez zgrzytów i afer korupcyjnych.
Dlaczego? Bo jest prywatna.
Mam nadzieję że Szanowny Pan z podobn± determinacj± będzie d±żył do przeszczepienia dobrych wzorców na NFZ jak to jest z mnogo¶ci± bezsensownych postów wysyłanych gdzie popadnie.
Życzę sukcesów. :-)

Data: 2014-02-26 19:16:32
Autor: stevep
PO ci? wyleczy

[...]