PO niszczy spółdzielnie mieszkaniowe

Data: 2013-01-31 22:03:10
Autor: u2
PO niszczy spółdzielnie mieszkaniowe
.... by lepiej się żyło kolesiom z pełomafii :

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/po-probuje-zniszczyc-spoldzielnie-mieszkaniowe,6580586813

Od dłuższego czasu PO prowadzi walkę ze spółdzielniami. W zasadzie wspiera tylko swoją posłankę Lidię Staroń z Olsztyna, która prowadzi prywatną krucjatę przeciwko spółdzielczości mieszkaniowej.

4 stycznia br Sejm odbył pierwsze czytanie kilku projektów ustaw, autorstwa 5. klubów, dotyczących prawa spółdzielczego i spółdzielni mieszkaniowych. Wśród nich dwa projekty są autorstwa PO: projekt ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i o spółdzielniach. One to spowodowały, że  kluby: PSL, PiS. Ruch Palikota i SLD złożyły swoje projekty. W odróżnieniu od projektów PO, są one dość wyważone i generalnie przychylne spółdzielczości.

Pierwsze projekty PO (ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i o spółdzielniach) zostały odrzucone przez Sejm jeszcze w 2011 roku. Niezrażona tym inicjatorka rozprawy ze spółdzielniami mieszkaniowymi, pos. Lidia Staroń, złożyła je ponownie, praktycznie w niezmienionej postaci w roku 2012. Z popierających jej projekt 17. posłów wycofało się wówczas trzech, uznając, że to był błąd. Z tego powodu projekt został wycofany z laski. I znów ten sam projekt – po dodaniu do niego „ordynacji wyborczej” do władz spółdzielni, zapożyczonej z wyborów bezpośrednich prezydenckich – złożony został ponownie jesienią ub.r.

Jakie zagrożenia dla zwyczajnych mieszkańców domów spółdzielczych, niesie projekt ustawy posłów PO?

Projekt uniemożliwia obywatelom zaspokajanie ich potrzeb mieszkaniowych w formie spółdzielczej. Ustawa narzuca bowiem tylko jedną formę własności, tj. możliwość nabycia prawa odrębnej własności lokalu zarządzanego wyłącznie według zasad określonych w ustawie o własności lokali, a nie według zasad spółdzielczych.

Projekt likwiduje jedną z podstawowych zasad funkcjonowania spółdzielni, tj. zasadę solidaryzmu spółdzielczego. A więc także i możliwość udzielania pomocy rodzinom, które znajdą się w wyniku losowych zrządzeń – w potrzebie. Każda nieruchomość ma być rozliczana odrębnie i tworzyć dla swojej nieruchomości fundusz remontowy. Uniemożliwi to dokończenie remontów a w przyszłości korzystanie ze środków całej spółdzielni. Projekt obligatoryjnie narzuca tylko jedną formę zarządzania nieruchomościami spółdzielczymi poprzez wspólnoty, zarówno w sytuacji, gdy w nieruchomości wyodrębnione zostały wszystkie lokale, jak i w przypadku nieruchomości stanowiącej współwłasność spółdzielczą.

Projekt prowadzi do likwidacji spółdzielni mieszkaniowych. Rozwiązanie to spowoduje wyprowadzenie ze spółdzielni mieszkaniowych majątku wspólnego, służącego wszystkim posiadaczom praw do lokali, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania budynków oraz do obniżenia kosztów utrzymania budynków. Projekt ingeruje też w prawa właścicieli lokali, ogranicza prawa własności, naruszając istotę prawa własności oraz wolności obywateli.

Projekt ustawy prowadzi do usunięcia formy prawnej spółdzielni mieszkaniowej z systemu prawnego RP.

Spółdzielnie mieszkaniowe znikną z rynku budowy nowych mieszkań i lokali użytkowych oraz jako zarządcy nieruchomości. A warto wiedzieć, że mieszkania te są najtaniej administrowane spośród wszystkich form własności. Projekt eliminuje kategorię osiedla mieszkaniowego i jego funkcje wynikające z zamieszkiwania na osiedlu. Tworząc rozdrobnione wspólnoty mieszkaniowe, w miejsce spółdzielni mieszkaniowych, ogranicza możliwość skutecznego negocjowania cen za usługi świadczone na rzecz spółdzielni. Dopuszcza również do sytuacji, w której użytkownik lokalu może bezkarnie nie wnosić opłat przez 6 miesięcy ( w tym niezależnych od spółdzielni).  Zapłacą za niego sąsiedzi, regularnie wnoszący opłaty.

Projekt ustawy likwiduje w spółdzielniach fundusz udziałowy, który służy do pokrywania ewentualnych strat, powstałych podczas działalności spółdzielni. Nakazuje również dokonanie podziału mienia spółdzielni, co pozbawia członków prawa do partycypacji w pożytkach uzyskiwanych z mienia i działalności gospodarczej spółdzielni. Dziś np. w RSM „Praga” dochody z działalności gospodarczej idą na remonty zasobów.

To oczywiście tylko kilka uwag, bo można ich przytoczyć dziesiątki.

Projekty posłanki Staroń zebrały komplet najgorszych recenzji, w wykonaniu konstytucjonalistów i takich instytucji, jak Prokuratura Generalna, Krajowa Rada Sądownictwa, Krajowa Rada Notarialna. Samych zarzutów o niekonstytucyjności projektu ustawy padło kilkadziesiąt.

Stawka, o którą gra PO jest wysoka, bo np. spółdzielnie mieszkaniowe dysponują ogromnymi terenami, często – jak np. w Łodzi – zajmując 1/3 obszaru miasta. Są one warte miliardy złotych. Są tam wolne miejsca pod inwestycje, co jak ulał „pasuje” deweloperom. Zresztą już wielokrotnie próbowali oni przejąć tereny spółdzielcze. Można też dobrać się do „dzbanka z miodem”, czyli do samych mieszkań. Temu celowi ma służyć zapis o obowiązkowym przekształcaniu spółdzielni we wspólnoty, wbrew woli właścicieli mieszkań. Wystarczy, by w budynku znalazł się jeden lokator z wydzieloną własnością lokalu, by cały budynek obowiązkowo został wyłączony ze spółdzielni.

Z punktu widzenia art. 33 par. 2.1 projektu ustawy druk 819, duża wspólnota mieszkaniowa jest osobą ułomną.

„Efekt tego jest taki – twierdzi senator prof. Henryk Cioch z PiS - iż członkowie takiej wspólnoty, łącznie ze wspólnotą mieszkaniową ponoszą odpowiedzialność solidarną. Czyli za wszystkie zobowiązania, zaciągnięte przez wspólnotę, wszyscy będą ponosić odpowiedzialność majątkami osobistymi. Krótko mówiąc, jest to propozycja uderzająca w interesy majątkowe członków i ich rodzin, dla których w wielu przypadkach mieszkanie spółdzielcze stanowi jedyny osobisty majątek. W spółdzielniach mieszkania stanowią własność indywidualną i są bezpieczne w przypadku problemów ekonomicznych samej spółdzielni”.

Taka konstrukcja, w krótkim czasie, po przyjęciu ustawy PO może zaowocować odebraniem tysięcy mieszkań ich właścicielom. Jeśli emeryci, bezrobotni mają problemy z zaległościami w czynszach, to będzie to doskonała okazja, by „przedsiębiorczy” ludzie mogli położyć łapę na mieszkaniu zwykłych ludzi i wysłać ich na bruk. Wystarczy kilkumiesięczny okres nie uiszczania opłat w terminie lub problemy finansowe samej wspólnoty. Posłowie PO grają więc w interesie kolejnej grupy biznesowej.

Poseł Lidia Staroń pisze i głosi o realnych korzyściach, jakie 13. mln spółdzielców może przynieść zmieniona ustawa. Wybitni eksperci, dostrzegają tylko same szkody, prowadzące w finale do likwidacji spółdzielni i utraty mieszkań. Spółdzielnie – wbrew twierdzeniom  PO – ciągle racjonalizują koszty utrzymania zasobów mieszkaniowych. Z danych GUS wynika – po uwzględnieniu wszystkich obciążeń – że spółdzielnie najefektywniej administrują zasobami, a opłaty tu są najniższe. Jak się do tych faktów mają wypowiedzi poseł Staroń na spotkaniach w terenie, które przytacza prasa lokalna, bowiem obiecuje ona, że w wyniku jej ustawy opłaty spadną …o połowę…

Jeśli rzeczywiście nowa ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych ma przynieść zmniejszenie czynszu o połowę, to my również jesteśmy za nową ustawą. Pod warunkiem wszak, że posłowie Platformy Obywatelskiej to zapewnią, bo w obietnice polityków chyba niewielu już wierzy. Jeśli posłowie zagwarantują, że ewentualne różnice między obietnicą zmniejszenia czynszu o połowę, a faktycznym czynszem, po wejściu w życie nowej ustawy, pokryją z własnej diety poselskiej, a jeśli tej zabraknie to np. z dotacji, jaką partia otrzymuje z budżetu państwa, a jeśli i tej będzie za mało, to może ze składek członkowskich, to i my podpiszemy się pod tą ustawą.

Ponieważ w dyskusji plenarnej zgłoszono wnioski o odrzucenie w pierwszym czytaniu projektów ustaw, zawartych w drukach: 816 (PiS), 819 (PO) i 864 (SLD), do głosowania nad wnioskami Sejm przystąpi podczas posiedzenia w dn. 23-25 stycznia. Jeśli mimo wszystko projekt PO obroni się, czekają nas tygodnie niespokojnych prac najpierw w podkomisji, a później kolejnej burzliwej debaty plenarnej. Stąd możemy być zaniepokojeni projektem Platformy.

Jerzy Jankowski - Przewodniczący Prezydium Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej

artykuł ukazał się w portalu wGospodarce.pl

Data: 2013-01-31 22:58:56
Autor: jr
Paciarz!

Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci news:510adc0f$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
| ... by lepiej si yo kolesiom z peomafii :

Twoi to kolesie, ze tak pieszczotliwie ich nazywasz?

Data: 2013-02-01 08:29:18
Autor: Marek Woydak
Paciarz!
On Thu, 31 Jan 2013 22:58:56 +0100, jr wrote:

Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci news:510adc0f$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
| ... by lepiej si yo kolesiom z peomafii :

Twoi to kolesie, ze tak pieszczotliwie ich nazywasz?

Ten u2 to krystaliczny dure!

MW

Data: 2013-02-01 10:22:50
Autor: xan
Paciarz!
W dniu 01.02.2013 08:29, Marek Woydak pisze:
> [...]

Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci
| ... by lepiej si yo kolesiom z peomafii :

Twoi to kolesie, ze tak pieszczotliwie ich nazywasz?

nie prawda, niekiedy ma przejawy zdrowego rozsdku, rzadko bo rzadko ale si zdarza :D

Data: 2013-02-01 18:15:14
Autor: Przemysaw M.
Paciarz!
Dnia Fri, 1 Feb 2013 08:29:18 +0100, Marek Woydak napisa(a):

> [...]

| ... by lepiej si yo kolesiom z peomafii :

Twoi to kolesie, ze tak pieszczotliwie ich nazywasz?

Samorodek znaczy si smrodek mona powiedzie! ;-)))

--
Jarosaw Kaczyski owiadczy, e z wasnej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witaj okrzykami: "Jarosaw Polsk zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

Data: 2013-02-01 08:37:36
Autor: Marek Woydak
PO niszczy spółdzielnie mieszkaniowe
On Thu, 31 Jan 2013 22:03:10 +-0100, u2 wrote:

... by lepiej si+ARk- +AXw-y+AUI-o kolesiom z pe+AUI-omafii :

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/po-probuje-zniszczyc-spoldzielnie-mieszkaniowe,6580586813

Od d+AUI-u+AXw-szego czasu PO prowadzi walk+ARk- ze sp+APMBQg-dzielniami. W zasadzie wspiera tylko swoj+AQU- pos+AUI-ank+ARk- Lidi+ARk- Staro+AUQ- z Olsztyna, kt+APM-ra prowadzi prywatn+AQU- krucjat+ARk- przeciwko sp+APMBQg-dzielczo+AVs-ci mieszkaniowej.

4 stycznia br Sejm odby+AUI- pierwsze czytanie kilku projekt+APM-w ustaw, autorstwa 5. klub+APM-w, dotycz+AQU-cych prawa sp+APMBQg-dzielczego i sp+APMBQg-dzielni mieszkaniowych. W+AVs-r+APM-d nich dwa projekty s+AQU- autorstwa PO: projekt ustawy o sp+APMBQg-dzielniach mieszkaniowych i o sp+APMBQg-dzielniach. One to spowodowa+AUI-y, +AXw-e  kluby: PSL, PiS. Ruch Palikota i SLD z+AUI-o+AXw-y+AUI-y swoje projekty. W odr+APMBfA-nieniu od projekt+APM-w PO, s+AQU- one do+AVsBBw- wywa+AXw-one i generalnie przychylne sp+APMBQg-dzielczo+AVs-ci.

Pierwsze projekty PO (ustawy o sp+APMBQg-dzielniach mieszkaniowych i o sp+APMBQg-dzielniach) zosta+AUI-y odrzucone przez Sejm jeszcze w 2011 roku. Niezra+AXw-ona tym inicjatorka rozprawy ze sp+APMBQg-dzielniami mieszkaniowymi, pos. Lidia Staro+AUQ-, z+AUI-o+AXw-y+AUI-a je ponownie, praktycznie w niezmienionej postaci w roku 2012. Z popieraj+AQU-cych jej projekt 17. pos+AUIA8w-w wycofa+AUI-o si+ARk- w+APM-wczas trzech, uznaj+AQU-c, +AXw-e to by+AUI- b+AUIBBQ-d. Z tego powodu projekt zosta+AUI- wycofany z laski. I zn+APM-w ten sam projekt +IBM- po dodaniu do niego +IB4-ordynacji wyborczej+IB0- do w+AUI-adz sp+APMBQg-dzielni, zapo+AXw-yczonej z wybor+APM-w bezpo+AVs-rednich prezydenckich +IBM- z+AUI-o+AXw-ony zosta+AUI- ponownie jesieni+AQU- ub.r.

Jakie zagro+AXw-enia dla zwyczajnych mieszka+AUQ-c+APM-w dom+APM-w sp+APMBQg-dzielczych, niesie projekt ustawy pos+AUIA8w-w PO?

Projekt uniemo+AXw-liwia obywatelom zaspokajanie ich potrzeb mieszkaniowych w formie sp+APMBQg-dzielczej. Ustawa narzuca bowiem tylko jedn+AQU- form+ARk- w+AUI-asno+AVs-ci, tj. mo+AXw-liwo+AVsBBw- nabycia prawa odr+ARk-bnej w+AUI-asno+AVs-ci lokalu zarz+AQU-dzanego wy+AUIBBQ-cznie wed+AUI-ug zasad okre+AVs-lonych w ustawie o w+AUI-asno+AVs-ci lokali, a nie wed+AUI-ug zasad sp+APMBQg-dzielczych.

Projekt likwiduje jedn+AQU- z podstawowych zasad funkcjonowania sp+APMBQg-dzielni, tj. zasad+ARk- solidaryzmu sp+APMBQg-dzielczego. A wi+ARk-c tak+AXw-e i mo+AXw-liwo+AVsBBw- udzielania pomocy rodzinom, kt+APM-re znajd+AQU- si+ARk- w wyniku losowych zrz+AQU-dze+AUQ- +IBM- w potrzebie. Ka+AXw-da nieruchomo+AVsBBw- ma by+AQc- rozliczana odr+ARk-bnie i tworzy+AQc- dla swojej nieruchomo+AVs-ci fundusz remontowy. Uniemo+AXw-liwi to doko+AUQ-czenie remont+APM-w a w przysz+AUI-o+AVs-ci korzystanie ze +AVs-rodk+APM-w ca+AUI-ej sp+APMBQg-dzielni. Projekt obligatoryjnie narzuca tylko jedn+AQU- form+ARk- zarz+AQU-dzania nieruchomo+AVs-ciami sp+APMBQg-dzielczymi poprzez wsp+APM-lnoty, zar+APM-wno w sytuacji, gdy w nieruchomo+AVs-ci wyodr+ARk-bnione zosta+AUI-y wszystkie lokale, jak i w przypadku nieruchomo+AVs-ci stanowi+AQU-cej wsp+APMBQg-w+AUI-asno+AVsBBw- sp+APMBQg-dzielcz+AQU-.

Projekt prowadzi do likwidacji sp+APMBQg-dzielni mieszkaniowych. Rozwi+AQU-zanie to spowoduje wyprowadzenie ze sp+APMBQg-dzielni mieszkaniowych maj+AQU-tku wsp+APM-lnego, s+AUI-u+AXwBBQ-cego wszystkim posiadaczom praw do lokali, kt+APM-ry jest niezb+ARk-dny do prawid+AUI-owego funkcjonowania budynk+APM-w oraz do obni+AXw-enia koszt+APM-w utrzymania budynk+APM-w. Projekt ingeruje te+AXw- w prawa w+AUI-a+AVs-cicieli lokali, ogranicza prawa w+AUI-asno+AVs-ci, naruszaj+AQU-c istot+ARk- prawa w+AUI-asno+AVs-ci oraz wolno+AVs-ci obywateli.

Projekt ustawy prowadzi do usuni+ARk-cia formy prawnej sp+APMBQg-dzielni mieszkaniowej z systemu prawnego RP.

Sp+APMBQg-dzielnie mieszkaniowe znikn+AQU- z rynku budowy nowych mieszka+AUQ- i lokali u+AXw-ytkowych oraz jako zarz+AQU-dcy nieruchomo+AVs-ci. A warto wiedzie+AQc-, +AXw-e mieszkania te s+AQU- najtaniej administrowane spo+AVs-r+APM-d wszystkich form w+AUI-asno+AVs-ci. Projekt eliminuje kategori+ARk- osiedla mieszkaniowego i jego funkcje wynikaj+AQU-ce z zamieszkiwania na osiedlu. Tworz+AQU-c rozdrobnione wsp+APM-lnoty mieszkaniowe, w miejsce sp+APMBQg-dzielni mieszkaniowych, ogranicza mo+AXw-liwo+AVsBBw- skutecznego negocjowania cen za us+AUI-ugi +AVs-wiadczone na rzecz sp+APMBQg-dzielni. Dopuszcza r+APM-wnie+AXw- do sytuacji, w kt+APM-rej u+AXw-ytkownik lokalu mo+AXw-e bezkarnie nie wnosi+AQc- op+AUI-at przez 6 miesi+ARk-cy ( w tym niezale+AXw-nych od sp+APMBQg-dzielni).  Zap+AUI-ac+AQU- za niego s+AQU-siedzi, regularnie wnosz+AQU-cy op+AUI-aty.

Projekt ustawy likwiduje w sp+APMBQg-dzielniach fundusz udzia+AUI-owy, kt+APM-ry s+AUI-u+AXw-y do pokrywania ewentualnych strat, powsta+AUI-ych podczas dzia+AUI-alno+AVs-ci sp+APMBQg-dzielni. Nakazuje r+APM-wnie+AXw- dokonanie podzia+AUI-u mienia sp+APMBQg-dzielni, co pozbawia cz+AUI-onk+APM-w prawa do partycypacji w po+AXw-ytkach uzyskiwanych z mienia i dzia+AUI-alno+AVs-ci gospodarczej sp+APMBQg-dzielni. Dzi+AVs- np. w RSM +IB4-Praga+IB0- dochody z dzia+AUI-alno+AVs-ci gospodarczej id+AQU- na remonty zasob+APM-w.

To oczywi+AVs-cie tylko kilka uwag, bo mo+AXw-na ich przytoczy+AQc- dziesi+AQU-tki.

Projekty pos+AUI-anki Staro+AUQ- zebra+AUI-y komplet najgorszych recenzji, w wykonaniu konstytucjonalist+APM-w i takich instytucji, jak Prokuratura Generalna, Krajowa Rada S+AQU-downictwa, Krajowa Rada Notarialna. Samych zarzut+APM-w o niekonstytucyjno+AVs-ci projektu ustawy pad+AUI-o kilkadziesi+AQU-t.

Stawka, o kt+APM-r+AQU- gra PO jest wysoka, bo np. sp+APMBQg-dzielnie mieszkaniowe dysponuj+AQU- ogromnymi terenami, cz+ARk-sto +IBM- jak np. w +AUE-odzi +IBM- zajmuj+AQU-c 1/3 obszaru miasta. S+AQU- one warte miliardy z+AUI-otych. S+AQU- tam wolne miejsca pod inwestycje, co jak ula+AUI- +IB4-pasuje+IB0- deweloperom. Zreszt+AQU- ju+AXw- wielokrotnie pr+APM-bowali oni przej+AQUBBw- tereny sp+APMBQg-dzielcze. Mo+AXw-na te+AXw- dobra+AQc- si+ARk- do +IB4-dzbanka z miodem+IB0-, czyli do samych mieszka+AUQ-. Temu celowi ma s+AUI-u+AXw-y+AQc- zapis o obowi+AQU-zkowym przekszta+AUI-caniu sp+APMBQg-dzielni we wsp+APM-lnoty, wbrew woli w+AUI-a+AVs-cicieli mieszka+AUQ-. Wystarczy, by w budynku znalaz+AUI- si+ARk- jeden lokator z wydzielon+AQU- w+AUI-asno+AVs-ci+AQU- lokalu, by ca+AUI-y budynek obowi+AQU-zkowo zosta+AUI- wy+AUIBBQ-czony ze sp+APMBQg-dzielni.

Z punktu widzenia art. 33 par. 2.1 projektu ustawy druk 819, du+AXw-a wsp+APM-lnota mieszkaniowa jest osob+AQU- u+AUI-omn+AQU-.

+IB4-Efekt tego jest taki +IBM- twierdzi senator prof. Henryk Cioch z PiS - i+AXw- cz+AUI-onkowie takiej wsp+APM-lnoty, +AUIBBQ-cznie ze wsp+APM-lnot+AQU- mieszkaniow+AQU- ponosz+AQU- odpowiedzialno+AVsBBw- solidarn+AQU-. Czyli za wszystkie zobowi+AQU-zania, zaci+AQU-gni+ARk-te przez wsp+APM-lnot+ARk-, wszyscy b+ARk-d+AQU- ponosi+AQc- odpowiedzialno+AVsBBw- maj+AQU-tkami osobistymi. Kr+APM-tko m+APM-wi+AQU-c, jest to propozycja uderzaj+AQU-ca w interesy maj+AQU-tkowe cz+AUI-onk+APM-w i ich rodzin, dla kt+APM-rych w wielu przypadkach mieszkanie sp+APMBQg-dzielcze stanowi jedyny osobisty maj+AQU-tek. W sp+APMBQg-dzielniach mieszkania stanowi+AQU- w+AUI-asno+AVsBBw- indywidualn+AQU- i s+AQU- bezpieczne w przypadku problem+APM-w ekonomicznych samej sp+APMBQg-dzielni+IB0-.

Taka konstrukcja, w kr+APM-tkim czasie, po przyj+ARk-ciu ustawy PO mo+AXw-e zaowocowa+AQc- odebraniem tysi+ARk-cy mieszka+AUQ- ich w+AUI-a+AVs-cicielom. Je+AVs-li emeryci, bezrobotni maj+AQU- problemy z zaleg+AUI-o+AVs-ciami w czynszach, to b+ARk-dzie to doskona+AUI-a okazja, by +IB4-przedsi+ARk-biorczy+IB0- ludzie mogli po+AUI-o+AXw-y+AQc- +AUI-ap+ARk- na mieszkaniu zwyk+AUI-ych ludzi i wys+AUI-a+AQc- ich na bruk. Wystarczy kilkumiesi+ARk-czny okres nie uiszczania op+AUI-at w terminie lub problemy finansowe samej wsp+APM-lnoty. Pos+AUI-owie PO graj+AQU- wi+ARk-c w interesie kolejnej grupy biznesowej.

Pose+AUI- Lidia Staro+AUQ- pisze i g+AUI-osi o realnych korzy+AVs-ciach, jakie 13. mln sp+APMBQg-dzielc+APM-w mo+AXw-e przynie+AVsBBw- zmieniona ustawa. Wybitni eksperci, dostrzegaj+AQU- tylko same szkody, prowadz+AQU-ce w finale do likwidacji sp+APMBQg-dzielni i utraty mieszka+AUQ-. Sp+APMBQg-dzielnie +IBM- wbrew twierdzeniom  PO +IBM- ci+AQU-gle racjonalizuj+AQU- koszty utrzymania zasob+APM-w mieszkaniowych. Z danych GUS wynika +IBM- po uwzgl+ARk-dnieniu wszystkich obci+AQUBfA-e+AUQ- +IBM- +AXw-e sp+APMBQg-dzielnie najefektywniej administruj+AQU- zasobami, a op+AUI-aty tu s+AQU- najni+AXw-sze. Jak si+ARk- do tych fakt+APM-w maj+AQU- wypowiedzi pose+AUI- Staro+AUQ- na spotkaniach w terenie, kt+APM-re przytacza prasa lokalna, bowiem obiecuje ona, +AXw-e w wyniku jej ustawy op+AUI-aty spadn+AQU- +ICY-o po+AUI-ow+ARkgJg-

Je+AVs-li rzeczywi+AVs-cie nowa ustawa o sp+APMBQg-dzielniach mieszkaniowych ma przynie+AVsBBw- zmniejszenie czynszu o po+AUI-ow+ARk-, to my r+APM-wnie+AXw- jeste+AVs-my za now+AQU- ustaw+AQU-. Pod warunkiem wszak, +AXw-e pos+AUI-owie Platformy Obywatelskiej to zapewni+AQU-, bo w obietnice polityk+APM-w chyba niewielu ju+AXw- wierzy. Je+AVs-li pos+AUI-owie zagwarantuj+AQU-, +AXw-e ewentualne r+APMBfA-nice mi+ARk-dzy obietnic+AQU- zmniejszenia czynszu o po+AUI-ow+ARk-, a faktycznym czynszem, po wej+AVs-ciu w +AXw-ycie nowej ustawy, pokryj+AQU- z w+AUI-asnej diety poselskiej, a je+AVs-li tej zabraknie to np. z dotacji, jak+AQU- partia otrzymuje z bud+AXw-etu pa+AUQ-stwa, a je+AVs-li i tej b+ARk-dzie za ma+AUI-o, to mo+AXw-e ze sk+AUI-adek cz+AUI-onkowskich, to i my podpiszemy si+ARk- pod t+AQU- ustaw+AQU-.

Poniewa+AXw- w dyskusji plenarnej zg+AUI-oszono wnioski o odrzucenie w pierwszym czytaniu projekt+APM-w ustaw, zawartych w drukach: 816 (PiS), 819 (PO) i 864 (SLD), do g+AUI-osowania nad wnioskami Sejm przyst+AQU-pi podczas posiedzenia w dn. 23-25 stycznia. Je+AVs-li mimo wszystko projekt PO obroni si+ARk-, czekaj+AQU- nas tygodnie niespokojnych prac najpierw w podkomisji, a p+APMBeg-niej kolejnej burzliwej debaty plenarnej. St+AQU-d mo+AXw-emy by+AQc- zaniepokojeni projektem Platformy.

Jerzy Jankowski - Przewodnicz+AQU-cy Prezydium Zgromadzenia Og+APM-lnego Krajowej Rady Sp+APMBQg-dzielczej

artyku+AUI- ukaza+AUI- si+ARk- w portalu wGospodarce.pl

Durniu! Te wasze sp+APMBQg-dzielnie mieszkaniowe to przechowalnia komuch+APM-w.
Kolesie z wianuszkiem wielbicieli s+AQU- prezesami od lat. Przyjrzyj si+ARk-,
widzia+AUI-e+AVs- prezesa sp+APMBQg-dzielnie w wielku ok 30 lat? A widzisz. Prezesami s+AQU-
same staruchy z PRL-owskim rodowodem. Otrzyj swoje zaropia+AUI-e oczeta komuszy
synu.

MW

Data: 2013-02-01 09:37:58
Autor: Grzegorz Z.
PO niszczy spółdzielnie mieszkaniowe
u2 napisa:

... by lepiej si yo kolesiom z peomafii :

Dokadnie. Z wydzielon ksig wieczyst atwiej bdzie komornikom wyrzuca ludzi z
ich mieszka na bruk za byle gwno (np. za nieopacony abonament) po czym
cichaczem sprzedawa za grosze znajomym porednikom w zamian za procent pod
stoem.

--
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-02-01 11:05:15
Autor: u2
PO niszczy spdzielnie mieszkaniowe
W dniu 2013-02-01 09:37, Grzegorz Z. pisze:
u2 napisa:

[...]

W dodatku remonty beda mordega we wspolnocie, spoldzielnie robia je z automatu.

Data: 2013-02-01 17:44:34
Autor: Przemysaw M.
PO niszczy spdzielnie mieszkaniowe
Dnia Fri, 01 Feb 2013 11:05:15 +0100, u2 napisa(a):

[...]

Bredzisz wa. Spdzielnie to relikty komuny.

--
"Jedn z zalet demokracji jest to, e nikt kto zosta wybrany
nie jest gupszy ni ci co go wybrali. Im gupszy jest ten wybrany, tym gupsi s ci co go wybierali..."

Data: 2013-02-01 17:51:13
Autor: u2
W dniu 2013-02-01 17:44, Przemysaw M. pisze:
[...]

Pierwsze spdzielnie powstay w Polsce ju w 19 wieku z inicjatywy Staszica. Poducz si kaecki. To jest ta sl w oku obecnej wadzy peomafii, ktra chce wywaszczy Polakw, by nie mieli ju niczego swojego.

Data: 2013-02-01 18:31:39
Autor: jr
PO niszczy spdzielnie mieszkaniowe

Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci news:510bf281$0$26690$65785112news.neostrada.pl...

| Pierwsze spdzielnie powstay w Polsce ju w 19 wieku z inicjatywy
| Staszica.

Gdzie tamtym spoldzielniom do naszych blokowisk? To zlewnie czerwonego betonu, a najczesciej ich rodzin. Oni czuja sie jak na wlasnym folwarku, z drugiej strony nie robia nic. Ktos za cos nie placi, rozkladaja na reszte i w ten sposob traca uczciwi.
Mam dwa mieszkania - jedno w spoldzielni tzw. wlasnosciowe, z drugiego jestem czlonkiem wspolnoty. No wiec z tej wspolnoty dostaje regularne rozliczenia za wszystko. Wszelkie decyzje co do wydatkow, remontow itd musza byc przeglosowane na zebraniu wlascicieli. Nie wszyscy na te zebrania chodza, ale jakby co, to zawsze mozna sie zgadac i wymienic zarzad (tak naprawde ludzie dopiero ucza sie tego wszystkiego).

Data: 2013-02-01 19:28:11
Autor: u2
W dniu 2013-02-01 18:31, jr pisze:
[...]

Oczywiscie sa krytyczne glosy wobec SM zwlaszcza w wiekszych miastach, ale u mnie dzialaja perfekcyjnie. Jasne, ze wielkie molochy dzialaja zdecydowanie gorzej niz mniejsze jednostki. Ale nie sadze, ze wspolnoty to jakies panaceum, to zalezy od konkretnego przypadku.

Ja mam jedno mieszkanie we wspolnocie - tragiczna sitwa komusza i jedno w SM - doskonala organizacja chlopska.

Data: 2013-02-01 19:59:01
Autor: jr
PO niszczy sp??dzielnie mieszkaniowe

Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci news:510c093a$0$1210$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
| zdecydowanie gorzej niz mniejsze jednostki. Ale nie sadze, ze wspolnoty
| to jakies panaceum, to zalezy od konkretnego przypadku.

Tez prawda..

| Ja mam jedno mieszkanie we wspolnocie - tragiczna sitwa komusza

Duzo tam mieszkan?

Data: 2013-02-01 21:58:53
Autor: u2
W dniu 2013-02-01 19:59, jr pisze:
| Ja mam jedno mieszkanie we wspolnocie - tragiczna sitwa komusza

Duzo tam mieszkan?

Niewiele, zas w SM sporo i doskonale sobie radza.

Data: 2013-02-04 17:12:06
Autor: Krzysztof.
PO niszczy spdzielnie mieszkaniowe
W dodatku remonty beda mordega we wspolnocie, spoldzielnie robia je z automatu.
Wanie - czsto bez decyzji mieszkacw, ale za ich kas - wanie u nas chcieli taki "remont" przeprowadzi , bo zbyt duo kasy nazbierao si na funduszu remontowym...trzeba walczy o swoje.

K.

Data: 2013-02-04 17:27:20
Autor: u2
W dniu 2013-02-04 17:12, Krzysztof. pisze:
[...]

Przez sitwe w we wspolnocie remonty u mnie leza, a w spoldzielni robia sie.

Data: 2013-02-04 18:27:11
Autor: Przemysaw M.
PO niszczy spdzielnie mieszkaniowe
Dnia Mon, 04 Feb 2013 17:27:20 +0100, u2 napisa(a):

[...]

Kto tworzy t sitw? Starzyu kolesie z czasw PZPR. A ty co, dupy nawet nie
ruszysz, niech PO zrobi. Do roboty smierdzielu!
--

Wystpienie Jarosawa Kaczyskiego dowiodo, dlaczego jest tylko jeden kandydat na przywdztwo w PiS. - Chc zabiega o to, by stan jeszcze raz na czele rzdu Rzeczypospolitej - krzycza dononie prezes PiS.
Brawo! - odpowiedzieli delegaci, wstajc z krzese. - Nie dla wadzy, ale po to by zrealizowa program 2020, zamona Polska w G20 - zakoczy

Data: 2013-02-04 18:35:27
Autor: u2
W dniu 2013-02-04 18:27, Przemysaw M. pisze:
Przez sitwe w we wspolnocie remonty u mnie leza, a w spoldzielni robia sie.
Kto tworzy t sitw? Starzyu kolesie z czasw PZPR. A ty co, dupy nawet nie
ruszysz, niech PO zrobi. Do roboty smierdzielu!

Ani oni moi kolesie, ani twoi. To lokalna sitwa jadaca na wladzy po-psl. I wyslugujaca sie takimi frajerami jak ty...-;)

Data: 2013-02-04 18:31:02
Autor: Przemysaw M.
PO niszczy spdzielnie mieszkaniowe
Dnia Mon, 4 Feb 2013 17:12:06 +0100, Krzysztof. napisa(a):

[...]

Kto jest wieloletnim prezesem? Pewnie komuch. Oni krzycz najwicej, e PO
niszczy spdzielnie. Dlaczego cymbay nie zaoycie wspnony i nie
pokaecie spasionym figi? --

Data: 2013-02-04 18:37:27
Autor: u2
W dniu 2013-02-04 18:31, Przemysaw M. pisze:
Kto jest wieloletnim prezesem? Pewnie komuch. Oni krzycz najwicej, e PO
niszczy spdzielnie. Dlaczego cymbay nie zaoycie wspnony i nie
pokaecie spasionym figi?

Jacku K., jak sie spieszysz to robisz literowki, wyluzuj czlowieku...-;)

W spoldzielni wszystko okey. To we wspolnocie dochodzi do malwersacji, ktore sady puszczaja plazem, bo maja w we wspolnocie znajomych krolika...-;)

Data: 2013-02-01 12:39:01
Autor: mkarwan
PO niszczy spdzielnie mieszkaniowe
Uytkownik "Grzegorz Z." <torri@higginson.org> napisa w wiadomoci news:kefut2$oap$1dont-email.me...

Z listw Grzegorza Z. tchrzliwie ukrywajcego si za anonymizerem

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Tak, ja i mj partner."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a50eb25dd7f6ac48?hl=pl
"Wesp w zesp z moim partnerem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/41d9cacf48e44dea?hl=pl

"Grzesia" zamw sobie na telefon.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/73a10437251c4fe5?hl=pl

"Serdecznie zydw nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

" Jestem prawnikiem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c5466853818aaf10?hl=pl

"Masz cos nie tak z tym lbem!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/ec882cfb6109439a?hl=pl

"Za kazdy taki post powinno ci sie wyrywac pare tysiecy wlosw i wybijac
jeden zab."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6f969fb2ae0ae03d?hl=pl

"Zajebiemy dzisiaj mkarwana"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3abdd1aa0c174ac3?hl=pl

"Co za skurwysyn"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/6eed6f87eb6c04a0?hl=pl

"stado moherskiego bydla wychodzacego z kosciola"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/342e7d3b837d07b3?hl=pl

"Watykanskie totemy won z Polski!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a472c27183b8834e?hl=pl

"Mj oficer prowadzacy rwniez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"i huj :)"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6064ad8733dd4618?hl=pl

"O kurwa!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/13170d7cc479cda3?hl=pl

"Rozjebalo mnie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0da237172c7c09a5?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gwno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamw na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta i na ten wasz koscil"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale krlestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

"Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0604810f57bf3c1a?hl=pl

"huj i dupa. Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/aab27b11aa3a4651?hl=pl

"A teraz wykurwiaj w podskokach"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/4d3fe7f2c006b740?hl=pl

Data: 2013-02-01 10:25:47
Autor: xan
W dniu 31.01.2013 22:03, u2 pisze:
... by lepiej si yo kolesiom z peomafii :

a ile jest spdzielni gdzie w zarzdach siedz cae rodziny prezesw, zamwienia tylko dla wybranych firm, to ju nie jest mafia ?

PO niszczy spółdzielnie mieszkaniowe