PO olała Głódzia.

Data: 2011-07-12 08:20:57
Autor: Przemysław W
PO olała Głódzia.
Liderzy Platformy Obywatelskiej na Pomorzu opuścili miejsca w pierwszych ławach na nabożeństwach arcybiskupa Sławoja Leszka Głódzia. - W kościele chcę się spokojnie modlić, a nie wysłuchiwać, jaki mamy nieludzki rząd - mówi poseł Jerzy Borowczak
Trzy tygodnie temu. Boże Ciało w Bazylice Mariackiej w Gdańsku. Jak zwykle na ważnych nabożeństwach dwie pierwsze ławki były zarezerwowane dla VIP-ów. - Wchodzę, a tam pusto, nawet myślałem, że godziny pomyliłem - mówi Andrzej Jaworski, poseł PiS. - Usiadłem sam. Zwykli ludzie zajęli wolne miejsca. Nie przyszedł żaden radny, nikt z władz miasta, województwa, żaden poseł PO. A jeszcze kilka tygodni wcześniej przychodzili tłumnie na wszystkie uroczystości celebrowane przez arcybiskupa Głódzia.

Gdy na końcu proboszcz dziękował ''przedstawicielom władz za przybycie''. - Nie ma komu, przecież nie przyszli - wtrącił arcybiskup.

- A po co mamy chodzić do niego, jak na nas krzyczy? - pyta Jerzy Borowczak, poseł PO. - Chcę chodzić do kościoła się modlić, a nie słuchać jego wystąpień parapolitycznych. Po co mi wysłuchiwać, jaki mamy nieludzki rząd? Nieraz czuliśmy się osaczeni, siedząc w ławkach, jak wygłaszał kazania.

Borowczak twierdzi, że arcybiskup nie kryje swoich bliskich związków z PiS. - I dlatego trudno mu się zdobyć na racjonalne myślenie - dodaje. - Ale myśmy się nie umawiali, że przestajemy do niego chodzić, tak wyszło - zastrzega.

Gdy pytamy członków PO o Boże Ciało, wszyscy mówią, że byli w innym kościele albo mieli inne zajęcia. - Rano byłem w kościele i na procesji, a potem odwoziłem rodzinę na wakacje - mówi Paweł Adamowicz (PO), prezydent Gdańska.

- Wiem od kolegów, że podobnie jak ja uczestniczyli w mszach w swoich kościołach - dodaje wicewojewoda Michał Owczarczak (też PO). I zaznacza, że jeśli będą zaproszenia, to ''w miarę możliwości wojewodowie będą uczestniczyli''.

Stosunek miejscowych działaczy zaczął się zmieniać po konwencji PO w Sopocie 11 czerwca. Premier Donald Tusk powiedział: - Nie będziemy klęczeli przed księdzem, bo do klęczenia jest kościół.

- To było przypomnienie, że kwestie wiary są sprawami prywatnymi. Później widziałem wielu członków Platformy na uroczystościach religijnych, choć nie w pierwszych ławkach u arcybiskupa - dodaje wicewojewoda Owczarczak.

Kilka dni później metropolita gdański abp Głódź odparł premierowi: - Nikt nie musi klękać przed żadnym z 26 tys. księży w Polsce, bo nie jesteśmy Najświętszym Sakramentem. Nie życzymy sobie, aby ktoś się kłaniał. Jego zdaniem wypowiedź premiera ''przypomina minione czasy''.

A 19 czerwca w homilii mówił: - Borykaliśmy się przez lata jako Kościół i naród z materialistyczną marksistowską ideologią. Zatruła i omamiła niejedną duszę. Ale zeszła przecież w niesławie ze sceny polskiego życia. Błąka się co najwyżej po jej zaułkach. Dziś przychodzą nowe wyzwania, wymagające klarownych postaw, naszego głośnego non possumus. Niosą je ideologie naszego czasu. Wiele mają imion, choćby liberalizm, postmodernizm.

Następnie arcybiskup skrytykował Paradę Równości, która przeszła ulicami Warszawy, oraz tych, którzy na nią zezwolili, czyli władze miasta z PO: - Pozwolono kolejny raz, aby na ulicach, które były świadkami powstańczego zrywu w imię wolności i najwyższych wartości, demonstrowano moralny nihilizm.

Homilię kończyło pytanie: - Może w przedwyborczym wyścigu podskoczą do góry słupki poparcia po deklaracji zapowiadającej otwarcie dyskusji nad legalizacją tzw. związków partnerskich. Może chodzi tu o to, a nie o deklarowane niegdyś zasady?

Według posła Jaworskiego zaprzyjaźnionego z arcybiskupem ''Tusk pokrzyczał, że ludzie Platformy mają nie klękać przed księżmi, no to ci w Gdańsku na uroczystość nie przyszli''.

- Ktoś może powiedzieć, że przecież nie klęka się przed księdzem, tylko Chrystusem pod postacią Hostii. My to wiemy, część polityków PO też, ale czy Tusk to wie? ''Może lepiej się nie narażać'' - pomyśleli sobie niektórzy - zastanawia się Jaworski.

- Dla nas wiara jest bardzo ważna, a za komuny udowodniliśmy, że potrafimy się o nią upominać - zaznacza poseł Borowczak, w sierpniu 1980 r. jeden z trzech stoczniowców, którzy zaczęli strajk w Stoczni Gdańskiej. - Na kościelne zabytki w Gdańsku idą setki tysięcy złotych z publicznej kasy.

Ale 30 czerwca głosami radnych Platformy prezydent Gdańska utracił kompetencję do przekazywania Kościołowi gruntów z 99-procentową zniżką. Ostatnio oddał kurii dwie nieruchomości warte blisko 3,3 mln zł za 33 tys. zł. Zmianę przepisów radni PO uzasadnili tym, że ''nie zachodzą okoliczności, które uzasadniałyby wyłączenie radnych z procesu podejmowania decyzji''. Ale to niejedyny powód.

- Myślę, że pazerność biskupa także sięgnęła granic, niestety - skomentował Borowczak na Facebooku.

A szefowa PO w Gdańsku posłanka Agnieszka Pomaska, chwaląc decyzję radnych, pisała: ''W przekazaniu ziemi nie byłoby może nic strasznego, gdyby nie fakt, że działka znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie młodego osiedla, w dzielnicy, gdzie kościołów jest już sześć, a jeśli czegoś brakuje to szkół i dobrych dróg. Co gorsza, Kościół wystąpił o zmianę zagospodarowania przestrzennego tak, by móc tu wybudować nie tyle skromny kościół, ile sanktuarium!''.

W ostatnią środę w Sopocie uroczyście otwarto marinę przy molo. Był prezydent Bronisław Komorowski, prezydent Sopotu Jacek Karnowski oraz lokalni oficjele. Marinę poświęcił biskup senior Tadeusz Gocłowski. - Dobrze, że metropolita gdański wyjechał na urlop - komentowali działacze PO.

Abp Głódź jest nadal na urlopie.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75478,9930262,PO_nie_kleka_w_Gdansku.html#ixzz1RrxFEyYH

Przemek

--

"W białej księdze z rewelacji, którymi karmiono nas przez rok,
nie zostało nic.  Nie ma magnesu, nie ma helu, nie ma sztucznej mgły.

http://www.youtube.com/watch?v=HEl_8eBXmtI&NR=1

Data: 2011-07-12 08:25:11
Autor: Leprechaun
PO olała Głódzia.

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:ivgp4a$lqh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Flaszka robi się coraz bardziej opuchniety od tej gorzały. Najwyraźniej spacery po zabranym gdańszczanom parku mu nie służą.

BomBel

PO olała Głódzia.