PO wojuje z unią

Data: 2009-12-01 21:24:35
Autor: u2
PO wojuje z unią
MINISTER ZDROWIA ZNÓW WOJUJE Z UNIĄ

http://www.niezalezna.pl/blog/show/id/1970

"Moi koledzy eurodeputowani z różnych krajów pytają mnie zdziwieni,
dlaczego Polska nie chce podpisać unijnej dyrektywy "Pacjenci bez
granic". Nie umiem im nic odpowiedzieć poza wzruszeniem ramion - też się
dziwię. Tym bardziej, że 20 państw członkowskich UE już to zrobiło i
bardzo zabiega o to Szwecja, która w tym półroczu w Unii przewodzi.

Ta dyrektywa jest bardzo korzystna dla polskich pacjentów - dzięki niej
będą oni mogli leczyć się za granicą (na obszarze UE) nie tylko, jak
dotąd, w nagłych przypadkach (wypadki drogowe, zawały, udary, złamania
itd.), ale zawsze, jeśli tylko będą chcieli. Muszą tylko pokryć różnicę
między kwotą, którą zrefunduje im NFZ, a rzeczywistym kosztem leczenia.
Zapewne wiele osób chętnie by z tego skorzystało.

Ale nie skorzysta, bo minister Kopacz zaparła się niczym osioł. Nie i
nie. Co gorzej: nie, bo nie! Resort zdrowia półgębkiem mówi, że NFZ
musiałby z tego tytułu płacić ok.100 mln złotych rocznie. Zapewne tak.
Ale przecież po pierwsze - chodzi o dobro polskich pacjentów, a po
drugie budżet Narodowego Funduszu Zdrowia jest bez mała... 50 razy
większy niż owa kwota. Po co więc nieszczęsna minister kruszy kopie o
ledwie 2 proc. tego budżetu? Warto? Cóż, gdy nie wiadomo, o co chodzi,
zwykle chodzi o... pieniądze lub... o drugie dno. W tym przypadku o
jedno i o drugie.

Oto bowiem unijna dyrektywa zakłada możliwość leczenia się przez
cudzoziemców - w ramach UE - także w prywatnych lecznicach i szpitalach.
Jeżeli tak by się stało - oznaczałoby to automatycznie, że... NFZ, żeby
nie robić niezrozumiałych wyjątków, musiałby płacić również za Polaków
leczących się w Polsce, ale "prywatnie". To byłoby świetne dla polskich
pacjentów, ale nie uśmiecha się pani minister z PO. Mogłoby to kosztować
NFZ ponoć 1,5 mld złotych. Cóż, być może, choć te wyliczenia wydają się
specjalnie przesadzone. Ale i tak pani minister pacjentom będzie mówić
"NIE". Zawaliła reformę służby zdrowia, nie ma żadnego pomysłu na
finansowanie opieki zdrowotnej w Polsce, nie umie nic zaplanować, w
sprawie szczepionek zmieniała zdanie, co chwila. A teraz masz, babo,
placek - kolejna afera. I kolejna też wojna z Unią Europejską.

Skoro Pani Minister jest taka wojownicza, a w zdrowiu się nie sprawdza,
może ją Tusk rzuci na obronę narodową? To byłoby nawet logiczne:
zdrowiem zająłby się lekarz psychiatra Bogdan Klich, państwo ministrowie
podmieniliby się resortami. Cóż, może tylko psychiatra naprawi to, co
zepsuła Kopacz... "

Data: 2009-12-01 21:34:29
Autor: Prawusek
PO wojuje z unią
"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message

Zapewne wiele osób chętnie by z tego skorzystało.

Tak jak na wielu rzeczach. Ci, którzy by skorzystali to mają na leczenie bez
ubezpieczenia - ale frajerzy zapłacą za asfaltozę, która napływa do Polski
na zasadzie "wzajemnosci"...

Data: 2009-12-01 21:37:07
Autor: u2
PO wojuje z unią
Prawusek pisze:
"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message

[...]

Moim zdaniem byłaby to doskonała okazja do zreformowania ubezpieczeń
zdrowotnych. Partii aferałów nie stać na jakiekolwiek reformy.

Data: 2009-12-01 21:43:17
Autor: Prawusek
PO wojuje z unią
"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message
Prawusek pisze:
> [...]

Moim zdaniem byłaby to doskonała okazja do zreformowania ubezpieczeń
zdrowotnych. Partii aferałów nie stać na jakiekolwiek reformy.

Wszystkie partie pełne kombinatorów i parchów.
Pomyśl o Polsce i Polakach, a nie o partiach.

Data: 2009-12-01 21:52:28
Autor: u2
PO wojuje z unią
Prawusek pisze:

[...]

Znowu uogólniasz i znowu piszesz o jakichś "parchach". Dobry system
ubezpieczeń to system zdecentralizowany. Był zaczątek tego w czasie
wdrażania kas chorych. Niestety przyszedł LSD i wszystko zepsuł. Sam
Leszek Miller przyznał, że likwidacja kas chorych to była największa
porażka jego rządu.

Data: 2009-12-01 21:52:21
Autor: Piotr
PO wojuje z unią
Dnia Tue, 1 Dec 2009 21:34:29 +0100, Prawusek napisał(a):

Tak jak na wielu rzeczach. Ci, którzy by skorzystali to mają na leczenie bez
ubezpieczenia - ale frajerzy zapłacą za asfaltozę, która napływa do Polski
na zasadzie "wzajemnosci"...

Asfaltoza... :-)
Tak jakbyśmy już nie mieli wałkunozy do leczenia za frajer. Cwaniaczki
zawsze sobie poradzą kosztem innych.
Piotr

Data: 2009-12-02 14:10:10
Autor: =heÂŽsk=
PO wojuje z unią
On Tue, 01 Dec 2009 21:24:35 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

MINISTER ZDROWIA ZNÓW WOJUJE Z UNIĄ [...]

 raczej z miernoscia umyslowa elektoratu PiS.

 pisalem:
  dowcip polega na tym, ze kopacz chce zwracac koszty do  wysokosci kosztow leczenia w kraju, a nie w eksluzywnych  klinikach na rajskich wyspach. czujesz ten przekret ?
 smietanka towarzyska juz siedziala na walizkach szykujac sie  do wylotu na rivere by po 4 tygodniach opalania sie przedstawic
 rachunek za obrocenie prawego jadra w lewa strone. nfz mialby
 zwracac calosc "poniesionych" kosztow. na leczenie biedoty  w kraju juz by nie starczylo pieniedzy. tak wiec przyloz lod
 do czola i przemysl zanim wyskoczysz jak prezes z konopii.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

PO wojuje z unią