PO wywłaszczy z oszczędno¶ci 16 mln Polaków

Data: 2013-12-06 00:03:12
Autor: Mark Woydak
PO wywłaszczy z oszczędno¶ci 16 mln Polaków

Gra idzie o setki miliardów złotych!

Koalicja PO-PSL chce, aby projekt nowelizacji ustawy o OFE – będący w
istocie największą nacjonalizacją od czasu zakończenia II wojny światowej –
przeszedł przez Sejm w ekspresowym tempie. Sprawnie przeprowadzony skok na
miliardy złotych zgromadzone w OFE jest rządowi Tuska potrzebny jak tlen.
Wszystko przez potężne długi wytworzone w ciągu ostatnich 6 lat, na których
spłatę nie ma już pieniędzy.

Niestety wiele wskazuje na to, że grabież naszych oszczędności stanie się
faktem, mimo ĹĽe przed jej dokonaniem partiÄ™ Donalda Tuska i Waldemara
Pawlaka przestrzegało wielu ekspertów i instytucji. Przypomnijmy: Komisja
Nadzoru Finansowego publicznie ostrzegała, że jeśli zmiany proponowane
przez rząd Tuska wejdą w życie, to OFE zostaną przymusowo przekształcone w
agresywne fundusze akcji. Wiąże się z tym potężne ryzyko utraty całego
kapitału przy pierwszej większej bessie na rynku akcji. KNF zauważyła też,
ĹĽe efektem ubocznym umorzenia obligacji naleĹĽÄ…cych dziĹ› do OFE wraz z
zakazem kupowania nowych będzie wzrost znaczenia i udział inwestorów
zagranicznych na rynku polskich obligacji skarbowych, co wystawia cały
rynek na większe ryzyko spekulacji. Wątpliwości miał też Narodowy Bank
Polski, który zauważył, że wprowadzenie proponowanych w rządowym projekcie
zmian może łączyć się z dużym ryzykiem prawnym, a ono “powinno zostać
wzięte pod uwagę przy uchwalaniu proponowanych rozwiązań”. Najdalej poszła
jednak Prokuratoria Generalna Skarbu Państwa. Jej zdaniem rządowe zmiany w
OFE to najzwyklejsze w świecie wywłaszczenie i w tym kontekście zachodzi
obawa o konstytucyjność zmian. – “Projektowana ustawa zakłada odebranie
części własności niepaństwowej osobie prawnej i przekazanie jej na rzecz
państwowej jednostki organizacyjnej, a zatem klasyczne wywłaszczenie. (…)
Konstytucja RP dopuszcza wywłaszczenie, ale tylko pod dwoma kumulatywnymi
warunkami: celu publicznego i słusznego odszkodowania” – czytamy w
oświadczeniu Prokuratorii Generalnej. Powstaje pytanie: czy proponowane
przez rząd zmiany w OFE spełnią łączną przesłankę celu publicznego i
słusznego odszkodowania dla obywateli? Tutaj mam niestety poważne
wątpliwości.

W opinii innych ekspertów, jeśli PO i PSL poprą w Sejmie propozycję
dotyczącą odebrania członkom OFE prawa do dziedziczenia środków, które
przymusowo trafią na subkonto w ZUS, to będzie to skutkowało zaskarżeniem
ustawy do sądów polskich lub unijnych. Krzysztof Pater – były minister
polityki społecznej, członek Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego
– stwierdził, że rząd ograniczając prawa ubezpieczonych do środków
gromadzonych przez nich w II filarze złamie nie tylko konstytucję naszego
państwa, ale także przepisy unijne: “Z orzecznictwa Europejskiego Trybunału
Praw Człowieka wynika, że emerytura jest oceniana w kategorii prawa
własności. Rząd nie może więc pozbawić oszczędzających na emeryturę prawa
do dziedziczenia środków. Oznaczałoby to odebranie praw nabytych”. Z kolei
zdaniem GUS przeniesienie i umorzenie obligacji z portfeli funduszy
emerytalnych nie będzie skutkowało zmniejszeniem deficytu sektora finansów
publicznych liczonego według nowej metodologii unijnej ESA2010 (metodologia
ta wchodzi w ĹĽycie 01/09/2014).

Mimo tych wszystkich uwag i wątpliwości, ekipa Donalda Tuska nadal idzie w
zaparte. Skok na nasze pieniÄ…dze lada chwila stanie siÄ™ faktem. Z drugiej
strony jednak – trudno się temu dziwić: po okresie ciągłego zadłużania
państwa, przyszedł czas zapłaty. A jako, że PO wielokrotnie już
udowadniała, że interes zagranicznych wierzycieli jest ważniejszy od
interesu polskich obywateli, efekt musi być taki, a nie inny.

Data: 2013-12-06 09:34:25
Autor: Prinzlaff Herrlich
Dnia Fri, 6 Dec 2013 00:03:12 -0600, Mark Woydak napisał(a):

[...]

"Nie ma mowy o tym, żeby państwo sięgnęło po pieniądze, które Polacy
odkładali w OFE. To są pieniądze, które mają być w przyszłości gwarancją
dobrej emerytury. Nie ma mowy o tym, żeby te pieniądze zabrać komukolwiek" – Donald Tusk w programie "Tomasz Lis na żywo", czerwiec 2013. "Nie wolno mówić, że pieniądze przekazywane do OFE są pieniędzmi
publicznymi. Nawet, jeśli do przepływu pieniędzy - jako naszych - do OFE,
używamy środków publicznych, to w sensie prawnym są to pieniądze tych,
którzy płacą składki i dla których są one płacone" - Michał Boni 2010-12-10 PAP

Data: 2013-12-06 13:41:28
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu pi±tek, 6 grudnia 2013 16:34:25 UTC+1 użytkownik Prinzlaff Herrlich napisał:
Dnia Fri, 6 Dec 2013 00:03:12 -0600, Mark Woydak napisał(a):

> Gra idzie o setki miliardów złotych!

> istocie największ± nacjonalizacj± od czasu zakończenia II wojny ¶wiatowej -

> przeszedł przez Sejm w ekspresowym tempie. Sprawnie przeprowadzony skok na

> miliardy złotych zgromadzone w OFE jest rz±dowi Tuska potrzebny jak tlen.

> Wszystko przez potężne długi wytworzone w ci±gu ostatnich 6 lat, na których

> spłatę nie ma już pieniędzy.

"Nie ma mowy o tym, żeby państwo sięgnęło po pieni±dze, które Polacy

odkładali w OFE. To s± pieni±dze, które maj± być w przyszło¶ci gwarancj±

dobrej emerytury. Nie ma mowy o tym, żeby te pieni±dze zabrać komukolwiek" - Donald Tusk w programie "Tomasz Lis na żywo", czerwiec 2013. "Nie wolno mówić, że pieni±dze przekazywane do OFE s± pieniędzmi

publicznymi. Nawet, je¶li do przepływu pieniędzy - jako naszych - do OFE,

używamy ¶rodków publicznych, to w sensie prawnym s± to pieni±dze tych,

którzy płac± składki i dla których s± one płacone" - Michał Boni 2010-12-10 PAP

Zakamuflowany wariant cypryjski w Polsce, rz±d zabiera nasze ¶rodki na emerytury

Nie ma takiej niegodziwo¶ci, której nie popełniłby nawet najbardziej liberalny rz±d, gdy brakuje mu pieniędzy, głosi stara maksyma i wła¶nie jeste¶my ¶wiadkami wdrożenia jej w praktyce. Finanse publiczne Polski musz± być w tragicznym stanie skoro rz±d postanowił zabrać pieni±dze, które Polacy odkładali na swoje emerytury.

Przez polski sejm z szybko¶ci± błyskawicy ma przej¶ć ustawa nacjonalizuj±ca ¶rodki OFE. Wygl±da na to, że kończ± się pieni±dze i aby pozostało na wypłaty konieczna jest nacjonalizacja. To zdumiewaj±ce, ale większo¶ć Polaków nie oburza się tym oczywistym złodziejstwem. Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu doszło do bulwersuj±cego zdarzenia, gdy okazało się, że depozyty bankowe w bankach cypryjskich zostaj± opodatkowane dodatkowym podatkiem. Potem wybuchł wielki skandal i w finale kradzież zmodyfikowano tak, że przepadała nadwyżka ponad 100 tysięcy euro. W Polsce przeprowadza się wła¶nie co¶ podobnego, tylko strac± nie najbogatsi a wszyscy.

Gdy w 1999 roku wprowadzano OFE słyszeli¶my o tym, jako wielkim osi±gnięciu, dzięki któremu przyszłych emerytów czeka jesień życia pod palmami. Okazało się, że rz±dz±cy wynajęli nas jak chłopów pańszczyĽnianych monopolizuj±c rynek rzekomych funduszy emerytalnych - tak zwanych Otwartych Funduszy Emerytalnych, czyli OFE.

Teraz z perspektywy czasu widać, że był to feudalizm, bo zobowi±zano Polaków do płacenia firmom prywatnym gigantycznych pieniędzy za obracanie ich własnymi ¶rodkami. Pieni±dze OFE pojawiły się na giełdzie, gdzie pozwoliły instytucjom bankowym na pomnażanie zysków. Prawdopodobnie OFE było pomy¶lane, jako sposób wynagrodzenia banków prywatnych za rzekomo umorzone poleskie długi jeszcze z czasów komunizmu. Przy okazji na pieni±dzach Polaków pasły się rozmaite ¶rodowiska biznesowe o podejrzanej przeszło¶ci.

Gdy doszło do tego, że czas wypłacać pierwsze emerytury nagle okazało się, że rz±d sięga po zgromadzone ¶rodki. Na dodatek jest plan umorzenia obligacji skarbu państwa, do których kupowania zmuszono OFE. Oznacza to, że o ile ZUS wykonał przelew to prywatna instytucja otrzymywała od nas procent naszej pensji, zabierała nieproporcjonalnie dużo, jako koszty operacyjne i za lwi± czę¶ć ukradzionych pieniędzy oddawała nasze pieni±dze państwu kupuj±c jego obligacje.

Innymi słowy sami od siebie kupowali¶my swój własny dług, czyli zostali¶my wykorzystani jak chłopi pańszczyĽniani, tylko wmówiono nam, że odkładamy jakie¶ pieni±dze. Przecież kiedy¶ tak eksponowano możliwo¶ć dziedziczenia ¶rodków. W formularzach były nawet specjalne pozycje do wskazywania dziedzicz±cych. Gdy tylko zabrakło pieniędzy nagle okazało się, że nie s± to żadne pieni±dze odkładane na emerytury, tylko s± to pieni±dze publiczne, do których rz±d sięga, bo my jak krowy jeste¶my jego własno¶ci±, więc należy mu się prawo do większej czę¶ci tego, co zgromadzili¶my.

Bankructwo systemu emerytalnego jest nieuniknione i ta arogancka kradzież stanowi tego niezbity dowód. To, co rz±d zyskuje na tej kuriozalnej grabieży to kupienie sobie trochę czasu i poprawienie wskaĽników poprzez umorzenie, czyli ukradzenie 120 miliardów złotych odłożonych przez Polaków i zamienionych w nic nie warte obligacje.

Przyszło¶ć emerytalna Polaków jawi się wył±cznie w ciemnych barwach. Rz±d okrada nas rozmaitymi podatkami tak bardzo, że mało kogo stać na odkładanie pieniędzy na staro¶ć. Z drugiej strony okazuje się, że w każdej chwili, gdy pieniędzy będzie mniej można zmienić zasady gry i na przykład zwiększyć wiek emerytalny do 70 lat, a potem do 80 lat, żeby mieć pewno¶ć, że delikwent umrze wcze¶niej.

Rz±d pokazuje nam, że może wszystko. Arogancja władzy jest tak wielka, że nawet uchwalenie tak ważnej ustawy jak ta zakładaj±ca fundamentalne zmiany systemu emerytalnego, trwa jedynie trzy dni. Ten szokuj±cy po¶piech wskazuje na to, że kto¶ tu ma nóż na gardle. A skoro wiadomo, że każdy rz±d jest w stanie dokonać dowoln± niegodziwo¶ć, gdy brakuje mu pieniędzy, to można się spodziewać wszystkiego najgorszego z próbami ukradzenia pieniędzy znajduj±cych się na prywatnych kontach bankowych wł±cznie.

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/zakamuflowany-wariant-cypryjski-w-polsce-rzad-zabiera-nasze-srodki-emerytury?page=1

PO wywłaszczy z oszczędno¶ci 16 mln Polaków