PO złamała konstytucję i standardy Rady Europy

Data: 2013-10-14 17:28:07
Autor: u2
PO złamała konstytucję i standardy Rady Europy
PiS zapowiada „wyciągnięcie konsekwencji” po kampanii antyreferendalnej

http://wpolityce.pl/wydarzenia/64665-platforma-zlamala-konstytucje-i-standardy-rady-europy-pis-zapowiada-wyciagniecie-konsekwencji-po-kampanii-antyreferendalnej

PO prowadziła kampanię antyreferendalną, która złamała zasady konstytucji i standardy europejskie - ocenili politycy PiS po zakończeniu referendum ws. odwołania prezydent stolicy Hanny Gronkiewicz-Waltz. Będziemy wyciągać z tego konsekwencje - zapowiedział Adam Hofman.

W trakcie kampanii referendalnej politycy PO apelowali, by poparcie dla prezydent stolicy wyrazić nie biorąc udziału w referendum.

Prezes warszawskiego PiS, Mariusz Kamiński powiedział, że "zobaczyliśmy inną twarz PO (...), która przeprowadziła kampanię tak naprawdę sprzeczną z podstawowymi zasadami konstytucyjnymi".

W Warszawie doszło do sytuacji, że to referendum de facto stało się jawne. Stało się jawne z tego powodu, że sam akt udziału w tym referendum oznaczał, że osoba, która bierze udział w tym referendum jest przeciwko rządowi, przeciwko władzy

- dodał Kamiński.

Według niego "podeptano zasady konstytucyjne, standardy europejskie".

Kamiński powiedział, że zgodnie z Kodeksem praktyk referendalnych Rady Europy "podstawową zasadą, jaka musi obowiązywać w państwach europejskich przy przeprowadzaniu referendów lokalnych jest to, że władze innych szczebli, innych instancji zachowują całkowitą neutralność".

W Polsce Donald Tusk, Bronisław Komorowski podeptali tę fundamentalną zasadę, bezpośrednio ingerując i wzywając do określonych zachowań referendalnych, wzywając, żeby nie uczestniczyli mieszkańcy Warszawy w referendum

- ocenił Kamiński. Jego zdaniem kampania nawołująca by nie brać udziału w referendum miała w Warszawie, która jest miastem w dużej mierze urzędniczym, szczególne znaczenie.

Nie chodzi tylko o administrację samorządową, która tu jest tak rozbudowana przez panią Gronkiewicz-Waltz, ale również o administrację rządową, o spółki skarbu państwa, o spółki komunalne, chodzi o nauczycieli

– mówił Kamiński.

Te osoby, w sposób skuteczny, de facto zostały pozbawione możliwości swobodnego wyrażenia opinii na temat władz Warszawy. Przez sam akt udziału w referendum określiłyby się jako przeciwnicy obecnego rządu. To jest sytuacja niedopuszczalna, to są standardy, które w Polsce nie mogą obowiązywać. To są standardy, mówiąc wprost białoruskie

- stwierdził Kamiński.

Adam Hofman dodał, że PiS będzie "wyciągać z tego dalsze konsekwencje".

Bo nie można dopuścić do tego, żeby psuto w Polsce demokrację, łamano standardy Rady Europy tylko dlatego, żeby utrzymać na stanowisku koleżankę partyjną, wiceprezes Platformy Hannę Gronkiewicz-Waltz

- powiedział rzecznik PiS.

Według niego niską frekwencję w referendum osiągnięto poprzez zastraszanie, a z "referendum, które było świętem demokracji" zrobiono "referendum, w którym jawnie głosuje się: tak lub nie głosując lub zostając w domu".

Politycy PiS podziękowali wszystkim mieszkańcom Warszawy, którzy "czują się gospodarzami tego miasta" i "którzy nie dali się zastraszyć tej akcji organizowanej przez PO" za to, że "podjęli trud", zbierając podpisy pod wnioskiem referendalnym, a następnie biorąc udział w głosowaniu.

Inicjatorem akcji referendalnej w stolicy była Warszawska Wspólnota Samorządowa. Podpisy pod wnioskiem o jego przeprowadzenie zbierały też m.in. PiS i Ruch Palikota. Organizatorzy referendum zarzucali Gronkiewicz-Waltz m.in. podwyżki cen biletów, nieprzygotowanie miasta do przejęcia gospodarki odpadami od 1 lipca, źle prowadzone inwestycje i rozrost biurokracji.

Politycy PO zniechęcali do udziału w głosowaniu, licząc, że niska frekwencja uniemożliwi odwołanie Gronkiewicz-Waltz.

Sama prezydent stolicy w liście do warszawiaków apelowała, by jeśli w ich opinii w Warszawie nie dzieje się nic nadzwyczajnego, nie brali udziału w referendum. "Poczekajcie. Za rok są wybory. Wtedy będziecie mieli możliwość ocenić pełne dwie kadencje mojego urzędowania i skonfrontować to z dokonaniami i pomysłami innych kandydatów. Taki wybór będzie wyborem pozytywnym" – napisała Gronkiewicz-Waltz.

PAP, mtp9
--
http://www.youtube.com/watch?&v=_an_QfL-HJI

Data: 2013-10-14 19:17:27
Autor: xantiros
W dniu 2013-10-14 17:28, u2 pisze:
PiS zapowiada „wyciągnięcie konsekwencji” po kampanii antyreferendalnej

boli dupa, oj jak boli, strasznie boli, referendów pokazało gdzie jest PiS cały czas  - w czarnej dupie ze swoimi 26% poparcia, cały ich elektorat poszedł na referendum i dupa blada.

Data: 2013-10-14 19:24:45
Autor: u2
PO złamała konstytucję i standardy R ady Europy
W dniu 2013-10-14 19:17, xantiros pisze:
boli dupa, oj jak boli

to nie chodz do tych lazni xam ...-;)

--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2013-10-14 19:28:54
Autor: jr
Buuuu-ha-ha! Re: PO złamała konstytucję i standardy Rady Europy

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:525c0d87$0$29745$65785112news.neostrada.pl...
| PiS zapowiada „wyciągnięcie konsekwencji” po kampanii antyreferendalnej

ROTFL! - Już widzę te 'konsekwencje'! :-DDDD
Co im zrobicie matoły?! Zaskarżycie? Powtórzycie? A nie pomyślał u was nikt o tym, jaki będzie tego wynik?
Bardzo chciałbym, żeby Kaczuś wygrał te skargi i doprowadził do powtórki. Założę się, że jeszcze mniej ludzi za nim pójdzie, bo czym więcej Kaczyński sie pokazuje, tym większe poparcie ma PO.
Jak tak dalej pójdzie, HGW może spokojnie zastąpić Komorowskiego na urzędzie. Polityczny spór ze zdziecinniałym Kaczusiem to w Polsce najlepsza gwarancja popularności.

Data: 2013-10-14 19:32:06
Autor: u2
W dniu 2013-10-14 19:28, jr pisze:
Jak tak dalej pójdzie, HGW może spokojnie zastąpić Komorowskiego na urzędzie.

hi hi hi nadaje sie jako zydowa ...-;)

Data: 2013-10-14 19:49:16
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:525c2a96$0$32685$65785112news.neostrada.pl...

| hi hi hi nadaje sie jako zydowa ...-;)

Stoltzman też Żyd, a dwa razy był. Chcesz matołku HGW dla odmiany? - maszeruj z Kaczusiem na Kowno.

Data: 2013-10-14 19:51:23
Autor: u2
W dniu 2013-10-14 19:49, jr pisze:
Stoltzman też Żyd, a dwa razy był. Chcesz matołku HGW dla odmiany? - maszeruj z
Kaczusiem na Kowno.

ale kaczyus tysz zyd, synalku partyjnego kacyka ...-;)

Data: 2013-10-14 20:04:25
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:525c2f1b$0$29757$65785112news.neostrada.pl...

| ale kaczyus tysz zyd

Za głupi na Żyda. Dlaczego?
No cóż - stan wojenny w kościelnej kruchcie...

Data: 2013-10-14 20:06:48
Autor: u2
W dniu 2013-10-14 20:04, jr pisze:
Za głupi na Żyda. Dlaczego?
No cóż - stan wojenny w kościelnej kruchcie...

to podobnie jak Tusk, ktory za komuny jezdzil sobie bez przeszkod na zachod i wracal podobnie jak ty synalku partyjnego kacyka...-;)

Data: 2013-10-14 20:15:59
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:525c32b7$0$14836$65785112news.neostrada.pl...

| to podobnie jak Tusk

A to gdzieś usłyszał?

Data: 2013-10-14 22:03:35
Autor: u2
Buuuu-ha-ha! Re: PO złamała konstytucję i standardy Rady Europy
W dniu 2013-10-14 20:15, jr pisze:
  to podobnie jak Tusk

A to gdzieś usłyszał?

nigdzie, ja o tym przeczytalem synalku partyjnego kacyka ...-;)

Data: 2013-10-14 22:38:58
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:525c4e17$0$29750$65785112news.neostrada.pl...

| nigdzie, ja o tym przeczytalem synalku partyjnego kacyka ...-;)

O czym przeczytałeś alkoholiku? (pamiętasz jeszcze?)

PO złamała konstytucję i standardy Rady Europy