POLBANK 10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego

Data: 2010-05-21 01:04:34
Autor: Animka
POLBANK 10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego
10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego.
Nawet jak się z karty nie korzysta to nie można jej zwrócić, nie można jej się pozbyć. To jest chyba jakaś paranoja.
Jakiś czas temu pobierali co miesiąc 5 zł, potem podwyższyli opłatę o drugie tyle.
Czy to nie jest ździerstwo?

--
animka

Data: 2010-05-21 01:18:04
Autor: Jarek Andrzejewski
On 21 Maj, 01:04, Animka <ani...@to.nieja.wp.pl> wrote:
10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego.
Nawet jak się z karty nie korzysta to nie można jej zwrócić, nie można
jej się pozbyć. To jest chyba jakaś paranoja.

Nie wierzę, że nie można wypowiedziec umowy o kartę.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-05-21 11:58:35
Autor: Animka
POLBANK 10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego

Nie wierzę, że nie można wypowiedziec umowy o kartę.

Nie można. Wczoraj dzwoniłam do Polbanku.

--
animka

Data: 2010-05-21 03:21:18
Autor: Jarek Andrzejewski
On 21 Maj, 11:58, Animka <ani...@to.nieja.wp.pl> wrote:

> Nie wierzę, że nie można wypowiedziec umowy o kartę.

Nie można. Wczoraj dzwoniłam do Polbanku.

A nie możesz wysłać poleconym wypowiedzenia?
O ile wiem,  to obowiązkowe łączenie usługo jest klauzulą abuzywną.
Bank, owszem, może dać lepsze warunki kredytu dla klientów
korzystających z innych produktów, ale nie ma prawa nakazywać
korzystania z nich.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-05-21 10:43:11
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 21 May 2010 03:21:18 -0700, Jarek Andrzejewski napisał(a):

> Nie wierzę, że nie można wypowiedziec umowy o kartę.

Nie można. Wczoraj dzwoniłam do Polbanku.

A nie możesz wysłać poleconym wypowiedzenia? O ile wiem,  to obowiązkowe
łączenie usługo jest klauzulą abuzywną.

Jeśli nie są ze sobą powiązane. Karta do konta czy kredytu może być uznana za powiązaną.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-05-21 18:25:39
Autor: Animka
[...]

Podobno to jest taki kredyt, że karta jest do niego przypisana. Tak mi powiedział pracownik od kredytu bezpiecznego w Polbanku. Do czasu zanim tej karty kiedyś nie aktywowałam (leżała sobie w szufladzie), tak jakby karty nie było - opłaty za kartę nie było.

--
animka

Data: 2010-05-21 02:21:11
Autor: Krzysiek
[...]

Jak się z kredytu nie korzysta to się za karte nie płaci.
To jest właściwie opłata za kredyt tylko przypisana do karty
dlatego nie wiem, czy z karty można zrezygnować nie rezygnując z
kredytu.
Ten kredyt jest tak pomyślany, że korzysta się z niego korzystając z
karty, przelewy z rachunku to raczej tylko dodatkowa możliwość.

Z samej karty można korzystać bez tej opłaty  - można nią płacić,
wypłacać i żadnej dodatkowej prowizji nie ma.
Tyle, że....aby tej opłaty 10zł nie było a karta płacić trzeba
najpierw coś przelać z rachunek powiązany z ta kartą;)
Czyli nie korzystać z kredytu.

Tak dokładnie to to jest 5zł za obsługę kredytu + 5zł za obsługę
karty.
Być może można od tej drugiej opłaty jakoś uciec?

Na stronie Polbanku jest:
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania wynosi dla Kredytu
Bezpiecznego Optymalnego 22,46%. Wyliczyliśmy ją na przykładzie
jednorazowego wydatku w kwocie 8 tys. zł, spłacanego w 12 równych
ratach miesięcznych, z uwzględnieniem miesięcznej opłaty za
korzystanie z kredytu.

Poza tym płacisz tylko 10 zł na miesiąc, ale jeśli w danym miesiącu
nie korzystałeś z kredytu - nic nie płacisz

Data: 2010-05-21 12:08:48
Autor: Animka
W dniu 2010-05-21 11:21, Krzysiek pisze:

[...]

Oczywiście. Spłacić w całości i zamknąć kredyt to kłopot z głowy.

Tak dokładnie to to jest 5zł za obsługę kredytu + 5zł za obsługę
karty.

JUż od dawna nie 5 zł. tylko 10 zł. Podwyższyli sobie o drugie tyle.

Być może można od tej drugiej opłaty jakoś uciec?

Nie można. Chyba, że się spłaci i zamknie kredyt.

[...]

Pobierają sobie co m-c 10 zł (plus odsetki m-czne za kredyt) za samą kartę niezaleznie od tego czy pobieram nią pieniądze, płacę nią, czy nie korzystam z niej.

--
animka

Data: 2010-05-21 05:56:56
Autor: Krzysiek
On 21 Maj, 12:08, Animka <ani...@to.nieja.wp.pl> wrote:

JUż od dawna nie 5 zł. tylko 10 zł. Podwyższyli sobie o drugie tyle.

Na ich stronie w TOiP jest wyraźnie 5zł + 5zł, jeżeli masz 5zł + 10zł
to może reklamuj?

Pobierają sobie co m-c 10 zł (plus odsetki m-czne za kredyt) za samą
kartę niezaleznie od tego czy pobieram nią pieniądze, płacę nią, czy nie
korzystam z niej.

Tak, za to, że "korzystasz z kredytu"...

Data: 2010-05-21 18:30:47
Autor: Animka
W dniu 2010-05-21 14:56, Krzysiek pisze:
[...]

Ja nie mam 5+5 tylko od razu 10.

--
animka

Data: 2010-05-21 18:02:41
Autor: Karol
POLBANK 10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego
W dniu 2010-05-21 11:21, Krzysiek pisze:

Jak się z kredytu nie korzysta to się za karte nie płaci.

Otóż właśnie to. Plusem tego kredytu jest to, że jeżeli się z niego nie korzysta to nie płaci się żadnych opłat i prowizji np: za odnowienie na kolejny rok. Otworzyłem sobie ten kredyt jakiś czas temu w kwocie X, wpłaciłem na konto symboliczną złotówkę i tylko co 3 miesiące zmieniam hasło do logowania na stronie internetowej. Opłat zero, a poduszka finansowa (ot tak na wszelki wypadek) się może kiedyś przydać...

Karol

Data: 2010-05-21 09:33:24
Autor: Krzysiek
On 21 Maj, 18:02, Karol <KontaktNaMo...@StronieWWW.pl> wrote:
Otworzyłem sobie ten kredyt jakiś czas temu w kwocie X,
wpłaciłem na konto symboliczną złotówkę

Tej złotówki tam nie musi być.

Też kiedyś dałem sobie wcisnąć ten kredyt, nigdy z niego nie
skorzystałem, ale zdarzyło mi sie korzystać z karty do wypłat
większych kwot z bankomatów za granicą, po prostu potraktowałem tą ich
kartę do kredytu jako pre-paid i przelałem odpowiednie środki. Nigdy
żadnych opłat innych niż 10zł za wypłatę z bankomatu za granicą tam
nie miałem.

Data: 2010-05-21 18:34:48
Autor: Animka
W dniu 2010-05-21 18:02, Karol pisze:
[...]

A ja byłam taka "mundra", że nie zamknęłam tego kredytu jak wpłaciłam całość. Już miałam iść do punktu Polbanku załatwić formalności, ale mnie coś podkusiło i znowu zaczęłam korzystać.

--
animka

Data: 2010-05-21 10:20:12
Autor: MarekZ
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht4ehc$7ev$3@node1.news.atman.pl...
10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego.
Nawet jak się z karty nie korzysta to nie można jej zwrócić, nie można jej się pozbyć. To jest chyba jakaś paranoja.

A zastrzeżenie i nie zamówienie nowej co powoduje?

Data: 2010-05-21 12:00:51
Autor: Animka
W dniu 2010-05-21 10:20, MarekZ pisze:
[...]

Właśnie mi przysłali nową. Napisali, że przysyłają nową, ponieważ okres ważności tej, którą miałam do tej pory-kończy się. Przesyłkę podpisałam na poczcie. Niestety.

--
animka

Data: 2010-05-21 12:35:27
Autor: MarekZ
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht5l0s$d0o$1@node1.news.atman.pl...

A zastrzeżenie i nie zamówienie nowej co powoduje?

Właśnie mi przysłali nową. Napisali, że przysyłają nową, ponieważ okres ważności tej, którą miałam do tej pory-kończy się. Przesyłkę podpisałam na poczcie. Niestety.

Więc zastrzeż tę nową po aktywacji, nie musisz w Polbanku, możesz w Polcardzie bezpośrednio. Albo spróbuj nie aktywować, choć to zapewne niczego nie zmieni w Polbanku.

Data: 2010-05-21 18:28:42
Autor: Animka
W dniu 2010-05-21 12:35, MarekZ pisze:
[...]

Jak to zrobić ?, bo nie wiem. Zastrzec jako zaginioną? Gdzie zadzwonić czy pójść?

Albo spróbuj nie aktywować, choć to zapewne niczego
nie zmieni w Polbanku.

Pewnie nic to nie zmieni, bo ta karta jest kontynuacją poprzedniego plastiku.

--
animka

Data: 2010-05-21 20:28:10
Autor: MarekZ
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht6cus$hme$2@node1.news.atman.pl...

Więc zastrzeż tę nową po aktywacji, nie musisz w Polbanku, możesz w
Polcardzie bezpośrednio.

Jak to zrobić ?, bo nie wiem. Zastrzec jako zaginioną? Gdzie zadzwonić czy pójść?

Tak, jako zagubioną.

Numer do zastrzeżeń w Polcardzie to chyba +48 (22) 515 31 50. Po pewnym czasie Polbank "dowie się" o fakcie zastrzeżenia tej karty no i nie wiem czy to coś spowoduje, ale może na skutek tego przestanie się naliczać jedna albo obie opłaty.

Wcześniej upewnij się czy nie ma jakichś dziwnych zapisów w TOiP dotyczących wydania nowej karty w miejsce zagubionej bez potrzeby jej zamawiania.

Data: 2010-05-21 22:45:08
Autor: Animka
W dniu 2010-05-21 20:28, MarekZ pisze:

[...]

Dzięki.

Wcześniej upewnij się czy nie ma jakichś dziwnych zapisów w TOiP dotyczących
wydania nowej karty w miejsce zagubionej bez potrzeby jej zamawiania.

Pewnie wtrynią mi następną - nowiutką.

--
animka

Data: 2010-05-22 10:51:26
Autor: Radoslaw Wroclawski
Animka pisze:
[...]
Moim zdaniem nie, płacisz tylko jeśli korzystasz z kredytu, nie ma żadnej opłaty za odnowienie kredytu jak to jest w innych bankach...

--
Pozdrawiam,

Radosław Wrocławski
http://www.kredytydlafirm.biz/

Data: 2010-05-22 14:30:49
Autor: Animka
W dniu 2010-05-22 10:51, Radoslaw Wroclawski pisze:

Czy to nie jest ździerstwo?
Moim zdaniem nie, płacisz tylko jeśli korzystasz z kredytu, nie ma
żadnej opłaty za odnowienie kredytu jak to jest w innych bankach...

Jeśli z karty nie korzystam to też placę po 10 zł. m-cznie. Kredyt mam nie spłacony w całości, więc kredyt mam, ale kartą nie pobieram pieniędzy ani nią zakupów nie opłacam.

--
animka

Data: 2010-05-22 06:55:40
Autor: Krzysiek
On 22 Maj, 14:30, Animka <ani...@to.nieja.wp.pl> wrote:

Jeśli z karty nie korzystam to też placę po 10 zł. m-cznie. Kredyt mam
nie spłacony w całości, więc kredyt mam, ale kartą nie pobieram
pieniędzy ani nią zakupów nie opłacam.

Bo to jest opłata za kredyt tylko nazywają ją inaczej...

POLBANK 10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego