Data: 2009-05-16 05:20:04 | |
Autor: instytut | |
POLSKA AGENCJA MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO - faxmaili ng | |
Fax Mailing czyli natychmiastowy i bezpośredni kontakt z odbiorcą
Fax mailing (faxmarketing) umożliwia natychmiastowy i bezpośredni kontakt z odbiorcą. Koszt tej formy reklamy jest jednym z najniższych w marketingu bezpośrednim. Faks jest najlepszym narzędziem do przesyłania profesjonalnych wiadomości w dużych ilościach przy stosunkowo niewielkim koszcie: - fax jest uniwersalnym elektronicznym środkiem dla komunikacji B2B, 99% firm ma aparaty faksowe - dzięki usłudze fax mailingu istnieje możliwość wysłania do 10 000 faksów w ciągu 24h. Obecnie w Polsce ten sposób dotarcia do odbiorcy nie jest jeszcze tak popularny jak w innych krajach. W Stanach Zjednoczonych zainteresowanie mailingiem faxowym jest bardzo duże. Firmy świadczące tego typu usługi działają przez 24h, 7 dni w tygodniu oraz potrafią obsłużyć nawet 1 milion faxów w ciągu 24h. Komunikacja faksowa staje się standardem w wielu przedsiębiorstwach: - Dystrybucja (nowy produkt, zwiększenie sprzedaży, zmiana siedziby firmy). - Turystyka (promowania organizatora wycieczki, sprzedaż last minute). - Publikacje (nowe wydawnictwa, okólniki). - Unie, organizacje pozarządowe, partie polityczne, regulacyjne rady (pilna łączność, kampanie polityczne). - Bankowość i ubezpieczenia (potwierdzenie zamówienia, informacje o nowych usługach). - Telekomunikacja (wezwania, umocnienie marki, nowy produkt, sprzedaż). - Szkolenia, seminaria, kursy językowe (wysyłanie zaproszeń). Fax mailing będąc mniej kosztownym rozwiązaniem od tradycyjnej wysyłki adresowej pozwala na generowanie o wiele większego odzewu. Fax mailing, tak jak i reklama tradycyjna, ma za zadanie sprzedawać jakąś usługę lub produkt, czy też budować wizerunek, itp. Musi też mieć swój cel i na tym etapie nie różni się niczym od tradycyjnego mailingu. Ważną cechą fax mailingu jest rozmieszczenie tekstu (podstawowa zasada to duża czcionka i odpowiednie odstępy między wierszami). Należy pamiętać o tym, że dokument, który wysyłamy będzie odbiegał jakością od oryginału. Należy unikać grafiki i pastelowych kolorów oraz stosowania tła - czarno biały faks nie odda estetyki przesłanej grafiki, a cała wysyłka oprócz znaczącego wzrostu kosztów połączeń, może przynieść odwrotny efekt od zamierzonego. www.pamb.pl |
|