POMOCY- ZAKUP SZWAJCARSKIEGO AUTA W NIEMCZECH

Data: 2016-12-15 12:47:18
Autor: klabuda26@gmail.com
POMOCY- ZAKUP SZWAJCARSKIEGO AUTA W NIEMCZECH
Witajcie,

Może jest wśród Was ktoś kto będzie znał odpowiedzi na moje pytania. Mogą okazać się banalne, ale sprowadzam samochód z zagranicy po raz 1 w życiu i wciąż jest to dla mnie czarna magia.

Auto posiada szwajcarskie dokumenty, było wyprodukowane w Niemczech, jego właścicielka była zameldowana w Niemczech, niemiecki adres jest wpisany do dowodu samochodu.

Auto przyjechało na lawecie do Zielonej Góry bez odprawy celnej.

Odprawa celna w PL wydaje mi się kosztowna i skomplikowana dlatego kombinuję co i jak

Auto posiada już polskie tymczasowe ubezpieczenie, aktualny przegląd samochodu.

Wobec tego:
1. Czy mogę ponownie przejechać granicę polsko- niemiecką i wracając na teren PL samochód odprawić w Niemczech np. na granicy w Gubinie czy to musi być wyłącznie granica Niem-Szwaj?
2. Czy muszę mieć wypełnione po niemiecku dokumenty SAD i EUR-1 czy wystarczy oświadczenie sprzedającego, że samochód pochodzi z UE?
3. Czy na granicy znajduje się jakaś agencja celna, która pomaga wypełnić te cholerne dokumenty?

Będę wdzięczna za pomoc, dziękuję!

Data: 2016-12-16 01:37:20
Autor: przemek.jedrzejczak