Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   PORZADNY bagaznik na sztyce?

PORZADNY bagaznik na sztyce?

Data: 2018-05-24 12:38:14
Autor: Rowerex
PORZADNY bagaznik na sztyce?
W dniu wtorek, 22 maja 2018 14:35:23 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
Przydalby sie bagaznik zrobiony na takich samych pretach zamiast
 fotelka wtedy mozna przewozic by 22kg ladunku z zabezpieczeniem
 przed wstrzasami, co np dla produktow spozywczych ma duze
 znaczenie ;)

Ryzykujesz rozwalenie ramy - sztycę zaciskasz zaciskiem na wystającym "kominie" rury podsiodłowej i tylko w tym miejscu sztyca trzyma się ramy. Jeśli będziesz woził tak ciężki bagaż (20kg to potężna masa) przykręcony tylko do sztycy, a do tego będzie to bagaż ODSTAJĄCY DO TYŁU NA DUŻYM RAMIENIU (inaczej będziesz zahaczał o niego nogami), to PRZY BRAKU PODPARCIA do ramy będzie on pracował dodatkowo NA BOKI, co w połączeniu z dużym ramieniem da potężny moment siły skręcający sztycę i "komin" rury podsiodłowej - po wpływem skręcania, ów komin może zwyczajnie się "ukręcić", a zanim do tego dojdzie, to sztyca będzie ci się sama skręcała, wystarczy małe zachwianie na boki na rowerze, a przy nawet lekkim upadku rama może strzelić...

Chyba, że dodasz dodatkowe, dające solidne podparcie podpórki mocowane choćby do piwotów hamulca lub klasycznie gdzieś w okolicach mocowania tylnej piasty.

Ale najlepiej, by taki bagażnik był zamocowany na rurze podsiodłowej, tak jak tu już pisano - a podpórki i tak wg mnie należałoby zastosować.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-07-05 23:11:21
Autor: Yerine Ictimai
PORZADNY bagaznik na sztyce?
Rowerex <rowerex@op.pl> Wrote in message:
W dniu wtorek, 22 maja 2018 14:35:23 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
Przydalby sie bagaznik zrobiony na takich samych pretach zamiast
 fotelka wtedy mozna przewozic by 22kg ladunku z zabezpieczeniem
 przed wstrzasami, co np dla produktow spozywczych ma duze
 znaczenie ;)

Ryzykujesz rozwalenie ramy - sztycę zaciskasz zaciskiem na wystającym "kominie" rury podsiodłowej i tylko w tym miejscu sztyca trzyma się ramy. Jeśli będziesz woził tak ciężki bagaż (20kg to potężna masa) przykręcony tylko do sztycy, a do tego będzie to bagaż ODSTAJĄCY DO TYŁU NA DUŻYM RAMIENIU (inaczej będziesz zahaczał o niego nogami), to PRZY BRAKU PODPARCIA do ramy będzie on pracował dodatkowo NA BOKI, co w połączeniu z dużym ramieniem da potężny moment siły skręcający sztycę i "komin" rury podsiodłowej - po wpływem skręcania, ów komin może zwyczajnie się "ukręcić", a zanim do tego dojdzie, to sztyca będzie ci się sama skręcała, wystarczy małe zachwianie na boki na rowerze, a przy nawet lekkim upadku rama może strzelic

Wielkie dzieki za wyczerpujacy opis problemu :)


Chyba, że dodasz dodatkowe, dające solidne podparcie podpórki mocowane choćby do piwotów hamulca lub klasycznie gdzieś w okolicach mocowania tylnej piasty.

Ale jak w rowerze full suspension kiedy tylnie kolo ciagle sie
 rusza wzgledem rury podsiodlowej?

Ale najlepiej, by taki bagażnik był zamocowany na rurze podsiodłowej, tak jak tu już pisano

Ale jak w rowerze z full suspension w ktorym rura podsiodlowa jest
 krotka i na calej dlugosci zabudowana mocowaniem do ramy?
 -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

PORZADNY bagaznik na sztyce?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona