POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...

Data: 2018-10-24 18:45:48
Autor: Piotr
POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
Dyskusja na tej i dwóch innych grupach doprowadziła
mnie do wniosku, że:
- nie warto robić przewalutowania między kontami
  bankowymi bez udziału kantoru
- nie mogę korzystać z kantoru bankowego ani na
  kompie ani na smartfonie ze względu na stare
  oprogramowanie systemowe (na obu).

Stąd mam pytanie czy możecie polecić kantor internetowy,
który:
- pozwala podać konto A z jakiegoś/dowolnego banku
  w jednej walucie
- pozwala podać konto B z jakiegoś/dowolnego banku
   w walucie docelowej
- dokona przewalutowania i po przewalutowaniu przeniesie
  środki z konta A na konto B
- opłata za taką operację będzie konkurencyjna
Przyjmuję więc, że w takim kantorze nie trzeba zakładać konta/kont,
ewentualnie jeśli to jest konieczne, to przelew ze środkami po
przewalutowaniu z konta kantoru na konto klienta w banku jest
bezpłatne.

Pzdr.
Piotr

Data: 2018-10-24 21:34:53
Autor: Szymon

Czyżby? Kantory internetowe obsługuje się z poziomu www. Jeśli jesteś w stanie logować się do banku, powinieneś móc korzystać z kantoru.

[...]

Jest zazwyczaj bezpłatna, gdy kantor ma konta w banku A i B. Do tego bardzo szybka.

Przyjmuję więc, że w takim kantorze nie trzeba zakładać konta/kont,

Konto zawsze trzeba założyć. Jest darmowe, nie wymaga jakichś szczególnych operacji.

ewentualnie jeśli to jest konieczne, to przelew ze środkami po
przewalutowaniu z konta kantoru na konto klienta w banku jest
bezpłatne.

Idealnie byłoby, gdybyś podał o jakie konkretnie banki Ci chodzi. Do zagranicznych zazwyczaj operacja jest płatna, do polskich nie.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2018-10-24 21:56:55
Autor: Piotr
Użytkownik "Szymon" <atman@wp.pl> napisał w wiadomości news:pqqhj0$tg6$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zdziwię Cię jeszcze bardziej - na kompie mogłem aktywować kantor,
oczywiście z www, ale używać kantoru już nie mogę. Za stara przeglądarka,
a dla podanych odpowiednich wersji IE, FF, Chrome i Safari - za stary
system operacyjny.
IKO na smartfonie działa, ale niektore funkcje nie działają, w tym kantor -
z powodu Windows Phone.

Jest zazwyczaj bezpłatna, gdy kantor ma konta w banku A i B. Do tego bardzo szybka.
Co to znaczy, że kantor ma konta w banku A i B?

Idealnie byłoby, gdybyś podał o jakie konkretnie banki Ci chodzi. Do zagranicznych zazwyczaj operacja jest płatna, do polskich nie.
Chodzi o banki w Polsce.

Pzdr.
Piotr

Data: 2018-10-25 10:07:24
Autor: Pete
W dniu 2018-10-24 o 21:56, Piotr pisze:
[...]

Skoro IE Ci nie działa, wnioskuję że uparcie siedzisz na WinXP. Spróbuj jakąś lekką dystrybucję linuxa typu LiveCD. To powinno pomóc na starą przeglądarkę.

--
Pete

Data: 2018-10-25 12:11:18
Autor: Piotr
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:pqrti2$j7q$1node1.news.atman.pl...
Spróbuj jakąś lekką dystrybucję linuxa typu LiveCD. To powinno pomóc na starą przeglądarkę.
Może to byłoby jakieś rozwiązanie, niewygodne, bo z koniecznością
ściągania systemu z płytki zawsze wtedy gdy chciałbym skorzystać z kantoru,
ale lepsze takie niż żadne.
Czy znasz adres, z ktorego mógłbym ściągnąć (a następnie wypalić sobie
płytkę) coś najprostszego, co pozwalałoby używać dysku twardego z danymi
i łączyć się z Internetem przy pomocy WiFi (tak normalnie działam).
Komputer jest stary, 32-bitowy.

Pzdr.
Piotr

Data: 2018-10-25 13:20:35
Autor: Piotr

Użytkownik "Piotr" <Piotr@Piotr.com.pl> napisał w wiadomości news:5bd196c6$0$520$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Znalazłem starą płytkę z Ubuntu 11, system mogę z niej zbootwać, ale nie
widzi dysku twardego na laptopie. Z połączeniem z WiFi też jest kłopot
pomimo prawidłowego podania nazwy sieci i hasła.

Pzdr.
Piotr

Data: 2018-10-25 13:41:20
Autor: Piotr

Użytkownik "Piotr" <Piotr@Piotr.com.pl> napisał w wiadomości news:5bd1a703$0$514$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dodam jeszcze, że z tej płytki kiedyś bootowalem Ubuntu na komputerze
stacjonarnym i dyski twarde byly widoczne.
Zostawię to jednak, bo zaraz ktoś napisze, że nie ta grupa i będzie miał
rację.

Pzdr.
Piotr

Data: 2018-10-29 18:09:10
Autor: xbartx
On 10/25/18 1:41 PM, Piotr wrote:

[...]

To nic nie zmieni. Pamiętaj, że teraz prawie wszystko wymaga już SSL (https) a ta dystrybucja jest za stara aby obsłużyć najnowsze protokoły. Używaj coś z tego co podał Ci Pete albo poszukaj w google jakiegoś porównania lekki dystrybucji LiveCD. Zainstaluje sobie jakaś na pendrive i z niej korzystaj. Ma to niewątpliwie bardzo ważna dla Ciebie zaletę, że będzie po prostu bezpieczny przy korzystaniu z internetu i to nie tylko przy korzystaniu z kantoru czy tam banku ale z każdej innej strony do której się logujesz. Osobiście z XP i telefonu Windows Mobile nic ważnego bym raczej nie robił aby nie kusić losu ;)

Xenocide

Data: 2018-10-26 09:49:58
Autor: Pete
W dniu 2018-10-25 o 12:11, Piotr pisze:
[...]

Slax:
https://www.slax.org/

Knoppix:
http://www.knoppix.net/

Slitaz:
http://slitaz.org/

--
Pete

Data: 2018-10-26 10:06:04
Autor: Piotr
POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:pquguj$gn3$1node2.news.atman.pl...
Slax:
https://www.slax.org/

Knoppix:
http://www.knoppix.net/

Slitaz:
http://slitaz.org/

Dzięki.

Pzdr.
Piotr

Data: 2018-10-25 11:02:44
Autor: Piotr Gałka
POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
W dniu 2018-10-24 o 21:56, Piotr pisze:
Co to znaczy, że kantor ma konta w banku A i B?

Kantor ma swoje konta w wielu bankach.
Ty przelewasz mu z twojego konta na jego w banku A, on Ci przelewa ze swojego konta w banku B na Twoje w banku B.
Kantory korzystają z tego, że przelewy wewnątrzbankowe są szybkie i darmowe.
P.G.

Data: 2018-12-28 08:59:47
Autor: Budzik
[...]

Hmm... komp nie majacy problemów z takimi sprawami kosztuje powiedzmy 200-300zł...
Czyzbys chciał zawracac kijem wisłe?

Sam pracuje bardzo wygodnie na kompie z procesorem z 2006 roku...

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2018-10-25 02:19:31
Autor: Dawid Rutkowski
POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
Nie ma co się oszukiwać, że znajdziesz kantor, gdzie nie będziesz musiał zakładać "konta" czy też taki, który za Ciebie przeleje sam do siebie środki na wymianę (musiałbyś mu udostępnić login i hasło do Twojego banku - w sumie od 20 grudnia taka możliwość będzie już wymagana przez prawo, ale póki co regulaminy banków tego zakazują).

Pierwszym pytaniem jest,w którym banku masz obecnie konto.
Jeśli jest to bank, który posiada funkcjonalność kantoru (santander, mBąk, ing, alior/t-mobile - oraz może i inne, te, które podałem, to te, które mam i znam) to najprostszą - ale niekoniecznie najkorzystniejszą - metodą jest wykorzystanie tej funkcji i założenie sobie również kont walutowych.
Ale może to nie być korzystne - mogą być forsze kursy albo płatne konta walutowe.

Drugim pytanie jest, co masz zamiar zrobić z dewizami - trzymać w polskim banku, wypłacić w gotówce, przelać za granicę, wydawać kartą walutową?

Tak czy siak poleciłbym kantor aliora: https://kantor.aliorbank.pl
Trochę się różni od innych, bo tak jakby udaje osobny bank - i nawet tak można z niego korzystać, jedyną wadą jest brak możliwości uzyskania debetówki do konta w PLN - ale poza tym można robić z i do niego przelewy (również wynagrodzenia) i wszystko jest za darmo.
Jeśli masz konto w aliorze albo w t-mobile, to wystarczy, że kantor sobie aktywujesz - będzie miał jednak osobny ST (spokojnie powinien chodzić w starszych przeglądarkach - mi działa bez problemu w FF 45.8.0 - a nawet wydaje się, że działa w FF 4.0!), osobny login (adres e-mail) i osobne hasło.
Jeśli nie masz konta w aliorze to też niewielki problem - konto zakładasz w 100% przez net, umowę podpisuje się przelewem - a potem te środki możesz sobie zwrócić albo wymieniać na waluty.

A dalej masz już jak w "normalnym banku" - zakładasz konto w PLN oraz w walutach, jakich potrzebujesz i wymieniasz zleceniami - a kursy naprawdę są dobre - np. teraz dla euro:
skup 4,2969 sprzedaż 4,3251 - czyli spread 0,0282.
Można też napisać w poczcie wewnętrznej, że chce się wymienić więcej i zmniejszą spread jeszcze o 20%.

Wymienione EUR, USD i GBP można wypłacić w kasie w oddziale aliora (choć najpierw sprawdź, czy dane oddział ma kasę, bo ostatnio sporo polikwidowali).
Wymienione sumy można przelać za darmo w opcji SHA, czyli przelew euro jest za darmo do banków w obszarze SEPA, zaś dla pozostałych walut alior rezygnuje ze swoich opłat - co zwykle daje darmowy przelew do banku w PL, ale przy zagranicznych mogą coś pobrać bank pośredniczące i docelowy - z tym nigdy nic nie wiadomo, choć to też ma się zmienić.

Można też za darmo dostać karty walutowe do kont w EUR, USD i GBP - tylko trzeba pamiętać, żeby płacić w walucie EUR tylko kartą do konta w EUR, w walucie GBP tylko kartą do konta w GBP, zaś w USD i pozostałych walutach (oprócz PLN) tylko kartą do konta w USD - zaś w PlN tymi kartami nigdy nie płacić.

No i na koniec możesz sobie wymienione waluty trzymać na koncie w kantorze - zaletą jest to, że jest to bank i jako taki środki podlegają gwarancjom BFG do 100k euro.
Inne kantory też mają konta w bankach - ale tam może być taki problem jak z rachunkami powierniczymi w SK Bank - okazało się, że kasa wpłacana przez klientów nie była kassą klientów, tylko dewelopera - i każdy deweloper dostał tylko 100k euro. Tak samo w innym banku kasa jest własnością kantoru - a w kantorze aliora jest zawsze Twoja.

Data: 2018-10-25 03:23:28
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 października 2018 11:19:34 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Jeśli masz konto w aliorze albo w t-mobile, to wystarczy, że kantor sobie aktywujesz

Jak to zrobić?
Man dostęp do konta tmobile córki i z ciekawości wlazłem przed chwila w ich system transakcyjny i nie znalazłem takiej opcji a konsultantka z ichniego chatu tez nie pomogła.

Data: 2018-10-25 03:35:42
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 25 października 2018 12:23:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Man dostęp do konta tmobile córki i z ciekawości wlazłem przed chwila w ich system transakcyjny i nie znalazłem takiej opcji a konsultantka z ichniego chatu tez nie pomogła.

Pisałem przecież, że kantor udaje "osobny bank" i ma się tam inny ST, inny login i inne hasło - a bycie zarejestrowanym w "dużym" aliorze albo w t-mobile jedynie pozwala uniknąć weryfikacji.
Czyli wchodzi na https://kantor.aliorbank.pl i w prawym górnym rogu masz przycisk "rejestracja" - i dalej już jedziesz jak kierują.
Trudniejsze to niż w mBąku czy żabie - ale warto, bo więcej korzyści.

Data: 2018-10-25 03:50:21
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 października 2018 12:35:43 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

[...]

A czyli rejestracja w kolejnej instytucji weryfikowana pewnie przelewem. Myślałem ze coś w ST tmobile można aktywować a tak to trzeba sobie odpuścić nawiazywanie znajomości z aliorem.

Data: 2018-10-25 04:11:15
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 25 października 2018 12:50:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

A czyli rejestracja w kolejnej instytucji weryfikowana pewnie przelewem. Myślałem ze coś w ST tmobile można aktywować a tak to trzeba sobie odpuścić nawiazywanie znajomości z aliorem.

Jeśli jest się już klientem aliora/t-mobile, to rejestracja jest uproszczona - nie trzeba wideoweryfikować dowodu (choć to jest jakaś nowość, jak ja zakłądałem to wystarczył przelew - choć dowód też zeskanowali, jak wezwali mnie do oddziału na podpisane FACTA) ani robić przelewu - jedynie aktywować sobie dostęp do ST kantoru.
Tak to zrobili, że kantor ma osobny ST - ale numer klienta i cała jego kartoteka pozostają te same.
Nie pytaj mnie, czemu tak zrobili - może było łatwiej, w końcu byli z tym pierwsi. Przelewy miedzy "dużym" aliorem/t-mobile a kantorem chodzą w czasie rzeczywistym - i podobno nawet walutowe są zawsze darmowe i nie zmniejszają licznika w kantorze.

Data: 2018-10-25 04:17:35
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 października 2018 13:11:16 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
Nie pytaj mnie, czemu tak zrobili - może było łatwiej, w końcu byli z tym pierwsi. Przelewy miedzy "dużym" aliorem/t-mobile a kantorem chodzą w czasie rzeczywistym - i podobno nawet walutowe są zawsze darmowe i nie zmniejszają licznika w kantorze.

Z ciekawości wlazłem na alior kantor rejestracja i była wybór "uproszczona- dla obecnych klientów alior banku" Login z tmobile nie działał więc przeszedłem do wersji "nieuproszczonej" a tam podanie pełnych danych i kolejny krok i prośba o przelew weryfikacyjny. Na tym etapie się zatrzymałem i nie sprawdzałem dalej

Data: 2018-10-25 05:01:41
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 25 października 2018 13:17:37 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

[...]

O, to ciekawe - nie potwierdzę tego, bo po pierwsze mam już IKA, po drugie nie mam aliora/t-mobile, a po trzecie sytuacja podobna do opisywanej przez Piotra z kantorem PKO - sam kantor mi działa w starym FF bez problemów, ale rejestracja już nie - po kliknięciu pusta strona 8O

A podawałeś jako login z t-mobile numer CIF czy może jakiś alias?

W gruncie rzeczy sam mogę wprowadzać w błąd, podając to, co pamiętam, gdy sam IKA zakładałem przed urlopem w 2016 - np. nie jestem na 100% pewien, że t-mobile (czyli dawny sync - a był to "inny bank") też wystarcza. I nie znalazłem też opisu rejestracji na stronie  IKA - pewnie jest po kliknięciu w "rejestracja", czego przeczytać nie mogę. Do tego wydaje się, że od tamtego czasu wprowadzili jakąś wideoweryfikację dowodu - a inaczej pewnie trzeba latać do oddziału.

Sprawdziłbyś, czy wystarczy przelew weryfikacyjny, czy jeszcze coś z dowodem będzie. IKA naprawdę warto mieć, nawet nie lubiąc aliora.

Data: 2018-10-25 05:14:32
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 października 2018 14:01:42 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

A podawałeś jako login z t-mobile numer CIF czy może jakiś alias?

Ten nr do logowania w ST tmobile. 8 cyfrowy + email i nr telefonu chcieli. Wszystkie 3 pozycje wpisałem i wszystkie 3 poswietliły się na czerwono jako niepoprawne
https://wnioski.aliorbank.pl/directcreditsystem-frontend-account-application/cms/?partnerID=KNT

Sprawdziłbyś, czy wystarczy przelew weryfikacyjny, czy jeszcze coś z dowodem będzie.

Doszedłem do etapu gdy poprosili o podanie nr konta z jakiego przelew weryfikacyjny zrobię dalej nie właziłem.
Wcześniej dane osobowe trzeba było podać nr do datę ważności DO i adresy

IKA naprawdę warto mieć, nawet nie lubiąc aliora.

Wlazłem z ciekawości, ciśnienia na posiadanie IKA nie mam, tym bardziej do konta córki. 3 czy 4 razy w roku jak wyjeżdżam za granice to place debetówką do swojego ROR i jakoś nie zauważyłem żeby mnie to strasznie drogo kosztowało. Zakupy na aliexpres opłacam  w pln przez Payu a tam kursy tez przyzwoite

Data: 2018-10-25 12:13:03
Autor: Piotr
POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości news:6a349768-f486-4a3d-a52c-fa12c6dc1a5bgooglegroups.com...
[...]
Tak samo w innym banku kasa jest własnością kantoru
- a w kantorze aliora jest zawsze Twoja.
Dzięki za te wszystkie informacje. Muszę się nad tym
zastanowić. Ale to ostatnie zdanie mnie przekonuje.

Pzdr.
Piotr

Data: 2018-10-25 13:18:16
Autor: radekp@konto.pl
POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
Thu, 25 Oct 2018 02:19:31 -0700 (PDT), w
<6a349768-f486-4a3d-a52c-fa12c6dc1a5b@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

Tak samo w innym banku kasa jest własnością kantoru - a w kantorze aliora jest zawsze Twoja.

Tak jak w każdym banku czy kantorze nie ma tam Twojej kasy -- masz tylko
roszczenie o jej wypłatę :)

Data: 2018-10-25 13:34:16
Autor: Liwiusz
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

Tak samo w innym banku kasa jest własnością kantoru - a w kantorze aliora jest zawsze Twoja.

Tak jak w każdym banku czy kantorze nie ma tam Twojej kasy -- masz tylko
roszczenie o jej wypłatę :)

Różnica jednak jest - w Aliorze masz roszczenie o wypłatę do banku, w kantorze masz roszczenie o wypłatę do kantoru, a ten ma roszczenie o wypłatę do banku.

Pomijając pośrednika, to różnica jest jeszcze w gwarancjach.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-25 13:51:39
Autor: radekp@konto.pl
POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
Thu, 25 Oct 2018 13:34:16 +0200, w <pqs9nq$v6q$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Pomijając pośrednika, to różnica jest jeszcze w gwarancjach.

Tu racje, ale Pekao nie może upaść :)

POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...