"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem , by przeżyć" :- /

Data: 2010-02-22 23:34:19
Autor: Antenka
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem , by przeżyć" :- /
Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć
==========================
Siarczysty mróz przenika do głębi. Ale zdesperowanych ludzi nic nie
przeraża. Przegrzebuj± kamienne odpady, wyci±gaj±c rękoma kawałki
węgla. Na nieczynn± hałdę w Piekarach ¦laskich wygoniła ich nędza.
Worek węgla sprzedaj± na targowisku za 15 czy 20 zł. Tak zarabiaj±.

To naprawdę dzieje się w samym ¶rodku Europy. W czasach, gdy w wielu
domach jest internet, telewizja cyfrowa, a niemal każdy ma telefon
komórkowy. Przyjeżdżaj±c na tę star± hałdę trudno uwierzyć w te
zdobycze cywilizacji.

Tu ludzie żyj± wci±ż jak w ¶redniowieczu, a to kopalniane wysypisko to
ich ziemia obiecana. I drż± ze strachu, że niebawem hałda zniknie i
zostanie zamieniona w nowoczesn± autostradę. - Co wtedy? Z czego
będziemy żyć? - pytaj±.

W¶ród zbieraczy jest Piotr Białobrzeski (53 l.), były górnik z kopalni
Andaluzja w Piekarach ¦l±skich. Tylko on zgodził się opowiedzieć o
tym, co się dzieje na hałdzie. - Przychodzę tu, bo chcę ogrzać swój
dom. A rodzinie zapewnić godne życie - tłumaczy pan Piotr. Od siedmiu
lat jest na emeryturze, pod ziemi± przepracował 25 lat swego życia.
Dom ogrzewa węglem z hałdy.

- Jestem tu co dwa, trzy dni. Wła¶nie na tyle starcza mi pełny worek
węgla. Mieszkam w Brzezinach, to kawałek drogi st±d. Piechot± ponad
godzinę. Ale to nic, od długiej i ciężkiej drogi ważniejsza jest
rodzina - mówi były górnik. Pan Piotr utrzymuje z emerytury żonę Różę,
córkę Izabelę oraz ich najcenniejszy skarb: 6-letniego wnuczka
Kamilka.

- Po opłaceniu rachunków i kupieniu niezbędnych produktów do życia
zostaj± grosze. W życiu trzeba kombinować, więc przychodzę na hałdę -
opowiada. Białobrzeski zna tu na hałdzie wszystkich. Przychodzi ich
tutaj 80 osób. Pracuj± od rana do zmierzchu. Pełen worek węgla to
pięć, sze¶ć godzin dłubaniny. Można do niego uzbierać nawet 50 kg.
Potem trzeba go jeszcze przetransportować do domu albo do kupca.

Jedni worki nosz± na plecach, inni na rowerach albo wózkach. Najwięcej
szczę¶cia maj± zbieracze, kiedy po worki na hałdę przyjeżdża samochód,
który potem rozwozi węgiel po targowiskach. Jedno jest w
Siemianowicach ¦l±skich. Od handlarza za towar mog± dostać od 15 zł do
20 zł.

- W Piekarach ¦l±skich jest duże bezrobocie. Staramy się zrozumieć
krzywdę każdego z osobna. Należy pamiętać, że hałda to niebezpieczne
miejsce. Pełno tu ciężkiego sprzętu. Chwila nieuwagi i może zdarzyć
się tragedia. Co jaki¶ czas wysyłamy tu patrole. Policjanci w
większo¶ci przypadków daj± tylko pouczenia, a zbieraczy traktuj± po
ludzku - tłumaczy nam Piotr Budzyń, aspirant sztabowy z Komendy
Miejskiej Policji w Piekarach ¦l±skich.

- Wiemy, że to upodlenie. Ale co robić, takie życie - powtarzaj± ci,
których żywi hałda. Najgorsze jest to, że wkrótce zbieracze mog±
stracić nawet to marne Ľródło utrzymania. Postępuj±ca w Piekarach
¦l±skich budowa autostrady A1 sprawi, że hałda zniknie raz na zawsze.

http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,11920434,wiadomosc.html

Żenada.
"By żyło się lepiej mnie i moim klesiom" - Szaman RP.

Antenka

"Polska tonie w morzu długów, czas uciekać koniec cudów(PO)!" - A.

Data: 2010-02-23 12:05:53
Autor: -he®sk-
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem , by przeżyć" :- /
On Mon, 22 Feb 2010 23:34:19 -0800 (PST), Antenka
<sweet.blue_eyes@wp.pl> wrote:

Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć [...]

 dlaczego im nie pomozesz ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-23 11:12:41
Autor: Antenka
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za wę glem, by przeżyć" :- /

 dlaczego im nie pomozesz ?

Dlaczego, dlaczego... Bo musiałabym posun±ć się do radykalnych
rozwi±zań, o których nie mogę tutaj pisać. :-X

Data: 2010-02-24 13:00:04
Autor: -he®sk-
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem , by przeżyć" :- /
On Tue, 23 Feb 2010 11:12:41 -0800 (PST), Antenka
<sweet.blue_eyes@wp.pl> wrote:

>  dlaczego im nie pomozesz ?

Dlaczego, dlaczego... Bo musiałabym posun±ć się do radykalnych
rozwi±zań, o których nie mogę tutaj pisać. :-X

 chlopie, wez i posun sie ;o)))
 "no jak, pomozecie?"
Antenka

"Polska tonie w morzu długów, czas uciekać koniec cudów (PO)!" - A.

 na szczescie mamy wybudowane 3 mln mieszkan i jeden peron ;o)))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-23 13:47:14
Autor: Neko
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć" :- /
Użytkownik "-heRsk-" <wc?bigbrednie@interia.pl> napisał

dlaczego im nie pomozesz ?

A skad wiesz ze nie pomaga?

A ja bym zapytal inaczej: gdzie te cuda Tuska i jego blaznów z PO ?
Chyba ze te hałdy to sa wlasnie obiecane cuda.

Jaki premier taki kraj.

Data: 2010-02-23 14:00:01
Autor: -he®sk-
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem , by przeżyć" :- /
On Tue, 23 Feb 2010 13:47:14 +0100, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>
wrote:

Użytkownik "-heRsk-" <wc?bigbrednie@interia.pl> napisał
> dlaczego im nie pomozesz ?
A skad wiesz ze nie pomaga?

 a skad wiesz, ze pomaga ?

A ja bym zapytal inaczej: gdzie te cuda Tuska i jego blaznów z PO ?

 chodzi ci o tge 3 mln mieszkan ?
Chyba ze te hałdy to sa wlasnie obiecane cuda.

 byles kiedykolwiek na dolnym slasku ?

Jaki premier taki kraj.

 cale szczescie, ze premierem nie jest kaczynski ;o)))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-23 14:04:48
Autor: Neko
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć" :- /
Użytkownik "-heRsk-" <wc?bigbrednie@interia.pl> napisał w

chodzi ci o tge 3 mln mieszkan ?

Nie wiem co tam ten Slonce Peru obiecywał. Pewnie
i mieszkania tez naobiecywał.

byles kiedykolwiek na dolnym slasku ?

Mieszkam na Slasku. Chcesz jeszcze o tym porozmawiac ?

 cale szczescie, ze premierem nie jest kaczynski ;o)))

Jeszcze wieksze nieszczescie, ze zostal nim ten specjalista
od cudow, te Slonce Peru. Wnuk dziadka z Wehrmachtu :)))

PS. Gdy spotyka sie Tuska, to nalezy mu salutowac: HEIL HITLER ? :)

Data: 2010-02-23 12:26:30
Autor: Jadrys
===========================

[...]

"I to jest Polaka wła¶nie".. Szkoda tylko że Hans, Stefan, Hesk  czy wreszcie pan prezydent L. Kaczyński nie chc± tego przyjmować do wiadomo¶ci :-( . Aż mi się niedobrze robiło gdy słuchałem noworocznego orędzia naszego prezydenta :-( .

Pozdrawiam :-)

Data: 2010-02-23 13:45:38
Autor: Neko
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć" :- /
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał

[...]

Szkoda ze Tusk, ktory obiecywal raj na ziemi nic nie robi tylko
wozi dupe po Polsce obiecujac kolejne "cuda"

Data: 2010-02-23 17:10:25
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-23 13:45, Neko pisze:
[...]

No ale jak rz±d zaczyna co¶ robić to Polacy tylko na tym trac±.

Data: 2010-02-24 13:00:02
Autor: -he®sk-
On Tue, 23 Feb 2010 17:10:25 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

No ale jak rz±d zaczyna co¶ robić to Polacy tylko na tym trac±.

 co twoim zdaniem powinien robic rzad?  to, ze poddac sie do dymisji i by narod w sprawiedliwych
 wyborach wybral lewice to wiem ;)))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-25 21:52:10
Autor: Jadrys
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebią za w ęglem, by przeżyć" :- /
W dniu 2010-02-24 13:00, -he®sk- pisze:
On Tue, 23 Feb 2010 17:10:25 +0100, Jadrys<Che@yahoo.com>  wrote:

No ale jak rząd zaczyna coś robić to Polacy tylko na tym tracą.

  co twoim zdaniem powinien robic rzad?
  to, ze poddac sie do dymisji i by narod w sprawiedliwych
  wyborach wybral lewice to wiem ;)))

Rządzić, wreszcie zacząć rządzić.. mądrze i sprawiedliwie a nie tylko gadać i obiecywać.

Data: 2010-02-26 13:16:17
Autor: -he®sk-
On Thu, 25 Feb 2010 21:52:10 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

>   to, ze poddac sie do dymisji i by narod w sprawiedliwych
>   wyborach wybral lewice to wiem ;)))

Rz±dzić, wreszcie zacz±ć rz±dzić..

 w koncu zdecyduj czego chcesz. patrz 1-wszy wiersz.

m±drze i sprawiedliwie a nie tylko gadać i obiecywać.

 a ty bedziesz czekac az ci manna spadnie w menazke ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-26 17:13:20
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-26 13:16, -he®sk- pisze:
[...]

"MÄ…drze i sprawiedliwie"

mądrze i sprawiedliwie a nie tylko gadać i obiecywać.

  a ty bedziesz czekac az ci manna spadnie w menazke ?

Gdy się nie czują na siłach żeby rządzić mądrze i sprawiedliwie ti niech się podadzą do dymisji.

Data: 2010-02-23 14:00:01
Autor: -he®sk-
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem , by przeżyć" :- /
On Tue, 23 Feb 2010 12:26:30 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:
 [...]

"I to jest Polaka wła¶nie".. Szkoda tylko że Hans, Stefan, Hesk
czy wreszcie pan prezydent L. Kaczyński

 nie jest to szacowne grono ale niech tam.
nie chc± tego przyjmować do wiadomo¶ci :-( .

 mylisz to co pisze o czasach komuny z sytuacja na slasku,
 a wlasciwie na dolnym slasku. niestety polski wegiel to  mnostwo zerujacych na pracy gornikow spolek nomenklaturowych.
 czas recznych robotek sie skonczyl, wegla na rynku jest
 nadmiar, a gornicy (duza czesc) za swoje odprawy kupila
 drogie auta albo po prostu przejadla.
Aż mi się niedobrze robiło gdy słuchałem noworocznego orędzia naszego prezydenta :-( .

 balsam na dusze skolatana leje ci jedynie przemowienie
 kogos z lewicy ;o)))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-23 17:09:04
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-23 14:00, -he®sk- pisze:
On Tue, 23 Feb 2010 12:26:30 +0100, Jadrys<Che@yahoo.com>  wrote:
  [...]

"I to jest Polaka właśnie".. Szkoda tylko że Hans, Stefan, Hesk
czy wreszcie pan prezydent L. Kaczyński

  nie jest to szacowne grono ale niech tam.

nie chcą tego przyjmować do wiadomości :-( .

[...]

No i są wg. heska winni całej biedy.. są nimi sami górnicy.

Aż mi się niedobrze robiło gdy słuchałem noworocznego
orędzia naszego prezydenta :-( .

  balsam na dusze skolatana leje ci jedynie przemowienie
  kogos z lewicy ;o)))

Ktoś mówiący o biedzie, nędzy znacznej części społeczeństwa. I niech wreszcie powie że nędzarzy z nich zrobiła ta tzw. demokracja.

Data: 2010-02-24 13:00:02
Autor: -he®sk-
On Tue, 23 Feb 2010 17:09:04 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

> [...]
>   czas recznych robotek sie skonczyl, wegla na rynku jest
>   nadmiar, a gornicy (duza czesc) za swoje odprawy kupila

No i s± wg. heska winni całej biedy.. s± nimi sami górnicy.

 coz, z logika myslenia u ciebie nie jest najlepiej ;o))

>   kogos z lewicy ;o)))

Kto¶ mówi±cy o biedzie, nędzy znacznej czę¶ci społeczeństwa.

 jasne. taki stajacy w obronie klasy robotniczej...

I niech wreszcie powie że nędzarzy z nich zrobiła ta tzw. demokracja.

 aaaa, to "Solidarnosc" zadra ci na tylku ;o).
 nedzarzy z nich zrobilo wychowanie w prl.
 nie nauczylo zaradnosci. "wladza wie lepiej",
 "partia kontroluje,rzad rzadzi" i inne prl-owskie
 duperele zrobily w umyslach ludzi sieczke.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-25 21:53:13
Autor: Jadrys
[...]

To jest tylko twoja nieobiektywna ocena mojego opisu faktĂłw.

[...]

Niekoniecznie, - taki stajÄ…cy w obronie ludzi biednych.. ZwĹ‚aszcza tych ktĂłrych uczyniono  nÄ™dzarzami  i niewolnikami u tzw. zagranicznego kapitaĹ‚u.

[...]

Jedyną zadrą dla mnie są wiecznie nienażarte kapitalistyczne świńskie ryje. Tacy co to żrą więcej niż potrzebują podczas gdy inni zaciskają pasa.

Data: 2010-02-26 13:16:17
Autor: -he®sk-
On Thu, 25 Feb 2010 21:53:13 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

> [...]
>   nie nauczylo zaradnosci. "wladza wie lepiej",
>   "partia kontroluje,rzad rzadzi" i inne prl-owskie
>   duperele zrobily w umyslach ludzi sieczke.

Jedyn± zadr± dla mnie s± wiecznie nienażarte kapitalistyczne ¶wińskie ryje.

 jakbym czytal archiwa Trybuny Ludu i Zolnierza Wolnosci.
 ten sam jezyk, styl i nienawisc, ze samemu sie nie potrafi.

Tacy co to żr± więcej niż potrzebuj± podczas gdy inni zaciskaj± pasa.

 a wiesz dlaczego tak jest? kombinuj...
 tylko nie dziel nie swojego.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-26 17:14:38
Autor: Jadrys
[...]

Czego się nie potrafi. Myślisz ze dla kapitalistycznych wiecznie nienażartych ryjów pieniądze leżą na ulicy? Nie oni je muszą wydrzeć innym.. A nie każdy ma predyspozycje do żerowania na innych.

Tacy co to żrą więcej niż potrzebują podczas gdy inni zaciskają pasa.

  a wiesz dlaczego tak jest? kombinuj...
  tylko nie dziel nie swojego.

Zachowanie tych kapitalistycznych nienaĹĽartych ryjĂłw jest irracjonalne..  Nie do pojÄ™cia dla uczciwych ludzi.

Data: 2010-02-23 14:36:10
Autor: cirrus
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć" :- /
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci news:hm0e1c$j64$1news.onet.pl...
[...]

Szerokiej drogi, zawsze paru kretynow mniej.

--
stevep

Data: 2010-02-25 23:42:20
Autor: Antenka
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za wę glem, by przeżyć" :- /

Szerokiej drogi, zawsze paru kretynow mniej.<

To hasło możesz skierować do swoich krętaczy, POpierdziuchów! Banda
złodziei i aferzystów! Ja zostaję i nigdzie się nie wybieram, za to
twoja POpiedzielona szajka tylko patrzeć jak da nogę, zabieraj±c ze
sob± łupy!

Data: 2010-02-26 11:31:15
Autor: cirrus
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć" :- /
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5cdfee85-a371-467d-9f0a-b446aedc83a7t41g2000yqt.googlegroups.com...

Odczep się rzepie.

--
stevep

Data: 2010-02-27 00:06:40
Autor: Antenka
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za wę glem, by przeżyć" :- /
Odczep się rzepie.<

- odezwał się psi ogon wiernego POpierdziuchowego pieska, czyli
burczymuchy we własnej osobie! :D

Data: 2010-02-27 09:24:30
Autor: cirrus
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć" :- /
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:35e07e8d-cf77-4717-a745-df6d9a0d535eu9g2000yqb.googlegroups.com...

Eee, sama to wymy¶liła¶?

--
stevep

Data: 2010-02-27 04:38:16
Autor: Antenka
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za wę glem, by przeżyć" :- /
Eee, sama to wymy¶liła¶?

Co za głupie pytanie...

Tak!!! Zawsze wszystko jest mojego autorstwa, a co za tym idzie
wybornej, wręcz przedniej jako¶ci...Mam talent!

Antenka -"multitalent"

P.s. I żeby tylko jeden...multum, multum talentów! :-P

Data: 2010-02-28 00:34:07
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-27 13:38, Antenka pisze:
[...]

Dla biednego Stefka to jest nie do pojęcia ;-) ..  On tylko potrafi wklejać. :-D

Data: 2010-02-28 08:35:28
Autor: cirrus
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć" :- /
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci news:hmca5a$69c$1news.onet.pl...
[...]

Zdecydowanie, jestem pod wrażeniem waszych "talentów".

--
stevep

Data: 2010-02-28 14:05:23
Autor: Antenka
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za wę glem, by przeżyć" :- /

Zdecydowanie, jestem pod wra eniem waszych "talent w". <

Nie zazdro¶ć, bo ci żółć pęknie. Chociaż raz się przyznałe¶ do swojego
beztalencia :D

Antenka

Data: 2010-03-01 12:09:48
Autor: cirrus
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć" :- /
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:eda12765-2da1-40be-b26c-da9169e8279bg11g2000yqe.googlegroups.com...
Zdecydowanie, jestem pod wra eniem waszych "talent w". <
Nie zazdro¶ć, bo ci żółć pęknie. Chociaż raz się przyznałe¶ do swojego
beztalencia :D
Antenka

Zdecydowanie się przyznaje, gdybym miał jak ty talent kretynki to bym sie powiesił.

--
stevep

Data: 2010-03-01 10:33:48
Autor: Antenka
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za wę glem, by przeżyć" :- /
Zdecydowanie się przyznaje, gdybym miał jak ty talent kretynki to bym sie powiesił.<

Cirrusie - głupusie znów niczego nie zrozumiałe¶. Będzie
drukowanymi :

JESTE¦  W  GORSZEJ  SYTUACJI,   PONIEWAŻ  BEZTALENCIE NIE POSIADA ANI
ODROBINY  JAKIEGOKOLWIEK TALENTU - KAPITO?

OK, JEDZIEMY DALEJ.

PYTAM  WIĘC, CO  JESZCZE ROBISZ  W  ¦WIECIE  ŻYWYCH?
TERAZ  MOŻESZ  SOBIE  PRZYGOTOWAĆ  SZNUR  ALBO  NA  DRZEWO
ORANGUTANIE!

Ciemna maso...uffff  :- ((

Antenka

Data: 2010-03-02 08:44:07
Autor: cirrus
"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem, by przeżyć" :- /
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:eca577a0-2cff-4ae6-934a-719ac17ae831d27g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Nie drzyj ryja kretynko- gło¶niej to nie znaczy mniej glupio.

--
stevep

"POpirdziuchowski raj" - "Ludzie grzebi± za węglem , by przeżyć" :- /