POsluchajcie co powiedzial profesjonalista

Data: 2019-08-29 13:14:17
Autor: sczygiel
POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
https://youtu.be/Gme30YafmGY

No i badz tu madry.

Pas awaryjny, korytarz zycia, pobocze.

Jak widac nie ma jednej metody i jak sie czlowiek nie zachowa poprawnie w danym miejscu to go po prostu  zjebia.

I teraz pytanie: Czy w przepisach PORD jest zdefiniowane zachowanie na wypadek korka powypadkowego i dojazdu sluzb czy jest to narazie tylko konwencja oddolna?

Data: 2019-08-29 22:30:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Hello Sczygiel,

Thursday, August 29, 2019, 10:14:17 PM, you wrote:

https://youtu.be/Gme30YafmGY

Do tej pory chcieli nam zrobić San Escobar. Ty chcesz San Bernadino?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-30 06:44:02
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 29 sierpnia 2019 15:30:27 UTC-5 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Hello Sczygiel,

Thursday, August 29, 2019, 10:14:17 PM, you wrote:

> https://youtu.be/Gme30YafmGY

Do tej pory chcieli nam zrobić San Escobar. Ty chcesz San Bernadino?

Skad taki przeskok myslowy.

Chcialem zwrocic uwage ze aktualna wykladnia jest po prostu bajzlem I przytemperowac niektore wypowiedzi w oparciu o to ze nie tylko bajzel ale i fakt ze w roznych miejscach robi sie to inaczej.

Data: 2019-08-29 23:28:13
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e9930232-9788-475c-86b3-b6647e2e7ae6@googlegroups.com...

[...]

Ale to jest USA.
Tam sporo rzeczy jest inaczej -  np. jak widac awaryjny pas jest przy srodku.

I teraz pytanie:
Czy w przepisach PORD jest zdefiniowane zachowanie na wypadek korka powypadkowego i dojazdu sluzb czy jest to narazie tylko konwencja oddolna?

Ponoc cos maja wlasnie wprowadzic, ale to pewnie w kolejnej kadencji.

J.

Data: 2019-08-30 06:45:18
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 29 sierpnia 2019 16:30:48 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Ale to jest USA.
Tam sporo rzeczy jest inaczej -  np. jak widac awaryjny pas jest przy srodku.

Nie jest. Jakims cudem karetka stwierdzila ze im tak wygodniej. Awaryjny jest jak u nas, po prawej. I to zazwyczaj duzo szerszy.

> [...]

Ponoc cos maja wlasnie wprowadzic, ale to pewnie w kolejnej kadencji.

A u niemca jest to skodyfikowane?

Data: 2019-09-01 09:27:32
Autor: przemek.jedrzejczak
POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Data: 2019-09-01 19:08:10
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
W dniu 2019-09-01 o 18:27, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
https://youtu.be/WfiLITNZudE
To po co im ten pas awaryjny?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2019-09-03 08:07:16
Autor: sczygiel
On 2019-09-01 19:08, Pawel "O'Pajak" wrote:
> To po co im ten pas awaryjny?

Do awarii???

To czemu nie wykorzystac jako korytarz zycia?

Serio, ciekawi mnie wyjasnienie dlaczego wymyslono dodatkowy sposob zamiast wykorzystac to co jest.

Zeby bylo kompatybilnie z miejscami gdzie pasa awaryjnego nie ma? Ekspresowka czy jakies arterie miejskie?

Data: 2019-09-03 11:40:39
Autor: przemek.jedrzejczak
POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
-- Serio, ciekawi mnie wyjasnienie dlaczego wymyslono dodatkowy sposob zamiast wykorzystac to co jest. Nie zawsze jest pas awaryjny jest dostępny. Mosty, tunele, przebudowy dróg tam wszędzie trzeba by tworzyć wyjątki więc zdecydowano się na jednolite rozwiązanie. To działa i nasze posło-matolki choćby myślały 1000 lat nie są w stanie wymyślić nic lepszego. Copy Paste gamonie i przestańcie się ośmieszać ;-)

Data: 2019-09-03 11:54:01
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 3 września 2019 13:40:41 UTC-5 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
[...]

No szczegolnie jak jest robota drogowa i jeden pas z wahadlem.
Tunele, od biedy. Tyle ze jakby wszyscy sie do lewej ustawili to w tunelu masz to co w korytarzu zycia. Tyle samo miejsca. Jedyna roznica ze ci ze skrajnego prawego w tunelu dojezdzaja tyle ile sie da do tego na lewym pasie.

Nie przemawia do mnie to wyjasnienie.
Poprosze cos sensowniejszego.

Data: 2019-09-03 20:31:08
Autor: xyz
W dniu 03.09.2019 o 17:07, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Ja bym to tłumaczył tak:
Pas awaryjny zostawiamy dla służb, wszyscy stoją na swoich pasach, korek ma kilka km i nie widać co jest z przodu. W środku korka na pasie awaryjnym stoi auto które uległo awarii zanim jeszcze korek się stworzył. Sam korek też nie wiedział czy jest wypadek czy co więc wszyscy stali jak się zatrzymali licząc ze za chwilę będzie lepiej.
Jedzie karetka i straż pasem awaryjnym i nagle muszą się zatrzymać bo ktoś stoi na pasie awaryjnym...
To co w filmiku ADAC jest pokazane jest chyba najlepsze bo i awaria zostaje na pasie awaryjnym a i pomoc ma jak dojechać.
No chyba że ktoś postanowi zawrócić, ale o tym już było setki razy...

--
-- - xyz

Data: 2019-09-03 11:41:28
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 3 września 2019 13:31:09 UTC-5 użytkownik xyz napisał:
> [...]
Pas awaryjny zostawiamy dla służb, wszyscy stoją na swoich pasach, korek ma kilka km i nie widać co jest z przodu. W środku korka na pasie awaryjnym stoi auto które uległo awarii zanim jeszcze korek się stworzył.

Latwiej zeby te 5-7 samochodow zrobilo miejsce wokol tego uszkodzonego na awaryjnym niz cudowac z dodatkowym pasem.

[...]

IMHO najlepsze to po prostu jak wszyscy zjada do lewej krawedzi swojego pasa.
Wtedy bez problemu mozna zrobic objazd tego uszkodzonego wspomnianego wyzej..

Mniej zamieszania. Bo latwiej zeby tych 5-7 sie ogarnelo niz prawie wszyscy w calym korku...

Data: 2019-09-03 23:28:22
Autor: Shrek
[...]

To jedno, ale IMHO nie przede wszystkim:

1 - IMHO szerzej - ci z lewej zjadą do lewej, ci z prawej na awaryjny - wyjdzie cały prawy + metr lewego. Pas główny jest na ogół szerszy więc finalnie wyjdzie jakieś 2 m szerzej - dla wozu bojowego to już ma znaczenie. Można szybciej jak masz większy zapas.

2 - widoczność - tiry lądują generalnie na awaryjnym i zasłaniają to co kierowcę uprzywilejowanego mniej interesuje - czyli krajobraz a nie drogę.

3 - na awaryjnym może coś stać, może kawałka nie być.

4 - ludzie odruchowo zjeżdzają raczej do krawędzi. A więc do krawędzi awaryjnego - patrz punkt 1.

5 - to co napisałeś. Procedury są fajniejsze, jak są ogólne i nie trzeba się nad nimi zastanawiać - ta działa na autostradzie, krajowce, powiatowej i w mieście. A nawet w sąsiednim kraju;)

6 - skoro służby tak chcą, to zróbmy im dobrze. A raczej chcą, bo jakby im ktoś kampanie społeczną robił przeciw nim to by protestowali.

7 - jako motocyklista powiem ci, że środkiem lepiej;)

--
Shrek

Data: 2019-09-04 10:06:03
Autor: SW3
POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Przeważnie są nie więcej niż 2 pasy a wtedy
8 - Łatwiej jest dojechać na styk do krawędzi (zwykle bariery) niż do innych samochodów (które są nieregularne) Po za tym jeśli oba pasy zjeżdżają na jedną stronę to pozostawiony odstęp między samochodami na pasach się marnuje, jeśli rozjeżdżają się na boki to pozostałe miejsce nawet jeśli nieregularne, jest do wykorzystania przez służby
9 - Jeżeli 2 pasy zjadą na tą samą stronę i staną szczelnie to w samochodzie stojącym między barierką a innym samochodem nie da się otworzyć żadnych drzwi - trochę niekomfortowa sytuacja

--
SW3
-- --

Data: 2019-09-03 23:54:55
Autor: kk
On 2019-09-01 19:08, Pawel "O'Pajak" wrote:
[...]

Korytarz robią pojazdy sprawne.

Data: 2019-09-04 17:02:36
Autor: T.
On 2019-09-01 19:08, Pawel "O'Pajak" wrote:
[...]

Wyobrać sobie sytuację - auto się psuje, stoi na awaryjnym pasie. A jednocześnie gdzieś z przodu jest wypadek. No i jedzie karetka i natyka się na zepsutego szkuta, którego trudno ominąć... Blisko lewej krawędzi daje większą gwarancję, że się płynnie przejedzie.
To chyba dlatego, ale głowy nie dam.
T.

Data: 2019-09-04 09:05:12
Autor: sczygiel
W dniu środa, 4 września 2019 10:02:41 UTC-5 użytkownik T. napisał:

> Wyobrać sobie sytuację - auto się psuje, stoi na awaryjnym pasie. A jednocześnie gdzieś z przodu jest wypadek. No i jedzie karetka i natyka się na zepsutego szkuta, którego trudno ominąć... Blisko lewej krawędzi daje większą gwarancję, że się płynnie przejedzie.
> [...]

Pisalem juz wyzej, nie ma problemu aby karetka ominela jak wszyscy dojada do lewej krawedzi pasa, a tam gdzie stoi popsutek 5-7 dojezdza do tych na lewym pasie.

I moze rozwine. Nie kontestowal bym tego gdyby nie filmik w inicjalnym poscie.
Jakims cudem inna sluzba ma inne zdanie na temat tego co jej pasuje.

Dlatego pytam aby wyrobic sobie zdanie czy europejski sposob jest jakkolwiek lepszy czy to po prostu kwestia konwencji i dorabianie jakiejs ideologii nie ma sensu.

POsluchajcie co powiedzial profesjonalista