PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?

Data: 2010-10-21 11:55:03
Autor: Rafal VFR
PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?
Witam
Za starych pionierskich czasów, kiedy 45 mm skoku widelca niektóry tylko    się śniło była firma PPK - Polska zresztą.
Ja do dziś mam ich piastę. Zrobię foto jutro. Łożyska maszynowe. I właśnie naszło mnie, że chcę ją rozebrać. Niby obstawiłem jak ale za bardzo nie drgnęło a niszczyć nie chcę.
Ktoś pamięta może ich konstrukcje. A może jakiś PDF ?
Ja nic nie wygooglowałem ... a szkoda.
Pzdr
Rafał VFR

Data: 2010-10-21 13:20:06
Autor: kml

Użytkownik "Rafal VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:i9p2ln$hb3$1sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Piasty rozbiera się w znakomitej większości tak samo. Popatrz na PDF DT etc. to bedziesz miał rozeznanie w temacie. BTW: pamiętam te firmę i ich mostki :) Oni nie mieli w ofercie takie polskiego monstera up side down?

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-21 17:22:47
Autor: Wojtek M.
PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?
To była tylko jedna sztuka, Paweł wycofał się z projektu.
Natomiast palce w górę kto pamięta "carbonowa" ramę Pawła i na bazie jakiej ramy została ulepiona? :)

:) Oni nie mieli w ofercie takie polskiego monstera up side down?

Data: 2010-10-21 18:01:57
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek M." <djmorda@tenbit.pl> napisał w wiadomości news:i9pls6$sq4$1news.agh.edu.pl...
To była tylko jedna sztuka, Paweł wycofał się z projektu.
Natomiast palce w górę kto pamięta "carbonowa" ramę Pawła i na bazie jakiej ramy została ulepiona? :)

Kutwa! POD TEKSTEM, ODPISUJ POD TEKSTEM! Niestety ramy nie kojarze, tylko magnusa ze sweet spotem pamiętam z tamtego okresu :)

Data: 2010-10-21 19:20:28
Autor: Wojtek M.
[...]

Poprawię się :)
Robił próby z okładaniem mieleckich ram aluminiowych płatami włókna węglowego. Wyglądało to tragicznie, dużo w sumie ważyło... no ale on był pierwszy :)

Data: 2010-10-21 19:21:26
Autor: kml
Wojtek M. wrote:
[...]

Cholera nie pamiętam tego :( Może jakieś foto Ci zostało co.... :)

Data: 2010-10-21 19:28:42
Autor: Wojtek M.
[...]

Kuknij u "miśka". Pamiętasz serwis na Szlaku? O ile oczywiście jesteś z Krakowa. Teraz Marcin i Michał od dawna są osobno. Michał ma sklep na Długiej w bramie i kiedyś widziałem album z archiwalnymi zdjęciami. Podjadę może jakoś w przyszłym tygodniu, jak znajdę u niego to Ci zeskanuję i wyslę.
Pozdrawiam

Data: 2010-10-21 20:17:57
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek M." <djmorda@tenbit.pl> napisał w wiadomości news:i9pt8a$uno$1news.agh.edu.pl...
[...]

Jam jest urodzony w Warszawie :) Gdyby kiedyś Ci się chciało zrobić fote focie to byłbym ogromnie wdzięczny - mam straszny sentyment do takich rzeczy :)

Data: 2010-10-21 22:14:45
Autor: Wojtek M.
PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?
Jam jest urodzony w Warszawie :) Gdyby kiedyś Ci się chciało zrobić fote focie to byłbym ogromnie wdzięczny - mam straszny sentyment do takich rzeczy :)

Luzik, znajdę chwilkę to podbiję do miśka

Data: 2010-10-21 21:03:58
Autor: Rafał VFR
[...]

No ja miałem nawet piastę: alu-karbon-alu.
Ale kolor mi nie podszedl więc sprzedałem. Teraz może i żałuje no ale kto wtedy myślał o historii.

Rafal VFR
GG 85456
http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/

Data: 2010-10-21 13:37:31
Autor: PeJot
PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie c zęści ?
W dniu 2010-10-21 11:55, Rafal VFR pisze:
Witam
Za starych pionierskich czasĂłw, kiedy 45 mm skoku widelca niektĂłry tylko
[...]

Piasty na łożyskach maszynowych zbudowane są dosyć typowo, co najwyżej podczas montażu czasem użyty może być klej cyjanoakrylowy. XX lat temu takie cuda były w Polsce nieznane. Stawiam raczej na zapieczone/zardzewiałe osie. To trzeba skutecznie potraktować prasą, a nie młotkiem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-10-21 17:20:34
Autor: Wojtek M.
PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?
hah ze łzą w oku wspominam wynalazki Pawła Kurasia :)
pamięta ktoś jaki wystrugał amortyzator półkowy? Widziałem mostek na allegro w zeszły roku

Data: 2010-10-22 14:01:48
Autor: Rafal VFR
PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?
Oto foty - jeśli ktoś tu jeszcze zajrzy ....
Robione telefonem w pomieszczeniu - więc jakość nie powala  :-)
http://picasaweb.google.com/Kukusijuz/PPK#

Pzdr
Rafał

Data: 2010-10-22 14:08:45
Autor: Rafal VFR
PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?
Dodam jeszcze, że pierwotnie piasta miała taką czerwonawą barwę - jak widać jeszcze na boku piasty. Ponieważ mi się nie podobało spolerowałem ją jeszcze przez zapleceniem koła. Niestety korków, które są widoczne z boku (niejako wciśnięte na oś) nie udało się spolerować - ale podobało mi się takie zestawienie - wypolerowana piasta z delikatnym czerwonawym akcentem. Po zapleceniu koła i włożeniu do roweru coś się jednak stało. Zaciśnięty zacisk powodował, że koło nie chciało się kręcić. Całość została odesłana do producenta, który mimo wady nie chciał naprawić - bo     została spolerowana. Ale w końcu wszystko dobrze się skończyło. Otrzymałem koło ale korki ..... zostały wymienione na srebrny mat, żeby było pod kolor :-) No  i tak już zostało. Piasta działa nieprzerwanie przez 11 - 12 lat. W sumie nawet płynnie. Wydaje mi się, że do sukcesu potrzeba zdjąć owe korki ale - no właśnie jak - czy one są tylko na wcisk ?
Pzdr
Rafał
Ps. oczywiście próbowałem odkręcić lub wyjąć. Wszystko jednak wymaga takiej siły, która może spowodować ślady - a ponieważ niszczyć nie chce a i potrzeby nie ma więc na razie teoretyzuje. Ale to silniejsze ode mnie i wiem, że prędzej czy później rozbiorę ;-(

Data: 2010-10-22 17:23:44
Autor: PeJot
W dniu 2010-10-22 14:08, Rafal VFR pisze:

[...]

Dosyć typowe w piastach na łożyskach maszynowych.

> Wydaje mi się, że do sukcesu
potrzeba zdjąć owe korki ale - no właśnie jak - czy one są tylko na wcisk ?

Najczęściej tak, choć czasem może być gdzieś ukryta jakaś śruba "robaczkowa", prostopadle do osi. A może i był użyty klej montażowy, wówczas trzeba podgrzać do ~150 stopni, np. opalarką.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?