PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?

Data: 2010-10-22 14:01:48
Autor: Rafal VFR
PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?
Oto foty - jeśli ktoś tu jeszcze zajrzy ....
Robione telefonem w pomieszczeniu - więc jakość nie powala  :-)
http://picasaweb.google.com/Kukusijuz/PPK#

Pzdr
Rafał

Data: 2010-10-22 14:08:45
Autor: Rafal VFR
PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?
Dodam jeszcze, że pierwotnie piasta miała taką czerwonawą barwę - jak widać jeszcze na boku piasty. Ponieważ mi się nie podobało spolerowałem ją jeszcze przez zapleceniem koła. Niestety korków, które są widoczne z boku (niejako wciśnięte na oś) nie udało się spolerować - ale podobało mi się takie zestawienie - wypolerowana piasta z delikatnym czerwonawym akcentem. Po zapleceniu koła i włożeniu do roweru coś się jednak stało. Zaciśnięty zacisk powodował, że koło nie chciało się kręcić. Całość została odesłana do producenta, który mimo wady nie chciał naprawić - bo     została spolerowana. Ale w końcu wszystko dobrze się skończyło. Otrzymałem koło ale korki ..... zostały wymienione na srebrny mat, żeby było pod kolor :-) No  i tak już zostało. Piasta działa nieprzerwanie przez 11 - 12 lat. W sumie nawet płynnie. Wydaje mi się, że do sukcesu potrzeba zdjąć owe korki ale - no właśnie jak - czy one są tylko na wcisk ?
Pzdr
Rafał
Ps. oczywiście próbowałem odkręcić lub wyjąć. Wszystko jednak wymaga takiej siły, która może spowodować ślady - a ponieważ niszczyć nie chce a i potrzeby nie ma więc na razie teoretyzuje. Ale to silniejsze ode mnie i wiem, że prędzej czy później rozbiorę ;-(

Data: 2010-10-22 17:23:44
Autor: PeJot
W dniu 2010-10-22 14:08, Rafal VFR pisze:

[...]

Dosyć typowe w piastach na łożyskach maszynowych.

> Wydaje mi się, że do sukcesu
potrzeba zdjąć owe korki ale - no właśnie jak - czy one są tylko na wcisk ?

Najczęściej tak, choć czasem może być gdzieś ukryta jakaś śruba "robaczkowa", prostopadle do osi. A może i był użyty klej montażowy, wówczas trzeba podgrzać do ~150 stopni, np. opalarką.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

PPK - czy ktoś pamięta jeszcze takie części ?