=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"

Data: 2009-04-30 05:52:30
Autor: info
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
W imieniu grupy PROJEKTFILM mam ogromną przyjemność poinformować, że:
1-go maja w trakcie maratonu filmowego
prapremierowy pokaz najnowszego filmu pod tytułem
"INSTRUKTOR - nowa droga"
To prawdopodobnie pierwsza ekranizacja kursu instruktorskiego.
Dziękujemy Maćkowi Curzydło za umożliwienie nam uczestniczenia w
trakcie kursu z kamerami.
zapraszamy Maraton Filmów Nurkowych -www.maratonfilmowy.com

PROJEKTFILM

Data: 2009-04-30 15:03:49
Autor: Darek Mroz
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
W imieniu grupy PROJEKTFILM mam ogromną przyjemność poinformować, że:

POdaj linki pls

DM

Data: 2009-04-30 15:08:56
Autor: Rafi
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
Data: 2009-04-30 17:31:10
Autor: Darek Mroz
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
Data: 2009-04-30 17:22:29
Autor: Sharm Diver
info@projektfilm.pl wrote:
[...]

Czy to będzie film propagandowy jak wnioskuję z tytułu?

Jakie aspekty życia/ pracy instruktora będą pokazane?

"Świetlana Droga ku doskonałości w sprzedawaniu plastików" ?

Data: 2009-05-04 06:38:05
Autor: info
On 30 Kwi, 17:22, Sharm Diver <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
i...@projektfilm.pl wrote:
> [...]

Jakie aspekty życia/ pracy instruktora będą pokazane?

"Świetlana Droga ku doskonałości w sprzedawaniu plastików" ?

Nasz film obala mitologizacje kursów instruktorskich
To dokument pokazujący jak wygląda w rzeczywistości  kurs
instruktorski. Przez cały okres kursu nasze kamery podglądały
wykłady, zajęcia basenowe i wody otwarte ( sporo zdjęć podwodnych).
Pracowały trzy kamery a uczestnicy kursu oraz  Maciek Curzydło
opowiadają o swoich odczuciach  i o przebiegu całego kursu. ( kurs
opowiedziany jest dość dokładnie)
Film kończy się egzaminem którego elementy również można zobaczyć
prowadzonym przez niezależnego egzaminatora.
Kursy instruktorskie przedstawiane są często jako mityczne i
nieosiągalne .
My ten mit obalamy
Każdy nurek który myśli o swoim rozwoju ma prawo wiedzieć jak kurs
instruktorski wygląda. Bez upiększania mitologizowania. Czyste fakty
nie mity.
Ten film to pokazuje.

Dawid
www.projektfilm.pl

Data: 2009-05-04 16:25:20
Autor: Sharm Diver
i...@projektfilm.pl wrote:
[...]

Dziękuję, ale Kursy Instruktorskie "przedstawiane jako mityczne i nieosiągalne" ?
One są bardzo ŁATWO osiągalne ... :(

Przecież o to chodzi iż zostać instruktorem w pewnych organizacjach jest śmiesznie łatwo.

Chociażby aby długo nie szukać wątek z tego i poprzedniego tygodnia "Nigdy nie nurkowałeś? Nie szkodzi - uzyskaj najwyższe uprawnienia w PADI w ciągu tygodnia"

W Wielkiej Brytanii był program dla bezrobotnych -  "od zera do bohatera" Osoby bez pracy szkolono od stopnia "0" - nigdy wcześniej nie nurkowali do instruktora. Program upadł ze względu na śmiesznie niskie zarobki oraz fatalne warunki pracy instruktorów.

W Sharm bezrobotnych z kursu instruktorskiego PADI przyjmowała (może dalej to robi) baza Colona. Szwedzcy bezrobotni po błyskawicznym doprowadzeniu do stopnia Divemastera, instruktora PADI pracowali w tej bazie za darmo (ich pensję przez pół roku wypłacało państwo Szwedzkie). Potem ich wywalano i brano następnych.
Oczywiście baza "kasowała/kasuje"  całkiem niezłe pieniążki od klientów za "najwyższą jakość i profesjonalizm kadry"

A może byście wybrali się z kamerą np. do Hurghady (tanie bilety) i nakręcili ciąg dalszy Waszego filmu jak wygląda "nowa droga życia".
Nakręcilibyście "Staff - house", zapytali o ilość nurkowań dziennie, ilość dni wolnych (ostatnio jak pytałem kolegę z jednego z polskich centrów w Sharm "wysokiej jakości" (to nie żart - tak jest te centrum określane) to pracował DWA MIESIĄCE bez przerwy nurkując po 10 razy dziennie (tzw. Intro).
Pokażcie strzykawki po narkotykach walające się w okolicach zamieszkałych przez "Staff"...
Zapytajcie o choroby które trapią amatorów "lekkiej pracy w klapkach i szortach" (z reklamy PADI namawiającej do zostania instruktorem)
Pokażcie ludzi którzy po roku pracy ledwo mają pieniądze aby kupić bilet do kraju (ale nie wszyscy - niektórym trzeba pomagać finansowo - było na tej liście)

Excellent opportunity for Divemasters

This job is for Divemasters with a list of more than 100 dives and who are English speaking.

We will offer free accommodation and 3 meal, basic salary 400 usd /month.

1 day off per week. 6 month min.
I need hard worker

Data: 2009-05-04 09:04:14
Autor: info
On 4 Maj, 16:25, Sharm Diver <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
i...@projektfilm.pl wrote:

> [...]

are English speaking.

We will offer free accommodation and 3 meal, basic salary 400 usd /month.

I need hard worker- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -
Sugerujesz, kombinujesz i oceniasz ludzi którzy brali udział w
filmowanym przez nas kursie jako złych nurków a nawet porównujesz ich
do jakiś narkomanów z sharmu. Dlaczego? Znasz ich?
Jakie masz do tego podstawy by tych ludzi obrażać?
Konkrety proszę.
Widziałeś nasz film?
Ja  filmowałem dobrych nurków z wieloletnim stażem  którzy przyjechali
do Krakena poszerzyć swoją wiedzę.
Każdy z nich z dnia na dzień zmieniał się z nurka w nauczyciela
nurkowania.
Na tym polega nowa droga
Widziałem wykłady prowadzone przez wiele godzin na naprawdę wysokim
światowym poziomie .  Mam to na nagrane
A ty podajesz historyjki o narkomanach , nurkach którzy się stoczyli
mimo że dostali szanse. Ale każdy ma prawo wyboru. Do naszego filmu
tych klimatów nie mieszaj.
Co do innych  organizacji poza PADI.
Filmowałem nurków z innych organizacji (30% składu kursantów tego
kursu nie było  z PADI)
Oni właśnie wybrali Kraken jako miejsce dalszego kształcenia.
Co ma do tego twoja historyjka o sharmie i  narkomanach?
Nie ten wątek!!!!

Każdy nurek w pewnym momencie zastanawia się nad dalszym rozwojem i
nasz film pokazuje jedną z możliwości. Bez tajemnic.
Kto jak kończy swoją karierę nurkową to jego prywatny problem.

Naszą stronę znasz podaj proszę swoją. Może chciałbyś udzielić
wypowiedzi do kamery?

Dawid
www.projektfilm.pl

Data: 2009-05-04 18:27:02
Autor: Sharm Diver
i...@projektfilm.pl wrote:
[...]

Proszę nie wkładać mi w usta słów których nie powiedziałem (napisałem :) )
Trzeba było od razu napisać iż chodzi o film reklamowy pewnej bazy a nie pokazanie prawdy o tym zawodzie (również tej przykrej).
Rozumiem iż w reklamowym filmie tego nie pokażecie.
Czy film był wzorowany na reklamie proszku do prania?
Czy też zupek w proszku które są najlepsze i najzdrowsze pod słońcem?

A jak inni oceniają to co napisałem?

Data: 2009-05-04 09:54:21
Autor: gmarucha
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"

A jak inni oceniają to co napisałem?

IMO - oni nakręcili film, bo mieli taką ochotę/zlecenie. Chcesz, to go
obejrzyj. Jeśli chcesz, to go oceń/skomentuj (PO WCZEŚNIEJSZYM
OBEJRZENIU). Ale nie oceniaj go nawet nie oglądając.  Oczywiście, jak
widać, można to zrobić. Ale ocenianie filmu, którego się nigdy nie
widziało, nie świadczy (IMO) najlepiej o oceniającym.
Masz pomysł na inny film? Nakręć go. Wtedy inni go obejrzą, jeśli będą
chcieli. Jeśli będą mieli ochotę, to skomentują (mam nadzieję, że po
jego obejrzeniu). Ale nie czepiaj się kogoś innego, że nie nakręcił
filmu który TOBIE chodzi po głowie.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-05 13:08:08
Autor: Kraken Zakrzówek
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
Cóż Dawid jest filmowcem i dla niego wszystko jest łatwe. Dzięki Dawid za
odmitologizowanie kursów instruktorskich ale jak wszystko na tym świecie
kursy PADI są łatwe dla dobrych dobrze przygotowanych nurków i trudne lub za
trudne dla tych słabych.
Tu chciałbym skupić się na innym aspekcie kursów instruktorskich. Ponieważ
wielu instruktorów jest instruktorami paru federacji (sam byłem instruktorem
CMAS a jestem instruktorem PADI i TDI i może się jeszcze gdzieś z crossuję).
Dlaczego nurkowie działają w paru federacjach? Ponieważ tego oczekują ich
klienci czyli nurkowie. Dlatego, że można się czegoś nowego nauczyć od nowo
poznanych osób. Dlatego, że różne federacje różnie zestopniowując kursy dają
możliwość wyboru ścieżki szkolenia która dla danego nurka będzie lepsza.
Jeżeli można lub dobrze jest być instruktorem paru federacji to którą wybrać
na początek? W tym wypadku chcę polecić kurs instruktorski PADI dla osób
które myślą o zrobieniu kursu instruktorskiego.
Po pierwsze zarówno kurs jak i program przygotowawczy jest tak ułożony aby
kurs instruktorski w PADI był w stanie zrobić każdy dobry nurek niezależnie
od federacji z jakiej się wywodzi. Czy ma divemastera czy P3 czy I Lokowską
to może zacząć się przygotowywać do kursu instruktorskiego PADI.
Po drugie uważam, że kurs instruktorski w PADI ma najlepiej opracowaną
metodykę i materiały szkoleniowe jeżeli chodzi o kursy instruktorów
nurkowania dowolnej federacji. A metodyka szkolenia to jest to, co
potrzebuje młody stażem instruktor.
Po trzecie jako instruktor PADI bez problemu zrobicie crossa do innej
federacji. Na przykład do SSI cross dla instruktorów PADI jeden weekend i
kosztuje 1000 zł. Jeżeli jesteście już instruktorami innej federacji to
niestety cross do PADI będzie trwał minimum 6 dni a najczęściej sporo
dłużej.
Jeżeli masz już wyższy stopień dowolnej organizacji lub jesteś w trakcie
takiego szkolenia to zapraszam. Napisz do mnie maila to napiszę ci jak
najlepiej przygotować się do kursu instruktorskiego zarówno od strony
teoretycznej jak i praktycznej.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło
Zakrzówek Kraken
601 823 005
kraken@kraken.pl
www.kraken.pl

Data: 2009-05-06 23:32:34
Autor: m.d.grzesiukWYTNIJTO
[...]

mam do Pana pytanie Panie Macieju: jaką trzeba mieć efektywność, żeby wyszkolić
ponad 1000 instruktorów PADI? ile trwa podstawowy kurs instruktorski i ilu
instruktorów nurkowania może szkolić na raz jeden CD, żeby  szkolenie takie
nosiło jeszcze znamiona szkolenia a nie produkcji?

Marcin D. Grzesiuk

Data: 2009-05-07 09:58:31
Autor: Darek Mroz
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
instruktorów nurkowania może szkolić na raz jeden CD, żeby  szkolenie takie
nosiło jeszcze znamiona szkolenia a nie produkcji?

Aby przyśpieszyć produkcję zamawia się film o szkoleniu i można zamiast się męczyć tylko pokazywać.
Dodatkowo "aktorzy" mogą kręcić PR, chwaląc na zmiane reżyserów i intruktorów.

DM

Data: 2009-05-08 14:32:12
Autor: Kraken Zakrzówek
[...]

Cześć Marcin
Jeżeli instruktor pracuje w bazie na ciepłych wodach i ma 6 osobowe grupy
nurków to zakładając, że kurs trwa średnio 5 dni to szkoli miesięcznie 24
osoby rocznie około 250 osób. Oczywiście jeżeli szkoli nie tylko OWD ale
inne kursy które trwają dłużej lub krócej niż OWD to ta ilość certyfikatów
może być różna ale tak czy tak może te 250 osób wyszkolić.
Co daje u doświadczonego instruktora po 20 latach pracy wyszkolenie 5000
ludzi. Oczywiście z reguły po paru latach bardziej doświadczony instruktor
zostaje szefem jakiejś bazy i szkoli mniej ale jest sporo instruktorów
którzy mają wyszkolone po pare tysięcy ludzi.
W Polsce to idzie wolniej bo szkolimy tylko w sezonie ale ja na przykład co
roku szkolę około 100 osób na stopnie od OWD do Instruktorów.
Podobnie jest z kursami instruktorskim. Kurs instruktorski trwa około 14
dni. Course Director może mieć sam grupę do 8 osób a jeżeli w centrum
pracuje kadra Staff Instruktorów to grupy mogą być większe. Jeżeli ktoś
pracuje w centrum które prowadzi co miesiąc kurs instruktorski (a jest
trochę takich centrów na świecie) to taki CD może mieć co roku wyszkolone
100 - 150 instruktorów. To oznacza, że ilość 1000 wyszkolonych instruktorów
nie jest czymś niespotykanym.
Oczywiście analogicznie jak przy kursach nurkowych w Polsce szkoleń
instruktorskich jest mniej bo sezon krótszy i jeszcze nie ma takiego
zapotrzebowania. Przekładając na rynek niemiecki czy angielski za parę lat
szkolić się będzie w Polsce w PADI 2-3 razy więcej instruktorów niż teraz.
Ja szkoląc od 5 lat wyszkoliłem dotychczas ponad 60 instruktorów na poziomie
OWSI prowadząc 3 kursy rocznie przy grupach na początku 2-3 osobowych a
teraz częściej 5-8 osobowych. Jeżeli jesteś zainteresowany tym jak i czego
uczymy to zapraszam po pierwsze na wspólne nurkowanie. Zobaczysz jak wygląda
szkoleni w bazie takiej jak nasza i jak to potem się przekłada na podejście
do szkoleń instruktorskich.

Maciek Curzydło
601 823 005

Data: 2009-05-09 09:59:45
Autor: m.d.grzesiuk
[...]

o. dziękuję za odpowiedź. A jak to wygląda w kontekście wymagań? Ile godzin
teorii, a ile praktyki przypada na jednego adepta sztuki instruktorskiej w
trakcie trwania takiego kursu? Rozumiem, że teoria to ta część zajęć, którą
można odbyć wspólnie, ale zajęcia praktyczne chyba są prowadzone indywidualnie
(tak przynajmniej podpowiada rozsądek - bo ostatecznie szkoli się instruktor,
ktory ma zabierać ludzi pod wodę :) ) I ostatnie pytanie: czy kandydat na
isntruktora musi tak jak w przypadku DM odbyć jakąś ilość asyst, jeśli tak to
czy odbywa je na kursie czy wcześniej?

pozdrawiam
Marcin D. Grzesiuk

Data: 2009-05-10 09:02:14
Autor: Kraken Zakrzówek
[...]

Rozumiem, że interesują cię trzy pytania -
Jaki jest podział teorii do praktyki?
Czy zajęcia praktyczne odbywają się indywidualnie?
Czy instruktor musi odbyć asysty przy rzeczywistych szkoleniach.

Odpowiem ci na podstawie ostatniego kursu który prowadziłem. 16 dni kursu na
instruktora OWSI, EFR i Nitroks w tym 2 dni egzaminu przed egzaminatorem z
PADI.
5 basenów po 2 godziny (razem z egzaminem) w wodzie,
Dochodzi problem do jakich zajęć zaliczyć omówienia ćwiczeń basenowych
prowadzone przez kandydatów na instruktorów, oglądanie filmików z ćwiczeń,
przygotowywanie sprzętu tak aby odpowiadał wymogom danego szkolenia.
Wody otwarte
6 dni (po pół dnia pobytu nad wodą) nurkowań (też licząc razem z egzaminem i
instruktorem nitroks)
Danego dnia:
Jedno nurkowanie gdzie każdy z instruktorów prowadził dwa ćwiczenia jako
instruktor - łączny czas pod wodą około 40 minut.
Grupa była często dzielona na dwie grupki po 4 osoby. Jedną prowadziłem ja
drugą ktoś z kadry ode mnie z centrum. Czasami ćwiczyli wszyscy razem.
Zależy co było priorytetem. Czy szlifowanie własnych umiejętności - lepsza
mniejsza grupa, czy obserwacja pracy innych, popełniane błędy i ich
rozwiązywanie - lepsza większa grupa.
Drugie nurkowanie 20-30 minut na ćwiczenie umiejętności własnych.
Potem ćwiczenia z rescue na powierzchni około 30 minut.
Do tego elementy jak omówienie ćwiczeń przez kandydatów i przygotowanie
sprzętu w tym sprzętu do ćwiczeń.

Praktyka zdecydowanie nie jest prowadzona indywidualnie. Odwrotnie minimalna
grupa w wodzie to 4 osoby. Czyli jeżeli kurs instruktorski byłby prowadzony
indywidualnie to Course Director musi zapewnić trzech dodatkowych dobrych
nurków pod wodę aby byli wstanie zapewnić grupę taką jak typowo na kursie
zapewniają koledzy kandydaci. Ma to ważne przyczyny. Moje doświadczenie
szkoleniowe też to potwierdza. Są umiejętności które najlepiej (najszybciej)
uczy się indywidualnie. Dmuchanie maski, umiejętność rozwiązania zadania z
fizyki. Ale umiejętności które musi posiąść instruktor to umiejętność
zawiadywania dużymi często grupami, logistyka i metodyka szkoleń. W takim
wypadku najwięcej umiejętności daje metoda symulacyjna gdzie kandydaci
tworzą grupę "udającą" kursantów jakiegoś poziomu szkolenia i kandydaci na
zamianę prowadzą zajęcia widząc popełniane błędy i ich rozwiązywanie oraz
radząc sobie z tym również samemu.
Na kurs instruktorów PADI nie prowadzi się zajęć z realnymi kursantami kursu
OWD. Czy to dobrze? Na pewno na koniec szkolenia dobrze by było aby młody
instruktor zdobył trochę realnej praktyki podczas prawdziwego szkolenia ale
nie ma tego w programie kursu. Kandydaci starają się po zdaniu egzaminu
poterminować przy kimś bardziej doświadczonym ale jak ktoś tego nie zrobi to
nie ma takiego wymogu. W Krakenie wygląda to tak, że nowy instruktor pomaga
komuś z kadry przy jakimś szkoleniu zdobywając doświadczenie, przekazujemy
sobie doświadczeniw jaki sposób dany kurs poprowadzić, jak podzielić
zajęcia.

Dobrym przykładem jak oddziałują na wyszkolenie obie metody symulacyjna i
stażowa są kursy Divemastera. Te kursy mogą być prowadzone albo metodą
symulacyjną (jak instruktorskie) albo stażową przy realnych kursantach.
Prowadzimy w Krakenie takich szkoleń bardzo dużo. Zarówno metodą symulacyjną
jak i stażową. Moim zdaniem metoda symulacyjna daje więcej umiejętności
rozpoznawania i reagowania na problemy. Metoda stażowa daje więcej
doświadczenia. Dlatego w kursach Divemastera w Krakenie łączymy te dwie
metody. Czyli kurs prowadzimy metodą symulacyjną a na koniec każdy
divemaster stażuje jeszcze przy realnych kursach. W wypadku kursu
instruktorskiego egzamin jest przed PADI i kurs jest prowadzony tylko metodą
symulacyjną a dodatkowy staż każdy kandydat może dorobić lub nie we własnym
zakresie. W typowym systemie kandydat po egzaminie trafia do bazy gdzie
pracując ze bardziej doświadczonymi instruktorami zdobywa doświadczenie.
Metoda stażowa na kursie divemastera jest prosta ponieważ divemaster nie
szkoli tylko nadzoruje na poziomie OWD lub jest przewodnikiem na poziomie
wyższym. Łatwo taką pracę przyszłego divemastera z kursantami OWD
zabezpieczyć. Jeżeli mówimy o szkoleniu instruktorów to oni uczą. Czyli
musieli by zamiast "uczyć" CESA'y (awaryjne wynurzenie na jednym wydechu)
swojego kolegi z kursu musieli by prowadzić takie wynurzenie z prawdziwym
kursantem. Asekuracja tego była by trudna ponieważ nie bardzo jest miejsce
dla kogoś trzeciego tak aby nie zaburzyć wykonania ćwiczenia (prze realnego
w tym przykładzie kursanta) a jednocześnie zapewnić porównywalne z
prawdziwym kursem bezpieczeństwo. Poza tym trzeba spiętrzać problemy a
trudno osobie która robi kurs OWD kazać popełniać błędy bo mogła by sobie
przy tym zrobić krzywdę. Kandydat na instruktora potrafi popełnić błąd ale
dbać przy tym o swoje bezpieczeństwo. Jest też problem co z kandydatami na
kursantów OWD podczas kursu. Jeżeli byłby to zaciąg ochotniczy to pewnie
zgłosiły by się same osoby czujące się dobrze w wodzie i nie mające obaw czy
oporów psychicznych. Tak grupa była by niereprezentatywna i nie uczyła tego
co najtrudniejsze czyli wyłapywania błędów powstałych u ludzi w połączeniu
ze stresem. Oczywiście odgrywanie roli takich kursantów nie jest 100% w
metodzie symulacyjne ale nie bardzo można sobie wyobrazić duże grupy
kursantów bezpiecznie i efektywnie szkolone podczas kursów instruktorskich.
Moim zdaniem idealny rozwój divemastera to szkolenie metodą symulacyjną,
potem trochę stażu przy prawdziwych kursantach a potem po otrzymaniu
papierów staż w bazie nurkowej.
Idealny rozwój instruktora to szkolenie metodą symulacyjną zapewniające
spiętrzenie dużej ilości problemów, potem po uzyskaniu papierów stażowanie w
bazie w oparciu o program wypracowany w tej bazie na podstawie kursów PADI.
Oczywiście żyjemy w realnym świecie co powoduje, że po kursie przyszły
instruktor albo się rozwija albo nie. Jeden szkoli mało albo w ogóle nie
rozwija własnych umiejętności i jest coraz gorszy. Inny szkoli dużo, robi
następne swoje szkolenia i po dwóch trzech latach jest już doświadczonym
instruktorem.

Oczywiście można zrobić kurs instruktorski metodą nazwijmy to indywidualną
polegającą na tym, że na poziomie divemastera lub rescue zaczyna się szkolić
w naszej bazie przygotowują się przez parę miesięcy czy rok do bycia
instruktorem. W ten sposób zdobywa się dużo doświadczenia ale i tak na
koniec trzeba zrobić pełny kurs instruktorski (czyli z symulacjami) aby
podnieść swój poziom umiejętności szkoleniowych. Oczywiście tak dobrze
przygotowanej osobie taki kurs instruktorski da więcej wiedzy i umiejętności
ale nie każdy ma możliwości tak przygotować się do bycia instruktorem.
Jeżeli ktoś ma na taką drogę ochotę to zapraszam.

Maciek "Szczęsciarz" Curzydło
Course Director PADI
kraken@kraken.pl
www.kraken.pl
601 823 005

Data: 2009-05-04 18:25:42
Autor: leodiver
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
Witaj Sharm Diver.
Jako osoba, która była uczestnikiem tego kursu mam do Ciebie prośbę !!! ujawnij się kim jesteś, jak się nazywasz.(oczywiście jak masz taką cywilną odwagę) możesz jak chcesz nagrać swoje wypowiedzi przed kamerą. Sława murowana.
wtedy łatwiej jest osądzać kogoś.
Nie wiem jak inni ale to jaki tryb życia wybieramy i jak funkcjonujemy jako instruktorzy zależy od nas samych. dlatego nie rozumiem dlaczego oczerniasz kogokolwiek.
W kwesti wyjaśnienia, to uczestnikami kursu na którym był kręcony film to nurkowie nurkujący nie mniej niż 8 lat, i mający uprawnienia w CMAC, SSI, PADI, LOK, IANTD. Myślę, że jedną z organizacji, w której masz uprawnienia.(ubolewam nad tym, że ktoś w twojej drodze nurkowej zrobił Ci "krzywdę")
Po za tym cechą każdego specjalisty w danej dziedzinie (w tym przypadku nurkowania) jest to, że nie oczerniają nikogo, bo oceną ich działań jest ich doświadczenie a nie uszczypliwy język.
kierując się tą zasadą można mniemać, że twoje umiejętności nie są zbyt bogate. ale od tego są kursy i warsztaty nurkowe. polecam.
Z poważaniem Piotr Łuczak

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4050 (20090503) __________

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4050 (20090503) __________

Data: 2009-05-05 20:34:26
Autor: Darek Mroz
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
Jako osoba, która była uczestnikiem tego kursu mam do Ciebie prośbę !!!

Ojezu,
Zamiast tańca z rekinami trzeba było zrobić kurs netykiety.
Tam nauczą cię cięcia postów i pisania pod.

DM

Data: 2009-05-05 21:06:15
Autor: leodiver
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
I w tym miejscu jest widoczna różnica między "nami" ty piszesz ja nurkuje.
pozdrawiam. Piotr

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4054 (20090505) __________

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4054 (20090505) __________

Data: 2009-05-06 07:58:20
Autor: Darek Mroz
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"
I w tym miejscu jest widoczna różnica między "nami" ty piszesz ja nurkuje.

I nurkowanie daje ci prawo zachowywania się tak na liście?
Bo masz papiery instruktorskie? A jak nie miałeś to pisałeś zgodnie z netykietą?

DM

Data: 2009-05-06 07:43:11
Autor: jacekplacek
Darek Mroz <DArek.Mroz_DIVER@wp.pl> napisał(a):
>I w tym miejscu jest widoczna różnica między "nami" ty piszesz ja nurkuje.

I nurkowanie daje ci prawo zachowywania się tak na liście?
Bo masz papiery instruktorskie? A jak nie miałeś to pisałeś zgodnie z netykietą?

Się czepiasz człowieka. Wiadomo, że nurkowanie ogłupia. Są nawet takie koszulki :P

Data: 2009-05-06 09:57:57
Autor: Darek Mroz
=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga
Się czepiasz człowieka. Wiadomo, że nurkowanie ogłupia. Są nawet takie
koszulki :P

Tu chyba chodzi o szołbiznes

DM

=== PRAPREMIERA === INSTRUKTOR-nowa droga"