PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonan=?ISO-8859-2?Q?e po=B3=?ączenia przychodzące

Data: 2010-10-20 19:26:07
Autor: Jakub Danecki
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonan=?ISO-8859-2?Q?e po=B3=?ączenia przychodzące
MK wrote:
Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest
płatne

Było płatne do pewnego momentu. Teraz wszyscy opowie w UE chyba
przekierowują (nie wiem czy to wymuszone) za darmo na pocztę.

albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia
(co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją
ostateczną wersję.

Z kwoty opłaty na fakturze wynika dokładnie, co się stało. A może miałeś
jakieś przekierowanie niestandardowe jeszcze?

Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew.
skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać
nazwy OPa. Z góry dzięki

Komentując: Marne szanse.

Jakub

Data: 2010-10-20 21:47:09
Autor: MK
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
Z kwoty opłaty na fakturze wynika dokładnie, co się stało. A może miałeś
jakieś przekierowanie niestandardowe jeszcze?

Bez ustawionych przekierowań, tylko poczta. Numer to pre-paid, jest tylko billing elektroniczny, wspomniane połączenia są widoczne jak wszystkie inne wychodzące na nr dzwoniący.

Data: 2010-10-20 22:56:35
Autor: Jakub Danecki
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwyke połączenia przychodzące
MK wrote:
> Z kwoty opłaty na fakturze wynika dokładnie, co się stało. A może
> miałeś jakieś przekierowanie niestandardowe jeszcze?
Bez ustawionych przekierowań, tylko poczta.

Poczta jest przekierowaniem.

Numer to pre-paid, jest
tylko billing elektroniczny, wspomniane połączenia są widoczne jak
wszystkie inne wychodzące na nr dzwoniący.

Znaczy twój numer ABC i w billingu masz połączenia wychodzące płatne
dokładnie na ten numer ABC?

Jakub

Data: 2010-10-21 14:57:32
Autor: MK
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane polaczenia przychodzace
Znaczy twój numer ABC i w billingu masz połączenia wychodzące płatne
dokładnie na ten numer ABC?

NIe nie... te połączenia, które do mnie przychodziły i za które mnie skasowali są widoczne jako połączenia wychodzące na nr-y, z których do mnie dzwoniono.

Data: 2010-10-21 13:51:34
Autor: Jakub Danecki
MK wrote:
NIe nie... te połączenia, które do mnie przychodziły i za które mnie
skasowali są widoczne jako połączenia wychodzące na nr-y, z których do
mnie dzwoniono.

I teraz pytanie: odrzucałeś te połączenia? I w poczcie głosowej nie było
śladu? Ile trwały?

Jakub

Data: 2010-10-21 16:39:37
Autor: MK
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane polaczenia przychodzace
I teraz pytanie: odrzucałeś te połączenia? I w poczcie głosowej nie było
śladu? Ile trwały?

Nie nie odrzucałem, nie miałem telefonu w ręku gdy one nadchodziły. A co do Poczty - po pierwszych trzech naliczonych połączeniach przychodzących zawiesiłem przekierowania na pocztę (zaznaczam, że mimo tego opłaty były później i tak naliczane za nieodebrane połączenia), po powrocie do kraju z powrotem aktywowałem i skrzynka jest pusta

Moje poczucie niesprawiedliwości wynika z tego, że połączenie nie było zestawiane, a ja byłem skubany z $$$. tak jak ktoś wcześniej zauważył - ktoś kto dzwonił do mnie z PL łączył się ostatecznie z numerem polskim, nawet jeśli został przekierowany na PG. No i cała sytuacja po rzekomym anulowaniu przekazów jest dla mnie nieporozumieniem.

pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie
MK

Data: 2010-10-21 22:17:02
Autor: Jakub Danecki
MK wrote:
Nie nie odrzucałem, nie miałem telefonu w ręku gdy one nadchodziły.

Czyli zadziałało przekierowanie "gdy nie odbiera". Czy to przekierowanie
TEŻ wyłączyłeś?

[...]

Jeżeli wyłączyłeś WSZYSTKIE przekierowania (i miałeś taką możliwość, bo
nie wszędzie da sie to zrobić z telefonu) i po tej dacie nadchodzące
połączenia były przekierowane (zapisałeś sobie datę wykonania operacji
wyłączania przekierowań i sprawdziłeś, że rzeczywiście to działa, a
następnie sprawdziłeś daty i godziny tych niepoprawnie naliczonych
połączeń) to jest podstawa do reklamacji, potrzebujesz jedynie... dowodu,
że wykonałeś w danym dniu i i danej godzinie to co kazał operator, a on
to potem odwrócił wbrew twojej woli.
Generalnie... życzę szczęścia.

[...]

Zaraz, to było zestawiane, czy nie? Co w takim razie słyszał abonent?
jeżeli cokolwiek innego, niż dźwięk wybierania, to połączenie zostało
zestawione i pobierana mogła być opłata.

Jakub

Data: 2010-10-22 19:43:57
Autor: MK
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwyk?==?ISO-8859-2?Q3D=3FISO-8859-2=3FQ=3Fona=
Czyli zadziałało przekierowanie "gdy nie odbiera". Czy to przekierowanie
TEŻ wyłączyłeś?

Wiesz co, nie pamiętam dokładnie co miałem powłączane przed, ale w mailu na moje żale konsultant odpisał, żebym zawiesił przekierowania, co też zrobiłem. Wydaje mi się, że w domyśle chodziło o wszystkie przekierowania.

Rozumiem wobec tego, że jeśli dzwoniący słyszał coś po hiszpańsku (byłem w Ameryce Płd), to operator miał prawo mnie naliczyć? Postaram się dogadać z osobami, które do mnie dzwoniły.

Data: 2010-10-28 09:25:54
Autor: Jakub Danecki
MK wrote:
[...]

Niestety, tutaj są krytyczne szczegóły.

Rozumiem wobec tego, że jeśli dzwoniący słyszał coś po hiszpańsku
(byłem w Ameryce Płd), to operator miał prawo mnie naliczyć? Postaram
się dogadać z osobami, które do mnie dzwoniły.

Komunikaty sieciowe podczas nawiązywania połączenia są bezpłatne. Ale
obstawiam, że po przekierowaniu z powrotem do Polski to słyszeli oni
normalne nasze komunikaty, np. z twojej poczty głosowej. I już samo
odsłuchanie powitania ich kosztowało sekundy połączenia w PL, a ciebie:
2x połączenie międzynarodowe: tam i z powrotem. Wyjątkiem jest ustawienie
przekierowania BEZWARUNKOWEGO wszystkich połączeń. Jeżeli jednak
jakikolwiek ślad nawiązywania połączenia dotarł do twojego telefonu,
zanim został przekierowany do PL i tam odebrany, to już za to płacisz.

Jakub

PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonan=?ISO-8859-2?Q?e po=B3=?ączenia przychodzące