PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące

Data: 2010-10-20 20:58:36
Autor: MK
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
Witam,

szukam wsparcia merytorycznego w następującej sytuacji - jeden z telekomów nie uznał mi reklamacji na kwotę kilkudziesięciu PLN. Chodziło o naliczanie nieodebranych połączeń podczas przebywania za granicą tzn. ja połączeń nie odbierałem, dzwoniącego przekierowywało na pocztę, a ja byłem za to naliczany (6 PLN/min). Co więcej, sytuacja wyglądała tak samo po rzekomym anulowaniu przekierowań. Chciałbym napisać o tym do UKE i nie mogłem dziś nigdzie w regulaminach operatora ani w Ustawie Prawo Telekomunikacyjne znaleźć odpowiednich zapisów dotyczących kwestii taryfikacji przekierowań, poczty głosowej za granicą itp.

Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest płatne albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia (co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją ostateczną wersję.

Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew. skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać nazwy OPa. Z góry dzięki

pozdrawiam, MK

Data: 2010-10-20 19:26:07
Autor: Jakub Danecki
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonan=?ISO-8859-2?Q?e po=B3=?ączenia przychodzące
MK wrote:
Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest
płatne

Było płatne do pewnego momentu. Teraz wszyscy opowie w UE chyba
przekierowują (nie wiem czy to wymuszone) za darmo na pocztę.

albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia
(co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją
ostateczną wersję.

Z kwoty opłaty na fakturze wynika dokładnie, co się stało. A może miałeś
jakieś przekierowanie niestandardowe jeszcze?

Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew.
skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać
nazwy OPa. Z góry dzięki

Komentując: Marne szanse.

Jakub

Data: 2010-10-20 21:47:09
Autor: MK
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
Z kwoty opłaty na fakturze wynika dokładnie, co się stało. A może miałeś
jakieś przekierowanie niestandardowe jeszcze?

Bez ustawionych przekierowań, tylko poczta. Numer to pre-paid, jest tylko billing elektroniczny, wspomniane połączenia są widoczne jak wszystkie inne wychodzące na nr dzwoniący.

Data: 2010-10-20 22:56:35
Autor: Jakub Danecki
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwyke połączenia przychodzące
MK wrote:
> Z kwoty opłaty na fakturze wynika dokładnie, co się stało. A może
> miałeś jakieś przekierowanie niestandardowe jeszcze?
Bez ustawionych przekierowań, tylko poczta.

Poczta jest przekierowaniem.

Numer to pre-paid, jest
tylko billing elektroniczny, wspomniane połączenia są widoczne jak
wszystkie inne wychodzące na nr dzwoniący.

Znaczy twój numer ABC i w billingu masz połączenia wychodzące płatne
dokładnie na ten numer ABC?

Jakub

Data: 2010-10-21 14:57:32
Autor: MK
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane polaczenia przychodzace
Znaczy twój numer ABC i w billingu masz połączenia wychodzące płatne
dokładnie na ten numer ABC?

NIe nie... te połączenia, które do mnie przychodziły i za które mnie skasowali są widoczne jako połączenia wychodzące na nr-y, z których do mnie dzwoniono.

Data: 2010-10-21 13:51:34
Autor: Jakub Danecki
MK wrote:
NIe nie... te połączenia, które do mnie przychodziły i za które mnie
skasowali są widoczne jako połączenia wychodzące na nr-y, z których do
mnie dzwoniono.

I teraz pytanie: odrzucałeś te połączenia? I w poczcie głosowej nie było
śladu? Ile trwały?

Jakub

Data: 2010-10-21 16:39:37
Autor: MK
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane polaczenia przychodzace
I teraz pytanie: odrzucałeś te połączenia? I w poczcie głosowej nie było
śladu? Ile trwały?

Nie nie odrzucałem, nie miałem telefonu w ręku gdy one nadchodziły. A co do Poczty - po pierwszych trzech naliczonych połączeniach przychodzących zawiesiłem przekierowania na pocztę (zaznaczam, że mimo tego opłaty były później i tak naliczane za nieodebrane połączenia), po powrocie do kraju z powrotem aktywowałem i skrzynka jest pusta

Moje poczucie niesprawiedliwości wynika z tego, że połączenie nie było zestawiane, a ja byłem skubany z $$$. tak jak ktoś wcześniej zauważył - ktoś kto dzwonił do mnie z PL łączył się ostatecznie z numerem polskim, nawet jeśli został przekierowany na PG. No i cała sytuacja po rzekomym anulowaniu przekazów jest dla mnie nieporozumieniem.

pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie
MK

Data: 2010-10-21 22:17:02
Autor: Jakub Danecki
MK wrote:
Nie nie odrzucałem, nie miałem telefonu w ręku gdy one nadchodziły.

Czyli zadziałało przekierowanie "gdy nie odbiera". Czy to przekierowanie
TEŻ wyłączyłeś?

[...]

Jeżeli wyłączyłeś WSZYSTKIE przekierowania (i miałeś taką możliwość, bo
nie wszędzie da sie to zrobić z telefonu) i po tej dacie nadchodzące
połączenia były przekierowane (zapisałeś sobie datę wykonania operacji
wyłączania przekierowań i sprawdziłeś, że rzeczywiście to działa, a
następnie sprawdziłeś daty i godziny tych niepoprawnie naliczonych
połączeń) to jest podstawa do reklamacji, potrzebujesz jedynie... dowodu,
że wykonałeś w danym dniu i i danej godzinie to co kazał operator, a on
to potem odwrócił wbrew twojej woli.
Generalnie... życzę szczęścia.

[...]

Zaraz, to było zestawiane, czy nie? Co w takim razie słyszał abonent?
jeżeli cokolwiek innego, niż dźwięk wybierania, to połączenie zostało
zestawione i pobierana mogła być opłata.

Jakub

Data: 2010-10-22 19:43:57
Autor: MK
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwyk?==?ISO-8859-2?Q3D=3FISO-8859-2=3FQ=3Fona=
Czyli zadziałało przekierowanie "gdy nie odbiera". Czy to przekierowanie
TEŻ wyłączyłeś?

Wiesz co, nie pamiętam dokładnie co miałem powłączane przed, ale w mailu na moje żale konsultant odpisał, żebym zawiesił przekierowania, co też zrobiłem. Wydaje mi się, że w domyśle chodziło o wszystkie przekierowania.

Rozumiem wobec tego, że jeśli dzwoniący słyszał coś po hiszpańsku (byłem w Ameryce Płd), to operator miał prawo mnie naliczyć? Postaram się dogadać z osobami, które do mnie dzwoniły.

Data: 2010-10-28 09:25:54
Autor: Jakub Danecki
MK wrote:
[...]

Niestety, tutaj są krytyczne szczegóły.

Rozumiem wobec tego, że jeśli dzwoniący słyszał coś po hiszpańsku
(byłem w Ameryce Płd), to operator miał prawo mnie naliczyć? Postaram
się dogadać z osobami, które do mnie dzwoniły.

Komunikaty sieciowe podczas nawiązywania połączenia są bezpłatne. Ale
obstawiam, że po przekierowaniu z powrotem do Polski to słyszeli oni
normalne nasze komunikaty, np. z twojej poczty głosowej. I już samo
odsłuchanie powitania ich kosztowało sekundy połączenia w PL, a ciebie:
2x połączenie międzynarodowe: tam i z powrotem. Wyjątkiem jest ustawienie
przekierowania BEZWARUNKOWEGO wszystkich połączeń. Jeżeli jednak
jakikolwiek ślad nawiązywania połączenia dotarł do twojego telefonu,
zanim został przekierowany do PL i tam odebrany, to już za to płacisz.

Jakub

Data: 2010-10-21 08:34:26
Autor: news..pl
[...]

Zero szans, pewnie operatorzy przed tym słabo ostrzegają ale w Plusie mnie poinformowano żeby wyłączyć przekierowania poczty głosowej przed wyjazdem za granicę bo jest to taryfikowane jak odebranie rozmowy za granicą nawet jeśli poczta jest odsłuchiwana po powrocie.
Piotr

Data: 2010-10-22 23:09:13
Autor: Maciej Muran
PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
Użytkownik "MK" <69marcin@interia.pl> napisał

Nie chciałbym póki co podawać nazwy OPa.

Jeżeli kupiłeś starter i:
- domyślnie były włączone warunkowe przekierowania na pocztę,
- domyślnie był włączony roaming międzynarodowy,
to możesz kombinować, że aby uniknąć opłat za domyślnie włączoną pocztę musiałbyś zmieniać domyślne ustawienia. Do których się przyzywczaiłeś a tak naprawdę zostałeś "przymuszony" przez operatora.
Możesz tłumaczyć, że aby przed wyjazdem wyłączyć pocztę musiałbyś wykonywać dodatkowe czynności, nie było o tym ani słowa na starterze. itp., itd.

Ale tak na moje oko to daj sobie spokój...
Już zapłaciłeś kilkadziesiąt złotych za naukę. Poświęć teraz czas na pracę aby odrobić stratę zamiast kopać się z koniem :)

M.

PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące