PRL czyli jak sztucznie utrzymywać nędzę i zapaść cywilizacyjną

Data: 2013-06-13 18:08:23
Autor: Anatol
PRL czyli jak sztucznie utrzymywać nędzę i zapaść cywilizacyjną
IPN wydał ciekawą publikację  -"Gospodarka w PRL".

Niektóre tezy z tej publikacji (za http://jan.bodakowski.salon24.pl/513900,gospodarka-w-prl-czyli-jak-sztucznie-utrzymywac-nedze-i-zapasc-c) :

"...Efektem socjalistycznej gospodarki PRL było utrzymywanie na ziemiach polskich przez lat 45 sztucznej biedy i zapaści cywilizacyjnej. Stanu, który był powodem cierpień milionów Polaków w PRL. Stanu za, który nawet dziś muszą płacić współcześni mieszkańcy Polski"

"...Zapaść cywilizacyjna PRL przejawiała się tym, że w połowie lat osiemdziesiątych poziom zgonów wśród niemowląt był w PRL dwa razy większy niż w krajach zachodniej Europy. PRL było też barierą w aspiracjach edukacyjnych młodych Polaków, zastraszająco niski odsetek studentów wynosił tylko 10% w populacji od 19 do 24 lat."

"...Polska znalazła się na peryferiach nowoczesnego świata. W PRL nie miała miejsce zachodnia rewolucja naukowo techniczna drugiej połowy XX wieku. Produkcja PRL była niekonkurencyjna na rynkach między narodowych co uniemożliwiało eksport. Gospodarkę PRL opierająca się na przestarzałych technologiach cechowała 3 razy większa energochłonność niż gospodarki zachodnie."

"...Nieudaną próbą reformowania socjalistycznej gospodarki były rządy Gierka. Gierek od 1971 roku zadłużył Polaków na zachodzie. Lichwiarska kasę władował w anachroniczny i nieefektywny przemysł. Kredyty zostały zmarnowane, a raty i odsetki trzeba było spłacać."

Anatol

Data: 2013-06-13 18:21:20
Autor: u2
W dniu 2013-06-13 18:08, Anatol pisze:
[...]

ja nie cieprpialem wtedy i nie cierpie teraz. cierpietnikow chetnie robia z nas takie czerwone tolki jak ty ...-;)

--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-06-13 18:34:53
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51b9f180$0$1467$65785112news.neostrada.pl...

| ja nie cieprpialem wtedy

      a mówią, że źle było bydłu w zagrodzie...
gru.pl

Data: 2013-06-13 20:10:52
Autor: Dirko
Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości news:kpcsb3$l7c$1node1.news.atman.pl...
[...]

    Za Gierka było super. :-)
PS Jak pogodzić likwidację analfabetyzmu z zapaścią cywilizacyjną? Jak pogodzić dzisiejszy stan służby zdrowia ze cywilizacją jako taką?

Data: 2013-06-13 20:37:36
Autor: u2
W dniu 2013-06-13 20:10, Dirko pisze:
PS Jak pogodzić likwidację analfabetyzmu z zapaścią cywilizacyjną? Jak
pogodzić dzisiejszy stan służby zdrowia ze cywilizacją jako taką?

ludzie prylu sie postarzeli, a ich skladki na sluzbe zdrowia poszly sie upic, bo nie na remonty i nie ma nowy sprzet.

wiem, bo niedawno bylem w szpitalach w suwalkach i bialymstoku...-;)

Data: 2013-06-13 20:43:25
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisał w wiadomości news:kpd1vo$qph$1news.vectranet.pl...
| Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości
| >
|    Za Gierka było super. :-)

:-DDDDD
Gdyby wam otworzył granice tak jak dziś, ujrzałby Drugą Polske w obcych landach.

Buuu-ha-ha!

Data: 2013-06-13 21:24:21
Autor: Anatol
PRL czyli jak sztucznie utrzymywać nędzę i zapaść cywilizacyjną
W dniu 2013-06-13 20:10, Dirko pisze:

    Za Gierka było super. :-)
PS Jak pogodzić likwidację analfabetyzmu z zapaścią cywilizacyjną?

Bo względem rozwoju edukacyjnego cywilizacji zachodniej była to zapaść.

Jak
pogodzić dzisiejszy stan służby zdrowia ze cywilizacją jako taką?

O stanie służby zdrowia świadczą takie wskaźniki jak umieralność niemowląt albo średnia długość życia obywateli- a ta ostatnia w latach 1970-89 nie uległa zmianie pomimo super postępowej i bezpłatnej służby zdrowia.

Anatol

Data: 2013-06-13 21:37:57
Autor: u2
W dniu 2013-06-13 21:24, Anatol pisze:
[...]

jest prawda, gwno prawda i statystyki.

Data: 2013-06-13 22:37:23
Autor: Trybun
PRL czyli jak sztucznie utrzymywać nędzę i zapaść cywilizacyjną
W dniu 2013-06-13 18:08, Anatol pisze:
IPN wydał ciekawą publikację  -"Gospodarka w PRL".

Anatol

Czyli instytucja która położyła łapę na wszystkie archiwa, po to żeby Polacy nigdy się nie dowiedzieli co one zawierają, czym naprawdę był PRL, a dla ogłupienia dawkują publikując wybrane fragmenty które im odpowiadają.. Wstydziłbyś się w ogóle kogoś takiego cytować.

Data: 2013-06-14 00:50:40
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kpdai3$4n0$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| PRL, a dla ogłupienia dawkują publikując wybrane fragmenty które im
| odpowiadają.. Wstydziłbyś się w ogóle kogoś takiego cytować.

No to macie partyjne zadanie towarzyszu Trybun. Stwórzcie własna instytucje historyczną i udowodnijcie tym chamom, że nie maja racji. Wszak powiedziane było: Osądzi nas historia.
--
kolektyw

Data: 2013-06-13 22:50:54
Autor: boukun

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kpcqpp$jiq$1node1.news.atman.pl...
IPN wydał ciekawą publikację  -"Gospodarka w PRL".

A IPN to PRLowska SBecja...

Tytuł jak ulał pasuje do III RP...

boukun

PRL czyli jak sztucznie utrzymywać nędzę i zapaść cywilizacyjną