PRLowskie wędliny

Data: 2010-02-09 00:59:38
Autor: Anatol
PRLowskie wędliny
Data: 2010-02-09 07:15:30
Autor: Wiesiaczek
PRLowskie wędliny

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości
news:hkq6tk$s18$1news.interia.pl...

http://www.youtube.com/watch?v=d99XmZGNCcw

i gierkowski dobrobyt na kredyt :

http://www.youtube.com/watch?v=d99XmZGNCcw

http://www.youtube.com/watch?v=MsFkkgoaREo

Anatol

Czemu tego nie skomentujesz?
Nie przejdzie Ci przez gardło to, do czego doprowadziła Solidarność
sterowana zza oceanu?
Można tylko pogratulować CIA, że tak niskim nakładem środków zapewnili sobie
teren pod bazy wojskowe w środku Europy.
To im dużo taniej wyszło, niż agresja na Irak.

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2010-02-09 07:31:30
Autor: Hans Kloss
PRLowskie wędliny
Wiesiaczek <ciotkazielinska@vp.pl> napisał(a):
Nie przejdzie Ci przez gardło to, do czego doprowadziła Solidarność
sterowana zza oceanu?

Kartki na cukier to też robota sterowanej zza oceanu solidurności, kłamliwy
komuchu? A jak się mięso w 89 na półkach cudownym sposobem nagle pojawiło to
pewnie solidurnośc je ze swoich tajnych magazynów powyciągała żeby naród omamić ;)
J-23

Data: 2010-02-09 09:07:34
Autor: Wiesiaczek
PRLowskie wędliny

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hkr30i$e9o$1inews.gazeta.pl...
[...]

Rozumiem ten emotikon na końcu Twojej wypowiedzi.
Czyli niby jesteś przeciw, ale tak nie do końca.
To nie Solidarność miała jakieś "tajne" magazyny, tylko nasi "wybawcy" rzucili kiełbasę wyborczą dla motłochu, żeby mu się wydawało, że jest tak dobrze.
Ale o tym to chyba dobrze wiesz?

A tu masz dzisiejszą wiadomość, jakoś to sobie też wytłumaczysz :)))

http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,7536827,Cale_Lapy_siedza_glodne.html

Data: 2010-02-09 08:18:23
Autor: Hans Kloss
PRLowskie wędliny
Wiesiaczek <ciotkazielinska@vp.pl> napisał(a):
To nie Solidarność miała jakieś "tajne" magazyny, tylko nasi "wybawcy" rzucili kiełbasę wyborczą dla motłochu, żeby mu się wydawało, że jest tak dobrze.
I tak do dzisiaj rzucają, rzucają i rzucają.... to juz ponad 20 lat tego
"rzucania" ? Że tez im kasy na to nie szkoda, filantropom jednym ;)

Ale o tym to chyba dobrze wiesz?
LOL. Wiem o tym że w momencie odsunięcia komuszerii od władzy przestała być
prowadzona polityka exportowania wszystkiego co za granicą ktokolwiek chciał
kupić. To jedno wystarczyło do zapełnienia mięsnych sklepów, ale o tym to
chyba dobrze wiesz ;). Wiesz ale zdecydowałeś się bredzić i kłamać w żywe oczy...

A tu masz dzisiejszą wiadomość, jakoś to sobie też wytłumaczysz :)))
Liczbę zmarłych z tego straszliwego głodu poproszę ;).
Po faktach was, po liczbach i konkretach a szybko okazuje się że to co macie w
głowach to czyste, nie skażone śladowym choćby pomyślunkiem  gówno ;)
J-23

Data: 2010-02-09 10:28:50
Autor: Polok_Prawdziwy
PRLowskie wędliny
A tu masz dzisiejszą wiadomość, jakoś to sobie też wytłumaczysz :)))

http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,7536827,Cale_Lapy_siedza_glodne.html

Dotego HITLEROWCA łodzywać siem niewarto - nowet jakby kapitulista scać naniego
poconł, toitak ten KAPITULISTAŁODPUSTOWY godać bedzie, ze w kapituliźmie
ciepluśki descyk padze...

Data: 2010-02-09 21:03:34
Autor: u2
PRLowskie wędliny
W dniu 2010-02-09 08:31, Hans Kloss pisze:

[...]

Dla Anatola chodzi o epokę Gierkowską, dla Wiesiaczka zapewne o epoką
Jeruzela. Anatol to piewca obecnego układu, dlatego nigdy nie przyzna,
że to junta Jeruzela doprowadziła do upadku polskiej gospodarki :]

Data: 2010-02-09 12:09:16
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 9 Lut, 21:03, u2 <u...@o2.pl> wrote:

Dla Anatola chodzi o epokę Gierkowską, dla Wiesiaczka zapewne o epoką
Jeruzela. Anatol to piewca obecnego układu, dlatego nigdy nie przyzna,
że to junta Jeruzela doprowadziła do upadku polskiej gospodarki :]

Junta spawacza nie była w stanie podnieść już tego co Gierek napsuł. W
owczesnych warunkach , z anachronicznym systemem gospodarczym i tak by
nic nie zdziałali. Nie zmienia to faktu, ze kryzys pogłębili.

Data: 2010-02-09 21:13:50
Autor: u2
PRLowskie wędliny
W dniu 2010-02-09 21:09, zbig pisze:

[...]

Zepsuli ile tylko się dało i zwalali na poprzednią ekipę. Po 1989 weszło
to w krew naszym politykom :]

Co do Gierka to należy oddać mu honor, że nie używał siły wobec ludzi
(Radom 1976 to zgasił rozwiązania siłowe) i otworzył się na Zachód.

Dla betonu spod znaku Kani i Jeruzela to było nie do przełknięcia.

Data: 2010-02-09 12:28:49
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 9 Lut, 21:13, u2 <u...@o2.pl> wrote:
naszym politykom :]

Co do Gierka to należy oddać mu honor, że nie używał siły wobec ludzi
(Radom 1976 to zgasił rozwiązania siłowe) i otworzył się na Zachód.

Ścieżki zdrowia w Radomiu nazywasz gaszeniem rozwiązań siłowych?

Data: 2010-02-09 21:52:33
Autor: Anatol
PRLowskie wędliny

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hksgb6$372$4nemesis.news.neostrada.pl...

Co do Gierka to należy oddać mu honor, że nie używał siły wobec ludzi
(Radom 1976 to zgasił rozwiązania siłowe) i otworzył się na Zachód.

Stan wojenny wprowadzili ludzie z ekipy Gierka na podstawie procedur ćwiczonych już od 1973 r.. Do czego Gierkowi było potrzebne przygotowanie planów internowania 8500 niewinnych osób  i jak zamierzał dalej sprawować dalej socjalistyczne rządy w sytuacji kryzysowej i bez jakiejkolwiek akceptacji społeczeństwa ?

Anatol

Data: 2010-02-09 08:33:08
Autor: cirrus
PRLowskie wędliny
Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:hkqui4$eor$1news.onet.pl...
[...]

Sam to odkryłeś kretynie?

--
stevep

Data: 2010-02-09 09:03:52
Autor: Wiesiaczek
PRLowskie wędliny

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hkr09f$j7o$1news.vectranet.pl...
[...]

Nie wiem do kogo to mówisz, ale to jest powszechnie znany fakt.

A tu masz dziesiejszą wiadomość, uważaj, bo Twój "światopogląd" może ucierpieć. :

Data: 2010-02-09 08:12:25
Autor: Hans Kloss
PRLowskie wędliny
Wiesiaczek <ciotkazielinska@vp.pl> napisał(a):
A tu masz dziesiejszą wiadomość, uważaj, bo Twój "światopogląd" może ucierpieć. :

 http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,7536827,Cale_Lapy_siedza_glodne.html

Głodują? Przeczytałem uważnie ten palikociarski artykuł i znalazłem w nim
wszystko pięknie opisane oprócz jednego- liczby ludzi którzy z tego strasznego
głodu w owych Łapach zmarli. Znajdź ją (tę liczbę znaczy) czym prędzej bo twój
"światopogląd" nie tyle ucierpi co okaże się stekiem kosmicznych bredni.
J-23

Data: 2010-02-09 09:39:11
Autor: Wiesiaczek
PRLowskie wędliny

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hkr5d9$li3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Poczekam, aż Ty przypomnisz jakieś liczby na temat:
Ile osób zmarło z głodu i zimna w PRL-u a ile w RP?

Dla ułatwienia:
"O ile przez całą ubiegłoroczną zimę życie z powodu beznadziejnej sytuacji socjalnej utraciło w Polsce 225 osób, o tyle w połowie grudnia tego roku liczba osób zmarłych z tych samych powodów przekroczyła już granicę 60."

Całość: http://orka2.sejm.gov.pl/IZ3.nsf/main/36CB019F

Co do zmarłych z głodu to dobrze wiesz, że takich danych nasze władze nie dopuszczą do publikacji.
Stąd Twoje argumenty mogą wydawać się mocne ale tylko jako ściema dla słabszych.

Data: 2010-02-09 00:49:08
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 9 Lut, 09:39, "Wiesiaczek" <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:

Co do zmarłych z głodu to dobrze wiesz, że takich danych nasze władze nie
dopuszczą do publikacji.

Za to w peerelu takie dane były zapewne publikowane bez zastrzeżeń,
czy tak? Była wolność prasy i smaczne wędliny.
Tak tylko pytam, chciałbym sprawdzić , czy przypadkiem nie jesteś
klonem boukuna, którego mam w sitku

Data: 2010-02-09 12:22:52
Autor: Wiesiaczek
PRLowskie wędliny

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:a811cced-8541-4470-9e7c-fa8dcdb7d530d27g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Wolność prasy byłą taka sama jak i teraz, więc to nie ma o co się spierać.
A co do wędlin, to faktycznie były smaczne, nieprawda?

Data: 2010-02-09 03:37:08
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 9 Lut, 12:22, "Wiesiaczek" <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:

Wolność prasy byłą taka sama jak i teraz, więc to nie ma o co się spierać.

Hmm, to jednak sie pospieramy. Uważasz, że gdyby np. powzięła
informację o liczbie zmarłych z głodu to jakieś władze nie
dopuściłyby do publikacji takiej informacji?
Przeciez to absurd. Tego typu dane co i rusz pojawiają się to t tu to
tam. Porównywanie wolności prasy ówczesnej i obecnej nie nastręcza
żadnego kłopotu i twoja zaprezentowana opinia ma tyle sensu co nic.

A co do wędlin, to faktycznie były smaczne, nieprawda?
kilka, dosłownie kilka gatunków. Smak jest kwestią gustu. Ja uważam,
że obecnie mamy większy wybor i znacznie prościej jest trafić na
smaczną wędlinę. mam wrazenie, że twoje przekonanie o ówczesnej
wyższości wędlin spowodowane jest nostalgicznymi wspomnieniami z
dzieciństwa a nie rzetelną opinią.

Data: 2010-02-09 13:28:29
Autor: cyc
PRLowskie wędliny

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:46273021-45fe-462f-817b-dfd614fa429af8g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

..........w ktorej zawartosc miesa , to najwyzej 25% masy produktu a placisz jak za samo mieso najwyzszego gatunku . W PRL-u za takie praktyki grozilo dlugoletnie wiezienie . Dzisiaj to tylko "nowy gatunek " " wedliny" , wynalazek wspolczesnego kapitalistycznego masarza .

 mam wrazenie, że twoje przekonanie o ówczesnej
wyższości wędlin spowodowane jest nostalgicznymi wspomnieniami z
dzieciństwa a nie rzetelną opinią.

Braki miesa byly bezsporne ale jakosc nieporownywalnie lepsza i nie ma to nic z nostalgia.

cyc

Data: 2010-02-09 04:39:13
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 9 Lut, 13:28, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

.........w ktorej zawartosc miesa , to najwyzej 25% masy produktu a placisz
jak za samo mieso najwyzszego gatunku . W PRL-u za takie praktyki grozilo
dlugoletnie wiezienie .

Nie wiem, gdzie ty się zaopatrujesz, ale ja takich wędlin nie kupuję.
Lubię wędliny suche i podsuszane, za szynką nigdy nie przepadałem, a
ją najłatwiej "pędzić". Tego co lubie jest w sklepach w bród. A jak
mam kaprys to ide do sklepu z domowo wyrabianą wedliną i to jest
dopiero bajka. Pamiętam za to kiełbase zwyczajną z PRL, w której
upatrywano przyczyne braku papieru toaletowego w PRL. Brrr

Braki miesa byly bezsporne ale jakosc nieporownywalnie lepsza i nie ma to
nic z nostalgia.
To twoja opinia, ja jej nie podzielam. Dodam, ze jest jeden gatunek
mięsa, którego jakośc niestety znacznie się pogorszyła. To są
kurczaki. U mnie w Gdańsku jest dosłownie kilka miejsc , w których
mozna kupić kurczaki o znośnej jakości.

Data: 2010-02-09 13:52:13
Autor: Wiesiaczek
PRLowskie wędliny

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:e57fe298-97b5-4810-851a-fa115925b8ca21g2000yqj.googlegroups.com...
On 9 Lut, 13:28, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Powtarzasz jakieś odgrzewane dowcipy. Akurat to nic nie miało wspólnego z prawdą, a ówczesna zwyczajna biła na głowę dzisiejsze kiełbasy "gatunkowe".

[...]

To może idź do sklepu i przeczytaj sobie, jaki jest skład tego, co kupujesz albo co kupują inni.
Ominie Cię co prawda znajomość zawartości sterydów, antybiotyków i innej chemii w mięsie, ale dowiesz się (o ile producent jest w miarę uczciwy), że wędlina zawiera soję modyfikowaną genetycznie, wzmacniacze smaku (jakby kurwa to coś pomogło), konserwanty, barwniki, zagęszczacze etc.
Nie uwierzysz, ale w PRL-u nikomu by do głowy nie przyszło tak nasrać do jedzenia!

Data: 2010-02-09 13:52:43
Autor: cyc
PRLowskie wędliny

On 9 Lut, 13:28, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

[...]

To co napisalem o dzisiejszych produktach masarskich  nie jest moim wymyslem ani zlosliwoscia .  Sam zreszta nie jestem w stanie sprawdzic prawdziwosci tezy a zdanie opieram na opisywanych w mediach sprawach . W niektoprych wyrobach miesnych jest , jak pisano nawet tylko 10% miesa w szynkach nawet 40 % wody itd.
Tego naprawde kiedys nie bylo . Byc moze tylko dlatego , ze nie znano amerykanskich :) technologii umozliwiajacych w ten spsob " wzbogacac" mieso ale fakt pozostaje faktem !.

cyc

Data: 2010-02-09 04:58:41
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 9 Lut, 13:52, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

[...]
Było, było. Mój teść pracował wtedy w zakładach mięsnych i  dobrze
pamięta tamte praktyki. Dzięki temu można było wtedy wynosić z
zakładow mnóstwo mięsa i wszystko się zgadzało. Tak było też z kawą ,
którą celowo zawilgacano, by byla cięższa a suche ziarna zabierało się
do domu.
Moj teść pamiętny tego co się wówczas działo do dzisiaj nie ruszy np.
parówki a tatara zje tylko wtedy gdy prywatnie kupi mięso i sam go
przyrządzi.

Data: 2010-02-09 14:09:11
Autor: Polok_Prawdziwy
PRLowskie wędliny
[...]

Coza PIERDOŁY pociskos...!!!!

- toze niewture psekrenty robiły, niełoznaco, ze PROCEDURY takie były...!!!

Jeśli mos dokogoś pretensje, to miej niedo uwcesnego systemu, ino do
POSCEGULNYCH GNOJUW I WSZOżY...!!!

Awim cosik łotym, bo moja Maryna wuwcas w OPEPEEMACH (OPPM) psytych procedurach
pracowała....

Data: 2010-02-09 06:00:48
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 9 Lut, 14:09, "Polok_Prawdziwy" <baca_nowoce...@onet.eu> wrote:
[...]

Nic nie mam przeciw twojej Marynie i jej procedurach. Tylko nie chcesz
mi chyba wmówić, z czas PRL-u był czasem przestrzegania procedur? Taki
właśnie mieliśmy syf, bo procedury i normy nie były przestrzegane.

Data: 2010-02-09 15:22:55
Autor: Wiesiaczek
PRLowskie wędliny

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:5cfc1dc3-3512-41a7-9e40-f001cdcecfa3h2g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Nie ma czego wmawiać,
za nieprzestrzeganie procedur, szczególnie związanych z przemysłem spożywczym można było trafić na długo do więzienia.
Teraz jest to najwyżej mandat za 500 zł.

Generalnie w PRL-u prawo było o wiele bardziej przestrzegane niż dziś, ale też pewnie nie wierzysz?

Data: 2010-02-09 06:47:11
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 9 Lut, 15:22, "Wiesiaczek" <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:5cfc1dc3-3512-41a7-9e40-f001cdcecfa3h2g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

za nieprzestrzeganie procedur, szczególnie związanych z przemysłem
spożywczym można było trafić na długo do więzienia.

He, he aleś mnie ubawił. Było zagrożenie karą, więc nie było
przestępstw! To skąd się brali lokatorzy więzień za tzw.przestępstwa
gospodarcze. W każdym zakładzie były kradzieże na potęgę ale też jakoś
nie wszystkich wsadzano.

Generalnie w PRL-u prawo było o wiele bardziej przestrzegane niż dziś, ale
też pewnie nie wierzysz?

W dyskusjach, które tu prowadzę staram się opierać na faktach a nie
wierze.
Ale skłonny jestem tu zgodzić się  z tobą bez sprawdzania źródeł, bo
faktem jest , że w krajach gdzie jest więcej wolności osobistej
przestępczość wzrasta.

Data: 2010-02-09 16:49:42
Autor: Polok_Prawdziwy
PRLowskie wędliny
Nic nie mam przeciw twojej Marynie i jej procedurach. Tylko nie chcesz
mi chyba wmówić, z czas PRL-u był czasem przestrzegania procedur? Taki
właśnie mieliśmy syf, bo procedury i normy nie były przestrzegane.

Noooo...
- 25-letnie minso narynku siem NAPEWNO niepojawiało...!!!

A to jest ino to, co wykryły...

Data: 2010-02-09 20:42:45
Autor: Jadrys
PRLowskie wędliny
W dniu 2010-02-09 16:49, Polok_Prawdziwy pisze:
[...]

Żeby tylko 25-cio letnie.. Jakoś tak na początku lat 90-ych  Nasi przyjaciele z za oceanu sprzedali nam nogi z kurczaków zamrożone w czasie II- giej wojny światowej.

Data: 2010-02-10 20:59:08
Autor: Polok_prawdziwy
PRLowskie wędliny
Jadrys wrote:

[...]

Ino, jak widzis JAMDRYSIE, natakie fakty jus żodny PODWURKOWYKAPITULISTA ci
semsownej łodpedzi niedo....!

Data: 2010-02-10 12:06:29
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 10 Lut, 20:59, Polok_prawdziwy <Baca_nowoce...@patryjot.pol> wrote:
I- giej wojny światowej.

Ino, jak widzis JAMDRYSIE, natakie fakty jus żodny PODWURKOWYKAPITULISTA ci
semsownej łodpedzi niedo....!
To jakieś bzdury. Nikomu nie opłacałoby sie trzymac niczego w chłodni
przez 50 lat

Data: 2010-02-11 07:25:42
Autor: Wiesiaczek
PRLowskie wędliny

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:887cc157-163b-49c3-9d8d-849ee5f609b6r24g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Czy ja wiem?
Przecież 20 lat dało się bez problemów trzymać,  to akurat jest wiadomość potwierdzona, więc dlaczego nie 50 lat?

Data: 2010-02-11 00:14:22
Autor: zbig
PRLowskie wędliny
On 11 Lut, 07:25, "Wiesiaczek" <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:

Czy ja wiem?
Przecież 20 lat dało się bez problemów trzymać,  to akurat jest wiadomość
potwierdzona, więc dlaczego nie 50 lat?
Koszt składowania z pewnością przewyższyłby wartość towaru

Data: 2010-02-14 22:35:34
Autor: Jadrys
PRLowskie wędliny
W dniu 2010-02-10 20:59, Polok_prawdziwy pisze:
Jadrys wrote:

[...]

Niestety wiem.. Nawet te czarne w środku nogi kurczaków ich nie przekonały. Ani nawet opinia głównego urzędu weterynarii który określił to jankeskie mięso jako niejadalne, i zalecił utylizację.

Data: 2010-02-09 10:24:14
Autor: Tomek
PRLowskie wędliny
Anatol

Czemu tego nie skomentujesz?
Nie przejdzie Ci przez gardło to, do czego doprowadziła Solidarność
sterowana zza oceanu?

I talibowie z Klewek...
Tomek

Data: 2010-02-09 13:09:53
Autor: Jadrys
PRLowskie wędliny
W dniu 2010-02-09 10:24, Tomek pisze:
[...]

Tak ci Talibowie w polskich więzieniach też są faktem..

Data: 2010-02-09 13:00:43
Autor: kochamspamWYTNIJTO
PRLowskie wędliny

> [...]

teren pod bazy wojskowe w środku Europy.
To im dużo taniej wyszło, niż agresja na Irak.

Chyba za duzo wypiłeś, bo zapomniałeś o stonce ziemniaczanej w latach 1950
(niewykluczone że bakterie dżumy w Korei to też robota CIA).
A zaraz po wojnie grasował w Polsce "amerykański mączniak agrestu"
(co wykryłem w starym czasopiśmie).
K.S.

Data: 2010-02-09 21:00:29
Autor: Anatol
PRLowskie wędliny

[...]

Co ma solidarność do kryzysu produkcji żywności, kryzysu walutowego i zatrzymanych inwestycjach z lat 1976-80, na skalę niespotykaną chyba w reszcie krajów Europy  ?

Oto komentarz naocznego świadka, który nic nie wspomina o Solidarności jako przyczyny powstania braków :

http://www.youtube.com/watch?v=fwxwwytv2wc

Anatol

Data: 2010-02-09 21:07:53
Autor: u2
PRLowskie wędliny
W dniu 2010-02-09 21:00, Anatol pisze:

[...]

Solidarność to lata 80-te, oczywiście była sterowana zza oceanu i
wystrychnięta na dudka w 1981.

Co do braków po 1975 to nie ma porównania do braków z epoki Jeruzela. W
dużym stopniu to ciągłe żądania finansowania 400-tysięcznej armii przez
Jeruzela spowodowały kłopoty ekipy Gierka.

Data: 2010-02-09 22:03:32
Autor: Anatol
PRLowskie wędliny

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hksg01$372$2nemesis.news.neostrada.pl...

Co do braków po 1975 to nie ma porównania do braków z epoki Jeruzela. W
dużym stopniu to ciągłe żądania finansowania 400-tysięcznej armii przez
Jeruzela spowodowały kłopoty ekipy Gierka.

Sugerujesz że to Gierek był członkiem ekipy Jaruzela a nie odwrotnie ?

Za Gierka Polska po raz wpierwszy w historii stała się także importerem żywności netto - w II polowie dekady zaimportowano ok 60 mln ton zboża i pasz za ok. 8 mld USD z kredytów. W 1980 możłiwosci nowych kredytów na import żywnośći i komponentów oraz części dla licencyjnych produkcji zredukowały sie się do zera za to raty kapitałowo-odsetkowe przekroczyły wartość eksportu, na potrzeby którego Gierek zaczął ogałacać rynek wewnętrzny (najpierw z cukru).

Tak fatalnej polityki rolnej i dewizowej nie prowadził  wtedy nikt w Europie, no może poza Ceauceasku.

Anatol

Data: 2010-02-09 08:55:55
Autor: Polok_Prawdziwy
PRLowskie wędliny

http://www.youtube.com/watch?v=d99XmZGNCcw

i gierkowski dobrobyt na kredyt :

http://www.youtube.com/watch?v=d99XmZGNCcw

http://www.youtube.com/watch?v=MsFkkgoaREo

A natym psykładzie pocytej sem, jak piknie siem warunki bytowe zwykłym rodzinom
(znacysiem "PODSTAWOM SPOŁECEńSTWA") pozminiały:

http://www.wsws.org/de/pl/2005/feb2005/pol-f23.shtml

I jak myślis, co ztych młodzikuw wyrośnie...?

Cy dlo Społeceństwa nielepse bybyło, zamiast na złodzieji i inksych psestemcuw
tych młodych psygotować, na ślusaży, tokaży, stoloży, abo inksych hydrałlikuw
ich wyłucyć...?

Sami na siebie BAT KREńCICIE gupielokowate KAPITULISTY ŁODPUSTOWE i ani siem
niespostżeżecie, jak wpodobnom sytułacjem zyciowom popadniecie (abo wase
dziecioki)...!!!

I wtedy dopiro siem psekonocie, co znacom KAPITULISTY PRAWDZIWE (scegulnie te
zza Łoceanu)...!!!

Data: 2010-02-10 21:06:00
Autor: Polok_prawdziwy
PRLowskie wędliny
Sam Brown wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=1wdPnjYYN5s

http://www.youtube.com/watch?v=v3rFxektijk&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=dYf6Evp-gHo

Znacysiem, cochces nom pokozać, ze 90% Łobywateli zgłodu wuwcas umarło,
cyze, winksość nazapas syćko wykupywało...?

Bojaksem dobze psypominom, to winksość tela zapasuw wdoma miała, ze naporem
lot im jesce wystarcyło...

PRLowskie wędliny