PROBLEM z Win 7 64-Bit i brak możliwości in stalacji (DVDR spoza listy obsługiwanych -H CL)

Data: 2009-11-18 02:19:14
Autor: Rysiek
PROBLEM z Win 7 64-Bit i brak możliwości in stalacji (DVDR spoza listy obsługiwanych -H CL)
Witam!
Mam problem z instalacją Win7 - po włączeniu w Biosie AHCI i trybu native dla sata (jak i przy wyłączonych obu opcjach) komputer startuje z dvd, przechodzę okienka z wyborem języka i klawiatury, po czym ładuje się właściwy instalator i po chwili wyskakuje okno z prośbą / żadaniem w zasadzie włożenia nośnika z driverem dla napędu; dalsza instalacja jest wykluczona - wyszarzony / nieaktywny przycisk next / dalej.

Jakieś rozwiązanie tego problemu - czy podobnych - przychodzi komu do głowy?

podaję dane napędu:

Drive Information
ID 0: PLEXTOR DVDR PX-810SA V1.00
Jumpers: 000
Drive Model: PX-810SA
Current Firmware: V1.00

Trochę mnie kosztował swego czasu, sprawdza się -czego nie mogę powiedzieć o innych wcześniej używanych, więc nie chce go zmieniać na ichni inny...

do Plextora pisałem - czekam na info, ale raczej sceptycznie do tego podchodzę

--
rysio_spod_magury

Data: 2009-11-19 08:34:40
Autor: januszek
Rysiek napisał(a):

Jakieś rozwiązanie tego problemu - czy podobnych - przychodzi komu do głowy?

http://www.cdrinfo.pl/bios/7342104224

j.

Data: 2009-11-19 15:10:18
Autor: Rysiek
januszek pisze:
Rysiek napisał(a):

Jakieś rozwiązanie tego problemu - czy podobnych - przychodzi komu do głowy?

http://www.cdrinfo.pl/bios/7342104224

j.
bez reakcji - miałem ten firmware od jakiegoś czasu - nie wgrałem ponieważ czekałem na nośnik który mnie do tego zmusi (jedyne zmiany w firmware to aktualizacja wykazu nośników, ponieważ nie znalazłem się w takiej sytuacji że trafiłem na nieznany dla sprzętu dvd - nie ruszałem drania). Nic poza tym się nie zmieniło - ale i tak wgrałem - dla świętego spokoju - niestety - bez wpływu na zachowanie instalatora win7.
Plextor.pl i .com na razie milczą....
Rozumiem takie HP - z ich schedą po Toshibie i Compaq'u oraz całą masą ich własnego sprzętu, ale plex nie ma tego za wiele - od dawna są wersje systemu beta, rc - zresztą -pewnie producenci dostają jakieś wsparcie ze strony MS - interes leży po obu stronach... HP czy inni giganci zdążyli przygotować masę sprzętu i sterowników... a Plextor się nie wyrabia z taką garstką?

rysio_spod_magury

Data: 2009-11-19 14:25:09
Autor: januszek
Rysiek napisał(a):

[...]

Ok. Spokojnie. Jaką masz płytę główną, producent i konkretny model?

j.

Data: 2009-11-18 16:31:35
Autor: Rysiek
PROBLEM z Win 7 64-Bit i brak możliwości instalacji (DVDR spoza listy obsł ugiwanych -HCL)
to co miałem pod ręką o mojej MB:

Detected Chipset:
  Intel(R) G33/G31 Express Chipset

Chipset Components

Memory Controller:
  Intel(R) 82G33/G31 Memory Controller Hub

I/O Controller:
  Intel(R) 82801IB Intel(R) I/O Controller Hub (ICH9B) SATA Controller found in IDE mode

Integrated Graphics:
  Not Detected or Disabled

procesor:DualCore Intel Core 2 Duo E6750, Conroe, 2666 MHz (8 x 333)

mobo: Gigabyte GA-P35-DS3L (v.2.0)

bios: Typ BIOS'u Award Award Modular BIOS v6.00PG (Intel P35 BIOS for P35-DS3L F6 z 11 maja 2007)

Data: 2009-11-19 16:58:59
Autor: januszek
PROBLEM z Win 7 64-Bit i brak możliwości instalacji (DVDR spoza listy obsługiwanych -HCL)
Rysiek napisał(a):

[...]

Przychodzi mi do głowy jeszcze:

1) Update BIOS - http://www.gigabyte.pl/products/mb/bios/ga-p35-ds3l_20.html
jak nie pomoże to:
2) Podłącz napęd optyczny do portu 2 lub 3 a nie 0 i 1.
jak nie pomoże to:
3) Podłącz inny naped IDE do gniazda IDE i z niego powtórz operacje.
jak nie pomoże to:
4) Podłącz napęd dyskietek i wypróbuj drivery Intel Matrix Storage: http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?ProductID=2101&DwnldID=15451&lang=eng

j.

Data: 2009-11-18 19:49:23
Autor: Rysiek
PROBLEM z Win 7 64-Bit i brak możliwości instalacji (DVDR spoza listy obsługiwanych -HCL)
Dzięki za sugestie...
-bios zaktualizowałem właśnie (wprawdzie po przeszukaniu wszystkich serwerów @bios Gigabyte'a krzyknął że nie ma dla mojej MB nowego  -ale uparcie poszukałem na stronie i okazało się że jednak jest - wrześniowy, z tego roku (i jak tu ufać narzędziom producenta!) -jednak bez efektu
-przełączanie napędów wypróbuję wieczorkiem - jak tylko uda mi się pościągać rzeczy do pracy na nockę (nie chcę przerywać transferu)
-niestety pozbyłem się napędów dvd na PATA - porozdawałem
-no i nie mam napędu dyskietek - spróbuję wrzucić najnowszy Intel Matrix Storage na flaszkę i podsunąć gadzinie - może połknie. Nie sądze jednak - to by było bezsensowne - przecie sterowniki do chipsetów intela są na dvd.... ale to różnie bywa - jak widać po sprawie update'u biosa w mijej MB.
Mam też rozpakowaną paczkę drivers pack i spróbuję zmusić seven by poszukał sobie czegoś w katalogu z rozpakowanymi driverami do trybu tekstowego instalacji xp - ostatnio robiłem nlite'm preparowaną instalkę xp sp3 do laptopa na którego nie było sterowników pod xp  - only vista. Po drobnym śledztwie okazało się że można taki zestaw do 30 ponad bebechów skompletować - powyciągałem stringi urządzeń (menadżer urządzeń / dany sprzęt / właściwości / szczegóły / identyfikator wystąpienia urządzenia) spod visty i intensywnym googlowaniu pozbierałem okruchy  - a to coś podobnego , z takim układem montował acer, a to benq, a hp, dell, inni producenci.
Trwało to kilkanaście godzin - ale w końcu lapek chodzi jak należy - nawet z kompletem narzędzi od producenta i panelem dotykowym nad klawiaturką. Instalacja bezproblemowa - stery do chipsetu zostały zaakceptowane na etapie niebieskiego, tekstowego ekranu instalki XP - chodzi nawet AHCI a nie jak u mnie na XP gdzie zamiast AHCI zgłasza się standardowy SATA kontroler. Znajomy zachwycony - naprawdę pod XP lapek dostał skrzydeł! Teraz pewnie namówiłbym go na seven...

Tak przy okazji sprawdzałem (wolałbym mieć w biosie włączony)AHCI i tryb natywny zamiast legacy - jednak wszystkie sposoby zmuszenia mojego XP po paru godzinach próbowania wszelkich metod spaliły na panewce- dysk jest wykrywany, xp rusza ale po upływie kilkudziesięciu sekund sprawa kończy się BSODem. Pewnie dałoby się to załatwić ponowną instalacją systemu - ale za dużo rzeczy do przenoszenia, a nie chce mieć dwóch XP - pogubię się gdzie co mam. A chcialem tylko uniknąć przełączania w biosie trybu przy każdym przejściu między bootowaniem pod xp a seven.

Mój kontroler (string spod XP) zgłasza się jako:
PCI\VEN_8086&DEV_2921&SUBSYS_B0021458&REV_02\3&13C0B0C5&0&FA
Intel(R) ICH9 2 portSerial ATA Storage Controler 1 - 2921

PCI\VEN_8086&DEV_2926&SUBSYS_B0021458&REV_02\3&13C0B0C5&0&FD
Intel(R) ICH9 2 portSerial ATA Storage Controler 1 - 2926
(everest: urządzenie PCI: Intel 82801IB ICH9 - 2-port SATA Controller)

(może to jednak prawda, że zmusić do pracy w AHCI można tylko ICH9R

Parę linków n/t ostatniego zagadnienia - może ktoś skutecznie przejdzie problem:

Problemy z AHCI w Windows XP i Vista. - Forum NVISION
http://nvision.pl/forum/index.php?showtopic=36168

HOWTO: enable AHCI mode after installing Windows - PC Perspective Forums
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831

How to: Enable AHCI / NCQ on Windows 2k/XP/2003 for ICH 6/7/8/9(non-raid)
http://www.overclock.net/intel-motherboards/269993-how-enable-ahci-ncq-windows-2k.html

GA-G33M-S2H - blue screen when AHCI enabled - Gigabyte - Motherboards-Memory
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-245184_12_0.html

How to enable AHCI on Intel ICH9 under XP
http://www.msfn.org/board/enable-ahci-intel-ich9-under-xp-t109450.html

http://kerneltrap.org/node/7582 (dostałem chwilę temu - nie sprawdzałem jeszcze, ale wygląda interesująco
http://episteme.arstechnica.com/eve/forums/a/tpc/f/24609792/m/175000572931
- jak wyżej

zastanawiają mnie przy tym 2 kwestie:
-twierdzenie Intela:
"Only the Intel? 82801IR/IO I/O controller hub (ICH9R) can use performance software; other controllers, such as the Intel? 82801IB I/O controller hub (ICH9), do not."

-i opinie ludzi na forach którzy twierdzą że to tylko kastracyjna polityk a Intela wobec pozostałych układów, skoro pod Linuxem nawet starsze układy idą spokojnie pod AHCI i NCQ. Widziałem niedawno screeny sprzed i po przeróbce systemu pod kątem uaktywnienia AHCI.

oczywiście - jeśli powiedzie mi się wymuszenie trybu AHCI w już zainstalowanym XP na mojej, dość popularnej płycie. Komuś się może przydać!

januszek pisze:

[...]

Data: 2009-11-19 19:34:37
Autor: januszek
PROBLEM z Win 7 64-Bit i brak możliwości instalacji (DVDR spoza listy obsługiwanych -HCL)
Rysiek napisał(a):

[...]

Jejku ale Ty gaduła jesteś ;) Moim zdaniem AHCI do niczego potrzebne nie jest i nie warto nim sobie głowy zawracać ;)

j.

Data: 2009-11-19 20:46:22
Autor: Rysiek
PROBLEM z Win 7 64-Bit i brak możliwości instalacji (DVDR spoza listy obsługiwan ych -HCL)
No, jestem, walczę z tym - ale czasem mnie poniesie :-)
Chodzi mi o to że we wszystkich instrukcjach instalacji v7 mówią o włączeniu AHCI przed instalacją
no i chodzi o Hot-swap (choć tu się przyznam - że dyski SATA na wariata odpinam w swoim blaszaku w trakcie pracy, poza systemowym - na razie bez wpadek)

januszek pisze:

[...]

Data: 2009-11-19 20:31:14
Autor: Rysiek
Tak przy okazji - jełsi ktokolwiek się na tym pozna...
link do problematycznego postu:
http://kerneltrap.org/node/7582#comment-293338

w poście na tym forum niejaki RalftheWise podaje zmiany jakie należy wnieść do 2 plików ze zlinkowanego archiwum.

cytuję:

  have used this to install XP on a number of boxes with a GA-P35-DS3L mb. Below is a diff of the changes I made to the iaahci.inf and txtsetup.oem files:

iaahci.inf:
39a40
> ExcludeFromSelect=PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106
66a68,70
> ; ICH9
> %PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106.DeviceDesc% = iaStor_Inst_4, PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106

91a96,98
> ; ICH9
> %PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106.DeviceDesc% = iaStor_Inst_4, PCI\VEN_8086&DEV_2923&CC_0106

.....koniec cytatu

39 to kolejna linia w pliku, ok ale to a40 po nim?
i jak rozumieć w tym momencie 66a68, 70 (w następnej zmianie do wykonania)?
czy te linie to się odnoszą do oryginału, czy też jak zacznę dopisywać linie do pliku, mam się kierować bieżącą / aktualną numeracją wierszy, mimo czy może właśnie dlatego że ich liczba rośnie z kolejnymi zmianami?

Kogoś mądrzejszego prosiłbym o wsparcie :-)

Data: 2009-11-19 15:43:38
Autor: qwerty
Użytkownik "Rysiek" <rysiom@o2_kropka_co.uk> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:he3k5o$p6l$1@news2.ipartners.pl...
[...]

To zainstaluj system z pendrive. Bedzie znacznie szybciej, niż z płyty.

PROBLEM z Win 7 64-Bit i brak możliwości in stalacji (DVDR spoza listy obsługiwanych -H CL)