PROBLEM - zakup specyficznego dysku

Data: 2014-01-26 07:42:24
Autor: Majka
PROBLEM - zakup specyficznego dysku
Witam, i bardzo proszę o pomoc:

proszę wskazać, gdzie mogę zakupić dysk który będzie współpracował z moim komputerem:

Komputer to /zabytek/ ASUS EEE PC 901
http://en.wikipedia.org/wiki/Asus_Eee_PC#Other_Eee_90x_models
(przewin±ć nieco w dół, specyfikacja w tabelce)
Mam model z wymiennym dyskiem 4GiB - i ten dysk jest problemem.
Chciałabym większy, ucieszę się nawet z "szesnastki" (16GiB), a najchętniej kupiłabym 64 GiB.
Tylko gdzie?
Raz już w niewiedzy kupiłam dysk ze zł±czem mSATA, ten:
http://www.morele.net/dysk-ssd-a-data-premier-pro-sp300-asp300s-64gm-c-483909/?ceneo_spo=true
ale nie współpracowały te urz±dzenia, bo nie wiedziałam o innych wymogach (jakie¶ mpcie czy cos podobnego), na szczę¶cie sklep przyj±ł zwrot.

Proszę wskażcie mi, podpowiedzcie gdzie mogę kupić większy niż 4 GiB dysk, który będzie działał z moim komputerem?
żebym nie musiała kombinować - bez porad kup przej¶ciówkę, kup talerzowy - ma być SSD, który włożę do eee PC 901 i będzie działał. Plug and play.
Dysk nie musi być nowy, ma być jedynie większy niż mam (mam 4GiB).

Z góry dziękuję za zaangażowanie w w±tek i pomoc -
- Majka

Data: 2014-01-26 17:33:23
Autor: BartekK
W dniu 2014-01-26 16:42, Majka pisze:
Proszę wskażcie mi, podpowiedzcie gdzie mogę kupić większy niż 4 GiB dysk, który będzie działał z moim komputerem?
żebym nie musiała kombinować - bez porad kup przejściówkę, kup talerzowy - ma być SSD, który włożę do eee PC 901 i będzie działał. Plug and play.

Obawiam się, że jedyną sensowną poradą może być porada "zmień komputer" - to maleństwo jest nierozwijalne w żaden opłacalny sposób, jest ok do pewnych bardzo wąskich zastosowań i koniec. Za cenę prób rozszerzenia dysku kupisz używany cały netbook podobnej wielkości, gdzie będzie mieścić się zwykły hdd/sdd 2.5"
SzukajÄ…c z samych AsusĂłw EEE (a jest tego wiele, lenovo s10, samsungi itp):
http://allegro.pl/10-asus-eee-pc-1011px-2x1-66ghz-1gb-320gb-win7-i3903541599.html
http://allegro.pl/asus-eee-pc-1201n-samsung-dvd-writer-se-s084-i3879111100.html
Wszystko w cenach ~700zł, a zyskujesz mocniejszy procesor, zwykły dysk 2.5" (łatwo zamienialny na dowolny 2.5" ssd). Jak jeszcze uda ci się twoją zabaweczkę sprzedać za 150-200zł to wychodzi ci to taniej niż kombinacje z tym co jest. Bo niestety - jak nawet znajdziesz ssd/flash do 901, to są one tak dramatycznie wolne, że już lepiej używać karty sdhc lub pendrive...

Data: 2014-01-26 20:11:00
Autor: Jacek Maciejewski
PROBLEM - zakup specyficznego dysku
Dnia Sun, 26 Jan 2014 17:33:23 +0100, BartekK napisał(a):

Obawiam się, że jedyn± sensown± porad± może być porada "zmień komputer"

Przychylam się do opinii. Miałem w ręku niedawno takie co¶. Z trudem pod XP
odtwarzało flasze z youtube w najniższej rozdziałce bo traciły synchro w
dĽwiękiem. Żeby uruchomić jakie¶ programy trzeba było je instalować na
dodatkowej pamięci wtykanej z boku, bo na głównym dysku 1GB to XP ledwo się
mie¶cił. Wła¶ciciel po paru tygodniach użerania się zrobił to co zalecamy -
zmienił lapka :)
--
Jacek

Data: 2014-01-26 20:45:15
Autor: Krystek
W dniu 2014-01-26 17:33, BartekK pisze:
[...]

2.5" (Ĺ‚atwo zamienialny na dowolny 2.5" ssd). Jak jeszcze uda ci siÄ™
[...]

Otóż to. Zgadzam się z przedpiścą. Ten Twój komputerek ma po prostu za słabe bebechy. I jakkolwiek by go nie rozbudować to sprzęt będzie wąskim gardłem. Na tyle, że dołożenie nowszego dysku nie spowoduje, że będzie on chodził szybciej, bo kontroler w komputerze nie wykorzysta jego wszystkich możliwości. Tak samo z systemem i pamięcią. Spróbuj zainstalować/uruchomić jakąś nowszą wersję systemu (ChromeOS, Fedora LXDE) a stwierdzisz, że ledwo da się pracować.

Mam u siebie netbook z procesorem Intel Atom 1,6 GHz model N270 (czyli starszej generacji) oraz 2 GB pamięci RAM i system Windows XP Home. Gdyby nie 2 GB to praca by była katorgą. Bo jakakolwiek przeglądarka i otwartych w niej kilka stron naładowanych flashowymi dodatkami potrafią skutecznie przydusić taki komputer.

Więc dobrze Ci radzą: kup nawet jakiś używany sprzęt, ale z lepszym procesorem, większą pamięcią i możliwością rozbudowy.

Znajomy potrzebował zapasowy komputer do pracy (w domu też ma laptopa, nie ma stacjonarnego) i niedawno kupił 12-calowego notebooka PHILIPS/Twinhead z procesorem Dual-Core 1,6 GHz, dyskiem 80 GB, 2 GB RAM oraz zainstalowanym systemem. Sprzęt kosztował go 400 zł (gdy przeglądałem Allegro to znalazłem normalnego laptopa z Windows XP oraz procesorem Intel Core2 Duo oraz nagrywarką za podobną cenę).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-01-27 12:50:47
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
PROBLEM - zakup specyficznego dysku
Dziękuję Wszystkim - jednak zakup nowego.
Przed sprzedaż± ASUSa, którego w±tek dotyczył chciałam reinstalować winXP, by oddać "czysty" komputer kupuj±cemu.
I pojawił się problem już nieco z pogranicza tej grupy i grup programowych:
problem z BIOSem i widoczno¶ci± dysków.
W BIOSie widzę tylko dysk "wymienny" 4 GiB, a nie widzę w ogóle dysku stałego/wlutowanego 8 GiB. Nie widzę go - więc i nie mam jak ustawić enable/disable.
Co zrobiłam Ľle, jak to poprawić?

By było ciekawiej, gdy wyjmę "wymienny" 4GiB, to widzę w BIOSie dysk 8 GiB.

O co chodzi, jak z tego wyj¶ć, by po włożeniu wymiennego 4 GiB widoczne były oba dyski, zarówno w BIOSie jak i w Windowsie (win xp pro z sp3, po nlite).

Przypomnę, mój komputer to:

Data: 2014-01-27 22:17:27
Autor: \(c\)RaSz
PROBLEM - zakup specyficznego dysku

: (...)
:
: By było ciekawiej, gdy wyjmę "wymienny" 4GiB, to widzę w BIOSie dysk 8
GiB.
: - Majka

Zetkn±łem się z czym¶ takim onegdaj, może użyte rozwi±zanie też zadziała?

Otóż gdy wykrywasz dyski, to, jak zgaduję, każesz BIOS-owi je rozpoznać
AUTOMATYCZNIE, czy tak? Możesz jednak *ręcznie* wpisać parametry dysku,
tylko (drobiazg!), musisz je przedtem wyczaić. Ale recepta jest taka: wyjmij
t± 4-kę, podejrzyj parametry 8-ki, po czym wklep je ręcznie w odpowiednie
kolumny. MOŻE zaskoczy!

PROBLEM - zakup specyficznego dysku