PROBLEM - zakup specyficznego dysku

Data: 2014-01-27 12:50:47
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
PROBLEM - zakup specyficznego dysku
Dziękuję Wszystkim - jednak zakup nowego.
Przed sprzedażą ASUSa, którego wątek dotyczył chciałam reinstalować winXP, by oddać "czysty" komputer kupującemu.
I pojawił się problem już nieco z pogranicza tej grupy i grup programowych:
problem z BIOSem i widocznością dysków.
W BIOSie widzę tylko dysk "wymienny" 4 GiB, a nie widzę w ogóle dysku stałego/wlutowanego 8 GiB. Nie widzę go - więc i nie mam jak ustawić enable/disable.
Co zrobiłam źle, jak to poprawić?

By było ciekawiej, gdy wyjmę "wymienny" 4GiB, to widzę w BIOSie dysk 8 GiB.

O co chodzi, jak z tego wyjść, by po włożeniu wymiennego 4 GiB widoczne były oba dyski, zarówno w BIOSie jak i w Windowsie (win xp pro z sp3, po nlite).

Przypomnę, mój komputer to:
ASUS EEE PC 901
http://en.wikipedia.org/wiki/Asus_Eee_PC#Other_Eee_90x_models
> (przewinąć nieco w dół, specyfikacja w tabelce)

 - Majka

Data: 2014-01-27 22:17:27
Autor: \(c\)RaSz
PROBLEM - zakup specyficznego dysku

: (...)
:
: By było ciekawiej, gdy wyjmę "wymienny" 4GiB, to widzę w BIOSie dysk 8
GiB.
: - Majka

Zetknąłem się z czymś takim onegdaj, może użyte rozwiązanie też zadziała?

Otóż gdy wykrywasz dyski, to, jak zgaduję, każesz BIOS-owi je rozpoznać
AUTOMATYCZNIE, czy tak? Możesz jednak *ręcznie* wpisać parametry dysku,
tylko (drobiazg!), musisz je przedtem wyczaić. Ale recepta jest taka: wyjmij
tą 4-kę, podejrzyj parametry 8-ki, po czym wklep je ręcznie w odpowiednie
kolumny. MOŻE zaskoczy!

PROBLEM - zakup specyficznego dysku