Data: 2010-05-27 09:14:17 | |
Autor: Charlie delta | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
Nazywam si argument i do Ciebie m闚i Polaku:
do og鏊nopolskiej akcji protestacyjnej i umie嗆 na swoim samochodzie, oknie domu, w internecie, symbol szachownicy lotniczej, jako znak, 瞠 nie jeste idiot i nie wierzysz Tuskowi. Protest jest przeciwko, mataczeniom, opiesza這軼i i nieudolno軼i w wyja郾ianiu tragedii smole雟kiej. Polaku masz prawo do prawdy, jeste obywatelem tego kraju. |
|
Data: 2010-05-27 18:36:08 | |
Autor: zenek | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
Charlie delta pisze:
Nazywam si argument i do Ciebie m闚i Polaku: Zaloz koszulke kopnij mnie w dupe. |
|
Data: 2010-05-27 23:09:56 | |
Autor: knrdz | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
Charlie delta pisze:
do og鏊nopolskiej akcji protestacyjnej i umie嗆 na swoim samochodzie, Podaj list adres闚 lokalnych kom鏎ek partyjnych w kt鏎ych rozdajecie. Brunatn koszul te tam dostan? |
|
Data: 2010-05-28 09:26:07 | |
Autor: P.H. | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
U篡tkownik "Charlie delta" <charlie.delta.trader@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:4161f8cf-14b7-4e8c-b162-1eabec148f67b21g2000vbh.googlegroups.com... Nazywam si argument i do Ciebie m闚i Polaku: -- -- -- -- -- -- -- -- -- - spieprzaj dziadu |
|
Data: 2010-05-29 01:36:51 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
"Charlie delta" 4161f8cf-14b7-4e8c-b162-1eabec148f67@b21g2000vbh.googlegroups.com : Protest jest przeciwko, mataczeniom, opiesza這軼i i nieudolno軼i : w wyja郾ianiu tragedii smole雟kiej. Na razie to wygl康a tak, jakby prezydent Kaczy雟ki prowadzi ten samolot wesp馧 w zesp馧 z gen. B豉sikiem. Istotnie -- to zakrawa na mataczenie. ;) W ca造m smutku mojego 篡cia (spowodowanym zach豉nno軼i duchownych polskich) 鄉ier Kaczy雟kiego (i jego 鈍ity) jest dla mnie pocieszeniem. Natomiast wypowiedzi pozosta貫go ;) Kaczy雟kiego, z kt鏎ych wynika, i nie wierzy on w to, 瞠 jego brat zasiad osobi軼ie za sterami Tu 154 jest swoist rozrywk -- mniemam, 瞠 tak sam lub podobn, jak by這 na鄉iewanie si z mego 篡cia w czasie, gdy brakowa這 mi pieni璠zy na jedzenie. :) I ja, i obecny ;) Kaczy雟ki nie mamy rodzin -- zapewne dlatego jego los nie jest mi oboj皻ny, lecz wywo逝je u mnie weso這嗆. Gdybym mia rodzin -- nie zawraca豚ym sobie g這wy kim, kto rozgl康a si bezskutecznie za swoj po這w, pogrzeban w szcz徠kach samolotu... Znaczy -- na Wawelu, chcia貫m ;) napisa. Notabene ta po這wa pochowana zosta豉 wraz ze swoj po這wic -- wida wi璚, 瞠 ca這嗆 ;) tworzona jest a przez 3 po這wy, i nie s to po這wy dorsza. ;) Jak wida wyra幡ie -- po這wa nie tylko nie jest r闚na po這wie, ale nawet mo瞠 mie inn p貫 i stanowi mo瞠 ca這嗆 nie ze swoj po這w, ale ze swoimi dwiema po這wami. ;) Po這wa Kaczy雟kich przejdzie niebawem do 瘸rt闚 o po這wach -- po這wie stycznie nier闚nej po這wie lutego czy po這wie wieprza nier闚nej po這wie samochodu itp. po這wach. :) Naskakujcie (argumenty i inni) na Tuska 瘸rliwiej -- zmobilizuje to Platform do lepszej kampanii, co zaowocuje ca趾owit kl瘰k partii braci Kaczy雟kich, przez co l康owanie na przedpasiu (i w przededniu 鈍i皻a mi這sierdzia) otrzyma dodatkowy detal humorystyczny. :) Ja bym si cieszy, gdyby te wybory skompromitowa造 pozosta貫go Kaczy雟kiego. :) (tak, jak przedterminowe wybory do parlamentu skompromitowa造 znan mi kandydatk do senatu, kt鏎a uzna豉 przed tymi wyborami, 瞠 ja nie musz 篡) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-05-29 15:25:12 | |
Autor: kashmiri | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
Umia豚y wy陰czy sm璠zenie o polityce? Zr鏏 sobie takie 獞iczenie na weekend ;)
k. |
|
Data: 2010-05-29 20:10:09 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
"kashmiri" htqtin$k59$1@news.onet.pl : Umia豚y wy陰czy sm璠zenie o polityce? Zr鏏 sobie takie 獞iczenie na weekend ;) Spr鏏uj. :) Zasm璠z teraz o lataniu. Bierzemy ruskiego koguta, wysy豉my go do Hameryki, gdzie wbijamy mu w ty貫k orle pi鏎a, po czym nadajemy mu szybko嗆 kopniakiem wymierzonym w okolice tych orlich pi鏎. Czy taki kogut doleci do pasa startowego czy jednak wyl康uje na przedpasiu? Oto rozwi您anie (podane przeze mnie ju 10 kwietnia) zagadki politycznej zwi您anej z wyborami prezydenckimi. Ani samolot nie by wojskowym my郵iwcem (cho awionikowano go do superlatawca) ani l康owisko w Smole雟ku nie by這 lotniskiem z prawdziwego zdarzenia, lecz niecywiln pozosta這軼i po bazie wojskowej. Ani pogoda nie sprzyja豉, ani B豉sik nie by odpowiednim asem lotnictwa wojskowego, za jakiego si chyba uwa瘸. :) To o B豉siku -- ju na podstawie pomara鎍zowych skrzynek. Samolot mia nik貫 szans na l康owanie w takich okoliczno軼iach. Za這ga mog豉 by dobra, awionika doskona豉, ale to nie by samolot przeznaczony do takich l康owa. Zwykle samoloty maj silniki nie w (przepraszam) dupie, ale w skrzyd豉ch -- ten, jak na ruskiego przysta這, mia inaczej. :) S豉wne (dzi瘯i l康owaniom oko這pasowym) Iㄊ 62 czy inne Tu te maj silniki w ogonie, nie w skrzyd豉ch. Ster si zaci掖, ruski samolot zrobi mg喚 (ja uwa瘸m, 瞠 to astmatycy nachuchali t mg喚, ale to moja opinia) latarnie niemorskie przesuni皻o celowo a Ruscy (jak to Ruscy -- u nich taki zwyczaj) podali ci郾ienie atmosferyczne w nieodpowiednich jednostkach (bo oni maj swoje zdanie co do standard闚) i na dodatek nie w j瞛yku angielskim, ale w rosyjskim j瞛yku, zabieraj帷 za這dze cenny czas na przeliczanie i t逝maczenie... A wszystko to po to aby powodzianie mieli dobr opiek Tuska, pragn帷ego wygrania wybor闚 i przed逝瞠nie przedterminowej kadencji Komorowskiego, kt鏎ego na prezydenta wybrano ju kilka tygodni temu, w gronie kandydat闚 PO... (fakt, 瞠 to on zgodnie z konstytucj ma pe軟i rol prezydenta jest tylko zbiegiem okoliczno軼i) ;) (inymi s這wy -- radosne pl徠anie fakt闚 i mit闚) IMO smutna prawda jest taka, 瞠 lec帷 do Smole雟ka nale篡 liczy si z wszelkimi objawami G逝polandu, przy kt鏎ych polski G逝poland nie jest jeszcze G逝polandem, lecz krain rozumno軼i. ;) -=- Nie uda這 si bez polityki. Mo瞠 jutro podejd kolejny raz do odpolityczniania. :) Ja bym wola, aby inni ludzie polecieli wtedy do Smole雟ka -- na przyk豉d ciecie z mego osiedla. Ale nie豉skawy B鏬 zabra Kaczy雟kiego (g豉dz帷ego po policzkach swoj 郵ubn i olewaj帷ego nabyt od Rokity) Putr (dobrze ruchaj帷ego -- pono osieroci o鄉ioro dzieci; nic dziwnego? by 郵usarzem? -- niby tak, niby to mu pomog這, ale mimo wszystko...) czy Walentynowicz, czyhaj帷 na ,,czap'' Wa喚sy... Jak wida -- marzenia moje (co do lotu cieci) nie spe軟i造 si. Tak czasami bywa, 瞠 jakie marzenie nie ziszcza si... Trzeba mie jednak nadziej!!! Prze篡wam co na kszta速 wiosny lud闚 -- w豉軼iciele mieszka (zwani przez cieci lokatorami) nie chc tych cieci, ale te ciecie uwa瘸j, 瞠 dla dobra ,,lokator闚'' musz tu pozosta i zbiera ,,czynsz''... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-05-29 21:45:58 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
"Eneuel Leszek Ciszewski" htrla9$qf2$1@inews.gazeta.pl Spr鏏uj. :) Zasm璠z teraz o lataniu. Bierzemy ruskiego koguta, wysy豉my przeznaczony do takich l康owa. Zwykle samoloty maj silniki nie Ster si zaci掖, ruski samolot zrobi mg喚 (ja uwa瘸m, 瞠 to astmatycy Tak g逝pio jako wysz這, jakbym lansowa tez, i niesterowno嗆 Tu 154 by豉 wynikiem tylko i wy陰cznie z貫go umiejscowienia silnik闚. A mia貫m na swej my郵i to, 瞠 ju na pierwszy rzut oka ten samolot jest dziwny, gdy ma silniki w kad逝bie/tu這wiu/odw這ku, ;) nie za w skrzyd豉ch. O tym, 瞠 by niesterowny (lub nie by tak sterowny, jak tego by 篡czyli sobie piloci) decyduje wiele czynnik闚. Ruscy kopiarze (Tupolew czy Iliuszyn) wprowadzali zdumiewaj帷e modyfikacje, buduj帷 samoloty ni to ruskie, ni to hameryka雟kie czy francuskie lub brytyjskie... Pisz帷 o pi鏎ach orlich, mia貫m na my郵i aparatur, jak podarowali hameryka雟cy sojusznicy, nie za same silniki. Aparatura ta by豉 najnowocze郾iejsza? Pewnie tak, ale ca豉 konstrukcja samolotu (kt鏎emu w Samarze, w czasie ,,remontu'', wymieniono ,,dwie trzecie'' element闚 w tym i silniki) by豉 niedzisiejsza. Na domiar z貫go samo l康owisko (ani cywilne, ani ju wojskowe) by這 幢e wyposa穎ne, za rosyjski j瞛yk i rosyjskie standardy w og鏊e (jednostki ci郾ienia na przyk豉d) to elementy dodatkowe. -=- Wracaj帷 do tematyki grupy -- czy w Smole雟ku na lotnisku Siewiernyj s bankomaty? ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-05-30 01:42:29 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
PROTEST - biao-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:
Samolot mia nike szans na ldowanie w takich okolicznociach. Nie siej dezinformacji. Tak jak juz pisalem, akurat taki sposob ladowania dawal duza szanse powodzenia, przypuszczalnie > 50%. Zupelnie inna sprawa jest to, ze normalnie pilot nie zaryzykowalby swiadomie takiego ladowania (z np. 50% prawdopodobienstwem katastrofy), ale nie mozna pisac, ze szansa na powodzenie byla "nikla". A dodatkowo popelnili blad, zeszli ponizej wysokosci pasa - podobna sprawa zreszta jak w przypadku CASY. Jedynym rozsdnym i legalnym wyjsciem bylo ladowanie na zapasowym lotnisku, albo w ogole powrot do kraju. Zaoga moga by dobra, Obawiam sie ze niestety przy tej ilosci wylatanych godzin (jako pilot) zaloga mogla nie miec potrzebnego doswiadczenia. Ciekawe takze wedlug jakich kryteriow dobierani byli piloci, i czego od nich oczekiwano. Zwykle samoloty maj silniki nie Bez wiekszego znaczenia w tym przypadku, BTW porownaj sobie np. Boeinga 727. Przyjrzyj sie takze np. mysliwcom, ciekawe gdzie te maja silniki. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-05-30 02:47:27 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
"Krzysztof Halasa" m31vcuff6i.fsf@intrepid.localdomain Samolot mia nik貫 szans na l康owanie w takich okoliczno軼iach. Nie siej dezinformacji. Tak jak juz pisalem, akurat taki sposob A dodatkowo popelnili blad, zeszli ponizej wysokosci pasa - podobna Poni瞠j wysoko軼i pasa? :) Nie za du篡 skr鏒 my郵owy? :) Chyba zeszli poni瞠j 軼ie磬i w璠ruj帷ej na pocz徠ek pasa. :) Pono zeszli, bo wpadli w jar g喚boki na 57 metr闚 i uznali, 瞠 nagle wystrzelili w g鏎. :) O tyle absurdalne, 瞠 mieli inne wysoko軼iomierze i nie byli za sterami pierwszy raz w swym 篡ciu. Tak czy siak, pr鏏owali podnie嗆 samolot, ale nie zd捫yli. :) Jedynym rozs康nym i legalnym wyjsciem bylo ladowanie na zapasowym B豉sik powinien by (jako starszy i do鈍iadczony) zaproponowa -- panowie, w Moskie czekaj na nas niez貫 dupeczki, lecimu do Mosky! Katy mo瞠 zaczeka. :) Za這ga mog豉 by dobra, Obawiam sie ze niestety przy tej ilosci wylatanych godzin (jako pilot) Oni nie latali naraz po 100 godzin, wi璚 w sumie te 3500 to nie by這 ma這. Po jakim czasie lataniem staje si niebezpieczne z powodu nudy i rutyny. Zwykle samoloty maj silniki nie Bez wiekszego znaczenia w tym przypadku, BTW porownaj sobie np. Boeinga 727. Ma jak Tu 154 -- 3 w tyle kad逝ba. Chyba zaprzestano go produkowa na 10 lat przed wyprodukowaniem rozbitka. I chyba nie cieszy si opini samolotu bezpiecznego. (ale mo瞠 myl si) Kolejny (Boeing 737) mia ju silniki w skrzyd豉ch. 707, 737, 747 -- pod skrzyd豉mi. Cywilne McDonnell Douglas -- raczej w ogonie, ale te chyba nie cieszy造 si dobr opini. AirBus raczej w skrzyd豉ch i uznawano je za bezpieczne. Przyjrzyj sie takze np. mysliwcom, ciekawe gdzie te maja silniki. R騜nie, ale tam niekoniecznie jest podzia na kad逝b z lud幟i i no郾e skrzyd豉. Nie twierdz, 瞠 umieszczenie silnik闚 w kad逝bie przyczyni這 si do wypadku, ale 瞠 by to samolot niekoniecznie nowoczesny i raczej do akrobacji nie nadawa si, cho by tu przed wypadkiem remontowany i upgradowany. Jakowy (chodzi mi o samolot Jak 40 z dziennikarzami) pilot ostrzega co najmniej 3 razy za這g tu 154 o z貫j widoczno軼i. MZ piloci Tu 154 przecenili mo磧iwo軼i upgradu. -=- Pocz徠kowo by這 mi 瘸l ,,poleg造ch'', ale szopki wyprawiane przez RR, argumenty ;) st康 itp. uzmys豉wiaj mi, 瞠 chyba lot nie by przygotowany i prowadzony przez ludzi my郵帷ych powa積ie/trze德o. Wiele os鏏 ostrzega這 mnie kiedy przed r騜nymi anomaliami ;) wyst瘼uj帷ymi na terenie ZSRR czy Rosji, wi璚 ka盥y lot (ka盥a podr騜) w tamte strony powinien (powinna) by prowadzony (a) z niezwyk陰 staranno軼i i uwag, gdy tymczasem piloci pr鏏owali najwyra幡iej l康owania leciwym samolotem, we mgle na s豉bo wyposa穎nym lotnisku, kt鏎ego nawet chyba dobrze nie znali. W normalnych warunkach mo瞠 i mieli 50% szans (czyli MZ za ma這 na podj璚ie ryzyka l康owania) ale nie na terenie powojskowej bazy w Rosji. Tam nawet normalne 100% powodzenia mo瞠 da w efekcie zbyt du瞠 ryzyko. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-05-30 02:52:59 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
PROTEST - bia這-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
"Eneuel Leszek Ciszewski" htscke$ful$1@inews.gazeta.pl Pono zeszli, bo wpadli w jar g喚boki na 57 metr闚 i uznali, 瞠 nagle wystrzelili w g鏎. :) Znalaz貫m, wi璚 do郵. :) http://www.se.pl/wydarzenia/swiat/radiolatarnia-na-lotnisku-w-smolensku-byla-popsuta_140766.html Nie chodzi mi o z貫 funkcjonowanie radiolatarni, ale o ,,trajektori'' lotu Tu 154. ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-05-30 22:38:09 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
PROTEST - biao-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa | |
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:
Poni髒ej wysokoci pasa? :) Nie za du髒y skr籀t mylowy? :) Jakiej sciezki? Sa rozmaite sciezki. Tam nie bylo sciezki ILS. Oni (przed uderzeniem w grube drzewo) zeszli ok. 15 metrow ponizej wysokosci progu pasa. Gdyby ktorys z nich oprocz R/A obserwowal takze normalny wysokosciomierz, przynajmniej w taki dokladnie sposob by tego lotu nie zakonczyli. Z tym, ze atmosfera musiala byc napieta i niejednoznaczna - pierwszy oficer informuje o przerwaniu podejscia, dowodca zniza lot prawie do samej ziemi, dowodca sil powietrznych nie reaguje w zadna strone - taki final nie powinien byc zaskoczeniem. O tyle absurdalne, 髒e mieli inne wysokociomierze i nie byli za Porownaj np. CASE. Oni nie latali naraz po 100 godzin, wic w sumie te 3500 to nie byo Ale ja nie pisalem jak dlugo w ogole byli w powietrzu, tylko jak dlugo robili to jako piloci. Te dane sa jakby nieco odmienne. Po jakim czasie lataniem staje si niebezpieczne z powodu nudy i Jaaasne, w gestej mgle bez ILS i nawet podejscia GPS - nuda. Ma jak Tu 154 -- 3 w tyle kaduba. Pierwszy lot 727 - 1963, Tu-154 - 1968. Reszta to bardziej kwestia ekonomii. I chyba nie cieszy si opini samolotu bezpiecznego. (ale mo髒e myl 727 - 0.49 fatal accidents per million flights (www.airsafe.com). Dla porownania 737 - 0.35, 747 - 0.74 (podobno bardzo bezpieczny). Nie ma tu niestety TU-154. Inna statystyka: http://www.fearofflying.com/resources/safest-airliners-and-airline-safety.shtml Tu-154 Another Russian-built airliner, but one designed originally for airline, rather than military, use. With one crash per million hours of flying Dla porownania: Airbus 310 First built in 1983 by Airbus. Yet with no better safety than the Russian-built Tupelov designed a dozen years earlier, with one crash per million hours Early 737-200 with JT8D turbo-fan engines Early 737-200 with JT8D low by-pass turbo-fan engines. 737s built since are equipped with engines that produce far more power. Approximately one crash per 500,000 hours of flying Teraz przyjrzyj sie powodom wypadkow w Sojuzie i zastanow sie jak to sie mialo do Zachodu - np.: http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-154: - Mal矇v flight on the Budapest to Beirut regular route was allegedly shot down - crashed into the Atlantic Ocean and broke in half 300 m (984 ft) from the runway due to defective apparatus in the control tower - was departing on a non-scheduled flight from Mehrabad International Airport, Tehran, to Khoram Dareh when it collided with an Iranian Air Force Sukhoi Su-24 - collided in mid-air with an USAF C-141 off the coast of Namibia, Africa - landed on its belly in Thessaloniki, Greece because the crew had not extended the landing gear. The plane skidded 400 m (1,312 ft) on the runway and became airborne as the pilots applied throttle. The plane _landed_ _successfully_ on its wheels - ciekawe, nie? - shot down by a Ukrainian surface to air missile itd itd. Co tu ma typ samolotu do rzeczy? Kolejny (Boeing 737) mia ju髒 silniki w skrzydach. 707, 737, 747 -- pod skrzydami. Taaak, np. MD-80 - 0.25 / million flights. Co to w ogole ma do rzeczy? Silniki z tylu daja mniejsza asymetrie ciagu po awarii jednego z nich, troche inaczej trzeba zbudowac samolot, i jeszcze moze nie ciagna tak do gory przy TOGA (= np. samolot wybacza nieco wiecej przy przeciagnieciu + TOGA). Wszystko bez znaczenia w tym przypadku. AirBus raczej w skrzydach i uznawano je za bezpieczne. Airbusy sa przede wszystkim duzo nowsze - duzo nowsza elektronika. W przypadku np. Boeingow duza czesc lotow przypada na okres, gdy Airbus w ogole jeszcze nie istnial. Caly czas lataja (_komercyjnie_) np. 737-200 wyprodukowane przed powstaniem Airbusa. Zachodnie samoloty do niedawna nie lataly w "bloku wschodnim", kazdy samolot bedzie zly jesli nie bedzie na niego pieniedzy. Ale tamten 154 nie latal w bloku wschodnim i kasy na niego bylo duzo. R籀髒nie, ale tam niekoniecznie jest podzia na kadub z lud驕mi i none Bardzo smieszne. Nie twierdz, 髒e umieszczenie silnik籀w w kadubie przyczynio si do Samoloty akrobatyczne to inna bajka, nowe airlinery tez takimi nie sa i rozlecialyby sie przy pierwszej probie. Ale do akurat tego manewru nie byl potrzebny samolot akrobatyczny, tylko troche szczescia i sporo odwagi. Niestety tylko to ostatnie nie zawiodlo. Jakowy (chodzi mi o samolot Jak 40 z dziennikarzami) To akurat prawda. Inna sprawa, ze piloci bez tego znali sytuacje. MZ piloci Tu 154 przecenili mo髒liwoci upgradu. Watpie by upgrade mial z tym zwiazek, "podobno" ten samolot mial juz zamontowane "niestandardowe" zabawki wczesniej. Tak czy owak, na pewno wysokosciomierze cisnieniowe mial zamontowane. Wiele os籀b ostrzegao mnie kiedy przed r籀髒nymi anomaliami ;) Nie znali (jak widac) terenu przed pasem, znajomosc lotniska jest tu nieistotna. Dokladnie tak samo laduje sie na dosc krotkim pasie bez zadnych pomocy i we mgle zarowno w Rosji jak i w kazdym innym panstwie. W normalnych warunkach mo髒e i mieli 50% szans (czyli MZ za mao na Tak ok. dwukrotnie za malo. ale nie na terenie powojskowej bazy w Rosji. A myslisz ze w czym tamten pas byl gorszy od wielu pasow np. w USA, gdzie nie masz dokladnie nic, "nawet" wiezy ani swiatel w nocy? Po prostu w takich warunkach sie nie laduje w takich miejscach i tyle. -- Krzysztof Halasa |