PRZECIWNICY I ZWOLENNICY GŁOSOWANIA DO EUROPARLAMENTU

Data: 2009-05-30 16:13:23
Autor: boukun
PRZECIWNICY I ZWOLENNICY GŁOSOWANIA DO EUROPARLAMENTU
UNIA Tak, KANDYDACI do EUROPARLAMENTU - NIE

Zwolennicy i przeciwnicy Unii Europejskiej  ( Leszek Skonka)

W związku z nawoływaniem  do bojkotu  głosowania 7 czerwca ujawniła się grupa obywateli, nie tylko kwestionująca formy , procedury doboru  kandydatów do Parlamentu Europejskiego, ale także przeciwników przynależności  Polski do Unii. Należę do zwolenników ściślejszego  związania Polski z Unią, zwłaszcza społecznego i politycznego. Od ponad 30 lat dążyłem i domagałem się, by w Polsce funkcjonowały takie same prawa , jak w zachodnich krajach Europy i  innych demokratycznych i postępowych państwach. Polska sygnowała po wojnie wiele aktów praw  człowiek, ale ich nie przestrzegała. Rządom PRL  chodziło  tylko o propagandę,  by w oczach świata uchodzić za państwo demokratyczne, wolnościowe, postępowe.  W latach siedemdziesiątych społeczeństwo polskie bardzo powoli i nieśmiało, ale    zaczęło się aktywizować i domagać  przestrzegania podstawowych praw obywatelskich i ludzkich,  jakie gwarantowała   jurysdykcje na Zachodzie. Pod koniec marca 2009 pojawił się w Polsce Ruch Obrony Praw Człowieka i Obywatela, który  skupiał wokół siebie ludzi odważniejszych , o postawach demokratycznych.   W 1977 roku związałem  się  z  Ruchem Obrony Praw Człowieka i Obywatela i prowadziłem szeroką i aktywną działalność, nie tyko na Dolnym Śląsku (byłem członkiem Rady Sygnatariuszy w ROPCiO), ale w całym kraju. Z tego powodu doznałem, jak i inni działacze opozycyjni wielu szykan, represji, m.in. zatrzymań, aresztowań, usuniecie z pracy, przerwania, kariery zawodowej i naukowej. Władze PRL  bardzo ostro potępiały wypadki naruszanie praw człowieka . ale na . Zachodzie, np.  stosowane w  RFN szykany w formie Berusverbote  (zakaz zatrudniania i wykonywania zawodu), ale w kraju stosowały takie same   formy represji wobec niezależnie i nieprawomyślnie myślących.( zob.  załączony  Raport dotyczący nieprzestrzegania praw ludzkich i obywatelskich w Polsce, opracowany przez środowisko ROPCiO, a  wysłany do Madrytu w marcu 1980 na Spotkania  KBWE . Dlatego ludzie związani w przeszłości z ruchami społecznymi i wolnościowym, cenią korzyści jakie daje przynależność Polski do Unii Europejskiej i ograniczenie juryzdykcji  władz krajowych. Teraz władze w Polsce muszą przestrzegać praw  jakie obwiązują w całej Unii, a za ich  naruszenie,   ponoszą konsekwencje. Teraz skrzywdzony obywatel ma  możliwość zwrócenia  się po sprawiedliwość do Unii, i często ją otrzymuje.  Dlatego  nie chcę uchodzić w oczach społeczeństwa i mojego otoczenia za przeciwnika Unii. Byłem i jestem, wręcz jej   entuzjastą. Sprzeciwiam się natomiast metodom i kryteriom doboru kandydatów do Europarlamentu , ignorowaniu głosu społeczeństwa, stosowaniu niedemokratycznej ordynacji wyborczej. To nie partie powinny typować kandydatów , ale sami wyborcy . Jeśli źle wytypują, to one za to ponoszą społeczne konsekwencje. Pomijanie głosu społeczeństwa  jest jawnym  pogwałceniem elementarnych praw ludzkich i obywatelskich, podstawowych zasad demokracji. Choćby z tego powodu należy  doceniać przynależność do Unii; że ogranicza samowolę krajowych instytucji prawa. Właśnie o te prawa podjął  walkę  w 1977 roku  Ruch Obrony Praw Człowieka i Obywatela, z którym miałem honor być ściśle związany.  Nawołując do bojkotu głosowania  chcemy wymusić na partiach rządzących, zastawanie w nadchodzących wyborach prezydenckich , parlamentarnych i samorządowych,  nowej demokratycznej ordynacji : okręgów jednomandatowych, zasady obliczeń głosów większościowych w wyborach, a nie proporcjonalnych. Dlatego zasadny jest  bojkot wyborów do Europarlamentu, by przestrzec rządzących, przed następnymi wyborami. Jeśli rządzący nie odstąpią od stosowania niedemokratycznej  Ordynacji , to w przyszłości  społeczeństwo może szukać bardziej radykalnych form nacisków, których przykład przytaczam, w wypowiedzi p.  Marka Chrapana .

PONAWIAM APEL, TYLKO AKCJA ZBROJNA MOZE ODERWAC POLAKOW OD OTUMANIENIA. JEST CZAS PO TEMU. WRACAM NIEDLUGO Z "ZA CHLEBEM" I JESTEM GOTOW PRZYJAC ORGANIZACJE NA SIEBIE ( znaczy tyle że SB cja bedzie skoncentrowana na mnie, jak dotychczas). CZAS ZACZĄĆ  ROBIC PORZĄDEK Z BANDYCTWEM "RZADZĄCYM" KRAJEM OD 1989 ROKU. Marek Chrapan

A   Inny odpowiada mu: Jestem podobnego zdania co Pan, ale nacisk kładę (kładziemy) na (nasz) punkt pierwszy, czyli odebranie "bankierom" monopolu (zabawek)
W ciszy i spokoju tworzymy "drużynę", którą wystawimy w godzinie ZERO. "Husarz"

 P,S. Coraz częstsze  i nasilające są nawoływania  do tworzenia ruchu  oporu, a nawet do ostrej walki fizycznej już obecnie. Podejmowanie walki bez przygotowania społeczeństwa może spowodować nową klęskę, podobną do tej, jakiej doznaliśmy po zakończaniu strajków sierpniowych w `1980 i po 1989 roku. W społeczeństwie jest wielu łajdaków, którzy gotowi  zastąpić obecnych. Trzeba więc już przygotowywać i uodporniać społeczeństwo na niebezpieczeństwa powstania nowej emanacji dzisiejszej Solidarności, I to jest podstawowe zadanie obecnej patriotycznej opozycji i tworzącego się Ruchu Oporu w Polsce. Jest w kraju znaczna i rosnąca część  społeczeństwa niezadowolona z istniejącej sytuacji, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, fizycznie  sprawna do oporu, ale potrzebuje racjonalnej motywacji i przywództwa Leszek Skonka

PRZECIWNICY I ZWOLENNICY GŁOSOWANIA DO EUROPARLAMENTU