Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   PRZYGOTOWANIA DO OSTATNIEGO LOTU TU-154 DZIEŃ PO DNIU

PRZYGOTOWANIA DO OSTATNIEGO LOTU TU-154 DZIEŃ PO DNIU

Data: 2010-08-04 16:16:57
Autor: Bogdan Idzikowski
PRZYGOTOWANIA DO OSTATNIEGO LOTU TU-154 DZIEŃ PO DNIU
Picowcy! Jak to przeczytacie, to szlag was trafi!
=========================================================

Oto, jak - według prokuratury - wyglądały przygotowania do wizyty prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Katyniu i przygotowania lotu rządowego Tu-154M do Smoleńska 10 kwietnia 2010 roku. Harmonogram przygotowań do lotu przedstawił szef Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie płk Ireneusz Szeląg.
Płk Szeląg, który w środę bierze wraz z innymi prokuratorami udział w spotkaniu z sejmową komisją sprawiedliwości, zastrzegł, że te ustalenia nie mają charakteru oceny czyjejkolwiek odpowiedzialności karnej, a jedynie są zestawieniem chronologii.

11 stycznia - pierwsze spotkanie międzyresortowe przygotowujące wizytę. Jako termin uroczystości wskazywano 10 lub 11 kwietnia.

12 stycznia - prezydencki minister Mariusz Handzlik skierował pismo do strony rosyjskiej z propozycją udziału prezydenta Rosji w uroczystościach - zawiadomił też o tym MSZ.

2 lutego - spotkanie w Radzie Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa ws. scenariusza obchodów. Jeden z wariantów przewidywał wspólny udział prezydenta i premiera. Pismo wiceministra spraw zagranicznych Andrzeja Kremera do szefa Kancelarii Prezydenta Władysława Stasiaka z prośbą o ostateczne potwierdzenie udziału prezydenta; Stasiak potwierdził gotowość prezydenta do udziału w uroczystościach.

3 marca - Janusz Strużyna z Kancelarii Prezydenta pisze do kancelarii premiera i Dowództwa Sił Powietrznych oraz BOR zapotrzebowanie na samolot; start określono na 6.30. Nie wskazano liczby osób uczestniczących w delegacji.

9 marca - korekta pisma Strużyny - prośba: dodatkowe zapotrzebowanie na Jaka-40 (m.in. dla dziennikarzy).

15 marca - Handzlik pisze do MSZ i potwierdza przewodniczenie prezydenta delegacji oraz prosi MSZ o notyfikację stronie rosyjskiej tego faktu - ambasada Rosji notyfikuje.

16 marca - Stasiak informuje MON, że prezydent zaprasza na uroczystości katyńskie szefa Sztabu Generalnego WP gen. Franciszka Gągora, dowódców rodzajów Sił Zbrojnych i dowódcę Garnizonu Warszawa.

18 marca - 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego pisze pismo z wnioskiem o zgody dyplomatyczne do Białorusi i Rosji i prosi o parametry lotnisk i zapewnienie przez stronę rosyjską znającego język polski "lidera" na wieży w Smoleńsku, pomagającego załogom lądować.

19, 16 marca i 1 kwietnia - przygotowane kolejne scenariusze udziału prezydenta w obchodach.

24 marca - MON udzielił odpowiedzi szefowi Kancelarii Prezydenta ws. zaproszenia generałów - ministerstwo zgłasza, że także chce uczestniczyć w uroczystościach katyńskich i wydaje odpowiednie decyzje ws. generałów.

26 marca - z ambasady w Moskwie do 36 SPLT wpłynął plan lotniska Siewiernyj w Smoleńsku z planem podejścia do lądowania; oblot komisyjny i przegląd Tu-154M.

30 marca - Korekta Kancelarii Prezydenta ws. godziny wylotu - z 6.30 na 7.00.

30 marca - Kancelaria Prezydenta pisze do MSZ ws. asysty policji, pozwoleń, kolumny samochodów itp. Tego samego dnia ambasada RP przekazała MSZ Rosji listę gości.

31 marca - anulowano zamówienie "liderów", bo załogi znają język rosyjski, podtrzymano wniosek o aktualny plan lotniska.

6 kwietnia - w 36 SPLT oblot komisyjny Tu-154, ważny na 7 kwietnia, 8 kwietnia i 10.

7 kwietnia - MSZ Białorusi wydało zgodę dyplomatyczną na przelot samolotów, 9 kwietnia MSZ Rosji wydał taką samą zgodę.

9 kwietnia - ambasada RP w Moskwie przesłała 36 SPLT dokumenty ws. lądowania.

9 kwietnia - w 36 SPLT wyznaczono załogę na lot do Smoleńska, otrzymują karty podejścia do lądowania na Smoleńsk - ostatnia ich aktualizacja jest datowana na wrzesień 2009 r., ale zbada to jeszcze biegły.

9 kwietnia o 11.52 - załoga Tu-154M sporządziła plan lotu.

10 kwietnia:

około godz. 4.00 - załoga na lotnisku, służby techniczne zaczynają poranne przygotowanie maszyny.

godz. 7.27 - start samolotu, godz. 7.45 - samolot przekroczył granice polskiej przestrzeni powietrznej.

Ostatni zapis z "czarnej skrzynki" Tu-154 pochodzi z 8.41 czasu polskiego.

http://www.tvn24.pl/-1,1667912,0,1,prokuratorskie-kalendarium,wiadomosc.html

PRZYGOTOWANIA DO OSTATNIEGO LOTU TU-154 DZIEŃ PO DNIU

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona