PS2, Xbox i LCD

Data: 2010-03-21 17:47:13
Autor: KAM_
PS2, Xbox i LCD
Witam.

Piszę bo potrzebuję małej porady odnośnie połączenia konsol tamtej generacji z telewizorem tej generacji.

Obecnie PS2 mam podłączone przez component, Xbox natomiast wetknięty jest w euro. No i efekt jest taki, że w GT4 mam lepszą grafikę niż w Forzy. ;) Wcześniej PS2 miałem podłączone zwykłym kablem, ale po przejściu na component różnica była kolosalna. Niestety w TV jest tylko jedno wejście takiego typu. Szukałem w necie jakichś przejściówek np. component na HDMI ale nic takiego nie znalazłem. Udało mi się namierzyć coś w rodzaju rozgałęźnika componentu, ale nie dość, że była to dość nieładna puszka, to jeszcze jakiś noname - za duże zamieszanie by to wprowadziło pod mój TV, gdzie i tak już mam niezły chaos.

Co byście proponowali, żeby mieć rozsądnie podłączone obydwie konsole? Rozwiązania typu "podłącz X'a przez component, a PS2 przez euro" odpadają. :)

PS: a ktoś może wie dlaczego w momencie, gdy podłączyłem PS2 przez component gry nie wyświetlają się na cały ekran telewizora? Z każdej strony pojawiają się 2-2,5 cm czarne paski, których nie było przy zwyczajnym podłączeniu konsoli.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2010-03-23 09:17:41
Autor: lipinski_news
PS2, Xbox i LCD
Witam.
Obecnie PS2 mam podłączone przez component, Xbox natomiast wetknięty
jest w euro.

I dobrze zrobiles, upewnij sie jeszcze ze xbox jest podlaczony kablem rgb. Lepiej juz nie bedzie. Nie baw sie w podlaczanie xboxa kablem component bo wersje europejskie gier maja wyciety progresive scan wiec i tak nic nie zyskasz. PS2 po komponencie za to jak najbardziej - pewna grupa gier pracuje w 480p.
Co do pasów przy ps2 - ta konsola chyba tak ma, ja mam swoja podlaczona kablem rgb i obraz rowniez nie wypelnia calego ekranu.

Data: 2010-03-24 19:20:11
Autor: KAM_
PS2, Xbox i LCD
W dniu 2010-03-23 10:17, lipinski_news pisze:

Nie baw sie w podlaczanie xboxa kablem
component bo wersje europejskie gier maja wyciety progresive scan wiec i
tak nic nie zyskasz.

Nie zyskam wyostrzenia konturów? PS2 po komponencie najbardziej zyskała właśnie na tym, że obraz stał się wyraźniejszy, ostrzejszy. Teraz na Xboxie mam lekkie rozmycie co najbardziej widać z bliska na napisach.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2010-03-24 21:57:54
Autor: buraxta
PS2, Xbox i LCD
On 2010-03-23 10:17, lipinski_news wrote:
[...]

AFAIR to w przypadku Xboxa ró¿nica miêdzy RGB a Component by³a kolosalna - przynajmniej w moim przypadku :)

--
|=> GG: 421503
|=> buraxta@gmail.com

Data: 2010-03-25 21:51:52
Autor: Salata
PS2, Xbox i LCD
W dniu 2010-03-24 21:57, buraxta pisze:

AFAIR to w przypadku Xboxa ró¿nica miêdzy RGB a Component by³a kolosalna
- przynajmniej w moim przypadku :)

Jak Xbox jest przerobiony, to roznica jest olbrzymia  miedzy kablem RGB a componentowym. Trzeba jedynie region zmienic na NTSC. Sam nadal uzywam XBMC na X1 do ogldania filmow DVD. Jakosc fenomenalna, a roznica miedzy Euro kolosalna. Niektore gry na X1 pozwalaja grac nawet w 720p.

Pozdrawiam
Marcin

PS2, Xbox i LCD