Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   PSA przejmuje Opla od GM

PSA przejmuje Opla od GM

Data: 2017-02-22 11:00:09
Autor: przemek.jedrzejczak
PSA przejmuje Opla od GM
Francuzi skończą z Niemcami szybciej niż się wydaje bo tam nie ma jakiś sentyment ów a Niemcy są po prostu za drodzy. Merkel spaprala sprawę ze sprawy zaszły tak daleko i teraz otwarte wsparcie nie wchodzi w grę. Fabryka diesla ? Heh a po co ? Tylko niemiecki lobbing powstrzymuje UE przed wprowadzeniem realnych norm których diesel nie będzie w stanie spełnić. Inwestycje w tej sytuacji to absurd. Mnie tylko ciekawi co Francuzi chcą ugrać ?

Data: 2017-02-23 08:08:27
Autor: Kamil 'Model'
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-22 o 20:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
 Mnie tylko ciekawi co Francuzi chcą ugrać ?


PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie (weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

Data: 2017-02-23 02:27:35
Autor: przemek.jedrzejczak
PSA przejmuje Opla od GM
-- PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie (weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

przeciez jezdziles cdti i co taki zly byl ? ja mam teraz porownanie z 2.0 tdi i szczerze mowiac dupy nie urywa :-)
nie to nie to ... silnik benzynowy to za malo na taki deal ... opel ampera tez nisza wiec o co chodzi ?

Data: 2017-02-23 14:09:44
Autor: Kamil 'Model'
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-23 o 11:27, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
(weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

przeciez jezdziles cdti i co taki zly byl ? ja mam teraz porownanie z 2.0 tdi i szczerze mowiac dupy nie urywa :-)
nie to nie to ... silnik benzynowy to za malo na taki deal ... opel ampera tez nisza wiec o co chodzi ?

Zły nie był ale jednak HDI w/g mnie ma lepszą kulturę pracy

Data: 2017-02-23 06:14:17
Autor: przemek.jedrzejczak
PSA przejmuje Opla od GM
-- Zły nie był ale jednak HDI w/g mnie ma lepszą kulturę pracy

ale porownywales mini van-y ? zafira jest glosna fakt jak przesiadlem sie do Mondeo bylo cicho ale potem wsiadlem do paska b7 i bylo jeszcze ciszej .... u mnie 1.9 cdti dobil 300 tkm a znajomy w Insignii dobija do 400 tkm i szczerze powiedziawszy z opla zostawilbym sobie tylko silnik :-)

Data: 2017-02-24 08:29:30
Autor: Kamil 'Model'
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-23 o 15:14, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Zły nie był ale jednak HDI w/g mnie ma lepszą kulturę pracy

ale porownywales mini van-y ? zafira jest glosna fakt jak przesiadlem sie do Mondeo
bylo cicho ale potem wsiadlem do paska b7 i bylo jeszcze ciszej ... u mnie 1.9 cdti
dobil 300 tkm a znajomy w Insignii dobija do 400 tkm i szczerze powiedziawszy z opla zostawilbym sobie tylko silnik :-)

No nie porównywałem vanów. Ale porównanie mam w autach takich:
Miałem P307SW oraz żona miała P206 z 2,0HDI 90KM pod maską.
Ja po P307SW przesiadłem się do Zafiry a teraz po Zafirze do C5 II (I FL) 2005r 2.0HDI 136KM.
O ile w zafirze nie była jakoś głośno to w C5 jest cicho :)
Ale sama kultura pracy silnika 1,9CDTi/JTD nie jest dla mnie fajna. HDI pracują jakby bardziej miękko.
Żona z P206 przesiadła się do Xsary II 1,4HDI. I ten silnik to pracuje najfajniej. Jest cichy (no ale ma ori 160kkm nalotu)...

Data: 2017-02-23 23:40:56
Autor: przemek.jedrzejczak
PSA przejmuje Opla od GM
-- Ja po P307SW przesiadłem się do Zafiry a teraz po Zafirze do C5 II (I FL) 2005r 2.0HDI 136KM. O ile w zafirze nie była jakoś głośno to w C5 jest cicho

to przeciez tez zmiana segmentu wiec srednio miarodajna, prawidlowe porownanie to:
astra h kombi vs 307sw albo stara insignia (ew. nawet vectra) vs C5

-- Ale sama kultura pracy silnika 1,9CDTi/JTD nie jest dla mnie fajna. HDI pracują jakby bardziej miękko.

jeden woli blondynki drugi brunetki

P.

Data: 2017-02-24 08:53:17
Autor: Kamil 'Model'
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-24 o 08:40, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Ja po P307SW przesiadłem się do Zafiry a teraz po Zafirze do C5 II (I
FL) 2005r 2.0HDI 136KM. O ile w zafirze nie była jakoś głośno to w C5 jest cicho

to przeciez tez zmiana segmentu wiec srednio miarodajna,
prawidlowe porownanie to:
astra h kombi vs 307sw albo stara insignia (ew. nawet vectra) vs C5

-- Ale sama kultura pracy silnika 1,9CDTi/JTD nie jest dla mnie fajna. HDI
pracują jakby bardziej miękko.

jeden woli blondynki drugi brunetki

P.

No o gustach się nie dyskutuje.

Ale między P307SW a Zafirą nie ma jakiegoś dużego przeskoku w wielkości auta. Troszkę większy bagażnik i ciut wyższa jest Zafira. Ale miejsca na tylnej kanapie i na nogi mniej w Zafirze niż w P307SW (tam były 3 osobne fotele) i więcej miejsca na nogi.
Żona jeździ na tylnej kanapie jeszcze (bo pilnuje małego krasnoludka) to w Zafirze prawie dotykała kolanami oparcia fotela kierowcy a w P307SW było tego miejsca sporo więcej. Sama mi to mówiła, że Zafira ciaśniejsza z tyłu.
Jakimś tam wielkoludem nie jestem (186cm wzrostu) a lubię siedzieć bardziej wyprostowany w aucie i mam fotel wysoko ustawiony a oparcie bardziej pionowo i różnica jednak była w miejscu.

Data: 2017-02-24 00:37:11
Autor: przemek.jedrzejczak
PSA przejmuje Opla od GM
-- Ale między P307SW a Zafirą nie ma jakiegoś dużego przeskoku w wielkości auta. Troszkę większy bagażnik i ciut wyższa jest Zafira. Ale miejsca na tylnej kanapie i na nogi mniej w Zafirze niż w P307SW (tam były 3 osobne fotele) i więcej miejsca na nogi.

gabarytowo byc moze ale 307sw to wysokie kombi (opcja 7-osobowa) a zafira to mini van klasy scenika czy tourana

-- Żona jeździ na tylnej kanapie jeszcze (bo pilnuje małego krasnoludka) to w Zafirze prawie dotykała kolanami oparcia fotela kierowcy a w P307SW było tego miejsca sporo więcej. Sama mi to mówiła, że Zafira ciaśniejsza z tyłu.

zafira b jest wezsza (plyta z astry H) i dopiero c daje komfort dla pasazerow a 307sw byl przestronny to prawda, znajomy po przesiadce na golfa VI jest rozczarowany

-- Jakimś tam wielkoludem nie jestem (186cm wzrostu) a lubię siedzieć bardziej wyprostowany w aucie i mam fotel wysoko ustawiony a oparcie bardziej pionowo i różnica jednak była w miejscu.

w zafirze siedzialo sie jak na stolku ale tak jest w kazdym mini vanie

Data: 2017-02-24 08:40:31
Autor: Kamil 'Model'
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-23 o 15:14, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
szczerze powiedziawszy z opla zostawilbym sobie tylko silnik :-)



No w Pugu 307 jakość wnętrza na zdecydowanie większym poziomie niż w Zafirce. C5 nie porównuje bo to Exclusive i jednak klasa wyżej.

W ogóle Puga miałem 2002r i zero rdzy, zawieszenie fajne i do tego trwałe.
Zafira 2006r, rdza na progu pod uszczelką drzwiową, tylna klapa na rancie, na podwoziu sporo rdzy było. DO tego wnętrze słabej jakości, trzeszczało non stop coś, zawieszenie twarde i nie trwałe...
Wytrzymałem 1,5roku z nią i powróciłem do PSA.
C5 to jest jednak to. Cisza, komfort...

Jedna rzecz w Zafirce mi bardziej pasowała, to elastyczność silnika na niższych biegach.
Niby tylko 120KM ale silnik 8v a auto wydaje mi się było bardziej zwinne od C5 która ma mocniejszy silnik 136KM ale 16v. Masa aut praktycznie identyczna (+-1600kg).
Ale dzięki 16v C5'ka ma lepszą górę i elastyczność na 5-6 biegu fajniejszą a do tego Vmax większy ~200km/g a Zafira ~170km/h

Data: 2017-02-23 09:30:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-23 o 08:08, Kamil 'Model' pisze:
W dniu 2017-02-22 o 20:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
 Mnie tylko ciekawi co Francuzi chcą ugrać ?


PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
(weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

Akurat diesle porządne, to Opel od jakiegoś czasu ma. A ściślej - odkąd dostał fiatowskie JTD.
A z benzyniakami? Jest dużo lepiej odkąd zerwali współpracę z BMW w tym zakresie. Nagle znacznie spadła awaryjność durnych rozrządów, z którymi Bawarczycy mają spory problem od jakiegoś czasu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2017-02-23 14:08:12
Autor: Kamil 'Model'
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-23 o 09:30, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:


Akurat diesle porządne, to Opel od jakiegoś czasu ma. A ściślej - odkąd
dostał fiatowskie JTD.
A z benzyniakami? Jest dużo lepiej odkąd zerwali współpracę z BMW w tym
zakresie. Nagle znacznie spadła awaryjność durnych rozrządów, z którymi
Bawarczycy mają spory problem od jakiegoś czasu.

  Miałem przez 1,5 roku Zafirę B z 1,9CDTI i uwierz mi HDI ma lepszą kulturę pracy...

Data: 2017-02-24 13:14:51
Autor: AL
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 23.02.2017 o 14:08, Kamil 'Model' pisze:
W dniu 2017-02-23 o 09:30, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:


Akurat diesle porządne, to Opel od jakiegoś czasu ma. A ściślej - odkąd
dostał fiatowskie JTD.
A z benzyniakami? Jest dużo lepiej odkąd zerwali współpracę z BMW w tym
zakresie. Nagle znacznie spadła awaryjność durnych rozrządów, z którymi
Bawarczycy mają spory problem od jakiegoś czasu.

 Miałem przez 1,5 roku Zafirę B z 1,9CDTI i uwierz mi HDI ma lepszą
kulturę pracy...

bo ogólnie HDI to obecnie chyba najlepsze diesle jeśli chodzi stosunek kultury pracy/osiągi/paliwożerność.

Data: 2017-02-27 10:13:19
Autor: Mirek Ptak
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-24 o 13:14, AL pisze:
Akurat diesle porządne, to Opel od jakiegoś czasu ma. A ściślej - odkąd
dostał fiatowskie JTD.
A z benzyniakami? Jest dużo lepiej odkąd zerwali współpracę z BMW w tym
zakresie. Nagle znacznie spadła awaryjność durnych rozrządów, z którymi
Bawarczycy mają spory problem od jakiegoś czasu.

 Miałem przez 1,5 roku Zafirę B z 1,9CDTI i uwierz mi HDI ma lepszą
kulturę pracy...

bo ogólnie HDI to obecnie chyba najlepsze diesle jeśli chodzi stosunek
kultury pracy/osiągi/paliwożerność.

Mój 1.6 biturbo chodzi jak benzyniak :)

pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2017-02-28 18:33:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-27 o 10:13, Mirek Ptak pisze:
W dniu 2017-02-24 o 13:14, AL pisze:
Akurat diesle porządne, to Opel od jakiegoś czasu ma. A ściślej - odkąd
dostał fiatowskie JTD.
A z benzyniakami? Jest dużo lepiej odkąd zerwali współpracę z BMW w tym
zakresie. Nagle znacznie spadła awaryjność durnych rozrządów, z którymi
Bawarczycy mają spory problem od jakiegoś czasu.

 Miałem przez 1,5 roku Zafirę B z 1,9CDTI i uwierz mi HDI ma lepszą
kulturę pracy...

bo ogólnie HDI to obecnie chyba najlepsze diesle jeśli chodzi stosunek
kultury pracy/osiągi/paliwożerność.

Mój 1.6 biturbo chodzi jak benzyniak :)


Poprosimy filmik. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2017-03-01 07:54:20
Autor: Mirek Ptak
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-28 o 18:33, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
bo ogólnie HDI to obecnie chyba najlepsze diesle jeśli chodzi stosunek
kultury pracy/osiągi/paliwożerność.

Mój 1.6 biturbo chodzi jak benzyniak :)


Poprosimy filmik. :)

Jak nie zapomnę :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2017-03-02 07:44:48
Autor: Mirek Ptak
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-03-01 o 07:54, Mirek Ptak pisze:
bo ogólnie HDI to obecnie chyba najlepsze diesle jeśli chodzi stosunek
kultury pracy/osiągi/paliwożerność.

Mój 1.6 biturbo chodzi jak benzyniak :)


Poprosimy filmik. :)

Jak nie zapomnę :)

https://youtu.be/le5xLzSYDFQ

No na końcu przy niskich obrotach troszkę słychać, ale źle chyba nie jest :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2017-02-23 09:54:40
Autor: J.F.
PSA przejmuje Opla od GM
Użytkownik "Kamil 'Model'"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o8m1mt$ck6$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2017-02-22 o 20:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
 Mnie tylko ciekawi co Francuzi chcą ugrać ?

PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie (weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

Hm, opel ma w miare porzadne diesle, no i diesle przeciez sa passe.
Ale czy ma sensowne benzyniaki ?
A ktore to "sensowne" - GDI/TFI ?

Tak czy inaczej - laczenie koncernow jest rzecza naturalna, mozna zaoszczedzic na R&D.
Jesli GM potrzebuje gotowki, a PSA szuka ekspansji ... w dodatku jak sie mozna doczytac to Opel przynosi straty.

Ale skad PSA ma tyle pieniedzy ...

J.

Data: 2017-02-23 03:02:10
Autor: przemek.jedrzejczak
PSA przejmuje Opla od GM
-- Ale skad PSA ma tyle pieniedzy ...

nie ma ... ale jak zaszantazuja Merkel ze zamkna drogie niemieckie fabryki to kapusta sie znajdzie :-)

Data: 2017-02-23 17:16:32
Autor: Cavallino
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 23-02-2017 o 09:54, J.F. pisze:
Użytkownik "Kamil 'Model'"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o8m1mt$ck6$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2017-02-22 o 20:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
 Mnie tylko ciekawi co Francuzi chcą ugrać ?

PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
(weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

A Opel to jakie ma porządne?
Kumpel w 5 letnią Astrę 1.4T włożył przez ostatni rok ponad 10 tys zł.
Zepsuło się dokładnie wszystko co mogło i co było drogie.
Tzn. sprzęgło z dwumasą, turbina i parę pomniejszych drobiazgów.

Ale skad PSA ma tyle pieniedzy ...

Z zamówień na nowego 3008, sam płaciłem i wiem że przepłaciłem, ale teraz wiem na co pójdzie ta kasa. ;-)

Data: 2017-02-24 08:43:57
Autor: Kamil 'Model'
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 2017-02-23 o 17:16, Cavallino pisze:
W dniu 23-02-2017 o 09:54, J.F. pisze:
Użytkownik "Kamil 'Model'"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o8m1mt$ck6$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2017-02-22 o 20:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
 Mnie tylko ciekawi co Francuzi chcą ugrać ?

PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
(weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

A Opel to jakie ma porządne?
Kumpel w 5 letnią Astrę 1.4T włożył przez ostatni rok ponad 10 tys zł.
Zepsuło się dokładnie wszystko co mogło i co było drogie.
Tzn. sprzęgło z dwumasą, turbina i parę pomniejszych drobiazgów.

No na pewno lepsze niż 1,6THP, które było robione we współpracy z BMW.
Choć teraz niby odeszli od tego połączenia i zrobili po swojemu silnik.
Wszystko się okaże...



Ale skad PSA ma tyle pieniedzy ...

Z zamówień na nowego 3008, sam płaciłem i wiem że przepłaciłem, ale
teraz wiem na co pójdzie ta kasa. ;-)

Przepłaciłeś, ale za to wygląda auto obłędnie...

Data: 2017-02-24 13:13:15
Autor: AL
PSA przejmuje Opla od GM
W dniu 23.02.2017 o 08:08, Kamil 'Model' pisze:
W dniu 2017-02-22 o 20:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
 Mnie tylko ciekawi co Francuzi chcą ugrać ?


PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
(weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

benzyny w PSA (wolnossące) nie były złe (no może 1.6/2.0 THP nie wyszło do końca - choć dobrze jeździły/jeżdżą - mimo problemu z łańcuchem rozrządu/prowadnicami te silniki rok w rok zdobywał 1.6THP tytuł "silnik of the year" w swojej kategorii.

Za to diesle w Oplu były bodaj ze fiatowskie - JTD, czyli nie gorsze od HDI.

Data: 2017-02-23 09:58:34
Autor: J.F.
PSA przejmuje Opla od GM
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup
Francuzi skończą z Niemcami szybciej niż się wydaje bo tam nie ma jakiś sentyment ów a Niemcy są po prostu za drodzy.
Merkel spaprala sprawę ze sprawy zaszły tak daleko i teraz otwarte wsparcie nie wchodzi w grę.
Fabryka diesla ? Heh a po co ? Tylko niemiecki lobbing powstrzymuje UE przed wprowadzeniem realnych norm których diesel nie będzie w stanie spełnić.

Ale Francuzi tez sporo diesli produkuja :-)

J.

PSA przejmuje Opla od GM

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona