Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   PSA robi wytrzymale silniki...

PSA robi wytrzymale silniki...

Data: 2010-03-06 10:44:24
Autor: Katanka
PSA robi wytrzymale silniki...
bratPit wrote:
Witajcie,
miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą,
który przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG)
najczęściej wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min,
gdyby to jeszcze było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na
V-tym biegu i 1400obr/min, słowem rzeźnik,
rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm,
pytanie do znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim
obróci panewki na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?

Czy to faktycznie ma tak duzy wpływ na zuzycie silnika? 1400 obr to może przesada, ale ja lubię jeździć tak 1800-2000. Mam opracowane na 4 - 60km/h (zabudowany), na piątce 80km/h (u nas masa ograniczneń do 70), na 6 biegu 100km/h (nie zabudowany). Dodatkowo wtedy spalanie mam najniższe. Oczywiście jeśli trzeba dodać gazu, to redukcja jest potrzebna, ale podczas jednostajnej jazdy takie obroty utrzymuję najczęściej.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2010-03-06 12:50:55
Autor: Brzezi
PSA robi wytrzymale silniki...
sob, 06 mar 2010 o 10:44 GMT, Katanka napisał(a):

bratPit wrote:
Witajcie,
miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą,
który przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG)
najczęściej wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min,
gdyby to jeszcze było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na
V-tym biegu i 1400obr/min, słowem rzeźnik,
rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm,
pytanie do znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim
obróci panewki na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?

Czy to faktycznie ma tak duzy wpływ na zuzycie silnika? 1400 obr to może przesada, ale ja lubię jeździć tak 1800-2000. Mam opracowane na 4 - 60km/h (zabudowany), na piątce 80km/h (u nas masa ograniczneń do 70), na 6 biegu 100km/h (nie zabudowany). Dodatkowo wtedy spalanie mam najniższe. Oczywiście jeśli trzeba dodać gazu, to redukcja jest potrzebna, ale podczas jednostajnej jazdy takie obroty utrzymuję najczęściej.

U mnie na 5 biegu(automat) przy predkosci 70kmh jest 1200rpm, automat
redukuje/albo odlacza lockup dopiero przy ok 1050rpm, czyli przy predkosci
ok 60kmh
2krpm to jest 120kmh...

3.0d

Pozdrawiam
Brzezi

PSA robi wytrzymale silniki...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona