PSD2 mBank i pewnie nie tylko...

Data: 2019-08-20 08:15:57
Autor: Dawid Rutkowski
PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
Milek wczoraj ogłosił zmiany (też mają refleks, zmiany wchodzą od 14 września - ciekawe, czy ktoś się poskarży i czy dostaną karę) - ale dużo rozsądniejsze - choć z tym też można polemizować, czy nie będą jedynie upierdliwe - a bezpieczeństwa nie zwiększą:

1) raz na 90 dni poprosimy Cię o zatwierdzenie logowania H@słem SMS lub Autoryzacją Mobilną.
(no i właśnie - upierdliwe będzie, a czy przed czymś ochroni? Może właśnie te 90 dni to stąd, że dopiero teraz zmiany ogłaszają)

2) gdy będziesz sprawdzać historię transakcji starszą niż 90 dni, możemy Cię poprosić również o potwierdzenie tej operacji H@słem SMS lub Autoryzacją Mobilną
(ciekawe, przed czym ma to chronić)

3) transakcje kartami w Internecie z wykorzystaniem zabezpieczenia 3D-Secure także potwierdzisz H@słem SMS lub Autoryzacją Mobilną
(a to jest w ogóle dziwne, przecież właśnie na tym polega 3DS - czy też może trzeba będzie podwójnie autoryzować? Swoją drogą paypal wciąż nie używa 3DS).

Data: 2019-08-23 02:48:02
Autor: Dawid Rutkowski
PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
Do wprowadzających zmiany ze spóźnionym refleksem dołączyli:
- alior - dodatkowa autoryzacja przy każdym logowaniu - ale nie jest do końca jasne, czy to samo wprowadzą w kantorze,
- santander (niestety, choć powiedzmy pół biedy) - również przy każdym, z możliwością zdefiniowania "zaufanego", gdzie dodatkowego nie będzie - plus jeszcze jakaś ciekawostka z "rejestrowaniem" komórek i tabletów - i tylko na "zarejestrowanych" będzie można używać apki.

Data: 2019-08-23 11:57:24
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:22f0ca94-1fa2-4851-a865-f3e87ceb6689@googlegroups.com...
[...]

A nie bylo tak zawsze ?
Ze apke na telefonie trzeba jakos dodatkowo autoryzowac ?

J.

Data: 2019-08-23 13:03:19
Autor: Szymon
PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
- alior - dodatkowa autoryzacja przy każdym logowaniu - ale nie jest do końca jasne, czy to samo wprowadzą w kantorze,

W kantorze tak samo.

Data: 2019-08-29 07:57:33
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 13:04:04 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
> - alior - dodatkowa autoryzacja przy każdym logowaniu - ale nie jest do końca jasne, czy to samo wprowadzą w kantorze,

W kantorze tak samo.

O kantorze przysłali dziś.
Z ew. dodatkiem (ew. - bo nie analizowałem tego maila o "dużym" aliorze) że będzie można zapisać "przeglądarkę" jako zaufaną.
Czyli zapewne koniec z bezSMSowym logowaniem z "okna prywatnego" - już teraz za każdym razem jak otwieram nowe takie okno i loguję się z niego do IKA to dostaję maila "wykryto logowanie z nowego urządzenia".
Pytanko, jak mają zamiar zrobić technicznie tą "zaufaną przeglądarkę" - cookiesem?

Data: 2019-08-31 16:34:40
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6a05c7c8-5fe0-4d94-9c09-0a42c4aff5e3@googlegroups.com...
[...]

Pewnie tak, bo jak inaczej ?