PSU - nowa moda ?

Data: 2019-12-19 08:33:14
Autor: Jacek Maciejewski
PSU - nowa moda ?
W dniu Thu, 19 Dec 2019 07:29:57 +0100, użytkownik PeJot napisał:

Czołem. Zakupiłem PSU SilentiumPC Vero M2. Wentylator pracuje tak że
*zasysa* powietrze z zewnątrz perforowaną częścią obudowy i wyrzuca
grillem. Bubel, idzie nowe czy coś przespałem ?

Jak dla mnie, to dziwne. Byłby to pierwszy przypadek takiego przepływu powietrza o jakim słyszę. Nie widzę przewagi takiego rozwiązania, prawdopodobnie pomyłka w montażu. Sprawdź względem wygięcia łopatek czy nie wiruje odwrotnie. Sprawdź jeśli możesz, inne sztuki w sklepie, zapytaj producenta.

--
Jacek

Data: 2019-12-19 09:38:11
Autor: ąćęłńóśźż
PSU - nowa moda ?
Duża zaleta: można łatwo założyć jakiś filtr przeciwkurzowy na wlot powietrza.
Ja wręcz się dziwię, że nie jest to rozwiązanie standardowe.
No w laptopach zwykle wentylator zasysa, a wydmuchuje wszystkimi szczelinami.

-- -- -
Nie widzę przewagi takiego rozwiązania

Data: 2019-12-19 09:55:58
Autor: PeJot
PSU - nowa moda ?
[...]

Zapytałem, czekam na odpowiedź.

Jedyny (+) rozwiązania jaki widzę to przy montażu PSU w piwnicy, ale *wiatrakiem do góry* to wtłaczanie prawie zimnego powietrza na GPU.

Natomiast przy montażu wiatrakiem w dół, filtry p/kurzowe z podłogi obudowy można wyrzucić. Za to chyba mniej kurzu zostanie zassane tyłem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

PSU - nowa moda ?