PZU OC likwidacja szkody bezpośrednia

Data: 2014-04-05 08:09:51
Autor: fifak
PZU OC likwidacja szkody bezpośrednia
"Największy rynkowy gracz wprowadza taką nowość
w OC komunikacyjnym i liczy
na zwiększenie udziałów w tym rynku. Zaznacza przy tym, że na zmianie zyskają przede wszystkim klienci.

– Zmieni się postrzeganie obowiązkowego OC. Klient będzie je odtąd kupował dla siebie, a nie dla kogoś. Oprócz ceny będzie się więc dla niego liczyła także jakość obsługi przy załatwianiu szkody – uważa Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU. Nie wyklucza przy tym, że wzrośnie wartość jednostkowej wypłaty – PZU zamierza likwidować szkody, opierając się na kosztach rzeczywistych naprawy, a nie ryczałtowo."

Data: 2014-04-05 08:14:37
Autor: WOJO
[...]
Nie chce mi się szukać moich wypowiedzi na tej grupie z dokładnie taką propozycją ubezpieczenia OC.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-05 08:46:16
Autor: Cavallino

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lho704$4gn$1@node1.news.atman.pl...
[...]

To faktycznie chyba jedyne lekarstwo na oszustwa ubezpieczycieli.
Z AC jakoś potrafią likwidować sprawnie i szybko, z OC zawsze jest problem.

Data: 2014-04-05 08:51:05
Autor: J.F.
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Dnia Sat, 5 Apr 2014 08:14:37 +0200, WOJO napisał(a):
[...]

Tylko jak zamierza to zrobic z obecna ustawa ? J.

Data: 2014-04-05 09:00:47
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:t34zz11ge88y.ij2vhvvo73oh$.dlg@40tude.net...
[...]
propozycjÄ… ubezpieczenia OC. :)

Tylko jak zamierza to zrobic z obecna ustawa ?

A w ustawie jest szczegółowo rozpisane, kto ma fizycznie likwidować szkodę?
A nie tylko kto ma wypłacić odszkodowanie?
Pewnie wystarczy cedowanie prawa do odszkodowania podpisane przez poszkodowanego.

W razie czego ciężko będzie udowodnić ubezpieczającemu, że PZU źle zlikwidowało szkodę, bo oni wypłaciliby mniej.
Sąd nie da się przekonać, że próba oszustwa poszkodowanego którą chciałoby podjąć np. PTU, żeby wypłącić mniej kasy, jest zgodna z prawem i PTU faktycznie ma do niej podstawy prawne.

Data: 2014-04-07 00:08:26
Autor: J.F.
Dnia Sat, 5 Apr 2014 09:00:47 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

No tak, nieporozumienie - wydawalo mi sie ze WOJO pod haslem "na
siebie" mial na mysli ubezpieczenie na osobe kierowcy, a nie na
pojazd.

Pomysl przejecia likwidacji ... no, ciekawe jak sie skonczy.
Klienci sie obraza za wysokosc wyplaty, czy inni ubezpieczyciele
zaczna naliczac PZU tak samo jak oni im ... co w szybkim tempie
doprowadzi do wzrostu skladek. Co prawda ... im wyzsze obroty, tym wiecej zarobi ubezpieczyciel :-)

[...]

U nas rozne wyroki przechodzily. A np z praktyki - ile nalezy zaplacic za pogiete drzwi w czasie
manewrow na parkingu, w 10 letnim samochodzie ze sladami rdzy ?

J.

Data: 2014-04-07 20:26:14
Autor: Przyjazny
On 2014-04-06 22:08, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 5 Apr 2014 09:00:47 +0200, Cavallino napisał(a):

W razie czego ciężko będzie udowodnić ubezpieczaj±cemu, że PZU Ľle zlikwidowało szkodę, bo oni wypłaciliby mniej.
S±d nie da się przekonać, że próba oszustwa poszkodowanego któr± chciałoby podj±ć np. PTU, żeby wypł±cić mniej kasy, jest zgodna z prawem i PTU faktycznie ma do niej podstawy prawne.

U nas rozne wyroki przechodzily. A np z praktyki - ile nalezy zaplacic za pogiete drzwi w czasie
manewrow na parkingu, w 10 letnim samochodzie ze sladami rdzy ?

.... jeszcze zyskał na tym, że mu je uszkodzili i powinien oddać.

Co wygrałem?

A tak na poważnie to pewnie malowanie ~200 zł - 70% amortyzacji i 50% za
pozostałe uszkodzenia, czyli koło 30 zł?

Data: 2014-04-08 19:52:16
Autor: J.F
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Użytkownik "Przyjazny"  napisał w wiadomo¶ci
On 2014-04-06 22:08, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

To nie konkurs a pytanie. A mozliwe odpowiedzi szerokie ...

A tak na poważnie to pewnie malowanie ~200 zł - 70% amortyzacji i 50% za
pozostałe uszkodzenia, czyli koło 30 zł?

No wlasnie do wyboru moze byc wyplata w/g kosztorysu z ASO, albo np pare kg szpachli i malowanie, albo uzywane drzwi z allegro w dobrym kolorze ... no i ktore sie nalezy ?

Oczywiscie twoja odpowiedz pozostaje - rozkrec pan tego zloma na czesci, a nadwyzke prosimy zwrocic do naszego biura :-)

J.

Data: 2014-04-05 12:24:06
Autor: Big Jack
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
W wiadomo¶ci
*WOJO* napisał(-a):

Nie chce mi się szukać moich wypowiedzi na tej grupie

A propos szukania. Gdzie znajdę jakie¶ sensowne archiwum Grup
Dyskusyjnych, takie jak kiedy¶ było na Google i teraz próżno go tam
szukać?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-04-05 23:00:49
Autor: spider
PZU OC likwidacja szkody bezpośrednia
W dniu 2014-04-05 12:24, Big Jack pisze:
A propos szukania. Gdzie znajdÄ™ jakieĹ› sensowne archiwum Grup
Dyskusyjnych,

news-archive.icm.edu.pl

Data: 2014-04-05 23:20:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Hello spider,

Saturday, April 5, 2014, 11:00:49 PM, you wrote:

A propos szukania. Gdzie znajdę jakie¶ sensowne archiwum Grup
Dyskusyjnych,
news-archive.icm.edu.pl

To zdaje się klasyczny serwer news, bez interfejsu do poszukiwań...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-06 10:50:58
Autor: Big Jack
*RoMan Mandziejewicz* napisał(-a):

To zdaje się klasyczny serwer news, bez interfejsu do poszukiwań...

Nawet więcej niż zdaje się. Do tego serwera odwołuje się moja wrotka. ZnaleĽć tam co¶ w/g zadanych kryteriów (tak jak było w Google) nie sposób.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-04-07 10:39:48
Autor: Michał Jankowski
W dniu 05.04.2014 12:24, Big Jack pisze:

A propos szukania. Gdzie znajdę jakie¶ sensowne archiwum Grup
Dyskusyjnych, takie jak kiedy¶ było na Google i teraz próżno go tam
szukać?

groups.google.com

Kiedy¶ działało lepiej, ale pogl±d o jego nieistnieniu uważam za nieuzasadniony. :)

   MJ

Data: 2014-04-07 11:56:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Hello Michał,

Monday, April 7, 2014, 10:39:48 AM, you wrote:

[...]

Podasz linka do zaawansowanego szukania?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-07 15:42:57
Autor: Big Jack
*RoMan Mandziejewicz* napisał(-a):

Podasz linka do zaawansowanego szukania?

Pytanie w zasadzie retoryczne. Nie poda. A owo zaawansowane szukanie jest tutaj istotne.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-04-07 22:31:06
Autor: J.F
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

A widzisz tam gdzies szukanie zaawansowane ?
To tak jakby archiwum nie bylo.

J.

Data: 2014-04-05 09:57:20
Autor: Budzik
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
UĹĽytkownik fifak fifak@oney.pl ...

[...]

Genialne posuniecie PZU.
Tracili regularnie klientĂłw i musieli coĹ› wymyslic. No to wymyslili.
Naprawde marketingowe mistrzostwo swiata.
Tyle ze troche późno, własnie w tym roku ostatni samochód od nich wyrejestrowałem...

Data: 2014-04-06 08:13:31
Autor: WOJO
[...]
Spokojnie, za chwilę obudzą się inne TU i będziesz mógł przebierać w ofertach.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-06 09:48:44
Autor: Budzik
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Użytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...

Genialne posuniecie PZU.
Tracili regularnie klientów i musieli co¶ wymyslic. No to wymyslili.
Naprawde marketingowe mistrzostwo swiata.
Tyle ze troche póĽno, własnie w tym roku ostatni samochód od nich
wyrejestrowałem...
Spokojnie, za chwilę obudz± się inne TU i będziesz mógł przebierać w ofertach.
:)

W jakim sensie?
Bo jeżeli my¶lisz o skopiowaniu pomysłu PZU to IMO nie da się.
Bo cały myk PZU polega na tym, ze uchodzi za firmę, która stosunkowo najmniej przycina na wypłatach odszkodować. Podkre¶lam - uchodzi. Nie wiem, czy tak jest w rzeczywisto¶ci.

Data: 2014-04-06 12:04:03
Autor: Big Jack
*Budzik* napisał(-a):

Bo jeżeli my¶lisz o skopiowaniu pomysłu PZU to IMO nie da się.

Je¶li tym pomysłem jest likwidacja szkody z OC poszkodowanego, a póĽniej szarpanie się ubezpieczyciela poszkodowanego z ubezpieczycielem sprawcy, to oczywi¶cie, że się da. Już słyszałem takie głosy z innych TU i powoli będzie stawać się to standardem.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-04-06 17:00:49
Autor: Budzik
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Użytkownik Big Jack aaaaa@bbbbb.zz ...

[...]

Hmm
Czy mozesz mi wyjasnic na czym miałby ten pomysl polegac marketingowo?

Data: 2014-04-06 19:27:46
Autor: Big Jack
*Budzik* napisał(-a):

Czy mozesz mi wyjasnic na czym miałby ten pomysl polegac marketingowo?

Nie

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-04-07 20:27:40
Autor: Przyjazny
W wiadomo¶ci
*Budzik* napisał(-a):

[...]

Zwłaszcza bior±c pod uwagę, że to nie jest duża zmiana organizacyjna, bo
zazwyczaj tak± usługę maj± i tak dla posiadaczy AC.

Data: 2014-04-07 22:00:42
Autor: Budzik
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Użytkownik Przyjazny przyjazny@nospam.tld.invalid ...

[...]

A jaki interes mieliby w tym miec decydenci z takich towarzystw jak MTU, LINK etc?
Albo zapytam inaczej - wali ci go¶c z OC w PZU.
Do kogo wolisz i¶c z likwidacj±? DO PZU czy do własnego taniego ubezpieczyciela? :)

Data: 2014-04-08 16:01:08
Autor: Big Jack
*Budzik* napisał(-a):

Albo zapytam inaczej - wali ci go¶c z OC w PZU.
Do kogo wolisz i¶c z likwidacj±? DO PZU czy do własnego taniego
ubezpieczyciela? :)

Dobrowolno¶ć wyboru TU likwiduj±cego szkodę pozostaje. Ale pojawia sie tutaj inny problem. Tani ubezpieczyciel jest fajny, dopóki nie przyjdzie z konieczno¶ci nam skorzystać z jego usług. Ale nie zaprzeczam, fajnie jest mieć tanie OC :) I oby na "maniu" się skończyło.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-04-08 15:00:38
Autor: Budzik
[...]

Mam wrażenie ze ja o rybce, ty o...
No to własnie o to mi chodzi, ze ten pomysł może byc marketingowo korzystny tylko dla PZU a wszelkie małe firmy nie będa mogły sprzedać korzysci pt "u nas mozesz likwidowac szkode".

Data: 2014-04-08 17:53:12
Autor: Cavallino
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA309AC8A52011budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Nie pomy¶lałe¶, że mog± INACZEJ likwidować szkodę, za któr± nie będ± musieli płacić.

Data: 2014-04-08 18:00:38
Autor: Budzik
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Pomyslałem. Ale budowanie takiego wizerunku trwa. Na razie w oczach klientów pojmowani s± zgoła odwrotnie.
No i ogólne pytanie - jak to się odbije na stawkach OC. Wiadomo, ze najlepiej wydaje się nie swoje pieni±dze.

Data: 2014-04-08 19:37:03
Autor: J.F
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci
No to własnie o to mi chodzi, ze ten pomysł może byc marketingowo korzystny
tylko dla PZU a wszelkie małe firmy nie będa mogły sprzedać korzysci pt "u
nas mozesz likwidowac szkode".

Dlaczego nie ? Obciaza je to tak samo jak PZU.
Ba - moze nawet koszt likwidacji przerzuca na ubezpieczyciela sprawcy.

J.

Data: 2014-04-08 22:00:34
Autor: Budzik
[...]

Jak rozumiesz słowo marketingowo?

Data: 2014-04-10 02:07:53
Autor: J.F
PZU OC likwidacja szkody bezpo¶rednia
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

A jak rozumiesz "tylko" i "nie beda mogly" ?

Dlaczego mialyby nie moc pochwalic sie ta sama zaleta ... i osiagnac sukcesu ?

J.

Data: 2014-04-10 09:00:50
Autor: Budzik
[...]

Bo nie maj± takiej opinii wsród klientów.

"MTU Sopot - teraz zlikwidujemy dla ciebie szkode!"

O kuzwa, dziekuje ale waln±ł mi go¶ć z PZU, wole zeby likwidację szkody zrobiło jednak PZU.

Data: 2014-04-08 17:52:28
Autor: Cavallino
[...]

Taki, że jak dobrze zlikwiduj± szkodę, do klient do nich wróci.

Data: 2014-04-08 18:00:39
Autor: Budzik
[...]

W dłuższej perspektywie - byc może. ale ile lat bedzie trwało wyrobienie marki "korzystnego likwidatora" i pozbycie się łatki "likwidatora po kosztach"?
A chodzi o działanie marketingowe "teraz". Dlatego piszę, że to moim zdaniem genialne posuniecie PZU. I chyba jedyna ich szansa na ratowanie udziałów rynkowych.
Sam własnie wypisałem od nich kolejne auto i pojawiła się delikatna mysl "a moze to był bł±d" :)

Data: 2014-04-08 22:08:49
Autor: J.F
[...]

Dwa lata ?
Codziennie ludzie maja wypadki, maja znajomych, opowiadaja - fama sie szybko rozniesie.
A co im szkodzi korzystnie rozliczac inna firme ?

Tyle ze za rok-dwa zaplacimy za to my :-)

[...]

Tylko ze taka usluge moga zaraz inni wprowadzic. I jak dociaza PZU, to ono tez beda musieli skladki podniesc.
Owszem, byc moze przy wzroscie kosztow i skladek wysokie koszty wlasne moga sie zdewaluowac.

J.

Data: 2014-04-08 22:00:34
Autor: Budzik
[...]

To całkiem sporo.
A i tak mysle, że to optymistyczna wersja.

Codziennie ludzie maja wypadki, maja znajomych, opowiadaja - fama sie szybko rozniesie.

Ale ludzie lubi± generalnie narzekać.
I czesto czuj± się oszukani.
wiec ta pozytywn± opinie trzeba bedzie sobie wyluskać z tych mniej narzekaj±cych.

A co im szkodzi korzystnie rozliczac inna firme ?

Toz pisałem ze łatwo wydaje sie cudze pieniadza.

Tyle ze za rok-dwa zaplacimy za to my :-)

O to to!

[...]

No i co z tego ze wprowadza?
Pytałem juz: wolisz zeby Twoj± szkodę likwidowało PZU czy dajmy na to MTU Sopot?

Data: 2014-04-10 02:26:00
Autor: J.F
[...]

Zlikwidowac wedlug kosztorysu z ASO i przestana narzekac a zaczna chwalic.
A przeciez to nie na ich koszt :-)

Gorzej z wlasnymi klientami na AC, jak im powiedziec ze tu inne zasady obowiazuja :-)

[...]

Jest masa ubezpieczycieli, wszyscy AC oferuja i jakos klientow znalazly.
Zreszta wielu klientow pewnie AC i OC nie odroznia.

PZU moze i ma maly bonus w postaci powszechnej opinii ze "oni uczciwie wyceniaja", ale IMO - opinia wcale nie taka powszechna, a bardzo latwo kazdego przekonac klienta reklama "wyplacili ci za malo ? Ubezpiecz sie u nas - pomagamy naszym klientom uzyskac uczciwe odszkodowanie".

J.

Data: 2014-04-10 09:00:50
Autor: Budzik
[...]

W sensie tyle wypłacić do ręki?
Byłoby ciekawie :)

Gorzej z wlasnymi klientami na AC, jak im powiedziec ze tu inne zasady obowiazuja :-)

Ano!

[...]

Zgadza się. Ale  czy mógłbys odpowiedziec na pytanie powyzej?

[...]

My¶le, że będzie wymagało sporo czasu aby inne towarzystwa wypracowały sobie ten mały bonus.

PZU OC likwidacja szkody bezpośrednia