PZU i kr贸tki opis nagannego dzia艂ania

Data: 2010-07-22 10:32:16
Autor: Rychu
PZU i kr贸tki opis nagannego dzia艂ania
Tak kr贸tka historyjka wsp贸艂pracy z PZU.

W niedziel臋 30 maja ok. 15:30, jad膮c Czerniakowsk膮 w DC doje偶d偶aj膮c do
czerwonego 艣wiat艂a nagle us艂ysza艂em d藕wi臋k metalu i wybi艂o samoch贸d do
g贸ry. Zatrzyma艂em si臋, wysiad艂em i okaza艂o si臋, 偶e mam praw膮 tyln膮 felg臋
w kszta艂cie precelka, a opon臋 przeci臋t膮 tak, 偶e przy mocniejszym
szarpni臋ciu m贸g艂bym j膮 zdj膮膰 z felgi. Akurat obok na parkingu sta艂y dwie
osoby i mi powiedzia艂y co si臋 si臋 sta艂o. Okaza艂o si臋, 偶e najecha艂em
prawy przednim ko艂em na jaki艣 kawa艂ek stali (wygl膮da艂 jak jaki艣 klin)
w kszta艂cie trapezu i grubo艣ci z jednej strony 1 cm, z drugiej jakie艣
0,5 cm. Wybi艂o go spod przedniego ko艂a. Kilka razy odbi艂 si臋 od ulicy
i podwozia, po czym stan膮艂 na sztorc przed tylnym ko艂em.

Nie mia艂em ko艂a zapasowego, a zestaw naprawczy w tej sytuacji by艂 do
niczego. Auto firmowe, leasingowane z "pe艂nym" pakietem w PZU. Tak wi臋c
telefon do PZU AutoPomoc. By艂a niedziela, wszystko pozamykane, jedyny
numer jaki mia艂em z ASO to Cartimex, do kt贸rego po ich ostatnim
lakierowaniu nigdy wi臋cej nie pojad臋. Zadzwoni艂em wi臋c do serwisu
EuropePoint w O偶arowie Maz i tam zawioz艂em auto. Przy okazji podczas
zdejmowania go z lawety zauwa偶yli艣my, 偶e metal przeci膮艂 przew贸d od
r臋cznego. (Dobrze, 偶e ten metal nie wylecia艂 spod tylnego ko艂a, bo m贸g艂
by kogo艣 zabi膰.) Znajomy mnie podrzuci艂 do domu, zrobi艂a si臋 ju偶 18.
Akurat tego dnia wieczorem by艂a burza nad Warszaw膮 i pr贸ba dodzwonienia
si臋 do PZU graniczy艂a z cudem. Ze 3 razy rozmow臋 roz艂膮cza艂o w trakcie,
tak wi臋c odpu艣ci艂em. Oko艂o 20 uda艂o si臋 w ko艅cu zg艂osi膰 szkod臋
i poprosi膰 o auto zast臋pcze.

O 20:30 zadzwoni艂 cz艂owiek od auta zast臋pczego. Powiedzia艂 mi,
偶e auto zast臋pcze przys艂uguje mi na 3 dni i mog膮 mi je teraz
podstawi膰, albo mog臋 sam pojecha膰 po nie do biura wypo偶yczalni Joka.
Zapyta艂em si臋, czy mog臋 auto wzi膮膰 w poniedzia艂ek, bo dzisiaj mi ju偶 do
niczego nie jest potrzebne, a lepiej mie膰 je do czwartku. Dowiedzia艂em
si臋, 偶e nie ma problemu. W poniedzia艂ek o 10 odebra艂em auto zast臋pcze
z firmy Joka.

Rzeczoznawca mia艂 si臋 pojawi膰 w serwisie we wtorek. Niestety nie uda艂o
mu si臋. We wtorek ko艂o 20 dowiedzia艂em si臋, 偶e b臋dzie w 艣rod臋 rano
i jeszcze si臋 ze mn膮 skontaktuje. Ciekawe zacz臋艂o si臋 robi膰 o 20:30.

Zadzwoni艂a do mnie pani z PZU i poinformowa艂a, 偶e w 艣rod臋 do godziny
11 musz臋 zwr贸ci膰 auto zast臋pcze. Na pytanie dlaczego odpowiedzia艂a,
偶e wynajmowa艂em o 10 i musz臋 odda膰 o 10(+1 godzina zapasu).
Wyt艂umaczy艂em jej, 偶e jeszcze nawet rzeczoznawca si臋 ze mn膮 nie
kontaktowa艂, co dopiero m贸wi膰 o naprawie auta. Pani powiedzia艂a,
偶e musz臋 odda膰, bo to ju偶 maksymalny okres wynajmu i nie mog臋 mie膰
auta d艂u偶ej. Powiedzia艂em jej, 偶e auto mam od poniedzia艂ku od 10,
wi臋c 3 doby mijaj膮 w czwartek o 10. Na co powiedzia艂a mi, 偶e 3 doby
nale偶y liczy膰 od dnia zdarzenia. Czyli gdybym wynaj膮艂 auto w niedziel臋
o 23, to mia艂bym je do 艣rody do 23, a tak... PZU chce sobie zaoszcz臋dzi膰
na mnie 100 z艂. Jednak nie pozostawi艂em tego, bo przy wcze艣niejszej
rozmowie wyra藕nie inna osoba powiedzia艂a, 偶e mog臋 mie膰 auto do czwartku.
Pani oczywi艣cie nic nie mog艂a, bo nie ma kierownika, wi臋c zostawi艂em
spraw臋.

W 艣rod臋 ok. 9 zadzwoni艂 do mnie rzeczoznawca i um贸wili艣my si臋 na 12
w serwisie. Od razu zadzwoni艂em do PZU i powiedzia艂em, 偶e o 12 b臋dzie
dopiero rzeczoznawca i musz臋 mie膰 auto d艂u偶ej. Oczywi艣cie us艂ysza艂em,
偶e "niedasi臋". Oczywi艣cie tutaj zdanie PZU jest bardzo pokr臋tne, bo raz
licz膮 dob臋 jako 24h, a innym razem jako dzie艅 kalendarzowy. Szkoda by艂a
o 15:30, wi臋c 3 doby od zdarzenia to 艣roda 15:30. W ko艅cu, 偶eby uci膮膰
g艂upi膮 rozmow臋 z konsultantk膮, kt贸ra chyba mia艂a dobr膮 zabaw臋 z liczenia
tych dni i godzin, poprosi艂em o rozmow臋 z kierownikiem. Poda艂em mu nr
sprawy i godziny rozm贸w. Wyja艣ni艂em, 偶e konsultant z kt贸rym rozmawia艂em
w niedziel臋 wprowadzi艂 mnie w b艂膮d i poprosi艂em o przed艂u偶enie wynajmu.
艁膮cznie na rozmowy z PZU przez te 4 dni zmarnowa艂em ok. 70 minut.
Po 20 minutach otrzyma艂em telefon od kierownika (zmiany? dzia艂u?), 偶e
faktycznie konsultant si臋 pomyli艂 i zrobi膮 mi wyj膮tek. O 12 by艂em
w O偶arowie i pogada艂em z rzeczoznawc膮, od razu jak spojrza艂 na to, to
powiedzia艂, 偶e "b臋dzie ci臋偶ko" bo szk贸d du偶o, a tu b臋dzie liczona
kwota netto (AC dopiero gdy szkoda >500z艂). Rzeczoznawca pojecha艂,
serwis w ko艅cu m贸g艂 si臋 zabra膰 za auto. To by艂 ostatni dzie艅 przed
d艂ugim weekendem, wi臋c si臋 postarali i zrobili auto na 17:30 (pracuj膮
zwykle do 17). Auto zast臋pcze odda艂em w serwisie. 艁膮cznie faktura
za napraw臋 wynios艂a 638,18 z艂 netto (felga, opona, wentyl, wymiana linki i geometria). PZU si臋 oci膮ga艂o tak d艂ugo jak si臋 da艂o.

Szkoda by艂a 30.05, rzeczoznawca i naprawa 2.06 ...odpowied藕 otrzymali艣my
11.06. Zgodnie z przewidywaniami brzmia艂a mniej wi臋cej tak:
"Warto艣膰 szkody wynosi 473,83 netto, jak chcecie to si臋 mo偶ecie odwo艂a膰,
przys艂uguje wam r贸wnie偶 prawo do dochodzenia roszcze艅 na drodze s膮dowej"
Do tego do艂膮czyli wycen臋, kt贸r膮 w serwisie skwitowali 艣miechem.

17.06 wys艂ali艣my im odwo艂anie wraz z kopi膮 faktury (faksem i poleconym).
D艂ugo nic si臋 nie dzia艂o. 8.07 zadzwonili艣my do nich z pytaniem jak
post臋p w sprawie. Us艂yszeli艣my, 偶e toczy si臋 post臋powanie, a w og贸le
to maj膮 30 dni i 偶eby艣my im dali spok贸j. 19.07 czyli pierwszy dzie艅 roboczy po up艂ywie terminu odpowiedzi dalej nic. Tak wi臋c zadzwonili艣my,
jak si臋 okaza艂o nic nie zrobili przez te 30 dni. Dzisiaj po kolejnym telefonie (22.07) otrzymali艣my fax z adnotacjami specjalisty
i poinformowano nas, 偶e tym razem warto艣膰 naprawy powinna wynie艣膰 345,25
z艂 netto. [adnotacja: cz臋艣ci wg OT - brak pot. zakupu ASO, zakr. napr.
wg. OT, stawki za obs艂. 70z艂, opona amorty. 15%, netto 345,25z艂]

Co dalej z nimi robi膰? O co chodzi z "cz臋艣ci wg OT - brak pot. zakupu
ASO"? Dostali faktur臋 za napraw臋, zgodnie z tym co napisali we
wcze艣niejszym pi艣mie. Teraz im co艣 ode艣lemy i b臋dziemy czeka膰 kolejne
34 dni?

PS. ASO Cartimex na Prymasa 1000-lecia ostatnio zgarn膮艂 2500 z艂 za
lakierowanie 3x drzwi, 3x b艂otnik, klapa, wlew paliwa. Przed
lakierowanie sprawdzi艂em ze znajomym grubo艣膰 lakieru w miejscach blisko
porysowania i w tych dalszych. Po wyje藕dzie z serwisu okaza艂o si臋, 偶e
polakierowali wszystko bez zdejmowania element贸w, dodatkowo tylko tam
gdzie by艂y rysy. Czyli Pan Czesiek wzi膮艂by za takie co艣 250 z艂
z materia艂ami. Dodatkowo polakierowali mi kawa艂ek szyby, wi臋c omijam
ich z daleka.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-07-22 13:31:07
Autor: PB
PZU i kr贸tki opis nagannego dzia艂ania
W niedziel臋 30 maja ok. 15:30, jad膮c Czerniakowsk膮 w DC doje偶d偶aj膮c do

samoch贸d w PZU a konto w PKO?
Mam dla ciebie radem: lInk4

jk

Data: 2010-07-22 14:02:55
Autor: m
PZU i kr贸tki opis nagannego dzia艂ania

U偶ytkownik "PB" <PB@BPNOSPAM.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i29a5v$1t0$1news.onet.pl...
samoch贸d w PZU a konto w PKO?
Mam dla ciebie radem: lInk4

A u艣mieszek gdzie?
Link 4 tez jest negatywnie postrzegany
Ka偶dy ubezpieczyciel jest cz臋sto negatywnie oceniany.

Data: 2010-07-22 13:27:16
Autor: kamil

"m" <m@no.pq> wrote in message news:i29c1m$7oh$1news.onet.pl...

[...]

1000 zadowolonych klientow nie wpadnie na grupe pochwalic sie tym faktem. 1 niezadowolony juz predzej, dotyczy to praktycznie kazdej firmy ubezpieczeniowej (tak samo, jak samochodu, telewizora, telefonu i jedzenia w knajpie).

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-22 19:22:35
Autor: ToMasz
kamil pisze:

[...]

to nie do konca tak. Jak kupujesz par贸wki to wiesz ze tam bedzie par臋
procent miesa, ale jak kupujesz pol臋dwice i czytasz ze tam jest 12%
miesa i konserwanty to beziesz zadowolony?
Co do PZU. Firma w kt贸rej pracuje jest ubezpieczona w pzu. Ful pakiet ze
wszystkim, nawet za oplucie klient i b艂臋dy pope艂niane przez pracownik贸w.
OStatnio co艣 zgin臋艂o - normalna kradzie偶 - nagrana na kamerze ochrony.
Nie wyp艂ac膮! dlaczego - bo nikt nie zosta艂 napadniety, pobity, no偶a do
gard艂a nie przystawili.
Pewno cz臋sc ludzi (prawnik贸w) powie - stary, ale to sie trzeba by艂o
pyta膰 co niejest ubezpieczone przed zawarciem umowy!  tyle ze (po
zdarzeniu) ja musia艂em wisie膰 22 minuty zeby mi powiedzieli ze w ca艂ym
PZU nie ma osoby kt贸ra mi powie czy taki przypadek _jest czy nie jest_
obj臋ty ubezpieczeniem. Wiec jak im ufa膰?
TAk wiec ju偶 PZU firmy ani jej samochod贸w ubezpiecza膰 nie b臋dzie.

ToMasz

Data: 2010-07-22 21:20:41
Autor: Bydl臋
ToMasz wrote:
> Pewno cz臋sc ludzi (prawnik贸w) powie - stary, ale to sie trzeba by艂o
> pyta膰 co niejest ubezpieczone przed zawarciem umowy!

艢wi臋te s艂owa.
Co wi臋cej - jest nieoficjalny zakaz podpisywania umowy, gdy si臋 jej nie rozumie.

--
Bydl臋

Data: 2010-07-23 08:31:56
Autor: Rychu
W dniu 2010-07-22 21:20, Bydl臋 pisze:
艢wi臋te s艂owa.
Co wi臋cej - jest nieoficjalny zakaz podpisywania umowy, gdy si臋 jej nie
rozumie.

Niekt贸rych rzeczy nie dowiesz si臋 z przeczytania umowy, np. informacji
o zani偶aniu wielko艣ci szkody, poprzez obliczanie cen cz臋艣ci i robocizny
na podstawie zani偶onych stawek.

Co ciekawe... Serwisy partnerskie Grup臋 PZU jako艣 potrafi膮 si臋
zmie艣ci膰 w kwocie z wyceny i jeszcze s膮 szcz臋艣liwe, 偶e zarobi艂y, a inne
ju偶 niestety nie. Raczej to nie wynika z wysokich cen "innych" serwis贸w.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-07-22 14:07:46
Autor: PB
PZU i kr贸tki opis nagannego dzia艂ania
A u艣mieszek gdzie?

ja na wsponmnieni zeczywi艣cie mam u艣mieszek bo mia艂am 3 szkody w linku w wszytko supuer (berzgot贸wkowo)
Oczywi艣cie pierwsza wycena niedoszacowana, ale warstat czy艣ci艂 to w 2-3 dni z nimi.
Przyje偶dzajo pod dom na ogl臋dziny w ciagu 1-2 dni, szybko daj膮 wycene, zwracaj膮 stacji autpryzowanej kt贸ra ja wybra艂a wienc czrgo chcie膰 wienceJ/

Jedny myk to 偶e trzeaba szkodem zg艂osic w 24h (oczyw telefonicznie) ale to trzeba pamienta膰 偶eby kwasu nie by艂o

jk

Data: 2010-07-22 14:10:03
Autor: ...:::Tomek:::...
PB wrote:
Przyje偶dzajo pod dom na ogl臋dziny w ciagu 1-2 dni, szybko daj膮 wycene,
zwracaj膮 stacji autpryzowanej kt贸ra ja wybra艂a wienc czrgo chcie膰
wienceJ/

Chcie膰 偶eby u偶ywa膰 czytnika z wbudowanym s艂ownikiem ;-)

Tomek

Data: 2010-07-22 15:35:31
Autor: Tomek K臋cki
W dniu 2010-07-22 14:07, PB pisze:

zwracaj膮 stacji autpryzowanej kt贸ra ja wybra艂a wienc czrgo chcie膰 wienceJ/

czego wi臋cej to nie wiem ale na pewno mniej dysleksji...

--
tomafek

Data: 2010-07-23 11:10:56
Autor: AJay
PZU i kr髏ki opis nagannego dzia砤nia
Dnia Thu, 22 Jul 2010 10:32:16 +0200, Rychu napisa艂(a):

[...]

A nie jest tak, 偶e przy braku odpowiedzi w ci膮gu 30 dni odwo艂anie jest automatycznie rozstrzygni臋te na korzy艣膰?

Pozdr,

Andrzej

Data: 2010-07-23 23:47:38
Autor: Rychu
W dniu 2010-07-23 13:10, AJay pisze:
A nie jest tak, 偶e przy braku odpowiedzi w ci膮gu 30 dni odwo艂anie jest
automatycznie rozstrzygni臋te na korzy艣膰?

Nie jest. Czego艣 takiego nawet nie ma w s膮dach administracyjnych.
Generalnie przepisy s膮 tak sformu艂owane, 偶e przewiduj膮 30 dni
na odpowied藕 i oni "musz膮" w tym terminie odpowiedzie膰. Nikt nie
przewiduje tego, 偶e nie odpowiedz膮. "Musz膮" i koniec.

Z reszt膮... jakby nie odpowiedzieli wcale, to bym do s膮du musia艂
i艣膰, teraz za bardzo te偶 nie wiadomo co dalej robi膰.

Za miesi膮c nowa sk艂adka... ciekawe ile sobie wylicz膮.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-07-24 08:17:24
Autor: Jurand
PZU i kr贸tki opis nagannego dzia艂ania

U偶ytkownik "Rychu" <ryszard@activTRZY.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4c4a0dfc$1news.home.net.pl...
[...]

Przede wszystkim przeczytaj co masz w umowie AC. Je艣li ubezpieczalnia mo偶e przedstawi膰 w艂asn膮 kalkulacj臋, nawet jak wykonujesz napraw臋 na faktury - no to nie ma z czym walczy膰. S膮 bowiem takie umowy AC, 偶e w zamian za ni偶sz膮 sk艂adk臋 otrzymuje si臋 odszkodowanie w wysoko艣ci z kalkulacji ubezpieczyciela.
Po drugie - jak znasz "pana Czesia", kt贸ry za 250 PLN zrobi napraw臋 lakiernicz膮 polegaj膮c膮 na usuni臋ciu rys z: 3x drzwi, 3x b艂otnik, klapa, wlew paliwa, to ja prosz臋 o kontakt do cz艂owieka. Bo zalatuje mi tutaj jakimi艣 moto-flustracjami...

Jurand.

PZU i kr贸tki opis nagannego dzia艂ania